ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
Advertisements

• 2001 yılında kuruldu. • E-Ticaret ve E-Tahsilat alanlarında yazılımlar ve çözümler geliştirmekte. • 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgesi yasasına.
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
/ Tel: (216) Ayrıntılı bilgi için lütfen bize ulaşınız. / Tel: (216)
DAMACANA - TÜPGAZ.
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
YÖN339 Ders - VI Taşımacılık Yönetimine Giriş
Strateji Tasarımı İlker acar.
Mobilite ile Gelen Rekabet Avantajı Sunum Öyküm Dizdar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Restaurant Yönetim Sistemi
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Analysis of Logistic,Translation and Localization Strategies of gurmedenaldım.com Andaç Karahasanoğlu Man 407.
GÜNDEM Tedarik Zinciri (TZ) Nedir? Neden TZ? TZ süreci ve Elemanları
Okyanus Zincir Mağazacılık Yönetim Sistemini tercih etmek için
- 1 - Gelecek internette, çözüm EVET’te SoftwareConsultancy Marketing Aid.
Bütünleşik Dökümhane Çözümü
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
KALICI ÇÖZÜMLER Sorunlarınıza PROGEM YAZILIM Cover 1
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Üçüncü Parti Lojistik (3 PL)
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Lojistik Stratejisinde Tedarik
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
1 Bilişimde 15 Yıllık Deneyim. 2 Hizmetlerimiz  Yazılım (V-Era by Majör)  ERP Danışmanlığı  Donanım Hizmetleri  Proje Öncesi ve Sonrası Destek  Projenin.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Tedarik Zinciri Yönetimi
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
E-Arşiv Fatura. Tebliğler: 213 Sayılı Vergi Usul Kanunu 433 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği-Aralık Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel.
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
  Satış sonrası hizmetler bir ürün satıldıktan sonraki süreçte müşteriye sunulan teknik destekler olarak değerlendirilebilir. Bu hizmetler arasında garanti,
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İşinizi büyütmenin en hızlı yolu | Bilişimde doğru çözüm ortağınız intercomp.com.tr.
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
LOJİSTİĞİN TARİHÇESİ , LOJİSTİK NEDİR?, LOJİSTİK YÖNETİMİ
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Hakkımızda 2000’li Yılların sonunda Şirketlere Muhasebesel, Finansal ve Ticari konularda hizmet sağlamak amacıyla yola çıkmış bir grubuz. İlk sağladığımız.
ERP Kurumsal Kaynak Planlama (Enterprise Resource Planning)
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
TEDARİK ZİNCİRİ TASARIMI
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Lojistik Merkezin Önemi
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
Tedarik Zinciri Performans Ölçümü
SAP SE, merkezi Walldorf, Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
TNT VİTRİNİ YÜKSEK TEKNOLOJİ ÜRETİCİSİ
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Intercomp.com.tr İşinizi büyütmenin en hızlı yolu | Bilişimde doğru çözüm ortağınız.
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ

Temel kavramlar İşten işe Hammadde üreticilerinden, mamul üretici-lerine, Üreticilerden dağıtıcılara, bayilere Üreticilerden, dağıtıcılardan pazar yerlerine / borsalara

İşten tüketiciye Doğrudan satış (Kampanyalar, çağrı merkezleri, TV) Parakendecilik(Mağazalar) Açık arttırmalar

Elektronik donanımlar. Elektronik,Teknoloji, İnternet Ses, veri, görüntü Telefon - faks E-mail Genişletilmiş ERP, Extranet EDI İnternet tabanlı çözümler Kontak merkezi bazlı çözümler (IVR, CTI) Mobil iletişim aletleri (GSM, UMTS)

Elektronik iş uygulamaları. Tüketicilere satış e-parakendeciler, sanal alış veriş merkezleri, açık arttırmacılar. İşten işe satış pazar yeri uygulamaları, e-satınalma uygulamaları, bayi uygulamaları.

Anlamlı iş modelleri Belirli bir dönem içinde konulan kaynaklara karşılık yatırımcılarını tatmin edecek ölçüde kar ve nakit akışı yaratan iş anlamlıdır. İşin mevcut ve öngörülebilen getirisi işin değerini belirler.

Geçtiğimiz dönemde öngörülemeyen getirilerine rağmen değerlenen şirketler ve bu değer üzerine kurulan bir ekonomi vardı. Yatırımcılar artık gelir yaratan ve bu nedenle değerlenen iş modellerine yönelmektedirler.

Anlamlı iş modelleri ve internet Mevcut operasyonların iyileştirilmesinde ve yeniden yapılanmasında (özellikle sipariş yönetiminde, saha, bayi otomasyonlarında), e-traders, e-distribu-tors Müşteri ilişkileri yönetiminde,

İdari satın almaların birleştirilmesi Mevcut satış kanallarını destekleyecek şekilde konumlandırma,

Operasyonların iyileştirilmesinde ve yeniden yapılanmasında, Farklı, güvenilir, lojistiği ve müşteri hizmetleri tam olarak sağlanmış ürünler ve konsept

Lojistik sektöründeki uygulamalar. Uygulamalarında lojistik açısından öne çıkan konular: Planlama ve optimizasyon, İzlenebilirlik,ölçülebilirlik, Çok yönlü bilgi akışı, Stratejik,tanınan, beklentileri yazılı, belirli noktalarda yoğunlaşmış, tahmin edilir / planlı akışın olduğu, Hizmet seviyesinin belirlenmesi ve sürekliliğin sağlanması, iyileştirmeler

Lojistik farklar öne çıkan lojistik faydalar. Dağınık, tanınmayan, beklentisi değişken, plansız, mevsimsel, küçük yüksek sipariş eden ev teslimi isteyen,sevk adresi farklı siparişler veren müşteri için dağıtım örgütü,

Esnek dağıtım saatleri (7/12, 7/24, hafta sonu), Kesin zamanlama (kısa zaman aralıkları ile teslim), Sipariş takibinin detaylı olarak yapılabildiği, müşteri hizmetleri birimi ile desteklenen,

Kapıda ödeme uygulamalarını sağlayan, Teknik servis örgütleri ile eş çalışabilen Yüksek iade oranları

E-lojistik nedir? “Satın al” tuşuna basıldığı andan son tüketiciye ulaştığı (iade durumunda tersi) sürecin sipariş izlenilebilirliği ve hizmet bütünlüğü içinde sağlanması.

E-lojistiğin olmazsa olmazları 1. Bilgi sistemleri alt yapısı İş ortakları ile online iletişim ağı Müşterinin web sitesine veya çağrı merkezinin kullanımına açık sevkiyat takip sistemi Entegre depolama, taşıma ve müşteri hizmetleri bilgi sistemleri alt yapısı

Nihai tüketiciye odaklı hizmet örgütü Eğitilmiş,standartlaşmış dağıtım ekibi, çağrı merkezi, teknik dağıtım merkezi yönetim ekibi Merkezi yönetilen dağıtım kapsama alanı Ekonomik alanın büyük bir bölümünü kapsayan hizmet ağı

E-lojistiğin olmazsa olmazları 2. Doğru hizmet paketleri Müşterilere; Depo ve envanter yönetimi Sipariş yönetimi Dağıtım hizmetleri

Müşteri hizmetleri (çağrı merkezleri) İade yönetimi Katma değerli hizmetler

Müşterilerin müşterilerine; -Aynı gün teslim, Ertesi gün teslim, Randevu ile teslim, Akşam saatleri teslim, Hafta sonu / Tatil teslim

Doğru iş ortakları -Konusunda uzman dünya kalitesinde hizmet ve ürün sağlayan iş ortakları ve outsourcing yöntemi

E-ticareti’in iş ortakları ile entegrasyonu Banka E-Ticaret Tedarikçiler Müşteri E-Lojistik Ödeme Onayı Spariş teyidi Hizmet ödemesi Tedarikçi ön yükleme bilgisi Teslimat Bilgisi Tahsilat Bilgisi Teslim ve Bulunabilirlilik Bilgisi Malın Teslim Alınması İrsaliye Teslimat Ürün Bilgisi Spariş Teyidi Teslimat durum bilgisi Kayıt Alışveriş Spariş Ödeme Ödeme Başvurusu Sipariş Onayı Ön Yükleme bilgisi Sipariş Durum bilgisi ödeme

İşleyiş Mal kabul ve depo yönetimi Mal kabul iş emri / satınalma siparişi Kalite kontrol sonuçları Katma değerli hizmetler Tedarikçi performansı ve mal kabul raporlaması Envanter bilgisi Öneri sipariş sonuçları

İşleyiş Ürün sorgulama (envanter yönetimi) Ürün bilgisi Miktar onayı Teslimat şartları

İşleyiş Sipariş kabul Adres doğrulama Gönderici ücretlendirilmesi

İşleyiş Sipariş’in alınması İş emri ve sevkiyat emrinin oluşturulması Sipariş hazırlama ölçümleri Tedarikçi bilgilendirme Taşıma iş emrinin oluşturulması

İşleyiş Sipariş’in izlenmesi ve teslim Sipariş statü değişikleri Sipariş teslim bilgileri Sipariş teslim ölçümlemeleri Teslim’de ödeme takibi

E-lojistik’te hizmet sağlayıcılar 1.hedef: uzman lojistik alt yapısı 2.hedef: esnek maliyet yapısı 3.hedef: hızlı teslimat 4.hedef: artan talebi karşılama 5.hedef: katma değerli hizmetler