TEVHİD-İ TEDRİSAT (ÖĞRETİMİN BİRLEŞTİRİLMESİ) ve LAİK EĞİTİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Cumhuriyete Nasıl Kavuştuk?
Advertisements

1-2-3 Şubat 2012 tarihinde Bingöl Merkez İlköğretim Okulu Öğretmenlerine ‘Okullarda Afet Bilincini Oluşturma’ konulu eğitim semineri düzenlenmiştir.
Zirve Üniversitesi Eğitim Fakültesi EYTPE ABD
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
2012 İLKE VE İNKILAP SORULARI
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
GENELGELER VE KONGRELER
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI
24 TEMMUZ 1923 ÖNEMLİ MADDELERİYLE SİYASİ ZAFER “LOZAN”
SINIF:5-d OKUL: İHLAS İ.Ö.O
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ÜN HAYATI.
İSTİKLAL MARŞI VE KABULU
Erkan AĞRİKLİ Tarih Öğretmeni
MERHABA.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İNKILAPLARIN TEMEL KAYNAĞI
Batı Trakya Türk Azınlığı
18.YIL TARİH KONU TEKRARI.
İLKE VE İNKILAPLARIN EŞLEŞTİRİLMESİ
Mustafa Kemal ATATÜRK.
İNKILAPLAR.
Tarihte hiçbir zaman mutlak gerçek yoktur...
ATATÜRK’ÜN İNKILAPLARI
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük CUMHURİYET’İN İLANI
CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM ANLAYIŞI
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ÇAĞDAŞ DEVLETE DOĞRU
ATATÜRK’ÜN HAYATI
LOZAN BARIŞ ANTLAŞMASI (24 TEMMUZ 1923)
CUMHURİYET DÖNEMİ ORTAÖĞRETİM
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
ATATÜRK İNKILAPLARI.
ORTAÖĞRETİM REFORMLARI
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAPLAR
ATATÜRK İNKILÂPLARI Atatürk, askeri bir dahi ve karizmatik bir lider, aynı zamanda büyük bir inkılâpçıydı. O dönemlerde Türkiye Cumhuriyeti’nin çağdaş.
HALK EĞİTİMİ ve HALK EĞİTİM REFORMLARI
Atatürk inklapları Atatürk, askeri bir dahi ve karizmatik bir lider, aynı zamanda büyük bir inklapçıydı. O dönemlerde Türkiye Cumhuriyeti ‘ nin çagdas.
ÇELTİKÇİ İLKÖĞRETİM OKULU ATATÜRK'ÜN HAYATI.
ÜNİTE:2.ADIM ADIM TÜRKİYE
ATATÜRK İNKILÂPLARI.
TÜRKİYE’DE EĞİTİM REFORMLARI Dr. Mustafa Ergün
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
SİYASİ HUKUKİ EĞİTİM ve KÜLTÜR TOPLUMSAL EKONOMİ
TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU’NUN HAZIRLIKLARI
Eğitim Alanındaki Yenilikler
BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK.
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI; *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm 13 basamaktan oluşur. 13.
MEHMET KÜÇÜKYILMAZ TARİH ÖĞRETMENİ.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri
Çalışma soruları eğitim kültür. Tevhid-i Tedrisat ve Maarif Teşkilatı kanunlarının çıkarılması ile eğitim alanında öncelikle aşağıdakilerden hangisi amaçlanmıştır?
HANGİ İLKEYİM? MUSTAFA TONBUL BOZKURT ORTAOKULU HANGİ ALANDAYIM?
RESMİ Diyanet İşleri Bşk. MEB. GAYRI RESMİ Dini Guruplar.
MEZ İ TL İ KIZ ANADOLU İ MAM HAT İ P L İ SES İ Adres Yeni Mah. Bahar Cad. No 6 Mezitli / MERSİN Telefon Web
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
EĞİTİM ALANINDAKİ İNKILAPLAR
ATATÜRK İLKELERİ.
ATATÜRK’ÜN İLKELERİ.
GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ.
TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN TARİHİ
ATATÜRK İLKELERİ.
Cumhuriyet’in İlk Yıllarında Yapılan İnkılaplar
GÖLCÜK ADNAN MENDERES ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 2015
Atatürk ‘ÜN İlke İnkIlaplarI
ATATÜRK İLKELERİ
CUMHURİYET DÖNEMİNDE EĞİTİM
CUMHURİYET DÖNEMİNDE EĞİTİM
İNKILAPLAR. Siyasi Alanda Yapılan İnkılaplar  Saltanatın kaldırılması (1 Kasım 1922)  Ankara’nın başkent olması(13 Ekim 1923)  Cumhuriyetin ilanı (29.
1 ATATÜRK’ÜN İLKELERİ 2 1. Cumhuriyetçilik Cumhuriyet bir devlet biçimidir. Geniş manası ile halkın kendi kendisini yönelmesidir. Cumhuriyet, devlet.
Sunum transkripti:

TEVHİD-İ TEDRİSAT (ÖĞRETİMİN BİRLEŞTİRİLMESİ) ve LAİK EĞİTİM RASİM AYDOĞUŞ MESUT KILIÇASLAN

TEVHİD-İ TEDRİSAT ÖNCESİ EĞİTİMİN YAPISI Eğitim-öğretim işlerinin bir devlet politikası niteliği kazanması

OSMANLI DEVLETİNDE EĞİTİM-ÖĞRETİM ALANINDAKİ İLK YENİLEŞMELER Batı örneğinde askeri okulların açılması Batı örneğinde sivil okulların kurulması

EĞİTİM KURUMLARININ İDARE EDİLDİĞİ BAKANLIKLAR Harbiye Nezareti Maarif-i Umumiye Nezareti Evkaf Nezareti Şer’iyye Nezareti Ziraat Nezareti Ticaret Nezareti Orman Nezareti

MUSTAFA KEMAL’İN TEVHİD-İ TEDRİSAT KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ 16 Temmuz 1921 Ankara Maarif Kongresi’ndeki Konuşması 27 Ekim 1922 Bursa Konuşması 2 Şubat 1923 İzmir Konuşması 6 Şubat 1923 Kırkağaç Konuşması 1 Mart 1923 TBMM Açılış Konuşması

1923 YILI SONUNDA SAHİP OLUNAN EĞİTİM-ÖĞRETİM OLANAKLARI Okul Öğretmen Öğrenci Öğrenci oranı% İlköğretim 4.894 10.238 341.941 2.8 Ortaokul 72 796 5.905 0.05 Lise 23 513 1.241 0.01 Mes.Okulu 64 583 6.547 0.054 Toplam 5.053 12.130 355.63 2.96

3 MART 1924 GÜNÜ MECLİS 1. OTURUMUNA GELEN ÖNERGELER Halifeliğin kaldırılması ve Osmanoğulları soyundan olanların Türkiye dışına çıkarılması Din İşleri ve Evkaf Bakanlığı’nın kaldırılması Eğitim ve öğretimin birleştirilmesi

TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU Kanun No: 430 Kabul Tarihi: 03.03.1924 Resmi Gazete: 06.03.1924 – 6 Madde 1. Türkiye’deki bütün bilim ve öğretim kurumları Eğitim Bakanlığına bağlıdır.

TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU Madde 2. Şer’iyye ve Evkaf Bakanlığı veya özel vakıflar tarafından idare edilen bütün medreseler ve okullar Eğitim Bakanlığı’na devredilmiş ve bağlanmıştır.

TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU Madde 3. Şer’iyye Evkaf Bakanlığı bütçesinde okullar ve medreseler için konulan ödenekler Eğitim bütçesine aktarılacaktır.

TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU Madde 4. Eğitim Bakanlığı, dini bilgiler konusunda yüksek uzmanlar yetiştirmek üzere üniversitede bir İlahiyat Fakültesi kuracak ve [ayrıca] imamlık ve hatiplik gibi dini hizmetlerin yerine getirilmesiyle görevli memurların yetişmesi içinde ayrı okullar açacaktır.

TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU Madde 5. Bu kanunun yayımı tarihinden itibaren, genel eğitim ve öğretim hizmetleri vermekte olup, şimdiye kadar Savunma Bakanlığına bağlı olan askeri rüştiyeler ve idadilerle, Sağlık Bakanlığına bağlı olan Yetim Evleri, bütçeleri ve öğretim kadroları ile birlikte Eğitim Bakanlığına bağlanmıştır. Anılan rüştiye ve idadilerde bulunan öğretim kadrolarının nereye bağlı olacakları, gelecekte ait olacakları bakanlıklar arasında belirlenip düzenlenecek ve o zamana kadar orduya mensup olan öğretmenler bu statülerini koruyacaklardır.

TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU’NUN UYGULANMASI Kapatılan medreselerin öğrencilerinin diğer okullara yerleştirilmesi İmam–Hatip okullarının kurulması Medaris-i İlmiye’lerin kapatılması

TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU’NUN UYGULANMASI Azınlık okullarının Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlanması Askeri İdadilerin liseye çevrilmesi

Teşekkürler…