DEMONSTRASYON (Gösteri)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
Değişkenler ve bellek Değişkenler
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
Fen Dairesi Başkanlığı
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
Acil Sağlık Hizmetleri Şube Müdürlüğü
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
ASİSTAN ANKETİ Dr. Ahmet Fazıl NOHUTÇU Oftalmolojide Eğitim Buluşması
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
E-Dönüşüm Türkiye Projesi Kısa Dönem Eylem Planı 4. Değerlendirme Raporu 10 Şubat 2005.
RUHU ŞAD OLSUN.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Diferansiyel Denklemler
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
Proje Konuları.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
GRUP YAYIM/DANIŞMANLIK METOTLARI. 2 Yayımcıların çiftçilere beceri kazandırmada bireysel yayım yöntemleri kullanılabilecek tek yöntem olmasına rağmen,
Sunum transkripti:

DEMONSTRASYON (Gösteri)

Giriş Demonstrasyonu tanımlayarak, çeşitlerini ve bu çeşitlerin özelliklerini inceleyeceğiz.

Demonstrasyon (Gösteri) Grup öğretim tekniği olarak tarımsal yayımda fazlaca kullanılan ve iyi kullanıldığı takdirde çok önemli ve yararlı olan bir uygulamadır.

TANIM Bir tekniği, bir çalışmayı, bir uygulamayı konuyla ilgili kişi veya gruba göstermek suretiyle;

pratiğe ve göze hitap eden tarımsal bir gösteridir. TANIM Bilgilendirme, Tutum değişimi, Bilgi değişimi ve Beceri kazandırma açısından önem arz eden pratiğe ve göze hitap eden tarımsal bir gösteridir.

Demonstrasyonun Amaçları

Amaçları Bir işin nasıl yapılacağını, Yeni bir yöntem veya ürünün nasıl kullanılacağını öğretmek,

Amaçları Bir yöntemin, öğrenenler için uygulanabilirliği hususunda GÜVEN SAĞLAMAK

Amaçları Öğrenmede ve bir yöntemin kullanılmasında İLGİ ÇEKMEK

Amaçları Bir hususta karşılaştırma imkanı vererek İKNA ETMEK tir.

Demonstrasyonun Çeşitleri

Yayımcılar tarafından kullanılan iki tip demonstrasyon vardır Çeşitleri Yayımcılar tarafından kullanılan iki tip demonstrasyon vardır SONUÇ Demonstrasyonu METOT Demonstrasyonu

METOT Demonstrasyonu

Metot Demonstrasyonu ile Bir tekniğin Veya bir metodun Bir pratiğin

Metot Demonstrasyonu ile NASIL OLDUĞU NASIL YAPILACAĞI veya GÖSTERİLİR

AMACI Yeni teknikleri, Yeni becerileri Tanıtmak yada öğretmektir.

ÖRNEK Budama nasıl yapılır? Aşı nasıl yapılır? Mibzer ayarı nasıl yapılır ? İlkel kovan fenni kovana nasıl aktarılır ? Mısır silajı nasıl yapılır ?

Metot Demonstrasyonuna Katılacak çiftçiler; Gösterilecek uygulamayı halihazırda kabul eden ANCAK kendi kendilerine nasıl yapacaklarını bilmek isteyen kişilerdir

Metot Demonstrasyonu İle bir grup çiftçiye Basit tarımsal beceriler açıklanır, Uygulama yapılır, Uygulama yaptırılır.

Metot Demonstrasyonunda öncelik ve önem BECERİ KAZANDIRMA dır.

Başarı için gereken temel unsurlar Metot Demonstrasyonunda Başarı için gereken temel unsurlar

Metot Demonstrasyonunda Başarı için Konu çok iyi seçilmeli ve hangi faaliyet amaçlarına ulaşılacağı belirlenmelidir.

Metot Demonstrasyonunda Başarı için Tavsiye edilecek uygulamanın gerekliliği, önemi ve çiftçilerin uygulama imkanları dikkate alınmalıdır.

Metot Demonstrasyonunda Başarı için Uygulanacak metot veya pratik hakkında mümkün olan en fazla bilgi toplanmalı, Demonstrasyon önder çiftçilerle kurulmalıdır.

Metot Demonstrasyonunda Başarı için Malzeme, araç veya ekipman önceden hazırlanmalı, Gösteri önceden prova edilmelidir.

Metot Demonstrasyonunda Başarı için Gösteriyle ilgili açıklama ve uygulama yapılmalı, bunu EN İYİ OLAN yapmalıdır

Metot Demonstrasyonunda Başarı için İdeal Olan, KATILAN HERKESE uygulama yaptırmaktır.

Metot Demonstrasyonunda Başarı için Bitirirken özetlenmeli, gerekli malzemeler tekrarlanmalı, Gösteri, en etkili kitle yayım vasıtaları ile duyurulmalıdır.

Metot Demonstrasyonunda Başarı için Gerekirse konu bir süre sonra tekrar edilmelidir.

Metot Demonstrasyonunda Başarı için Uygulama sonrasında zaman zaman yapılacak ziyaretler, hataları gidermek için çok yararlı olur.

Metot Demonstrasyonunda Başarı için Gösterilen konuyla ilgili olarak hazırlanmış olan basılı yayınlar, demonstrasyon sonunda mutlaka dağıtılmalıdır.

SONUÇ Demonstrasyonu

AMACI Bir yeniliğin, yerel şartlarda uygulanabilir olduğunu göstermek, eski uygulamaya göre üstünlüğünü kanıtlamaktır.

verime etkisi. ÖRNEK Yabancı ot ilacı uygulamanın veya Gübre kullanımının veya Farklı sulama yöntemlerinin verime etkisi.

Sonuç Demonstrasyonunun Olumlu Tarafları

Sonuç Demonstrasyonu Olumlular Yayımcıya olan güven artar Yazılı veya sözlü materyalden çok daha etkili ve ilgi çekicidir.

Sonuç Demonstrasyonu Olumlular Okuma-yazma oranı düşük olan kişilere kolaylıkla ulaşma imkanı sağlar.

Sonuç Demonstrasyonu Olumlular Mahalli önderlerin bulunmasına ve geliştirilmesine yardım eder. Yerel başarılara değer veren çiftçilerin ikna edilmesine yardım eder

Sonuç Demonstrasyonu Olumsuz Tarafları

Sonuç Demonstrasyonu Olumsuzlar Planlama, yürütme ve kontrol için fazla zaman gerekir, Uygulama başına masraflar yüksektir,

Sonuç Demonstrasyonu Olumsuzlar Her zaman arzulanan özellikte çiftçi bulunamaz, Hava vb. şartlardan olumsuz etkilenebilir.

Başarı İçin Gereken Temel Unsurlar Sonuç Demonstrasyonunda Başarı İçin Gereken Temel Unsurlar

Başarı için İYİ BİR PLAN Ulaşılmak istenen amaçlar belirlenmeli, İlgili kişilerle planlanmalı ve detaylı bir yazılı plan hazırlanmalıdır.

Başarı için DOĞRU KİŞİ Lider/önder, Ulaşılacak çiftçileri temsil edebilecek,

Başarı için DOĞRU KİŞİ Yardıma ihtiyaç duyan, Gerekli imkanı olan kişidir.

Başarı için DOĞRU YER Konuyla ilgili herkesin kolaylıkla gidip görebileceği, Köye yakın İlgili alanları temsil edebilecek özellikte bir yer olmalıdır.

Başarı için BİRLİKTE PLAN Başarı çiftçinin ciddiyetine ve dikkatine bağlıdır. Gönüllü çiftçi ile ayrıntılı plan yapılmalıdır.

Başarı için KURULURKEN Plana uygun davranmalı, Kuruluşta çiftçi yalnız kalmamalı,

Başarı için KURULURKEN Kıyaslama için kontrol parseli olmalı, Bilgi levhaları konulmalı,

Başarı için KURULURKEN Yapılan masraf bir yere kaydedilmeli, Fotoğraf v.b kayıt tutulmalıdır.

Düzenli Ziyaret Çiftçiye güven verir, İlgisini canlı tutar,

Düzenli Ziyaret İşlerin plana uygun yürüyüp yürümediği izlenir, Kayıtların düzenli tutulması sağlanır.

Düzenli Kayıt Kayıt tarihleri ile birlikte objektif bir şekilde tutulmalıdır, Gözlemler ve sonuçlar önemlidir.

sonuçta Yapılacak karşılaştırma, çıkarılacak sonuç ne kadar inandırıcı ise başarıya o kadar ulaşılmış demektir.

Başarı için SONUÇ DUYURULMALIDIR Demonstrasyon ne kadar iyi planlansa, yürütülse, sonuçlansa da

Arzulanan değişim diğer Amaca Ulaşılmış Sayılmaz çiftçilere de benimsetilmedikçe Amaca Ulaşılmış Sayılmaz

Demonstrasyonu duyurmak, tanıtmak, sonuçları göstermek için mümkün olan her yol kullanılmalıdır.

SONUÇ Değerlendirilmelidir Başarı için SONUÇ Değerlendirilmelidir Gelecek faaliyetlere ışık tutması için; yapılanların hesabı ortaya konmalıdır.

Değerlendir Yeniliğin üstün veya uygun olduğu ortaya konuldu mu ?

Değerlendir Kaç kişi izledi, benimsedi, uygulama kararı aldı ?

Değerlendir Daha önce uygulandı mı, gelecek yıl tekrarlanmalı mı ?

iki nedenle çok önemlidir Başarı Değerlendirilmeli Başarının hızlı bir şekilde tespit edilmesi iki nedenle çok önemlidir

Demonstrasyon metot olarak (Yayımcının başarısı) Değerlendir Demonstrasyon metot olarak doğru uygulandı mı ? (Yayımcının başarısı)

Değerlendir İstenen davranış değişikliğini meydana geldi mi? (Hedef kitledeki etkinin değerlendirilmesi)

Özetle Demonstrasyonu tanımladık, çeşitlerini ve özelliklerini inceledik. SONUÇ METOT

ÇİFTÇİ KURSLARI Çiftçi ailesine tarımın her dalında yeni bilgi ve tekniklerin öğretilmesi amacıyla düzenlenen bilgilendirme toplantılarıdır.

Kurs süresince kursun düzenlendiği konuda ayrıntılı bilgiler verilir, uygulamalar yapılır ve bizzat kursiyerlerinde uygulaması sağlanır

Çiftçi kurslarındaki birincil amaç kursiyerlerin bilgi ve becerilerini artırmak ve o konuda uygulama yapabilecek düzeye gelmelerini sağlamaktır. Bu bağlamda teorik bilgiler kadar uygulamaya yönelik bilgilerin aktarılması önemlidir.

Kursiyerlerin geçerli bir sertifikaya sahip olabilmeleri için kursların Halk Eğitim Müdürlükleri ile işbirliği halinde düzenlenmesi gerekir

Özellikle kurslarda kursu veren kişinin yalnızca bir görevlendirme ile orada bulunmadığı aynı zamanda konuyu verebilecek yeterlilikte ve bilgi düzeyine sahip olduğu kursiyerlerce hissedilmelidir

Kursu verecek kişinin uygulamaya ait tecrübelerinin olması kurs süresince verilenlerin benimsenmesini sağlayacaktır.

Kurslarda görsel materyal kullanılması ilgiyi artıracağı gibi konunun daha iyi anlaşılmasını sağlayacaktır.

Kurs sonunda gerekiyorsa sergi ve gezi düzenlenebilir

TEŞEKKÜR EDERİM