ÇEVİK YAKLAŞIMLAR & SCRUM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Akıllı Provizyon Sistemi Ürün Sunumu
Advertisements

Yazılım Geliştirme Süreci
KARAR TEORİSİ.
Lojistik Yönetimi Ders – V
KAMU ÇAĞRI MERKEZLERİNDE PROAKTİF YAKLAŞIM 24 Eylül 2012.
MIT503 Veri Yapıları ve algoritmalar Algoritma Oluşturma – Açgözlü algoritmalar ve buluşsallar Y. Doç. Yuriy Mishchenko.
Yazılım Proje Yönetimi
MALZEME İHTİYAÇ PLANLAMASI
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
Ar-Ge Faalİyetlerİnde Proje Yönetİmİ
Scrum Yazılım Geliştirme Yönteminin Uygulamaya Alınmasının Organizasyonel Etkileri Osman Karaahmetoğlu
PROJE KAVRAMI Artık iş sonuçlarımızın başarısı, yürüttüğümüz projelerin başarısı ile gerçekleşiyor… y.
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
PROJENİN PLANLANMASI 1.
MARKA VİZYONU GELİŞTİRME
YMT 222 SAYISAL ANALİZ (Bölüm 2b)
This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey REPUBLIC OF TURKEY MINISTRY OF SCIENCE, INDUSTRY AND TECHNOLOGY 1 Bölgesel.
TEMEL KALİTE İYİLEŞTİRME ARAÇLARII
Mevcut Durum ve Gelecek Vizyonu 18 Temmuz 2012 Sakarya
Yazılım Proje Yönetimi
2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ
PARAMETRİK VE HEDEF PROGRAMLAMA
Geleceğin Yönetimi Bülent Şenver.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
İSRAF MALİYETİ Hem. Melek KILINÇ. İ sraf, organizasyonun bütünündeki yetersizliklerin toplam maliyetidir.
Prof. Dr. Mehmet TANYAŞ-Y. Doç. Dr. Şule Itır Satoğlu
GEOMETRİK PROGRAMLAMA
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
Chapter 1: Giriş.
Kurumsal Dünyada Yazılım Geliştirme ve Veritabanı Programcılığı
Çalışma Sermayesi Finansmanı
YAZILIM PROJE YÖNETİMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
Örnek 1: Bayram Gıda Market’in Mayıs ayı kasa bakiyesi TL’dir. Şirket gelecek 7 ay içerisinde aşağıda yer alan nakit akımlarına sahip olacağını.
> > < < GAZÜ KAYSERİ GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, 2000 EŞ ZAMANLI MÜHENDİSLİK KARA HARP OKULU GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ Dr. Türkay DERELİ.
Karar Bilimi 1. Bölüm.
Performans Değerlendirme
I-coni-con Yazılım Mühendisliği 1 Bölüm 1 Projeler Neden Başarısız Olur.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
(Proje Yönetimi ve Danışmanlık Metodları)
Ben Bilinçli Bir Tüketiciyim.
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall.
Alacak ve Stok Yönetimi
Çevik Yaklaşımlar ‘Highest business value in shortest time...’
Bilişim Teknolojilerinde Proje Yönetimi 1 Proje Yönetimi Temel Bilgiler - 1.
Mobil Devletten Ne Anlamaliyiz?. Mobil Devlet mGCI hakkinda mDevlet Kim icindir ve eDevlet Iliskisi? Vatandas icin mDevlet Kamu Sektoru Icin mDevlet Stratejik.
PROJE YÖNETİMİ. Şirket veya kurumların stratejik veya operasyonel hedeflerini gerçekleştirmek üzere tasarlayıp yürüttükleri faaliyetler bütünüdür. Proje.
T.C BEYKENT ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ A.B.D Optimizasyon Teknikleri – Yrd.Doç.Dr Ümit Terzi Solar Panel Üretimi Yapan.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
ÇEVİK (Agile) SÜREÇLER Değişen gereksinimler, teknik riskler gibi önceden belirlenemeyen durumlara ve yazılım ürününü etkileyebilecek her tür değişikliğe.
Yazılım Mühendisliği YYurtaY. Ekip çalışması
Sistem Analizi ve Tasarımı
KAYNAK KİTAPLAR Software Engineering / Ian Sommerville. Addison- Wesley, 2010, 9th ed. Software Engineering: A Practitioner's Approach / Roger S. Pressman.
-YAZıLıM ALT YAPı VE KONFIGÜRASYON YÖNETIMI -HASTANE BILGI YÖNETIMI HAZıRLAYAN : SAMET ALABEY
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Yazılım ve Bilgi Teknolojilerinde Big Bang Boom Teorisi*
Algoritmalar II Ders 5 Açgözlü Algoritmalar.
Çalışma Sermayesi Finansmanı
“innovation and future”
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
ONTOLOJİ GELİŞTİRME ALANINDA ÇEVİK YAKLAŞIMLAR
Yazılım Test Mühendisliği
Cumhuriyet Üniversitesi Yazılım Mühendisliği Dersi
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

ÇEVİK YAKLAŞIMLAR & SCRUM

Standish Group Chaos Report, 2012

Standish Group Chaos Report, 2012

Standish Group Chaos Report 1994 1999 2001 2004 2010, 2012 1. User involvement 1. Executive mngment support 1. Executive support 2. Executive mngment support 2. Executive mngement support 2. User involvement 2. Executive mnagement support 3. Clear statement of requirements 3. Smaller project milestones 3. Competent staff 3. Clear business objectives 4. Propor planning 4. Competent staff 4. Smaller project milestones 4. Hard-working, focused staff 4. Emotional maturity 5. Realistic expectations 5. Ownership 5. Clear vision and objectives 5. Optimizing scope 6. Smaller project milestones 6. Agile process 7. Competent staff 7. Project management 8. Ownership 8. Skilled resources 9. Clear vision and objectives 9. Execution 10. Hard-working, focused staff 10. Tools & Infrastructure

PMI Certification

Müşteri Ne Bekliyor? Para Maksimum getiri (Max ROI) Pazara erken çıkmak (Minimum time to market) Kalite Değişen ihtiyaçlara cevap verebilme

Time to Market Yazılım projelerinde, t0 anında bir vizyon belirlenir -> Projenin sonuda elde edilmek istenen hedef bir değer. Waterfall modelinde: Analiz, tasarım, kodlama ve testten sonra (belirli bir süre sonra) proje müşteriye teslim ediliyor. Araştırma sonuçlarına göre: Eğer proje başlangıcı ve bitişi arası 6 ay veya daha uzun bir süre ise ve bu sürece müşteriler ve değişim dahil edilmiyorsa, büyük ihtimalle t0 anında hedeflediğiniz değerden daha düşük bir değer elde ederek projeyi bitirirsiniz. Kısaca: Müşteriler ve değişim dahil edilmedikçe, proje süresi uzadıkça -> İstenilen hedeflerin yakalanma ihtimali düşüyor! Araştırma sonuçlarına göre: Problem görülüp, sürece müşteriler ve değişim katılsa bile, hiçbir zaman ara kapatılamıyor -> Proje başarısızlığa doğru gidiyor.

Değişim olmasa? Değişim olmayan proje : Yok denecek kadar az! Farzedelim değişim yok. Müşteri: “Tamam, çok güzel, tam istediğim gibi olmuş. Ama acaba şöyle olsaydı daha mı iyi olurdu?” -> Deneyim Ayakkabı örneği İnsan doğası gereği, elle tutulur referans noktaları ile çözüme gitme konusunda daha yetkin bir varlık.

Neden çoğu fonksiyonu kullanılmayan yazılımlar üretiliyor? Fazla mal göz çıkarmaz yaklaşımı. Peki neden net gereksinimler belirlenmeli? Hem zaman, hem de bütçe açısından kısıtlar var -> Tahmin yaparken kontrol sahibi olunmalı.

Gereksinimler net olarak belirlenebilir mi? Maalesef, çoğu zaman hayır. Alternatif ne olabilir? Müşteri, gereksinimlerini ROI’ı ençoklayacak şekilde, iş değerine göre önceliklendirsin. Öncelik sırasından en üstteki birkaç gereksinimi alıp, bunları gerçekleştiren, çalışır bir kod, bir ay veya daha kısa bir sürede yazılsın. Müşteriye sunulsun. Müşteri üzerinde gerekli değişiklikleri yapsın, gereksinim listesini revize etsin. O listeden birkaç gereksinim seçip, yeni bir çalışır kod parçası yazıp, müşteriye sunalım...... -> Hedeflenen değere erişene dek. -> iterative incrementation

Pareto prensibi (80-20 kuralı) -> Yazılım projelerindeki fonksiyonalitelerin %20’si, müşterilerin ihtiyaçlarının %80’ini karşılar. Esneklik: Müşteriyle kısa aralıklarla görüşülüp, ondan fikir alındığı için, değişiklikler kucaklanmış oluyor.

Değişim ve Kalitenin Maliyeti Boehm’s Cost of Change Curve

Çevik (agile) yaklaşımlar Peki ne yapalım? Değişim kaçınılmaz: Dünya çapındaki yazılım geliştirme süreçlerinin %35’inde süreç içinde değişim oluyor. Türkiye’de bu oran daha yüksek olabilir... Iterative incrementation. Test, tüm sürece yayılmış olur. Hata iterasyon ile birlikte ortaya çıkar. Çevik (agile) yaklaşımlar

Çevik yaklaşım manifestosu

Çevik yaklaşım manifestosu

Çeviklik (agility), değişime verimli bir şekilde uyum sağlayabilme kapasite ve yetkinliğidir.

Standish Group Chaos Report, 2012

ÇevikYöntemler (2010)

Scrum Süreci

Scrum Süreci

Waterfall vs. Scrum

Scrum Uygulayanlar İlginç bir örnek: Ikea. Çünkü bir yazılım şirketi değil. Scrum her ne kadar yazılım dünyasından çıkmış olsa da, kompleks bir problem için tanımlanmış bir süreç. Ikea da yönetimsel süreçlerinde Scrum’ı kullanıyor. Yahoo da ilginç: 2005’ten beri Scrum uyguluyor. 250’nin üstünde Scrum uygulayan takımı var. Ve bu takımlardan 50 tanesi, gerçek anlamıyla Scrum’ıuygulayan ve maksimum üretkenlik kazanan takımlar. Üretkenlikleri %300-400 artmış (hiper productive takımlar). Geri kalan 200 takım da, tam olarak Scrum olmayan, iyileştirilmesi gereken, “Scrum but” olarak tanımladığımız yaklaşımları kullanıyorlar. Üretkenliklerini yaklaşık ortalama %36 oranında arttırabilmiş takımlar. Sadece bu 200 takımın %36’lık verim artışıyla, Yahoo senede 200 milyon dolar kazanç artışı yapmış. Bunlar dışında: ....

Programlama Dilleri (2012)

Çevik yaklaşımlar (2012)