ANNE BABALAR İÇİN DİSİPLİN KURALLARI REHBERİ DİSİPLİN, ÇOCUKLARIN KABUL EDİLEN DAVRANIŞLARINI ANLAMALARINA VE HAREKETLERİNİN NEREDE BAŞLAYIP NEREDE BİTMESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

ÇOCUKLARIMIZA ANNE BABA OLARAK NE YAPMALIYIZ
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
REHBERLİK SERVİSİ.
ÇOCUĞUNUZA KULAK VERİN
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM.
AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞU ANLAMAK REHBERLİK SERVİSİ
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRMEDE
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
(Abisi ve kardeşi de dahil)
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Eğitimin anlamından bahsedile bilir eğitimde çocuğun özgür iradesinin de olması gerektiği vurgulana bilir ÇOCUĞA SINIR KOYMAK.
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
AİLE TUTUMLARI Funda HANOĞLU Psikolojik Danışman.
AİLE TUTUMLARI.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE ANA-BABA TUTUMLARI
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
Anne Baba Tutumları ve Çocuğa Etkileri
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Sınır koymak nedir?.
SINIR KOYMA ve DİSİPLİN YÖNTEMLERİ.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Fakat arada saygı yoksa alacağınız tepkilerin asice ve saygısız olacağında hiçbir şekilde şüphe duymayın. Bu yüzden ebeveynlerin kendilerini.
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
HOŞGELDİNİZ.
HASAN TÜREK ANADOLU LİSESİ Uzman Psikolojik Danışman Murat AYDOĞDU Kasım, 2013.
BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ SEMİNERİNE Hoş Geldiniz.
ÇOCUKLARINIZ DİYOR Kİ;
ÇOCUKLARDA OLUMSUZ DAVRANIŞLARI AZALTMA YÖNTEMLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
AİLE EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI. ÇOCUĞA; İNANDIĞINIZI, GÜVENDİĞİNİZİ VE SEVDİĞİNİZİ BELLİ EDİNİZ !
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
"Temelinde sevgi olan hiçbir eğitim başarısızlığa uğramaz.“
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİ HOŞGELDİNİZ FİLİZ OBUZ ERDOĞAN REHBER ÖĞRETMEN.
ÇOCUKLARIYLA İLETİŞİMDE AİLELERE ÖNERİLER
AİLELERE ÖNERİLER AİLELERE ÖNERİLER 1.Çocuk başkalarının yanında kesinlikle eleştirilmemelidir. (Abisi ve kardeşi de dahil)
AİLELERE ÖNERİLER Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Bizler anne babalar olarak kimi zaman bu değerli hazinenin farkında olamıyoruz.
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Çocuk Yaşadığını Öğrenir
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
ZOR GENÇLER ile BAŞA ÇIKMA
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
İNTERNETİN BİLİNÇLİ VE GÜVENLİ KULLANIMI
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
AİLELER ÇOCUKLARINI NASIL DESTEKLEYEBİLİR?
PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN Züleyha HATİPOĞLU DERE.
Sunum transkripti:

ANNE BABALAR İÇİN DİSİPLİN KURALLARI REHBERİ DİSİPLİN, ÇOCUKLARIN KABUL EDİLEN DAVRANIŞLARINI ANLAMALARINA VE HAREKETLERİNİN NEREDE BAŞLAYIP NEREDE BİTMESİ GEREKTİĞİNİ ALGILAMALARINA YARDIMCI OLUR. ÖRNEĞİN, ALTI YAŞINDA BİR ÇOCUK YUVADA SIRASINI BEKLEMEYİ, SÖZ ALARAK KONUŞMASI GEREKTİĞİNİ ÖĞRENİR. DİSİPLİN, ÇOCUKLARIN KABUL EDİLEN DAVRANIŞLARINI ANLAMALARINA VE HAREKETLERİNİN NEREDE BAŞLAYIP NEREDE BİTMESİ GEREKTİĞİNİ ALGILAMALARINA YARDIMCI OLUR. ÖRNEĞİN, ALTI YAŞINDA BİR ÇOCUK YUVADA SIRASINI BEKLEMEYİ, SÖZ ALARAK KONUŞMASI GEREKTİĞİNİ ÖĞRENİR.

DİSİPLİN DENİNCE PEK ÇOK KİŞİNİN AKLINA CEZA GELİR. DİSİPLİN DENİNCE PEK ÇOK KİŞİNİN AKLINA CEZA GELİR. ANCAK DİSİPLİN CEZA VERMEK DEĞİL, EĞİTMEK, BİLGİLENDİRMEKTİR. POZİTİF YÖNTEMLERLE YAPILAN BU EĞİTİMLE ÇOCUK ÖZGÜVENİNİ VE KENDİ HAREKETLERİNİ KONTROL ETME YETİSİNİ KAZANIR. ANCAK DİSİPLİN CEZA VERMEK DEĞİL, EĞİTMEK, BİLGİLENDİRMEKTİR. POZİTİF YÖNTEMLERLE YAPILAN BU EĞİTİMLE ÇOCUK ÖZGÜVENİNİ VE KENDİ HAREKETLERİNİ KONTROL ETME YETİSİNİ KAZANIR.

DİSİPLİN CEZA DEĞİLDİR DİSİPLİN VE CEZA AYNI ŞEY DEĞİLDİR. DİSİPLİN VE CEZA AYNI ŞEY DEĞİLDİR. ARAŞTIRMALAR VURMAK, TOKAT ATMAK VEYA SÖZEL SALDIRILARLA ARAŞTIRMALAR VURMAK, TOKAT ATMAK VEYA SÖZEL SALDIRILARLA DİSİPLİNİN SAĞLANAMADIĞINI DİSİPLİNİN SAĞLANAMADIĞINI GÖSTERİYOR. GÖSTERİYOR. BU TİP CEZALAR KISA DÖNEMDE HIZLI BU TİP CEZALAR KISA DÖNEMDE HIZLI SONUÇLAR VERİYOR GİBİ GÖZÜKSE DE UZUN DÖNEMDE KALICI ZARARLAR DOĞURMAKTADIR. SONUÇLAR VERİYOR GİBİ GÖZÜKSE DE UZUN DÖNEMDE KALICI ZARARLAR DOĞURMAKTADIR.

FİZİKSEL CEZALAR UTANÇ VE UMUTSUZLUK DUYGULARI YÜKLEYEREK FİZİKSEL CEZALAR UTANÇ VE UMUTSUZLUK DUYGULARI YÜKLEYEREK ÇOCUĞUN KENDİSİNE SAYGISINI YİTİRMESİNE NEDEN OLABİLİR. AYRICA ÇOCUĞUN KENDİSİNE SAYGISINI YİTİRMESİNE NEDEN OLABİLİR. AYRICA ÇOCUĞA ŞİDDETİN GEÇERLİ VE UYGUN BİR DAVRANIŞ OLDUĞU, GÜÇ KULLANARAK İSTEDİKLERİNİ ELDE EDEBİLECEĞİ KAVRAMI ÖĞRETİLMİŞ OLACAKTIR. ÇOCUĞA ŞİDDETİN GEÇERLİ VE UYGUN BİR DAVRANIŞ OLDUĞU, GÜÇ KULLANARAK İSTEDİKLERİNİ ELDE EDEBİLECEĞİ KAVRAMI ÖĞRETİLMİŞ OLACAKTIR. KENDİ KENDİNE UYGULAMAYA TEŞVİK EDİLMEKTEDİR. KENDİ KENDİNE UYGULAMAYA TEŞVİK EDİLMEKTEDİR.

ÇOCUKLARA DOĞRU DAVRANIŞI ÖĞRETİRKEN CEZA YERİNE, NASIL DAVRANIP NASIL DAVRANMAYACAKLARINI VE BUNLARIN NEDENLERİNİ AÇIKLAMAK GEREKİR. BÜYÜKLER YASAKLAR YERİNE GEÇERLİ OLAN DAVRANIŞLARIN ALTINI ÇİZMELİDİRLER. ÇOCUKLARA DOĞRU DAVRANIŞI ÖĞRETİRKEN CEZA YERİNE, NASIL DAVRANIP NASIL DAVRANMAYACAKLARINI VE BUNLARIN NEDENLERİNİ AÇIKLAMAK GEREKİR. BÜYÜKLER YASAKLAR YERİNE GEÇERLİ OLAN DAVRANIŞLARIN ALTINI ÇİZMELİDİRLER. ÖRNEĞİN, “GİYECEKLERİNİ YERE ATMA” YERİNE “LÜTFEN GİYECEKLERİNİ YERDEN KALDIR ÇÜNKÜ YERİ SÜPÜRMEM GEREKİYOR.” DEMELİSİNİZ. ÖRNEĞİN, “GİYECEKLERİNİ YERE ATMA” YERİNE “LÜTFEN GİYECEKLERİNİ YERDEN KALDIR ÇÜNKÜ YERİ SÜPÜRMEM GEREKİYOR.” DEMELİSİNİZ.

ANNE BABA VE OKUL DİSİPLİNİ EVDE UYGULANACAK DİSİPLİN OKULDAKİ DAVRANIŞLARIN TEMELİNİ OLUŞTURUR. OKUL DİSİPLİNİ DE EV DİSİPLİN KURALLARININ BİR UZANTISI OLMALIDIR. OKULDAKİ BİR DİSİPLİN PROBLEMİ AİLE-ÇOCUK VE ÖĞRETMENLE BİRLİKTE ÇÖZÜLMELİDİR. BİRLİKTE BULUNAN BU ÇÖZÜMLER ÇOCUĞUN KENDİNİ İSTENİLEN ŞEKİLDE DİSİPLİNE KURALLARA UYMAYA TEŞVİK EDECEK EVDE UYGULANACAK DİSİPLİN OKULDAKİ DAVRANIŞLARIN TEMELİNİ OLUŞTURUR. OKUL DİSİPLİNİ DE EV DİSİPLİN KURALLARININ BİR UZANTISI OLMALIDIR. OKULDAKİ BİR DİSİPLİN PROBLEMİ AİLE-ÇOCUK VE ÖĞRETMENLE BİRLİKTE ÇÖZÜLMELİDİR. BİRLİKTE BULUNAN BU ÇÖZÜMLER ÇOCUĞUN KENDİNİ İSTENİLEN ŞEKİLDE DİSİPLİNE KURALLARA UYMAYA TEŞVİK EDECEK

VE DÜZGÜN OKUL-ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI OLUŞTURMASI SAĞLAYACAKTIR. AİLELER OKUL KURALLARINI BİLMELİ VE DESTEKLEMELİDİRLER. VE DÜZGÜN OKUL-ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI OLUŞTURMASI SAĞLAYACAKTIR. AİLELER OKUL KURALLARINI BİLMELİ VE DESTEKLEMELİDİRLER.

ARAŞTIRMALAR, AİLE-ÖĞRENCİ- ÖĞRETMEN VE İDARECİLERİN BERA- ARAŞTIRMALAR, AİLE-ÖĞRENCİ- ÖĞRETMEN VE İDARECİLERİN BERA- BERCE KURALLARI OLUŞTURMASININ EN İYİ SONUÇLARI VERDİĞİNİ BERCE KURALLARI OLUŞTURMASININ EN İYİ SONUÇLARI VERDİĞİNİ GÖSTERMİŞTİR. BU ŞEKİDE GÖSTERMİŞTİR. BU ŞEKİDE ÇOCUKLARDİSİPLİN KURALLARINI ÇOCUKLARDİSİPLİN KURALLARINI KENDİ KENDİNE UYGULAMAYA KENDİ KENDİNE UYGULAMAYA TEŞVİK EDİLMEKTEDİR. TEŞVİK EDİLMEKTEDİR.

“ÇOCUKLARIN DAVRANIŞLARINI OLUMLU “ÇOCUKLARIN DAVRANIŞLARINI OLUMLU YÖNLENDİRMEK İÇİN AÇIK YÖNLENDİRMEK İÇİN AÇIK KURALLARA VE İSTİKRARLI BİR TUTUMA İHTİYAÇ VARDIR. OKULDA KURALLARA VE İSTİKRARLI BİR TUTUMA İHTİYAÇ VARDIR. OKULDA VE EVDE EN ETKİN KURALLAR, VE EVDE EN ETKİN KURALLAR, ÖĞRENCİ-AİLE,ÖĞRETMEN VE OKUL ÖĞRENCİ-AİLE,ÖĞRETMEN VE OKUL TARAFINDAN ALINMIŞ VE TATBİK TARAFINDAN ALINMIŞ VE TATBİK EDİLENLER OLACAKTIR.” EDİLENLER OLACAKTIR.”

ANNE BABALAR İÇİN DİSİPLİN İPUÇLARI  İYİ ÖRNEK OLUN. EĞER ÇOCUĞUNUZUN PROBLEM ÇÖZMEK İÇİN ŞİDDETE BAŞVURMASINI BAŞVURMASINI İSTEMİYORSANIZ FİZİKSEL İSTEMİYORSANIZ FİZİKSEL CEZA VERMEYİNİZ. CEZA VERMEYİNİZ.

SINIRLARINIZI ÇİZİNİZ SINIRLARINIZI ÇİZİNİZ AMA ÇOK SAYIDA KURAL AMA ÇOK SAYIDA KURAL KOYMAYINIZ. KOYMAYINIZ.

BİR KURAL KOYMADAN ÖNCE BİR KURAL KOYMADAN ÖNCE KENDİNİZE ŞUNLARI SORUNUZ: KENDİNİZE ŞUNLARI SORUNUZ: BU GEREKLİ Mİ?/ BU KURAL BU GEREKLİ Mİ?/ BU KURAL ÇOCUĞUN SAĞLIK VE GÜVEN ÇOCUĞUN SAĞLIK VE GÜVEN LİĞİNİ SAĞLIYOR MU?/ LİĞİNİ SAĞLIYOR MU?/ BAŞKALARININ HAKLARINI BAŞKALARININ HAKLARINI MALLARINI GÖZETİYOR MU? MALLARINI GÖZETİYOR MU?

AİLE KURALLARI OLUŞTURULURKEN AİLE KURALLARI OLUŞTURULURKEN ÇOCUK DA KATILIRSA ONLARI ÇOCUK DA KATILIRSA ONLARI DAHA DİKKATLE DAHA DİKKATLE UYGULAYACAK, DAHA AZ UYGULAYACAK, DAHA AZ ÇİĞNEYECEKTİR. ÇİĞNEYECEKTİR.

KURALLAR BASİT VE KURALLAR BASİT VE ANLAŞILIR OLSUN. ANLAŞILIR OLSUN.

ÇOCUKLAR BİR KURALI İHLAL ETTİĞİNDE SONUCUNUN NE OLACAĞINI İYİ ANLAMALIDIRLAR. ETTİĞİNDE SONUCUNUN NE OLACAĞINI İYİ ANLAMALIDIRLAR. ÖRNEĞİN, 4 YAŞINDAKİ ÖRNEĞİN, 4 YAŞINDAKİ ÇOCUĞUNUZUN TEK BAŞINA ÇOCUĞUNUZUN TEK BAŞINA KARŞIDAN KARŞIYA GEÇMESİ KARŞIDAN KARŞIYA GEÇMESİ VE O BU KURALI İHLAL EDERSE VE O BU KURALI İHLAL EDERSE CEZASINI UYGULAMAYA KARARLI CEZASINI UYGULAMAYA KARARLI OLMALISINIZ. OLMALISINIZ.

ESNEK OLUN. BU KURALLAR ESNEK OLUN. BU KURALLAR ÇOCUKLAR KÜÇÜKKEN ÇOCUKLAR KÜÇÜKKEN GEÇERLİDİR. ANCAK GEÇERLİDİR. ANCAK BÜYÜDÜKÇE DAHA BÜYÜDÜKÇE DAHA FAZLA ÖZGÜRLÜK FAZLA ÖZGÜRLÜK İSTER. İSTER.

UNUTMAYIN, HER ÇOCUK FARKLIDIR UNUTMAYIN, HER ÇOCUK FARKLIDIR ONLARIN KENDİLERİNİ KONTROL ETME BECERİLERİNİ ONLARIN KENDİLERİNİ KONTROL ETME BECERİLERİNİ GELİŞTİRMELERİNE İZİN VERİN. KÜÇÜK ÇOCUKLAR GELİŞTİRMELERİNE İZİN VERİN. KÜÇÜK ÇOCUKLAR HER ZAMAN KURALLARA HER ZAMAN KURALLARA TAMAMEN UYACAK BECERİYİ TAMAMEN UYACAK BECERİYİ GÖSTEREMEYEBİLİRLER. GÖSTEREMEYEBİLİRLER.

ÇOCUĞUNUZA, SİZİ VE ÇOCUĞUNUZA, SİZİ VE BAŞKALARINI RAHATSIZ EDEN DAVRANIŞLARI BAŞKALARINI RAHATSIZ EDEN DAVRANIŞLARI OLURSA HEMEN SÖYLEYİN. OLURSA HEMEN SÖYLEYİN. PROBLEMLERİ BİRİKTİRMEYİN. KARARLI PROBLEMLERİ BİRİKTİRMEYİN. KARARLI OLUN. OLUN.

ÇOCUKLARINIZLA GÜÇ ÇOCUKLARINIZLA GÜÇ SAVAŞINA GİRMEKTEN SAVAŞINA GİRMEKTEN KAÇININ KAÇININ

DİSİPLİN, KAZANAN VE KAYBEDENİN OLDUĞU BİR OYUN DEĞİLDİR. SİZ ÇOCUĞUNUZUN KURALLARA UYMASINI BEKLERSENİZ, O SİZDEN DÜRÜSTLÜK BEKLER. DİSİPLİN, KAZANAN VE KAYBEDENİN OLDUĞU BİR OYUN DEĞİLDİR. SİZ ÇOCUĞUNUZUN KURALLARA UYMASINI BEKLERSENİZ, O SİZDEN DÜRÜSTLÜK BEKLER.

ONUN SİZİNLE AYNI FİKİRDE OLMAYACAĞI ZAMANLAR OLACAKTIR. BUNA SAYGI GÖSTERİN, POZİTİF ÖNERİLER GETİRİN. ELEŞTİRMEYİN. ELEŞTİRMEK VE DIR DIR ETMEKLE ÇOCUĞUNUZUN GÜCENMESİNE, KIZGIN OLMASINA VEYA KENDİNİ AŞAĞILAMASINA NEDEN OLABİLİRSİNİZ. ONUN SİZİNLE AYNI FİKİRDE OLMAYACAĞI ZAMANLAR OLACAKTIR. BUNA SAYGI GÖSTERİN, POZİTİF ÖNERİLER GETİRİN. ELEŞTİRMEYİN. ELEŞTİRMEK VE DIR DIR ETMEKLE ÇOCUĞUNUZUN GÜCENMESİNE, KIZGIN OLMASINA VEYA KENDİNİ AŞAĞILAMASINA NEDEN OLABİLİRSİNİZ.

BAĞIMSIZLIK DUYGUSUNU VE SORUMLULUK ALMASINI BAĞIMSIZLIK DUYGUSUNU VE SORUMLULUK ALMASINI DESTEKLEYİN. DESTEKLEYİN.

ESPİRİ ANLAYIŞINIZI ESPİRİ ANLAYIŞINIZI KAYBETMEYİN KAYBETMEYİN

ONLARI NE KADAR ÇOK SEVDİĞİNİZİ SÖYLEYİN. UYGUN DAVRANMADIKLARINDA ONLARI NE KADAR ÇOK SEVDİĞİNİZİ SÖYLEYİN. UYGUN DAVRANMADIKLARINDA ÇOCUĞUNUZU DEĞİL, O ÇOCUĞUNUZU DEĞİL, O DAVRANIŞI SEVMEDİĞİNİZİ DAVRANIŞI SEVMEDİĞİNİZİ AÇIKÇA BELİRTİN Kİ AÇIKÇA BELİRTİN Kİ SEVGİNİZDEN ŞÜPHE DUYMASIN. SEVGİNİZDEN ŞÜPHE DUYMASIN.

ÇOCUĞUMU YENİDEN YETİŞTİRMEM MÜMKÜN OLSAYDI ÇOCUĞUMU YENİDEN YETİŞTİRMEM MÜMKÜN OLSAYDI, ÇOCUĞUMU YENİDEN YETİŞTİRMEM MÜMKÜN OLSAYDI, ONA İŞARET PARMAĞIMI KALDIRIP YASAKLAR KOYMAK YERİNE, ONA İŞARET PARMAĞIMI KALDIRIP YASAKLAR KOYMAK YERİNE, PARMAKLARIYLA RESİM PARMAKLARIYLA RESİM YAPMAYI ÖĞRETİRDİM. YAPMAYI ÖĞRETİRDİM.

HATALARINI DAHA AZ DÜZELTİR, HATALARINI DAHA AZ DÜZELTİR, ONUNLA DAHA ÇOK YAKINLIK KURMAYA ÇALIŞIRDIM. ONUNLA DAHA ÇOK YAKINLIK KURMAYA ÇALIŞIRDIM.  ONU SADECE GÖZLERİMLE İZLER DAHA ÇOK ŞEVKAT GÖSTERİRDİM DAHA ÇOK ŞEVKAT GÖSTERİRDİM

ONUNLA DAHA ÇOK YÜRÜYÜŞLERE ÇIKAR, UÇURTMALAR UÇURURDUM. ONUNLA DAHA ÇOK YÜRÜYÜŞLERE ÇIKAR, UÇURTMALAR UÇURURDUM. ONUNLA CİDDİ BİR TAVIR İÇİNDE OLMAK YERİNE, ONUNLA OYNARDIM. ONUNLA CİDDİ BİR TAVIR İÇİNDE OLMAK YERİNE, ONUNLA OYNARDIM. ONUNLA KIRLARDA KOŞAR, YILDIZLARI SEYREDERDİM. ONUNLA KIRLARDA KOŞAR, YILDIZLARI SEYREDERDİM.

ONUNLA DAHA AZ KIZAR ONUNLA DAHA AZ KIZAR ONA DAHA SIKI SARILIRDIM. ONA DAHA SIKI SARILIRDIM.  ÖNCE BENLİK SAYGISI KAZANMASINI SAĞLAR, SONRA KAZANMASINI SAĞLAR, SONRA BİR EV ALMAYA ÇALIŞIRDIM. BİR EV ALMAYA ÇALIŞIRDIM.

ONA HER ZAMAN KATI DAVRANMAZ, ONA HER ZAMAN KATI DAVRANMAZ, ONU DAHA ÇOK ONAYLAR VE YÜREKLENDİRİRDİM. ONU DAHA ÇOK ONAYLAR VE YÜREKLENDİRİRDİM.  GÜÇ KONUSUNDA DAHA AZ DERS VERİR, DERS VERİR, SEVGİ KONUSUNDA DAHA SEVGİ KONUSUNDA DAHA ÇOK ŞEY ÖĞRETİRDİM. ÇOK ŞEY ÖĞRETİRDİM.

TEKEKKÜR EDER İ Z