ERGENLİK DÖNEMİ GENEL ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERGENLİK DÖNEMİ VE AİLE-GENÇ İLETİŞİMİ
Advertisements

ERGENLİK DÖNEMİNDE DEĞİŞİM
ERGENLİK DÖNEMİNDE DEĞİŞİM
? ? ? Bugünlerde şu soruları kendinize soruyor musunuz?
ERGENLİK ve ERGENLİKTE İLETİŞİM
ERGENLİK DÖNEMİ BESLENME.
Ergenlik Nedir? Bireyde biyolojik, psikolojik, zihinsel ve sosyal açıdan gelişme ve olgunlaşmanın (değişmenin) olduğu; çocukluktan yetişkinliğe (erişkinliğe)
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK DÖNEMİNİN ZİHİNSEL, RUHSAL VE SOSYAL ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ.
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
ERGENLİK DÖNEMİNDE DEĞİŞİM
BALIKESİR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
ERGENLİK DÖNEMİ.
ERGENLİK DÖNEMİ VE SORUNLARI
20 NİSAN 2013 İSTANBUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
ERGENLİK DÖNEMİ.
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Okul Rehberlik Servisi
Artık çocuk değilim, GENCİM !
ERGENLİK DÖNEMİ VE GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
MUSTAFA AY Rehber Öğretmen Ergenle iletişim kurmak neden bu kadar zor?Acaba ergenlerin bize mesajlarını iletmekte zorlanması da aynı nedenlerden kaynaklanıyor.
ERGENLİK & ARKADAŞLIK İLİŞKİLERİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE DEĞİŞİM
ERGENLİK DÖNEMİ.
ERGENLİK DÖNEMİ VE AİLE-GENÇ İLETİŞİMİ
ERGENLE İLETİŞİM.
ERGENLİK DÖNEMİ (KIZ Öğrenciler)
ERGENLİK ÇAĞINDAKİ GENCİN BAŞLICA RUHSAL-SOSYAL ÖZELLİKLERİ.
KIZLARDA GÖRÜLEN ERGENLİK DÖNEMİ DEGİŞİKLİKLERİ VE SORUNLARI
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERLE ANNE BABA İLİŞKİSİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU 1 HOŞGELDİNİZ.
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
BURCU PEZÜK Ayşe Çarmıklı İlkokulu Psikolojik Danışmanı
ERGENLİK DÖNEMİ VE SORUNLARI
Ergenlik ?.
ANNE-BABA SÖYLEŞİ GÜNLERİNE HOŞGELDİNİZ
ERGENLİK ve ERGENLİKTE İLETİŞİM
ERGENLİKTEKİ GELİŞİMİN DAVRANIŞLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Bireyde biyolojik, psikolojik, zihinsel ve sosyal açıdan gelişme ve olgunlaşmanın (değişmenin) olduğu; çocukluktan yetişkinliğe (erişkinliğe) geçiş dönemidir.
ERGENLİK DÖNEMİ VE SORUNLARI ERGENL İĞİ N TANIMI Gençlik Ça ğ ı Genç Kızlık Delikanlılık Dönemi Bulu ğ Ça ğ ı.
Hazırlayan: ŞENOL GÖKSOY
ERGENLİK DÖNEMİ.
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
(KIZLAR İÇİN).
ERGENLİK DÖNEMİ VE AİLE-GENÇ İLETİŞİMİ REHBERLİK SERVİSİ 1 ZİYA GÖKALP ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
ERGENLİK DÖNEMİ VE SORUNLARI ÜMRANİYE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AYŞE ERTAŞ.
ERGENLİK DÖNEMİ CİNSEL GELİŞİM VE ÖZELLİKLERİ
ERGENL İ K DÖNEM İ MUĞLA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
YUMAKLICERİT ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Hazırlayan: Ayşegül ATA
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ. ERGENLİK DÖNEMİ (12-18 Yaş)
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
1 ERGENLİK DÖNEMİ MADENBOYU İMAM HATİP ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
ERGENLİK.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
ERGENLİK.
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
ERGENLİK.
Ergenlik Döneminin Genel Özellikleri
ERGENLİK DÖNEMİ VE SORUNLARI
ERHENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ  Ergenlik, çocuklukla yetişkinlik arasında kalan bir “ara dönemdir”.  Buluğ (ön ergenlik) ergenliğin başlarındaki gelişme.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

ERGENLİK DÖNEMİ GENEL ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI

ERGENLİĞİN TANIMI GENÇLİK ÇAĞI, GENÇ KIZLIK, DELİKANLILIK DÖNEMİ, BULUĞ ÇAĞI,

ERGENLİĞİN TANIMI ERGENLİK Toplumdan topluma, Devirden devire, Kişiden kişiye, Farklı özellikler gösterir. Aynı toplumun çeşitli kesimlerinde bile bu farklılıklar söz konusudur.

ZAMANI FARKLI OLSA DA HERKES ERGENLİĞİ YAŞAR

ERGENLİĞİN TANIMI İnsanın içinde fırtınaların koptuğu, Sosyal, Psikolojik, Fiziksel değişimlerin bir arada yaşandığı, Çocuklukla erişkinlik arasında yer alan, Hızlı bir BÜYÜME, GELİŞME ve OLGUNLAŞMANIN olduğu, Gelecekteki yaşantıyı belirleyen dönem olarak tanımlayabiliriz.

ERGENLİĞİN TANIMI ERGENLER İSE HEM BÜYÜRLER HEM DEĞİŞİRLER. ERGENLİK; ÇOCUKLAR SADECE BÜYÜRLER, ERGENLER İSE HEM BÜYÜRLER HEM DEĞİŞİRLER. ERGENLİK; İKİNCİ DOĞUM OLARAK DA ADLANDIRILIR.

fırtınalarla dolu bir dönem olarak adlandırılır. ERGENLİĞİN TANIMI Aristo, Platon, Sokrates zamanından beri Ergenlik; Büyük bocalamalar, fırtınalarla dolu bir dönem olarak adlandırılır.

ERGEN YARDIMSEVERLİK BENCİLLİK D UYUMSUZLUK UYUM CİDDİYET ÇOCUKLUK KEDER BOYUN EĞME İSTEYEN BEKLEYEN BENCİLLİK UYUM ÇOCUKLUK NEŞE İSYAN ETME İTEN REDEDEN D

ERGENLİK DÖNEMİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ

ERGENLİK DÖNEMİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ BÜYÜME VE DEĞİŞİM EVRESİDİR. YENİ ARAYIŞLAR İÇİNDE OLDUĞU BİR ÇAĞDIR. KENDİNİ ARAMAKTADIR. KENDİ KİŞİLİĞİNE ÇEKİ DÜZEN VERMEYE ÇALIŞIR.

ERGENLİK DÖNEMİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ CİNSEL UYANIŞLA BİRLİKTE YENİ RUHSAL ÖZELLİKLER VE DAVRANIŞLAR KENDİNİ GÖSTERİR. ZOR BEĞENEN VE ÇABUK TEPKİ GÖSTEREN BİR GENÇ OLUR.

ERGENLİK DÖNEMİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ DUYGULARI HIZLI BİR İNİŞ ÇIKIŞ GÖSTERİR. ÇABUK SEVİNİR ÇABUK ÜZÜLÜR, ÇABUK SİNİRLENİR, OLUR OLMAZ ŞEYLERİ SORUN YAPAR. TEPKİLERİ ÖNCEDEN KESTİRİLEMEZ OLUR.

ERGENLİK DÖNEMİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ DERSLERE İLGİSİ AZALMIŞ, ÇALIŞMA DÜZENİ BOZULMUŞTUR. İSTEKLERİ ARTMIŞTIR. KENDİSİNE TANINAN HAKLARI YETERSİZ BULUR. ANA BABANIN UYARILARINA BİRDEN TEPKİ GÖSTERİR, TERS YANITLAR VERİR.

ERGENLİK DÖNEMİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ BAĞIMSIZLIK ÇAĞIDIR. EVDE PEK DURMAK İSTEMEZ. DÖNÜŞ SAATİNE ALDIRMAZ. YEMEĞE GEÇ KALIR. GECE DIŞARI ÇIKMAK İSTER. EVDE OTURMAK ONA İŞKENCE GİBİ GELİR.

ERGENLİK DÖNEMİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ ANA-BABASINI ELEŞTİRİR. ÖĞÜTLERLE DAVRANIŞLAR ARASINDAKİ TUTARSIZLIĞI YÜZE VURUR. ANA-BABASININ HOŞUNA GİTMEYECEK DAVRANIŞLARDA BULUNUR. ANA- BABASINA KARŞI ÇIKMIŞ OLMAK İÇİN KARŞI ÇIKAR.

ERGENLİK DÖNEMİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ SAÇMADA OLSA BAZI FİKİRLERİ SAVUNMAKTAN ZEVK ALIR. DAĞINIK VE SAVRUK OLUR. SIK SIK BİR ŞEYLER DEVİRİP KIRAR, SAKARLARDIR. OBURLAŞIR, DURMADAN BİR ŞEYLER ATIŞTIRIRLAR.

ERGENLİK DÖNEMİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ KENDİSİNİ ARKADAŞLARIYLA KARŞILAŞTIRIR, GRUPLAŞMALAR OLUR. ANA, BABASINDAN DEĞİŞİK OLMA ÇABASI ONU BOŞLUĞA İTMİŞTİR. BU BOŞLUĞU ARKADAŞLARIYLA DOLDURMAK İSTER. ARGO KONUŞUR, KENDİNE DERT ORTAĞI VE SIRDAŞ SEÇER.

ERGENLİK DÖNEMİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ HAYRANLIK VE TUTKULARIN BOL OLDUĞU DÖNEMDİR İLGİLERİ ARTMIŞ GELGEÇ HEVESLERİ ÇOĞALMIŞTIR. İDEALLER GELİŞTİRİR, KENDİLERİNE BİR ROL-MODEL SEÇERLER- ÖĞRETMEN, SPORCU, BİR ŞARKICI GİBİ.

ERGENLİK DÖNEMİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ GRUP DIŞINA İTİLMEMEK İÇİN KENDİSİNE AYKIRI DAVRANIŞLARDA BULUNUR. KAHRAMANLARINA YADA İDOLLERİNE BENZEMEK İSTERLER, ODASINA, EŞYALARINA RESİMLERİNİ, POSTERLERİNİ ASAR.

ERGENLİK DÖNEMİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ DUVARLARA ASTIĞI RENKLİ RESİMLERE VE POSTERLERE KARIŞILMASINI İSTEMEZ. GÜRÜLTÜLÜ MÜZİĞE BAYILIR. ARKADAŞLARIYLA GİZLİ KONUŞMALARI VE FISILDAŞMALARI OLUR

ERGENLİK DÖNEMİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ ODASI VARSA SAATLERCE ODASINA KAPANIR, HATTA KAPISINI KİLİTLİ TUTMAYA ÖZEN GÖSTERİR. GÜNLÜK TUTMAYA BAŞLAR. ŞİİR VE ÖYKÜ YAZMAYA ÖZENİR.

ERGENLİK DÖNEMİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ TOPLUMSAL OLAYLARA VE POLİTİKAYA İLGİ ARTAR. KULAKTAN DOLMA YA DA ÖDÜNÇ ALINMIŞ DÜŞÜNCELER SAVUNULUR. BÜYÜKLERLE TARTIŞMAYA GİRİŞİR. ÖZET DÜŞÜNCELERE SAHİP OLURLAR.

ERGENLİK DÖNEMİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ GİZLİLİĞE ÖNEM VERİR. KENDİNDEN HABERSİZ YAZDIKLARININ OKUNMASINA BÜYÜK TEPKİLER GÖSTERİR. HAYRAN OLDUĞU KİŞİLERE FANATİKLİK DERECESİNDE BAĞLANIR.

ERGENLİK DÖNEMİNİN GELİŞİM AŞAMALARI FİZİKSEL-CİNSEL GELİŞİM ZİHİNSEL GELİŞİM SOSYAL GELİŞİM DUYGUSAL-RUHSAL GELİŞİM

FİZİKSEL-CİNSEL GELİŞİM

FİZİKSEL-CİNSEL GELİŞİM KIZLARDA FİZİKSEL GELİŞİM VE DEĞİŞİM

KIZLARDA FİZİKSEL GELİŞİM VE DEĞİŞİM KIZLAR; ERKEKLERDEN ÖNCE GELİŞMEYE BAŞLAR (Yaklaşık 2 yıl önce) . KIZLARIN ERGENLİĞE GİRİŞ YAŞI 10-13 YAŞLAR ARASINDADIR. BİRKAÇ YIL ERKEKLERDEN DAHA UZUN VE OLGUNDURLAR . 16-18 YAŞLARINA KADAR VE YILDA 9 CM UZAYABİLİRLER.

KIZLARDA FİZİKSEL GELİŞİM VE DEĞİŞİM ERGENLİK SÜRESİNCE KİLO ORTALAMA 16 kg ARTABİLİR. KIZLARIN BEDENİNDEKİ DEĞİŞİMLER ÖSTROJEN HORMONUNUN ETKİSİYLE GERÇEKLEŞİR.

KIZLARDA FİZİKSEL GELİŞİM VE DEĞİŞİM Ergenlik Göğüslerin Büyümesi İle Başlar.( 10-11 Yaşında ) Bir Göğüs Diğerinden Daha Büyük Olabilir. (Normallik Kaygısı) Heyecanlanıp, Utanabilirler. Kambur Durabilirler Duruş Bozuklukları Ortaya Çıkabilir.

KIZLARDA FİZİKSEL GELİŞİM VE DEĞİŞİM KOL ALTLARINDA, BACAKLARIN ÜZERİNDE, GENİTAL BÖLGEDE KILLANMA BAŞLAR.

KIZLARDA FİZİKSEL GELİŞİM VE DEĞİŞİM TEMİZLİK MALZEMELERİNİ ASLA ARKADAŞLARI VEYA AİLEDEN BİRİSİYLE PAYLAŞMAMALI.

KIZLARDA FİZİKSEL GELİŞİM VE DEĞİŞİM KALÇALAR GENİŞLER, BEL DARALIR. KARIN, KALÇA VE BACAK BÖLGELERİNDE YAĞ DEPOLANMAYA BAŞLAR.

KIZLARDA FİZİKSEL GELİŞİM VE DEĞİŞİM KOLLARI, BACAKLARI, ELLERİ VE AYAKLARI VÜCUDUN GERİ KALAN KISIMLARINA GÖRE DAHA HIZLI BÜYÜYECEKTİR, BU ORGANLAR DAHA UZUN OLABİLİR.

KIZLARDA FİZİKSEL GELİŞİM VE DEĞİŞİM VÜCUDUN GERİ KALAN KISIMLARI KOL VE BACAKLARDAKİ BÜYÜMEYİ YAKALAYINCAYA KADAR KENDİNİ BİRAZ BİÇİMSİZ HİSSEDEBİLİR.

KIZLARDA FİZİKSEL GELİŞİM VE DEĞİŞİM DERİ DAHA YAĞLI HALE GELİR DAHA ÇOK TERLER, TER BEZLERİ BÜYÜMEYE BAŞLAR, YÜZÜNDE SİVİLCELER OLUR (HORMONLARIN YÜKSELMESİNE BAĞLI OLARAK )

KIZLARDA FİZİKSEL GELİŞİM VE DEĞİŞİM MENSTÜRASYON (ADET KANAMASI) 10-16 YAŞ ARASINDA BAŞLAYABİLİR. GENELLİKLE İLK YILLARDA DÜZENSİZ KANAMALAR OLUR. BİR SÜRE SONRA DÜZENE GİRECEKTİR. BAZI GENÇ KIZLARIN ADET KANAMASI DİĞERLERİNDEN DAHA AĞIR OLABİLİR.

KIZLARDA FİZİKSEL GELİŞİM VE DEĞİŞİM ŞİKAYETLER KRAMPLAR, KARINDA GAZ BİRİKMESİ, GÖĞÜSLERDE HASSASİYET VEYA ŞİŞKİNLİK, BAŞ AĞRISI, DUYGUSAL DEĞİŞİKLİKLER , DEPRESYON.

KIZLARDA FİZİKSEL GELİŞİM VE DEĞİŞİM BU DÖNEMDE; SPOR, BANYO GİBİ NORMAL AKTİVİTELERDEN VAZGEÇİLMEMELİDİR.

ERGENLİK BELİRTİLERİ ERKEKLERDE ORTALAMA 13-15 YAŞLARINDA BAŞLAR. ERKEKLERDE ERGENLİK ERGENLİK BELİRTİLERİ ERKEKLERDE ORTALAMA 13-15 YAŞLARINDA BAŞLAR.

BOY,YILDA ORTALAMA 10,5 CM UZAR. 18-20 YAŞLARINA KADAR SÜRER. ERKEKLERDE ERGENLİK BOY,YILDA ORTALAMA 10,5 CM UZAR. 18-20 YAŞLARINA KADAR SÜRER. KİLO, ERGENLİK DÖNEMİ SÜRESİNCE ORTALAMA, 20 KG ARTAR

ERKEKLERDE ERGENLİK ERKEKLERİN BEDENİNDEKİ DEĞİŞİMLER TESTESTERON HORMONUNUN ETKİSİYLE GERÇEKLEŞİR

ERKEKLERDE ERGENLİK GENİTAL KILLANMA, PENİS BOYUTLARINDA BÜYÜME, KAS GELİŞİMİ VE DAHA GEÇ DÖNEMDE SAKAL VE BIYIK BÖLGESİNDE KILLANMA İLE SÜRER.

ERKEKLERDE ERGENLİK KOLLARI, BACAKLARI, ELLERİ VE AYAKLARI VÜCUDUNUN GERİ KALAN BÖLÜMLERİNDEN DAHA HIZLI BÜYÜR.

ERKEKLERDE ERGENLİK BOĞUK BİR SESE SAHİP OLUR. BU DURUM SESİNDE ÇATALLAŞMAYA YOL AÇABİLİR. ZAMANLA SESİNDEKİ ÇATALLAŞMA DURUR VE BİR SÜRE SONRA NORMAL BİR SESE SAHİP OLUR.

GÖĞÜS BÖLGESİNDE KILLANMA OLUR. ERKEKLERDE ERGENLİK KOLTUK ALTLARINDA, BACAKLARINDA,YÜZÜNDE, PENİSİNİN ÇEVRESİNDE, GÖĞÜS BÖLGESİNDE KILLANMA OLUR.

ERKEKLERDE ERGENLİK DERİ, ERGENLİKLE BİRLİKTE DAHA YAĞLI HALE GELİR VE DAHA ÇOK TERLER, ÇÜNKÜ TER BEZLERİ DE BÜYÜMEYE BAŞLAMIŞTIR. VÜCÜT SIK SIK YIKANMALIDIR.

ERKEKLERDE ERGENLİK PENİS, DAHA SIK SERTLEŞMEYE BAŞLAYACAKTIR. ÇOĞU PENİS BOYUTLARIYLA İLGİLENİR. TESTİSLER SPERM ÜRETMEYE BAŞLAR, BÖYLECE EREKSİYON SONRASINDA “BOŞALMA” OLUR.

ZİHİNSEL GELİŞİM

ZİHİNSEL GELİŞİM ZİHİNSEL GELİŞME, ERGENLİK DÖNEMİ BOYUNCA HIZLA GELİŞİR; 15-16 YAŞLARINDA DORUĞA ULAŞIR. DAHA SONRA YAVAŞLAYARAK 20 YAŞINA KADAR GELİŞİMİ DEVAM EDER.

ZİHİNSEL GELİŞİM GENCİN, AİLESİ VE YETİŞTİĞİ ORTAM İLE ZİHİNSEL GELİŞİM ARASINDA SIKI BİR BAĞLANTI VARDIR.

ZİHİNSEL GELİŞİM ZEKÂ, TEK BAŞINA KİŞİLİĞİ BELİRLEYEN BİR ETKEN DEĞİLDİR. ANCAK ZEKA İLE BELLİ KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ ARASIDA SIKI BİR BAĞ VARDIR.

ZİHİNSEL GELİŞİM SOYUT DÜŞÜNEBİLME, KOLAY GENELLEMELER YAPMA VE DAHA ÇABUK SORUN ÇÖZEBİLME GİBİ ÖZELLİKLER KİŞİNİN DAVRANIŞINI DAHA GERÇEKÇİ, DAHA OLGUN KILMAKTADIR.

ZİHİNSEL GELİŞİM ZİHİNSEL GELİŞİM İLE GENÇ, ÇEVRESİYLE ETKİLEŞİMİNİ ARTTIRMAKTA, ÖZÜMSEDİĞİ YENİ KAVRAMLARI YENİ DURUMLARA UYGULAMAKTA, UYUM YAPMAKTADIR.

ZİHİNSEL GELİŞİM GENÇ, DENEYİMİNE VE ALGILAMASINA BAĞLI OLMAKSIZIN MANTIKLI DÜŞÜNCE İLKELERİNİ KULLANARAK HUHAKEME YAPABİLİR, GENELLEMELERE GİDEBİLİR, SONUÇLARA VARABİLİR.

ZİHİNSEL GELİŞİM KIZLAR SÖZEL İFADE VE DİL GELİŞİMİ BAKIMINDAN DAHA İLERİDİRLER. ERKEKLER, SAYISAL ALANDA DAHA BAŞARILI OLURLAR.

SOSYAL GELİŞİM

SOSYAL GELİŞİM ÇOCUK BEDENİ GELİŞİRKEN, ÇOCUKSU DAVRANIŞLAR YERİNİ DAHA OLGUN TUTUM VE DAVRANIŞLARA BIRAKIR. ÇEVREDEN GELEN ETKİLER VE BASKILARLA ERGEN ÇOCUKSU DAVRANIŞLARINI BIRAKACAK, YETİŞKİNLERE YARAŞIR DAVRANIŞLARA ADIM ATACAKTIR.

SOSYAL GELİŞİM ÇABUK KURULAN VE BOZULAN İLİŞKİLER, KOLAY ETKİLENME, TOPLUM İÇİNDE SİVRİLME, İLGİ ÇEKME, ROL SAHİBİ OLMA ÇABASI İÇİNDEDİR.

TOPLUMDA SAYGINLIK KAZANMAYA VE STATÜ SAHİBİ OLMAYA GEREKSİNİM DUYAR. SOSYAL GELİŞİM TOPLUMDA SAYGINLIK KAZANMAYA VE STATÜ SAHİBİ OLMAYA GEREKSİNİM DUYAR.

GELECEKLE İLGİLİ PROBLEMLER; SOSYAL GELİŞİM GELECEKLE İLGİLİ PROBLEMLER; ERKEKLERDE DAHA FAZLA GÖRÜLÜRKEN, AİLE İLİŞKİLERİ, TOPLUMSAL İLİŞKİLER, ARKADAŞ SEÇİMİ, DOĞRU HAREKET ETME GİBİ PROBLEMLER KIZ ERGENLERDE DAHA ÇOK GÖRÜLÜR.

SOSYAL GELİŞİM BAZEN BEBEKSİ VE ÇOCUKSU DAVRANIR, BAZEN DE BEBEK OLMADIĞINA TÜM DÜNYAYI İNANDIRMAK İSTERCESİNE AŞIRI BAĞIMSIZLIĞI DENER. ÖZELLİKLE SIKINTILI OLDUĞU ZAMANLARDA ÇOCUKÇA DAVRANIŞLAR GÖRÜLÜR.

SOSYAL GELİŞİM AİLE; ERGENLİK; KİŞİNİN KİMLİK, KİŞİLİK OLUŞTURMAYA BAŞLADIĞI VE AİLEDEN BAĞIMSIZ OLMA DÜŞÜNCESİNİN KAZANILDIĞI DÖNEMDİR.

SOSYAL GELİŞİM AİLE İLİŞKİLERİNDE; KENDİNE YÖNELTİLEN ELEŞTİRİLERİ KABUL ETMEZ, AİLESİNİN EN UFAK ELEŞTİRİLERİNE BÜYÜK TEPKİLER VERİR.

SOSYAL GELİŞİM AİLE İLİŞKİLERİNDE; KESKİN BİRER GÖZLEMCİDİR. ACIMASIZ BİRER ELEŞTİRMEN OLURLAR. ANA-BABASININ DÜŞÜNCELERİNİ ESKİMİŞ BULURLAR, ANNE-BABANIN MÜKEMMEL OLMADIĞINI GÖRÜR,

SOSYAL GELİŞİM AİLE İLİŞKİLERİNDE; HİÇBİR ŞEYİ BEĞENMEZ, SÜREKLİ ŞİKAYET EDECEK BİR ŞEYLER BULUR. EVE İSTEDİKLERİ ZAMAN GİRİP ÇIKMAK İSTERLER. EV DIŞINDA DAHA FAZLA VAKİT GEÇİRİRLER.

SOSYAL GELİŞİM AİLE İLİŞKİLERİNDE; BOŞ VERMİŞLİK İÇİNE GİRERLER. ANA-BABASININ BEĞENİLERİYLE ALAY EDERLER. ANNE-BABAYA KARŞI OLAN OLUMLU DUYGULARINI DAHA AZ GÖSTERMEYE BAŞLARLAR.

SOSYAL GELİŞİM AİLE İLİŞKİLERİNDE; AİLEYLE FİKİRSEL OLARAK ÇATIŞIRLAR. GEÇ SAATLERE KADAR OTURMA İSTEĞİ VARDIR. HEM İNSANLARDAN KAÇAR, YALNIZLIĞI SEVER, HEM DE BÜYÜK BİR İSTEKLE TOPLUM İÇİNE GİRMEK İSTER.

SOSYAL GELİŞİM ARKADAŞLIK; ARKADAŞLARININ KENDİSİ İÇİN NE DÜŞÜNDÜĞÜ ÇOK ÖNEMLİDİR. KENDİ ARALARINDA ARKADAŞ GRUPLARI VARDIR. İLGİLERİNİ VE GİYİM TARZINI ARKADAŞ GRUBUNA GÖRE AYARLARLAR,

SOSYAL GELİŞİM ARKADAŞLIK; AYNI CİNSİYETTEKİ YAKIN ARKADAŞLARLA BİRLİKTE OLMAK İSTER. ERKEKLER ARALARINDA CİNSELLİK VE KIZLAR HAKKINDA DAHA FAZLA KONUŞURLAR.

SOSYAL GELİŞİM ARKADAŞLIK; ERKEKLERİN KURDUKLARI GRUPLAR DAHA KALABALIKTIR, İLİŞKİLER YÜZEYSELDİR. KIZLARIN GRUPLARI DAHA KÜÇÜKTÜR, ANCAK İLİŞKİLER DAHA SIKIDIR.

SOSYAL GELİŞİM ARKADAŞLIK; AİLE İÇİNDE GEÇİMSİZLİK YADA ŞİDDET VARSA, ERGENLER ARKADAŞ GRUPLARI YERİNE ÇETELEŞMEYE YÖNELİRLER.

SOSYAL GELİŞİM ARKADAŞLIK; ERGENLİĞİN ORTALARINA DOĞRU KARŞI CİNSE OLAN İLGİ ARTAR. ERGEN KARŞI CİNSİN DİKKATİNİ ÇEKMEK İÇİN DIŞ GÖRÜNÜŞÜNE DİKKAT EDER. EN SEVDİĞİ ARKADAŞI BAŞKA BİRİYLE ARKADAŞLIK EDERSE KIRILIR.

SOSYAL GELİŞİM ARKADAŞLIK; BİR YANDAN BAŞARILI OLMAK, BEĞENİLMEK İSTER, DİĞER YANDAN BAŞARILI OLDUĞUNDA ARKADAŞLARI ARASINDA, ALAY EDİLECEĞİ ENDİŞESİNE KAPILIR. ONURA VE BAŞARIYA PARADAN ÇOK DEĞER VERİR.

SOSYAL GELİŞİM ARKADAŞLIK; BİR AN BİLE DÜŞÜNMEDEN KENDİNİ ORTAYA ATABİLİR. BİR LİDERE KÖRÜ KÖRÜNE BAĞLANABİLİR, BİR YANDAN DA BÜTÜN LİDERLERE VE YETİŞKİNLERE KARŞI ÇIKAR. BAĞIMLI OLABİLİR.

SOSYAL GELİŞİM ARKADAŞLIK; DÜŞÜNCELERİNİN VE DEĞERLERİNİN ÖNEMSENMESİNİ İSTER. “KİMSE BENİ ANLAMIYOR” DÜŞÜNCESİ YAYGINDIR. ELİ AÇIK VE İYİLİK SEVERDİR, ÇABUK GÜVENİR VE BAĞLANIR,

DUYGUSAL-RUHSAL GELİŞİM

DUYGUSAL-RUHSAL GELİŞİM KIZLAR ERKEKLERE GÖRE DAHA BELİRSİZ VE SİLİK ÖZELLİKLER TAŞIRLAR. YAŞÇA BÜYÜK ERKEKLERE İLGİ DUYARLAR. ÇÜNKÜ ERKEN GELİŞMİŞ VE OLGUNLAŞMIŞLARDIR. ROMANTİK AŞKLA İLGİLİDİRLER.

DUYGUSAL-RUHSAL GELİŞİM KONUŞKANDIRLAR FAKAT BU İLETİŞİM KURMAYA YÖNELİK DEĞİLDİR. OLUR OLMAZ ŞEYLERE GÜLME EĞİLİMİNDEDİRLER. AYNA KARŞISINDA DAHA FAZLA ZAMAN HARCARLAR.

DUYGUSAL-RUHSAL GELİŞİM KARŞITLIKLARI VE DENGESİZLİKLERİ VARDIR KENDİNİ TANIMA YOLUNDA BÜYÜK BİR ÇABA HARCAMAK ZORUNDA KALIR. “BAĞIMSIZ BENİ” ORTAYA KOYMA ÇABASINDADIR.

DUYGUSAL-RUHSAL GELİŞİM ÇOK KISA ARALIKLARLA AŞIRI HAREKETLİ VE AŞIRI DURGUN OLABİLİR. ARKADAŞLAR ARASINDA ADI GEÇEN YA DA BENZEMEK İSTEDİĞİ KİŞİLERİN ÜZERİNDE GÖRÜLEN GİYSİLER VE MARKALAR ÖNE ÇIKAR

DUYGUSAL-RUHSAL GELİŞİM İLGİ DUYDUĞU KONULAR VE NESNELERE İLİŞKİN AŞIRI DİKKAT VE TİTİZLİK SÖZ KONUSUDUR KENDİNE GÜVEN VE GÜVENSİZLİK ÇATIŞMALARI YAŞAR.

DUYGUSAL-RUHSAL GELİŞİM SON DERECE HASSAS VE KIRILGAN OLURLAR. SALDIRGANDIR, GÜRÜLTÜCÜDÜR, ÇOK DEĞİŞKENDİRLER, İSTEKLERİ GELİP-GEÇİCİDİR. SON DERECE BENCİL VE FEDAKÂR OLABİLİR.

ERGENLİĞİN SONLANMASI DENGELİLİĞİN ARTMASI PROBLEMLERİ KARŞILAMA YÖNTEMLERİ YETİŞKİNLERİN MÜDAHALELERİNDE AZALMA DUYGUSAL SAKİNLİĞİN ARTMASI GERÇEKÇİLİĞİN ARTMASI

ERGENLİĞİN SONLANMASI EVLİLİK VE AİLE HAYATINA HAZIRLANMASI. BİLİMSEL BİR DÜNYAYA AYAK UYDURACAK DEĞERLERİ GELİŞTİRMESİ. KİŞİNİN KENDİ FİZİK YAPISINI, ERKEK YA DA KADIN CİNSEL ROLÜNÜ KABUL ETMESİ, BU ROLE UYGUN DAVRANIŞ GELİŞTİRMESİ.

ERGENLİĞİN SONLANMASI ANA BABASINDAN VE DİĞER YETİŞKİNLERDEN DUYGUSAL OLARAK KOPUP BAĞIMSIZLIĞINI KAZANMASI. OLGUNLUK SEMBOLLERİNE KARŞI İLGİ TOPLUMA KARŞI SORUMLU BİR DAVRANIŞ KAZANMAYI İSTEMEK VE BUNA ULAŞMAK

ERGENLİĞİN SONLANMASI BİR MESLEK SEÇEBİLMESİ. TOPLUMSAL YETİŞKİN BİR BİREY OLABİLMEK İÇİN GEREKLİ BİLGİ VE YETENEKLERİ KAZANMASI. DUYGUSAL BAĞIMSIZLIĞI KAZANMA VE KENDİSİ İLE İLGİLİ ÖNEMLİ KARARLARI KENDİ BAŞINA VEREBİLMESİ.

ERGENLİĞİN SONLANMASI ARKADAŞ İLİŞKİLERİNDE KABUL GÖRMESİ. ARKADAŞLIK BECERİLERİ, İŞBİRLİĞİ, LİDERLİK YETENEKLERİNİ GELİŞTİREBİLMESİ. ÇATIŞAN DEĞERLERİ UZLAŞTIRMA VE KENDİ YAŞINA ÖZGÜ BİR YAŞAM FELSEFESİ GELİŞTİREBİLMESİ.

ERGENLİK DÖNEMİNİN KAYGILARI

ERGENLİK DÖNEMİNİN KAYGILARI SAĞLIKLA İLGİLİ KAYGILAR YETERLİ UYUYAMAMK. GEVŞEYİP RAHATLAYAMAMAK. SAKAR VE BECERİKSİZ OLMAK. GÜZEL YADA YAKIŞIKLI OLMAMAK.

ERGENLİK DÖNEMİNİN KAYGILARI SAĞLIKLA İLGİLİ KAYGILAR SİNİRLİ VE GERGİN OLMAK. ÇOK UZUN YADA ÇOK KISA OLMAK. ÇOK ZAYIF YADA ÇOK ŞİŞMAN OLMAK. BULANTISI OLMAK. CİNSEL GELİŞME KAYGILARI OLMAK.

ERGENLİK DÖNEMİNİN KAYGILARI KİŞİLİK İLE İLGİLİ KAYGILAR KENDİNİ AŞAĞI GÖRMEK. KENDİNE GÜVENİ OLMAMAK. SIK SIK ÖFKEYE KAPILMAK. KÜÇÜK ŞEYLERE ÜZÜLMEK. OLAYLARI ÇOK CİDDİYE ALMAK. ÇOK HAYAL KURMAK.

ERGENLİK DÖNEMİNİN KAYGILARI AİLE VE EV İLE İLGİLİ KAYGILAR KENDİSİNE AİT BİR ODASI OLMAMAK. ÖZEL KONULARI ANNE-BABA İLE KONUŞAMAMAK. ÇOCUK YERİNE KONMAK. ANNE-BABAYA KARŞILIK VERMEK.

ERGENLİK DÖNEMİNİN KAYGILARI AİLE VE EV İLE İLGİLİ KAYGILAR ÖZGÜRLÜĞÜNÜN ÇOK AZ OLMASI. ANNE-BABAYI ARKADAŞ GİBİ GÖRMEME. ANNE-BABANIN KENDİSİNDEN ÇOK ŞEY BEKLEMESİ. ANNE-BABANIN ARKADAŞ SEÇİMİNE KARIŞMASI.

ERGENLİK DÖNEMİNİN KAYGILARI AİLE VE EV İLE İLGİLİ KAYGILAR CİNSEL KONULARI VE SORUNLARI ANNE-BABA İLE KONUŞAMAMAK. EVE BELLİ SAATLERDE DÖNMEK ZORUNDA OLMAK. YETERLİ HARÇLIK ALAMAMAK.

ERGENLİK DÖNEMİNİN KAYGILARI TOPLUM İÇİNDEKİ DURUMU İLE İLGİLİ KAYGILAR TOPLULUK İÇİNDE YANLIŞ ANLAŞILMAK. YENİ İNSANLARLA TANIŞMA, TANIŞILANLARLA RAHAT KONUŞAMAMA. ÇOK AZ ARKADAŞI OLMAK. DAHA ÇOK POPÜLER OLMAYI İSTEMEK. YENİ ARKADAŞLIKLAR KURAMAMAK.

ERGENLİK DÖNEMİNİN KAYGILARI KIZ-ERKEK ARKADAŞLIĞI İLE İLGİLİ KAYGILAR KARŞI CİNSTEN BİR ARKADAŞI OLMAMAK. ÇIKMA OLAYINDA NASIL DAVRANACAĞINI BİLMEMEK. ÇIKMA TEKLİFİNİ NASIL GERİ ÇEVİRECEĞİNİ BİLMEMEK. HEMEN EVLENMEK İSTEMEK.

ERGENLİK DÖNEMİNİN KAYGILARI OKULLA İLGİLİ KAYGILAR. DİKKATİNİ TOPLAYAMAMAK. ÇALIŞMA YÖNTEMLERİNİ BİLMEMEK. ZAMANINI İYİ PLANLAYAMAMAK. ÇOK YAVAŞ, ÇOK AĞIR OLMAK. ÇALIŞIRKEN HAYAL KURMAK.

ERGENLİK DÖNEMİNİN KAYGILARI OKULLA İLGİLİ KAYGILAR. ZAMANINI BOŞA HARCAMAK. NOT TUTMAMAK. SOZ VE YAZI İLE KENDİNİ İYİ İFADE EDEMEMEK. SINAV VE ZAYIF NOT ALMA KAYGISI. SINIF VE TOPLULUK ÖNÜNDE KONUŞMA KORKUSU.

ERGENLİK DÖNEMİNİN KAYGILARI DİN VE AHLAK KONULARINDAKİ KAYGILAR ÖLÜM KORKUSU. DİNİ KONULARDA DAHA ÇOK BİLGİ İSTEMEK. NEYİN DOĞRU, NEYİN YANLIŞ OLDUĞUNU BİLMEMEK. IRK AYRILIĞI VE IRKÇILIK.

BEN ERGENİM

BEN ERGENİM Geliştirebileceğim yeteneklerim var, Hatalarımı görebileceğim algılarım, Onları düzeltebileceğim aklım. Enerji doluyum, Kendimi en yalnız hissettiğimde bile Yanımda ben varım.

BEN ERGENİM Yalnızlıkla ilgili; Paylaşılmayan, Ancak güzel tarafları olan Bir şey olduğunu düşünüyorum

BEN ERGENİM Şu an yaşadığım güçlükler , Geleceğe yatırım, Kendimi ve olanaklarımı geliştirme yolundaki İnancım bana hep destek.

BEN ERGENİM Evet bunlarla beraber ; Yüzümde sivilcelerim olabilir, Elimin kolumun sürekli büyümesine alışamadım, Kararsızlık yaşadığım anlar olabiliyor, Ani tepkiler veriyorum, Eleştiriden pek hoşlanmadığımda oluyor,

BEN ERGENİM Kendime yardım etmeliyim. Kendi kendime konuşurum, Ama gelişiyorum, Kendime yardım etmeliyim. Kendi kendime konuşurum, İyi bir şeyler olduğunda kendimi ödüllendiririm, Hata pek yapmam ama yapınca da uzun uzun düşünmem.

BEN ERGENİM Bazen kendime mükemmel biri gibi gelirim; Bazen de çok berbat göründüğümü düşünürüm. Başkalarına hoş görünmek, Benim için önemlidir. Kendime güvenirim, İstersem aşamayacağım güçlük yoktur. ARTIK ÇOCUK DEĞİLİM, GENCİM.!

ERGENLİK DÖNEMİYLE BAŞ ETME

ERGENLİK DÖNEMİYLE BAŞ ETME ANA BABA OLARAK TEMEL GÖREVİMİZ, ÇOCUKLARIMIZI BAĞIMSIZ, VERİMLİ VE SORUMLU BİR ŞEKİLDE YAŞAYABİLECEK DURUMA GETİRMEK OLMALIDIR.

ERGENLİK DÖNEMİYLE BAŞ ETME AİLELERİN; ERGENLİK DÖMENİ İLE BAŞ ETME HAZIRLIKLARINA ERKEN BAŞLAMASI, ÇOCUKLARI VE KENDİLERİ İÇİN EN İYİ YOLDUR.

ERGENLİK DÖNEMİYLE BAŞ ETME BEBEKLİK DÖNEMİNDEN İTİBAREN SAĞLIKLI, KARŞILIKLI SEVGİ VE SAYGIYA DAYALI, TUTARLI İLİŞKİYLE YETİŞEN GENÇLERDE ERGENLİK DAHA RAHAT YAŞANIR...

ERGENLİK DÖNEMİYLE BAŞ ETME ÇOCUĞUN DOĞUMUNDAN İTİBAREN İLİŞKİYE ZAMAN AYRILMASI SAĞLIKLI İLETİŞİM İÇİN ÖNEMLİDİR. BU KONULARDA ÖNCEDEN BİLGİ SAHİBİ OLMA, TIPKI AŞI GİBİ KORUYUCU VE RAHATLATICI OLUR.

ERGENLİK DÖNEMİYLE BAŞ ETME SORUNLARA YAKLAŞIRKEN; SORUNLARA ORTAKLAŞA YAKLAŞINIZ. DİYALOG KURMADA İSTEKLİ OLUNUZ DİYALOGU SİZ BAŞLATIN. OBJEKTİF OLUN, ERGENİN GÖZÜYLE GÖRMEYE ÇALIŞIN.

ERGENLİK DÖNEMİYLE BAŞ ETME SORUNLARA YAKLAŞIRKEN; “BEN SENİN YAŞINDAYKEN” DİYE BAŞLAYAN VE KENDİNİZİ ÖVEN KONUŞMA BİÇİMİNDEN SAKINMALISINIZ. GERÇEKÇİ OLMAYA ÖZEL ÇABA SARF EDİNİZ. GENÇ İÇİN YETİŞKİNLERİ KENDİ YAŞLARINDA VE SÜREKLİ ÇALIŞKAN, BAŞARILI, DÜŞÜNCELİ, SAYGILI, ANLAYIŞLI, ÇOK SEVİLEN BİR KİŞİ OLARAK DÜŞÜNMEK OLDUKÇA ZORDUR.

ERGENLİK DÖNEMİYLE BAŞ ETME DİSİPLİN UYGULARKEN; SINIRLARI VE ÖZGÜRLÜKLERİ HAKKINDA ÇOCUĞUNUZA BİLGİ VERİN. YAŞLARINA UYGUN,YETERİ KADAR ÖZGÜRLÜK SAĞLAMAK, GELİŞMELERİNİ OLUMLU YÖNDE DESTEKLEYECEKTİR. ONLARA NEFES ALMA İMKANI TANIYIN. SEVERKEN BOĞMAYIN.

ERGENLİK DÖNEMİYLE BAŞ ETME DENETLERKEN; SÜREKLİ DENETİM ALTINDA TUTMAYIN. BUNU İSTESENİZ DE BAŞARAMAZSINIZ. KENDİSİNE GÜVENDİĞİNİZİ SAMİMİ OLARAK VE DAVRANIŞLARINIZLA GÖSTERİNİZ.

ERGENLİK DÖNEMİYLE BAŞ ETME DENETLERKEN; YAPACAĞI YANLIŞ BİR DAVRANIŞIN, HER ŞEYDEN ÖNCE KENDİ KİŞİLİĞİNE SAYGISIZLIK OLACAĞI KONUSUNU İŞLEYİNİZ. OTOKONTROLÜN GELİŞMESİ İÇİN AİLEDE VE TOPLUMDA BAZI SORUMLULUKLAR VERİN.

ERGENLİK DÖNEMİYLE BAŞ ETME GÖRÜŞÜNÜ ALIN AİLEDE HERHANGİ BİR SORUN OLDUĞUNDA GENCİN DE GÖRÜŞLERİNİ ALINIZ. ONU; AİLE İÇİ SEVİNÇLERDEN VE ÜZÜNTÜLERDEN NE KADAR SOYUTLARSANIZ, O KADAR YETİŞKİNLİKTEN UZAKLAŞTIRIRSINIZ.

ERGENLİK DÖNEMİYLE BAŞ ETME SEVGİNİZİ GÖSTERİRKEN; ANLAMI BİLİNEN VE YERİNDE KULLANILAN “SEVGİ İLACI” GERÇEKTEN BİRÇOK SORUNUN ÇÖZÜMÜNDE ÇOK ETKİLİDİR. SEVGİNİZİ GİZLEMEYİN. “İÇİNDEN SEVMEK” ŞEKLİNDE BİR SEVGİ TÜRÜ YOKTUR. SEVGİ SAYDAM OLMALIDIR.

ERGENLİK DÖNEMİYLE BAŞ ETME SEVGİNİZİ GÖSTERİRKEN; SEVGİ ÖN ŞARTLI VE KOŞULLU OLMAZ SEVGİ ŞARTSIZ OLDUĞU ZAMAN ANLAM TAŞIR. SEVGİ EKMEK, SU VE HAVA GİBİ TEMEL İHTİYAÇLARDAN BİRİSİDİR.

ERGENLİK DÖNEMİYLE BAŞ ETME SEVGİNİZİ GÖSTERİRKEN; SEVGİNİN EN ANLAMLI İFADELERİNDEN BİRİSİ HOŞGÖRÜDÜR. GENCİN KENDİSİNİ TANIYIP, YETENEKLERİNİ GELİŞTİRMESİNE YARDIM EDER.

ERGENLİK DÖNEMİYLE BAŞ ETME İLETİŞİM KURARKEN; ÇOCUKLAR VE GENÇLER SİZİN SÖYLEDİKLERİNİZE DEĞİL, YAPTIKLARINIZA DİKKAT EDER. BU AÇIDAN KURU KURUYA NASİHAT EDEN BİR ANLAYIŞI BENİMSEMEYİN. ONU DUYUN, DİNLEYİN NE DEDİĞİNİ ANLAMAYA ÇALIŞIN.

ERGENLİK DÖNEMİYLE BAŞ ETME İLETİŞİM KURARKEN; MUTSUZ VE ÜZGÜN OLDUKLARINDA BİLE, SİZLERLE KONUŞMALARINI YÜREKLENDİRECEK İLİŞKİ TARZI GELİŞTİRİN.

ERGENLİK DÖNEMİYLE BAŞ ETME İLETİŞİM KURARKEN; ÖZEL HAYATINA KESİNLİKLE SAYGI GÖSTERİNİZ. ÖRNEĞİN, KAPISINI VURMADAN ODASINA GİRMEYİNİZ. GÜNLÜĞÜNÜ OKUMAYIN. ONA GELEN BİR MEKTUBU AÇMAYIN.

ERGENLİK DÖNEMİYLE BAŞ ETME İLETİŞİM KURARKEN; ONDAN KESİNLİKLE MÜKEMMEL OLMASINI BEKLEMEYİNİZ . UFAK TEFEK HATALARI GÖRMEZDEN GELİNİZ. ONU İYİ KOMŞU ÇOCUKLARI İLE KIYASLAMAYINIZ. TENKİTTE CÖMERT OLDUĞUNUZ KADAR ÖVGÜDE VE TAKDİRDE DE CÖMERT OLUNUZ.”

ERGENLİK DÖNEMİYLE BAŞ ETME İLETİŞİM KURARKEN; GENCE BİR DAVRANIŞI ÖĞRETMENİN EN İYİ YOLU ONDAN BEKLEDİKLERİMİZİ ONA VERMEKTİR . KESİN AMA ADİL OLUNMALI. ONLARIN HAKLARINA SAYGILI OLMAYI ONLARIN BİZE SAYGISINDAN ÖNDE TUTMALIYIZ .

ERGENLİK DÖNEMİYLE BAŞ ETME İLETİŞİM KURARKEN; ONA ÇOK KIZDIĞINIZDA HEMEN BAĞIRIP CEZALANDIRMAYIN RAHATLAYIN. BİR ŞEKİLDE ENERJİ HARCAYIN, ÇÜNKÜ ENERJİ HARCAMAK İÇİMİZDEKİ DUYGULARI ATMAYA YARDIM EDER. OLAYLAR HENÜZ SICAKKEN DOĞRU DÜŞÜNEMEYEBİLİRİZ.

ERGENLİK DÖNEMİYLE BAŞ ETME İLETİŞİM KURARKEN; YETİŞKİNLER BİLE BİR PROBLEMLE KARŞILAŞTIĞINDA SAĞDUYULU VE SAKİN DAVRANMAKTA ZORLANIRLAR. BİZİM YAPAMADIKLARIMIZI ERGENDEN BEKLEMEMELİYİZ.