Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ SEMİNERİNE Hoş Geldiniz.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ SEMİNERİNE Hoş Geldiniz."— Sunum transkripti:

1 BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ SEMİNERİNE Hoş Geldiniz

2 ÖĞRENCİLERİN BAŞARISINDA
AİLENİN ROLÜ ÇOK BÜYÜKTÜR.

3 Daha verimli veli olabilmek için; önce çocuğunuza zaman ayırmanız gerekiyor!

4 Veli denilince akla sadece anne- baba gelmemelidir
Veli denilince akla sadece anne- baba gelmemelidir. Bize göre dede, nine, teyze, hala, abla, amca, dayı ve ağabeyler de veli konumunda olabilir.

5 Eve ne zaman geleceksin baba?

6 Çocuğum geçen gün doğdu
Çocuğum geçen gün doğdu. Fakat işlerim çok yoğundu ve ödenecek faturalarım vardı.

7 Çocuğum, ben uzaktayken yürümeyi öğrendi
Çocuğum, ben uzaktayken yürümeyi öğrendi. Ben farkına varmadan konuşmaya başladı ve büyüdükçe hep bana şöyle dedi: “Senin gibi olacağım baba!.. Biliyorsun senin gibi olacağım...”, "Eve ne zaman geleceksin baba?" "Ne zaman olur bilmiyorum, fakat geldiğimde görüşürüz. Biliyorsun o gün birlikte iyi zaman geçireceğiz."

8 Oğlum on yaşına girdiğinde ona bir top aldım
Oğlum on yaşına girdiğinde ona bir top aldım. "Top için teşekkürler baba!.." dedi. "Gel oynayalım. Bana nasıl vuracağımı öğretir misin?” dediğinde; "Bu gün olmaz" dedim. "Yapacağım bir çok iş var" dedim. "Problem değil" dedi. Ve büyüyüp gitti. Fakat mutluluğu hiç bir zaman sönükleşmedi.

9 "Oğlum, seninle gurur duyuyorum, biraz yanıma oturur musun
"Oğlum, seninle gurur duyuyorum, biraz yanıma oturur musun?" dedim, kafasını salladı ve gülümseyerek: "Asıl istediğim şey baba, arabanın anahtarını ödünç almak, seni sonra görürüm, verir misin lütfen?" dedi.

10 Uzun süre önce emekli oldum, oğlum yanımdan ayrıldı
Uzun süre önce emekli oldum, oğlum yanımdan ayrıldı. Geçen gün onu aradım. "Eğer bir mahsuru yoksa seni görmek istiyorum" dedim. "İsterdim baba, eğer zaman bulabilirsem" dedi. "Biliyorsun yeni işim çok karışık ve çocuklar nezle. Fakat seninle konuşmak gerçekten güzeldi baba. Seninle konuşmak çok güzeldi."

11 kapattığımda. Onun bana benzediğini,
Ve telefonu kapattığımda. Onun bana benzediğini, oğlumun benim gibi olduğunu fark ettim. "Eve ne zaman geleceksin baba?" "Ne zaman olur bilmiyorum. Fakat geldiğimde görüşürüz. Biliyorsun o gün birlikte iyi zaman geçireceğiz..."

12 Başarıyı artırma konusunda
aile tutumları bizim için çok önemlidir.

13 YAPMASI ve YAPMAMASI GEREKENLER
AİLENİN YAPMASI ve YAPMAMASI GEREKENLER Etkili bir anne veya baba olmak; bilgili olmayı; sevgi göstermeyi; emek ve zaman harcamayı gerektirir. Babaların, çocuklarının eğitimini yalnızca annelerine bırakmaları yeterli değildir.

14 Anne baba, çocuğunu tanımalı
ve ona göre tavırlarını, beklentilerini belirlemelidir.

15 Çocuğunuzdan yakınmadan önce biraz düşünün! Onun; -Sevinçlerini,
-Üzüntülerini, -Başarılarını, -Başarısızlık nedenlerini, -Kaygılarını, -Ümit ve hayallerini... hiç paylaştınız mı?

16 iletişim kurmaya çalışmalıdır.
Anne baba, çocuğu ile iletişim kurmaya çalışmalıdır.

17 Çünkü hayal etmezse, başaramaz.
çocukların hayallerini asla küçümsemeyiniz veya engellemeyiniz. Çünkü hayal etmezse, başaramaz.

18 Çocukla ilişkiler başarı endeksli olmamalıdır.
çocukları sadece başarılarını değil, başarısızlıklarını da paylaşmalıdır. Kendisini, başarısız dahi olsa yalnız bırakmayacak bir velisinin olduğunu bilmesi, genç açısından önemlidir.

19 utanç verici bir durum değildir.
Başarısızlık, utanç verici bir durum değildir. Başarısızlığın altında yatan nedenler düşünülmelidir.

20 Bu duygular da onu depresyona itebilir.
Sınav sonuçlarına karşı aşırı tepkide bulunmak, çocukları suçlamak ve yargılamak, iletişimi kesmek, küçük düşürmek, başarısızlığını sürekli yüzüne vurmak, çocukları kendisini değersiz ve yetersiz hissetmesine yol açar. Bu duygular da onu depresyona itebilir.

21 SINIF REHBER ÖĞRETMENİ- VELİ GÖRÜŞMELERİ VE YAPILMASI ÖNERİLENLER
Sınıf öğretmeniyle sıkı bir diyalog içinde olmalısınız. Sizi davet etmesini beklemeden uygun vakitlerde ziyaret etmelisiniz. Çocuğunuz hakkında; detaylı bilgi vermelisiniz, (Varsa rahatsızlığı, arkadaş çevresi, özel yetenekleri…) Veli toplantılarını aksatmamalısınız, Öğrencinin çalışma planındaki aksamaları öğretmenine söylemelisiniz, yakından takip etmelisiniz, BU YAKLAŞIMLAR ONLARA DEĞER VERDİĞİNİZİN BİR GÖSTERGESİDİR…

22 ONLARA VERDİĞİNİZ DEĞERİ:
GÜLÜMSEMENİZLE GÖSTERDİĞİNİZ İLGİ VE YAKINLIKLA “İLGİ ALANLARIYLA” İLGİLENMEKLE ONLARI DİNLEMEKLE İŞLERİNİZE YARDIM ETMELERİNE İZİN VERMEKLE BAŞARILARINI TAKDİR EDİP ÖDÜLLENDİRMEKLE ÜZÜNTÜ YA DA BAŞARISIZLIKLARINDA ONLARA DESTEK OLMAKLA HİSSETTİREBİLİRSİNİZ...

23 ÇOCUĞUZU EN İYİ SİZ YETİŞTİRİRSİNİZ…
ÇÜNKÜ ONU EN ÇOK SİZ SEVDİNİZ. ÇOCUĞUZU YETİŞTİRİRKEN SİZ BAZI HATALAR YAPMIŞ OLABİLİRSİNİZ. BİR UZMAN SİZİN YAPMIŞ OLDUĞUNUZ HATALARI YAPMADAN YETİŞTİREBİLİRDİ ONU… AMA BU UZMAN ÇOCUĞUNUZU SİZİN KADAR SEVEBİLİR MİYDİ??? ŞÜPHESİZ Kİ HAYIR… ÖNEMLİ OLAN GEÇMİŞTE HATA YAPMIŞ OLMAK DEĞİL GELECEKTE AYNI HATALARI TEKRARLAMAMAKTIR… ÖNEMLİ OLAN GELİŞMEKTİR….

24 işinin bitmediğini bilmelidir.
Anne baba, çocuğu okula göndermekle işinin bitmediğini bilmelidir.

25 ÇOCUKLARIN HEM DİSİPLİNE HEM DE SEVGİYE GEREKSİNİMLERİ VARDIR.

26 kazanan ve kaybedenin olduğu
Disiplin, kazanan ve kaybedenin olduğu bir oyun değildir.

27 Çocuğa disiplin uygulanması, onun kendini denetlemesini
ve düzeltilmiş davranışları öğretmek demektir.

28 özsaygı ve özdenetimi öğrenir.
Çocuğunuza göstereceğiniz sevgi ve uygulayacağınız disiplin yoluyla, çocuğunuz özsaygı ve özdenetimi öğrenir.

29 derhal vazgeçilmelidir.
Tutarsız disiplin uygulamalarından derhal vazgeçilmelidir.

30 çocuğunu kimse ile kıyaslamamalıdır.
Anne baba, çocuğunu kimse ile kıyaslamamalıdır. Unutmayın, Her insan farklıdır.

31 Anne baba, yaptıklarını çocuğun başına kakmamalıdır.

32 aşırı baskı yapılmamalıdır.
Çocuğa ders çalışma konusunda aşırı baskı yapılmamalıdır.

33 çocuk şımartılmamalıdır.
Çocuğa aşırı şefkat gösterip, çocuk şımartılmamalıdır.

34 KAYGIYA İLİŞKİN ANNE BABALARA ÖNERİLER

35 Anne baba, çocuğa kaygılarını
belli etmemelidir. Çünkü kaygı bulaşıcıdır.

36 KAYGIYI ARTIRAN VELİNİN SÖZLERİ: “Sen akıllıysan bu sınavı kazanırsın
KAYGIYI ARTIRAN VELİNİN SÖZLERİ: “Sen akıllıysan bu sınavı kazanırsın. Bak, falanın çocuğu nasıl çalışıyor? Sen niye onun gibi değilsin? Sen niye çalışmıyorsun? Bak ablana, ağabeyine! O bizim yüzümüzü ağarttı. Biz senin gibiyken…”

37 KAYGIYI AZALTAN VELİNİN SÖZLERİ: “Ne yaptın, nasıl gidiyor, beraber gözden geçirmemizi ister misin? Bizlerden bir beklentin, bir isteğin var mı?”

38 Çocuk , onu kaygılandıran şey hakkında açıkça konuşmaya teşvik edilebilir. Anne baba kendini kaygılandıran sorunlarla nasıl başa çıktığını çocuğa anlatabilir.

39 televizyon seyretmeyerek çocuğuna
Anne baba, çok fazla televizyon seyretmeyerek çocuğuna örnek olmalıdır.

40 Çocuğun beslenme ve uyku düzenine dikkat edilmelidir.

41 kitap okuma alışkanlığı
Çocuğa kitap okuma alışkanlığı kazandırılmalıdır.

42 gerçekte çocuklarınızı derinden etkileyen
Size göre doğru bir şey gerçekte çocuklarınızı derinden etkileyen ve doğru olmayan bir davranış olabilir. Uzman kişilere danışarak hareket etmede her zaman fayda olacaktır. Yoksa “Çocuğumun iyiliğini düşünüyorum.” diyerek ona kötülük de yapıyor olabilirsiniz.

43 Herhangi bir problemle karşılaşıldığında o konunun uzmanı ile görüşülmelidir.

44 Ne göreceğimizi biz seçeriz. Mutlu olmak için iyi şeyler görmek gerekir.
Camdan dışarıyı seyreden iki insandan biri güzel manzarayı görürken diğeri kirli pencereyi görür. Ne kadar mutlu olduğumuzu belirleyen hayatta başımıza gelenlerden çok, başımıza gelenlere nasıl anlamlar verdiğimizdir.

45 Saygıdeğer velilerimiz,
“Çocuklarımız geleceğimizdir. Onları iyi anlamaya çalışalım. Onlara, önemli olduklarını hissettirelim. Başarılarıyla onları takdir edelim. Duygusal yönden gelişimlerini sağlayalım. Duygusal yönden gelişirlerse eğitim-öğretim yönünden de başarılı olacaklardır. Çocuğumuzun ilgi alanında gelişmesine imkan sağlayalım ve yaşama da güçlü hazırlayalım. Ayaklarının üzerinde durmasını öğretelim. Onlara sorumluluklar verelim ve kendilerine güven duymalarını sağlayalım. İşte o zaman daha başarılı olduğunu göreceksiniz.”

46 Yapılan Hatalar: Aşağılamak Başaramazsın vurgusu
Başkalarıyla Karşılaştırmak Kazanmak zorundasın hissi vermek Ekonomik durumun sürekli hatırlatılması Kendi geçmişinizin devamlı anlatılması vb. Ders çalışması konusunda sürekli baskı yapmak. Aile beklentisinin çok yüksek olması. Çocuğun davranışlarını düzeltmesi için şiddet uygulamak

47 Doğrusu Nedir? Çocuğunuza anladığınız hissini vermek
Olumlu iletişim sağlamak Empati ortamını genişletmek Beklentilerinizi uygun olarak sunmak Çocuğunuza güven duygusu kazandırmak

48 Başarmasına dair sorumluluk verin.
Çocuğunuzu yalnız bırakmadan sorunlarını paylaşın. Yapamadıklarını değil, yapabildiklerini dile getirin. Sınav sonuçlarının kişisel değerden bağımsız olduğunu dile getirin.

49 Bütün anneler ve babalar çocuklarına destek olmak isterler.
Ama bilinmelidir ki, doğru yöntemler kullanmak önemlidir. Onların yanında olduğumuzu hissettirebilmeliyiz.

50 Kendi yapamadıklarımızı ondan istemenin doğruluğunu sorgulamalıyız.
Onun da farklı bir insan olduğunu kabul etmeliyiz. Onu yaptığı hatalar dolayısıyla suçlamamalıyız.

51 Eğitici düşünceleri geliştirici kaynaklar alabilirsiniz.
En önemlisi siz ona bu konuda örnek olmalısınız.

52 Başarının zamana dayalı çalışmaya bağlı olduğunu unutmayın.
Başarı için ailenin, takım ruhuyla hareket etmesi sağlanmalıdır.

53 Bu anlamda onunla asla başkalarını karşılaştırmamalısınız.
Umudunuzu ve Sevginizi Asla Yitirmeyin!.. Başarı için onun sadece kendisiyle yarışması gerektiğini öğretmelisiniz. Bu anlamda onunla asla başkalarını karşılaştırmamalısınız.

54 ÇOCUĞUMU YENİDEN YETİŞTİRMEM MÜMKÜN OLSAYDI 1
Ona işaret parmağımı kaldırıp yasaklar koyma yerine, Parmaklarıyla resim yapmayı öğretirdim. Hatalarını daha az düzeltir, onunla daha çok yakınlık kurmaya çalışırdım. Onu sadece gözlerimle izler, saat kısıtlamaları koymazdım. Daha bilgili olmaya çalışır, daha çok şefkat gösterirdim. Onunla daha çok yürüyüşlere çıkar, uçurtmalar uçururdum.

55 ÇOCUĞUMU YENİDEN YETİŞTİRMEM MÜMKÜN OLSAYDI 2
Ona karşı ciddi bir tavır içinde olmak yerine, onunla oynardım. Onunla kırlarda koşar, yıldızları seyrederdim. Onunla daha az çekişir, ona daha çok sarılırdım. Önce benlik saygısı kazanmasını sağlar, sonra bir ev almaya çalışırdım. Ona her zaman katı davranmaz, onu daha çok onaylar ve yüreklendirirdim. Güç konusunda daha az ders verir, Saygı konusunda daha çok şey öğretirdim.

56

57 BİZİMLE HOŞÇA, ÇOCUKLARINIZLA DA DOSTÇA KALINIZ. HER ŞEY GÖNLÜNÜZCE OLSUN.


"BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ SEMİNERİNE Hoş Geldiniz." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları