SPOR PEDAGOJİSİ Yrd. Doç. Dr

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
tüm öğrencilere başarılar dileriz.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
HOŞGELDİNİZ.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Aile Eğitimi Etkinlikleri
ÇOCUKLARIMIZ… Bizim en değerli varlıklarımız… Tüm çabalarımız
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof.
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ.
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERLE ANNE BABA İLİŞKİSİ
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
AİLE EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI. ÇOCUĞA; İNANDIĞINIZI, GÜVENDİĞİNİZİ VE SEVDİĞİNİZİ BELLİ EDİNİZ !
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
Kişisel Rehberlik.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİ HOŞGELDİNİZ FİLİZ OBUZ ERDOĞAN REHBER ÖĞRETMEN.
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBER ÖĞRETMEN SEDA SEZER
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ÖZGÜVEN DUYGUSU VE BENLİK KAVRAMI
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
AİLEDE İLETİŞİM.
ANTRENÖR.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Spor hareketleri dönemi
Sunum transkripti:

SPOR PEDAGOJİSİ Yrd. Doç. Dr SPOR PEDAGOJİSİ Yrd.Doç.Dr. Zeynep DİNÇ ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU

SPOR BECERİLERİNİ ÖĞRETME BİLİM VE SANATIDIR. SPOR PEDAGOJİSİ SPOR BECERİLERİNİ ÖĞRETME BİLİM VE SANATIDIR.

ÇALIŞMA ALANLARI BECERİ ÖĞRENİMİ SPORA YÖNLENDİRME, AİLE VE ARKADAŞ DESTEĞİ, ANTRENÖR YAKLAŞIMI

KIZ VE ERKEK ÇOCUKLARIN SPORA KATILIM MOTİVLERİ

KIZ VE ERKEK ÇOCUKLARIN SPORA KATILIM MOTİVLERİ

KIZ VE ERKEK ÇOCUKLARIN SPORA KATILIMLARININ SONUÇLARI

SPORA KATILIMIN ÇOCUKLARIN YAŞANTILARINA YANSIYAN OLUMSUZ YANLARI KAZANMA VE KAYBETME İLE İLGİLİ OLARAK AİLE ve ÇEVRE BASKISI ALTINDA OLMALARI, FİZİKSEL YARALANMALAR, AKADEMİK ÇALIŞMALARIN AKSAMASI TEK YÖNLÜ SOSYAL AKTİVİTELERE KATILIM

AİLE BOYUTU

AİLELERİN KENDİLERİNE SORMASI GEREKEN ANAHTAR SORULAR ÇOCUĞUMUN YETENEKLERİ DOĞRULTUSUNDA UYGUN BİR SPOR DALINA YÖNLENDİREBİLDİM Mİ? SPOR YAPARKEN EĞLENİYOR MU? SPOR YAPARKEN GÜVENDE Mİ?

AİLELERİN KENDİLERİNE SORMASI GEREKEN ANAHTAR SORULAR ÇOCUĞUMLA İLGİLİ GERÇEKÇİ BEKLENTİLERE SAHİP MİYİM? HAKEMİN KARARINI BEĞENMEZSEM NASIL DAVRANMALIYIM?

AİLELERİN KENDİLERİNE SORMASI GEREKEN ANAHTAR SORULAR DAVRANIŞ KONTROLÜMÜ KORUMAYA İHTİYACIM VAR MI? ÇOCUĞUM OYUNDA KENDİSİNİ NASIL HİSSEDİYOR? KAYBEDİNCE NASIL DAVRANABİLİRİM? SPORUN ÇOCUĞUMUN YAŞANTISINDAKİ YERİ NEDİR?

İYİ BİR SPORCU AİLESİ NASIL OLUNUR? ÇOCUĞUNUZUN, BAŞARI DURUMU VE BECERİLERİ NE OLURSA OLSUN HERŞEYE RAĞMEN CESARETLENDİRİN. ANTRENÖRLÜK YAPMAYI, ANTRENÖRE BIRAKIN,

İYİ BİR SPORCU AİLESİ NASIL OLUNUR? ÇOCUK ÜZERİNDEKİ BASKIDAN VE OYUNLA İLGİLİ KONUŞMALARDAN KAÇININ.

İYİ BİR SPORCU AİLESİ NASIL OLUNUR? ÇOCUĞUNUZUN SPORDAKİ GELECEĞİ KONUSUNDA GERÇEKÇİ OLUN . SADECE OKUL BURSU KAZANMASI İÇİN, GELECEĞİ İLE İLGİLİ YANLIŞ KARARLAR VERMEYİN.

KENDİ HEDEFLERİNİZİ DEĞİL, ÇOCUKLARINIZIN HEDEFLERİNİ ÖNEMSEYİN ÇOCUKLAR AİLELERİNİ MEMNUN ETMEKTEN HOŞLANIRLAR. ÇOCUĞUNUZU, SİZİN İSTEDİĞİNİZİ YAPMAKTANSA, İLGİ DUYDUĞU ŞEYLERİ YAPMASI İÇİN CESARETLENDİRİN.

İYİ BİR SPORCU AİLESİ NASIL OLUNUR? ÇOCUĞUNUZ OYUNDAYKEN,SİZE BAKTIĞINDA ONA MORAL VEREREK SİZİ POZİTİF ŞEKİLDE MODEL ALMASINI SAĞLAYIN.

İYİ BİR SPORCU AİLESİ NASIL OLUNUR? HİÇBİRŞEY ÇOCUĞU AİLESİNİN OYUN SÜRESİNCE KENARDAN BAĞIRARAK, ANTRENÖRLE , HAKEMLE YA DA DİĞER İZLEYİCİLERLE KAVGA EDEREK KÖTÜ YORUMLAR YAPMASI KADAR UTANDIRAMAZ.

AGASSI’NİN İTİRAFLARI Kendi Seçimlerini Yapamayan İnsanlara Umut ve Verebileceğini Düşündüğü İçin Yazmaya Karar Vermiş. Efsane tenisçi Andre Agassi'nin başarılarının arkasında şiddetli baba baskısı varmış. Agassi çocukken babasının kendisini dövdüğünü, tenise zorla başladığını, maçlarda korktuğunu, Aslında tenis sporunu hiç sevmediğini, babasının zoruyla başladığını ve dünyanın en ağır uyuşturucusunu kullandığını itiraf etmiştir.

ANDRE AGASSİ’NİN İTİRAFI: “TENİSTEN NEFRET EDİYORUM, HEP ETTİM” “OYNARKEN ÖLECEKMİŞİM GİBİ HİSSEDİYORDUM” “ÇOK HIZLI ŞÖHRET OLDUM, AMA ÇOK GEÇ BÜYÜDÜM” “BABAMLA BİRBİRİMİZE HİÇ SARILMADIK VE ASLA ‘SENİ SEVİYORUM’ DEMEDİK”

KOŞULSUZ SEVGİ ANTRENMAN VE MÜSABAKALARDA ÇEVRENİN, AİLENİN VEYA ANTRENÖRÜN GETİRDİĞİ SEVGİSİZLİK ORTAMI, BAŞKALDIRMA, KURALLARI ÇİĞNEME, SALDIRGANLIK, V.B. DAVRANIŞLARI PEKİŞTİRİR. OLUMLU BİR BENLİK BİLİNCİ GELİŞTİREBİLMEMİZ İÇİN KOŞULSUZ SEVGİ İÇİNDE YETİŞMEMİZ ve YETİŞTİRMEMİZ GEREKİR

ÇOCUKLARIN YARIŞMAYI ÖĞRENMESİ HİÇBİR SPORCU KAYBETMEK İÇİN SAHAYA ÇIKMAZ, ANCAK; SPORCULARA “ELİNDEN GELENİN EN İYİSİNİ YAPMAK İÇİN SAHAYA ÇIK” DÜŞÜNCESİ BENİMSETİLMELİDİR

ÇOCUKLARIN YARIŞMAYI ÖĞRENMESİ KAZANMA KAYBETME KÜLTÜRÜYLE TANIŞMA KAYBETMEYİ KABULLENMEYİ KAZANANI KUTLAMAYI BENİMSETMEK

ÇOCUKLARIN YARIŞMAYI ÖĞRENMESİ KAYBETTİĞİNDE BUNDAN DA ÇIKARTACAĞIN ÖNEMLİ SONUÇLAR OLDUĞUNUN FARKINDA OL… (BECERİ, TEKNİK VE TAKTİĞE DAYALI GERİBİLDİRİM )

EKİP OLMA TAKIMI BÜTÜN OLARAK DEĞERLENDİRME BİRBİRLERİNİN GÜÇLÜ YÖNLERİNİ BİRLEŞTİRME SADECE SAHADA YARIŞAN SPORCULAR TAKIMI OLUŞTURMAZ.

CİNS, IRK, STATÜ, YETENEK AYIRIMI YAPILMAKSIZIN DAYANIŞMA İKLİMİ CİNS, IRK, STATÜ, YETENEK AYIRIMI YAPILMAKSIZIN EKİP İÇERİSİNDE “ORTAK ÇABA GEREKTİĞİNE İNANAN BİR “OLUMLU DAYANIŞMA İKLİMİ” OLUŞTURULMALI

ORTAK ÇABANIN GÜCÜ “BEN YERİNE BİZ DUYGUSU” DİNLEME, TEŞVİK ETME, DESTEKLEME, BİREY YERİNE FİKİRLERİ ELEŞTİRME, SIRA İLE ÇALIŞMA, ADİL PAYLAŞIM GİBİ “İŞBİRLİĞİ BECERİLERİ” HER ZAMAN ÖN PLANDA TUTULMALIDIR.

HATA DEDEKTÖRLÜĞÜ SPOR ORTAMLARINDA BAŞARILARI DİKKATE ALINMADAN SÜREKLİ HATALARI YÜZÜNE VURULAN ÇOCUKLAR ARKADAŞLARININ YANINDA BAŞARISIZLIK ÖRNEĞİ HALİNE GELİRLER.

HATA DEDEKTÖRLÜĞÜ BÖYLECE SÜREKLİ SALDIRI ALTINDA KALARAK SALDIRI ODAKLI BİR YAŞAM BİÇİMİNE YÖNELEBİLİRLER.

ÇOCUKLARIN HATA YAPMA HAKLARI ELLERİNDEN ALINMAMALIDIR

ÇOCUKLARIN HATA YAPMA HAKLARI ELLERİNDEN ALINMAMALIDIR ÇOCUĞUN YAPTIĞI BECERİ YERİNE KENDİSİ HATALI BULUNMAKTADIR. DOĞRUYU YAPMASINI ONUN GÖREVİ, HATA YAPMASINI İSE SUÇU OLARAK GÖRMEK

HATALARINI SÜREKLİ ÖNE ÇIKARARAK ÇOCUKLARIN MÜCADELE GÜCÜNÜ GÖSTERMELERİNE ENGEL OLMAYALIM

GÜVENMEK Olumlu çevreyi yaratmak, güven veren, anlayışlı, sevgi dolu yaklaşımlara bağlıdır. Bu çevreyi bulamayan çocuk, güvensiz olur, karmaşık duygu, düşünce ve çelişkiler içinde bunalır.

YAPMAMANIZ GEREKENLER ANTRENÖRLER YAPMANIZ VE YAPMAMANIZ GEREKENLER

YAPMANIZ GEREKENLER HER ÇOCUĞUN BAŞARI VE BAŞARISIZLIĞI NASIL DEĞERLENDİRDİĞİNİ ANLAYIN. HER ÇOCUK İÇİN BİREYSEL HEDEFLER BELİRLEYİN VE BU HEDEFLERE ULAŞTIKLARINDA ONLARI ÖDÜLLENDİRİN. HER ÇOCUĞUN YETENEĞİNE UYGUN PERFORMANS HEDEFLERİ KOYUN.

YAPMANIZ GEREKENLER OYUNCU BAŞARILI OLMAZSA BİLE ÇABASINI (EFORUNU) ÖDÜLLENDİRİN. ÜST DÜZEYDE BİR ÇABA HARCAYARAK, NASIL KAZANABİLECEKLERİNİ ÖĞRETİN. HER ÇOCUĞA, BECERİYİ UYGULAMA VE OYUNDA GÖSTERME ŞANSI TANIYIN.

YAPMANIZ GEREKENLER ANTRENMANLARI ÇOCUKLARIN FİZİKSEL KAPASİTELERİNE UYGUN OLARAK PROGRAMLAYIN.

İLETİŞİMİN DOĞRU SAĞLANMASI ÇOCUKLARLA AYNI SEVİYEDE GÖZ TEMASI SAĞLAYIN, SES TONU, JESTLER VE MİMİKLER SEVGİNİZİ HİSSETTİRİN (BAŞINI OKŞAMA-SIRTINI SIVAZLAMA)

YAPMAMANIZ GEREKENLER YALNIZCA EN İYİYİ ÖDÜLLENDİRMEYİN. OYUNCULAR ARASINDA İYİDEN KÖTÜYE DOĞRU BİR SIRALAMA YAPARAK KIYASLAMADA BULUNMAYIN. YALNIZCA EN İYİLERİ SEÇMEYİN.

ANTRENÖRÜN ÇOCUK VE GENÇLERE YAKLAŞIMI NASIL OLMALIDIR ? ANTRENÖRÜN BİR BECERİYİ DÜZELTME, BİR DAVRANIŞI GÜÇLENDİRME YA DA BİR HATAYI GÖSTERME BİÇİMİ, GENÇ SPORCULARIN KENDİNE SAYGILARINI GELİŞTİRMEDE YA DA AZALTMADA ÖNEMLİDİR.

SAĞDUYULU OLMAK “DOĞRU YARGILAMA GÜCÜ” İyi antrenörler, çocukların davranışını etkilemede, kendine saygıları ve güvenlerini güçlendirmede ÇOK ÖNEMLİ BİR İŞLEVE SAHİPTİRLER. İyi bir antrenörlük olumlu bir yaklaşıma dayanır ve aşağıdaki sağduyu ilkelerini izler.

HATALARIN DÜZELTİLMESİ HATALARI DÜZELTMEDE “SIKIŞTIRMA” (SANDVİÇ) YAKLAŞIMINI KULLANMAK.

ZAYIF YÖNLER YERİNE GÜÇLÜ OLANLARA ODAKLANMAK TEKNİK ÖĞRETİM İKİ OLUMLU YA DA YÜREKLENDİRİCİ SÖZ ARASINA SIKIŞTIRILIRSA, AİLELER VE ANTRENÖRLER ÇOCUĞUN ZAYIFLIKLARI YERİNE GÜÇLERİNE ODAKLANACAKLARDIR.

ANTRENÖRÜN ÇOCUK VE GENÇLERE YAKLAŞIMI NASIL OLMALIDIR ? BİREYSEL YETENEKLERE DAYANAN GERÇEKÇİ BEKLENTİLER OLUŞTURUN. ÇOCUKLARIN “MİNYATÜR YETİŞKİNLERMİŞ” GİBİ DAVRANMALARINI BEKLEMEYİN. “DOĞRU TEKNİKLERİ” ÖDÜLLENDİRİN, GERİBİLİDİRİMLERİN DOĞRU OLARAK BELİRLEYİN,

ANTRENÖRÜN ÇOCUK VE GENÇLERE YAKLAŞIMI NASIL OLMALIDIR? ANTRENÖRLER, ÖZELLİKLE GENÇ SPORCULARIN BAŞARISIZLIKLARI DURUMUNDA, BENLİKLERİNİN ZARAR GÖRMEMESİ VE KENDİLERİNE OLAN GÜVENLERİNİ YİTİRMEMELERİ İÇİN ELEŞTİRİLERİNDE DİKKATLİ OLMALIDIR.

ANTRENÖR GERÇEĞİ, KENDİNİ VE BAŞKALARINI OLDUĞU GİBİ KABUL EDER. İNSANLARA DEĞER VERİR VE ONLARIN SORUNLARINI CİDDİYE ALIR. YAŞAMI, ANTRENE ETTİĞİ ÇOCUKLARIN DUYGU VE DÜŞÜNCELERİYLE GÖREBİLİR (empati kurabilme yeteneği).

ANTRENÖRÜN ÇOCUK VE GENÇLERE YAKLAŞIMI NASIL OLMALIDIR ? A.B.D ‘de (2005) 26.000 çocuk üzerinde yapılan bir çalışmada; NİÇİN SPOR YAPTIKLARI SORUSUNA “EĞLENMEK” NİÇİN SPORU BIRAKTIKLARI SORUSUNA; “EĞLENCE YOKLUĞU” OLARAK YANIT VERMİŞLERDİR.

ANTRENÖRÜN ÇOCUK VE GENÇLERE YAKLAŞIMI NASIL OLMALIDIR ? MÜCADELE GEREKLİDİR, ANCAK OYUN YA DA ETKİNLİK AĞIR GELİRSE, ÇOCUK KAYGILI OLMAYA BAŞLAR VE OYNAMAK İSTEMEYEBİLİR. ÇOCUKLAR SAYISIZ TEKRAR YAPMAYA ZORLANDIKLARINDA VE MÜCADELE EDİLEMEYECEK KADAR ÜST DÜZEYDE OLMALARI İÇİN BASKI YAPILDIĞINDA SIKILMAYA BAŞLAMAKTADIRLAR.

ANTRENÖRÜN ÇOCUK VE GENÇLERE YAKLAŞIMI NASIL OLMALIDIR ? ÖNEMLİ OLAN ALIŞTIRMALARI EĞLENCELİ KILMAK, MONOTONLUKTAN UZAKLAŞMAKTIR.

ANTRENÖRÜN MODEL ALINMASI YAPILAN BİLİMSEL ÇALIŞMALARDA, ÇOCUKLARIN DAVRANIŞLARINI ETKİLEMEDE ANTRENÖRLERİN %96 ORANINDA ROL OYNADIĞI BELİRTİLMEKTEDİR

ÇOCUKLAR NİÇİN SPORU BIRAKIYORLAR? AKADEMİK BAŞARIDA AKSAMA EĞİTİM SİSTEMİNİN SINAVLARLA DOLU OLMASI, SPOR İÇİN ZAMANIN KALMAMASI.

ÇOCUKLAR NİÇİN SPORU BIRAKIYORLAR? DUYGUSAL OLARAK AŞIRI HASSASİYET ve ÇOCUK SPORUNDA TÜKENMİŞLİK

ÇOCUKLAR NİÇİN SPORU BIRAKIYORLAR? ÇOCUKLAR KAZANAN BİR TAKIMDA YEDEKTE OTURMAK YERİNE, KAYBEDEN TAKIMDA OYNAMAYI TERCİH EDERLER. AİDİYET DUYGUSU; TAKIMIN PARÇASI OLMAK

ÇOCUKLAR NİÇİN SPORU BIRAKIYORLAR? ELEŞTİRİLMEK, AŞAĞILANMAK (YETERSİZLİK DUYGUSU) UYUMSUZLUK (BECERİLERİN FİZİKSEL KAPASİTELERİNE UYGUN SEÇİLMESİ) BAŞARISIZLIK ZAYIF ORGANİZASYON (ANTRENMANLARIN CİDDİYETSİZ, ÇOCUKLARIN SEVİYELERİNE UYGUN OLMAMASI, EĞLENCELİ OLMAMA)

BİR ÇOCUKLUKTAKİ TEK BAŞARI UNUTULMAMALIDIR Kİ! BAZI ÇOCUKLAR İÇİN SPOR ZOR BİR ÇOCUKLUKTAKİ TEK BAŞARI FIRSATI OLABİLİR.

SPOR KÜLTÜRÜNDEN UZAK İSTENMEYEN OLAYLAR SU TOPU ANTRENÖRÜ, antremana geç geldiği için, lisanslı sporcusu E.Ü.ye tokat attı. Sporcunun kulağı aldığı darbeyle zarar gördü. Buna rağmen, Antrenör,sporcuyu antrenmana devam etmeye ve havuza girmeye zorladı. Bu tokat olayından sonra “oğlum psikolojik olarak kendini toparlayamadığı gibi spor hayatını da genç yaşta noktalamak zorunda kaldı. Oğlum artık bu sporu yapamayacak durumda. En ufak bir isteği de kalmadı. Kulak zarındaki hasar yüzünden tedavi görüyor”. 2 bin metre yıldız kızlar kategorisi yarışlarının bitiş noktasında olay gerçekleşti. Dereceye girmek için bitiş çizgisine gelen sporculardan T. S‘nın göğüs numarasını görevlilere yazdırmadığını sanan, yönetici, sporcusuna tokat attı. Diğer görevliler bunu fark edince yöneticiyle sporcu arasına girdi. Göğüs numarasını görevlilerin yazmasına rağmen yöneticisi tarafından dayak yiyen sporcu sesiz bir şekilde alanda dururken, yönetici sporcusunu itekleyerek alandan uzaklaştırdı. Diğer yönetici ve federasyon yetkilileri yaşanan duruma tepki gösterdi.

ANTRENÖR Basket Atamayan Öğrencisine Kafa Attı Basket atamayan kız oyuncuları çizgi kenarına alarak kimi zaman bağırdı, kimi zaman da kulaklarını çekerek kafa attı. (http://www.tumspor.com/haber/20080215)

SPOR ÇOCUKLARIN KURALLAR VE TOPLUMSAL DEĞERLERLE YAŞAMASINI SAĞLAYAN EN İYİ FIRSATLARDAN BİRİNİ OLUŞTURMAKTADIR.

UNUTMAYALIM Kİ! DOĞRU YAKLAŞIMLA, DOĞRU İNSANLARIN ELİNDE OLDUĞU SÜRECE SPOR;BİREY İÇİN OLUMLU KARAKTER OLUŞTURAN ÖNEMLİ BİR DENEYİMDİR.

“ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ ÖZEL OLİMPİYAT OYUNLARI” KAZANMAK HER ŞEY DEĞİLDİR, AMA KAZANMAYA ÇALIŞMAK HERŞEYDİR" (Martens,1998). 5-6 MART 2010 “ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ ÖZEL OLİMPİYAT OYUNLARI”

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER