ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME - I
Advertisements

ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Psik.Dan.&Reh. Yusuf ŞARLAK KPSS 2010
MUTLAK DEĞERLENDİRME SİBEL KULA
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
OFMK402 Ölçme ve Değerlendirme
İstatistik Kavramı İstatistik; kesin olmayışlığın ışığı altında karar verme tekniğidir. Ana kitle hakkında örneklem yardımıyla tahmin çalışmalarıdır. Kitle.
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
İstatistikte Temel Kavramlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
1. Tanıma – Yerleştirmeye Dönük Değerlendirme Öğrencilerin; öğrencilerin belli bir dersin önkoşul davranışlarına sahip olma derecelerini, b) İlgili.
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -2-
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME TEMEL KAVRAMLAR
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Yard.Doç.Dr. Sertel Altun
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Deneysel Yöntem İstatistiksel Yöntemler
EĞİTİMDE NOT VERME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme Nedir ? “Bir niteliğin gözlenerek gözlem sonuçlarının sayı veya sembollerle gösterilmesine ÖLÇME denir.” Ölçmenin en az üç aşaması vardır: ölçülecek.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -3-
Ölçme ve Değerlendirme
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Konya n. Erbakan Üniversitesi
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
 Ölçme: Gözlem yapıp sonuçları sembollerle ifade etme.
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -2-
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
ÖĞRENDİKLERİMİZİ KONTROL EDELİM 1 I- Herhangi bir özelliği, o özelliğe uygun bir araçla karşılaştırarak sunucu sayı veya sembollerle belirlemek.
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
21 - ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME (Temel Kavramlar)
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME TEMEL KAVRAMLAR
1 - ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE TEMEL KAVRAMLAR VE EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ UYGULAMALARI
DEĞİŞKEN TİPLERİ ve SPSS’ de VERİTABANI HAZIRLANMASI.
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Nicel Analizlere Giriş
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE HATA Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM.
BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme. BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Yrd. Doç. Dr. Eren Can Aybek Haziran, 2017
EDD DERS 4: GÖNDERME SÜRECİ VE FORMAL-İNFORMAL DEĞERLENDİRME
Yrd.Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
TEMEL BETİMLEYİCİ İSTATİSTİKLER
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Merkeze Yayılma Ölçüleri
Temel Kavramlar Değişken: Değişik değerler alabilen objelere, özelliklere yada durumlara denir. Sürekli değişken: iki ayrı ölçüm arasını kuramsal olarak.
Ölçme ve Değerlendirme
ÖLÇEK Bazı ölçme araçlarına verilen ad.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 2.DERS
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar Dr. Fatih DERVENT ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar

Ölçme nedir? Herhangi bir nesnenin ne kadar büyük, küçük veya çok olduğunu belirtme sorunudur. Ölçme, bilinmeyen bir değeri veya bir ölçüyü, bilinen bir değer veya bir ölçü ile karşılaştırılmasıdır.

Ölçme nedir? Belli bir niteliğin gözlemlenerek gözlem sonuçlarının sayı ya da sembollerle ifade edilmesi.

Değerlendirme nedir? Ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılması sonucunda bir değer yargısına ulaşma.

Değerlendirme nedir? Öğretme ve öğrenmenin etkililiğini belirlemek amacı ile yapılan, eğitimle ilgili verilerin toplanmasını ve yorumlanmasını içeren çok adımlı, sistematik bir süreçtir.

Tanılayıcı Değerlendirme Öğrenciler ilgili ders/programa ait bilgi, beceri, tutum gibi özelliklere ne düzeyde sahipler? Bu sorunun cevabına göre öğretim uygulamaları gözden geçirilerek düzenlenir.

Biçimlendirici Değerlendirme Düzenlemeler sonrası uygulanan öğretim programlarının amaca uygunluğunun süreç içinde değerlendirilmesi. Her konu/ünite sonrası yapılır. Süreç içinde yapılan değerlendirmeler öğrenmeyi arttırıcı bir role sahiptir o nedenle not verme amaçlı kullanılmaz.

Düzey Belirleyici Değerlendirme Not verme amaçlıdır Başarılı mı başarısız mı? Yeterli mi yetersiz mi? Mutlak Değerlendirme Ölçütler önceden tasarlanmıştır. Bağıl Değerlendirme Sınıfın ortalama başarı düzeyi ve standart sapma değeri dikkate alınır.

Sınav Belli bir ders ve konu alanındaki bilgi/beceri düzeyini belirleme. Test bu amaçla kullanılan bir ölçme aracı

Değişken En az iki değer alabilen, Duruma, zamana, yere, kişiye göre farklı değerler alabilen nitelikler.

Değişken Nicel değişken: Miktar cinsinden (yaş, kilo, not vb.) Nitel değişken: Kategorilere ayırarak (cinsiyet, din, dil vb.) Sürekli değişken: Kesirli sayılarla ifade edilirler (uzunluk, kütle, başarı, yetenek vb.) Süreksiz değişken: Tam sayılarla ifade edilirler (sınava katılan öğrenci sayısı, başvuran kişi sayısı)

Ölçek Ölçme sonuçlarının matematiksel sonuçları Adlandırma-sınıflama Cinsiyet Değişkeni: Erkek 1 – Kadın 2 Sıralama Ölçülen özelliğe sahip oluş düzeyi açısından

Ölçek Ölçme sonuçlarının matematiksel sonuçları Eşit aralıklı Oran ölçekli Ölçme sonuçlarının bir birimle ifade edilir ve matematiksel anlamda elde edilen sıfır değeri gerçekte ölçülen özelliği hiç göstermez.

Ölçmede Birim Ölçme sonuçlarını ifade etmekte kullanılan, ölçme araçlarını sayısal değerlerle ifade edebilen en küçük parçalar.

Ölçmede Birim Eşitlik Genellik Kullanışlılık

Sıfır Noktası Başlangıç noktası Anlamı, ölçülen özelliğin gerçekte hiç olmadığıdır.

Kullanım amaçları Öğrenciyi tanıma ve öğretim sürecine yerleştirme. Öğrencilerin ders konularını öğrenme durumlarını teşhis ederek öğretim programında belirtilen kazanımların edinme düzeylerini belirleme.

Kullanım amaçları Öğrencilerin öğrenme düzeylerini tespit ederek öğretimde karşılaşılan güçlük, eksiklik ve hataları ortaya koyma. Öğrenmeyi daha anlamlı ve derin hale getirebilmek amacı ile dönüt sağlama. Öğretim hizmetinin etkililiğini belirleme.

Kullanım amaçları Öğretme stratejilerinin ve program içeriğinin dengeli ve etkili olup olmadığını izleme. Öğrencilerin gelecekteki öğrenme ihtiyaçlarını belirleme. Öğrencileri yönlendirme.