11SAPTIRANVESAPTIRILANLARIN PSİKOLOJİK YAPILARI www.abdullahcicek.com.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
41 adımda ahşap inşaat Yapımcı : Y.Orman Müh. Abdullah Arslan Proje : Y.Mim. Çelik Erengezgin.
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Birlikler ve onluklar Aşağıdaki tabloyu inceleyerek, sonuçları üzerinde konuşalım.
ALLAH’ I NEDEN ÇOK SEVİYORUM?
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
BASİT MAKİNELER.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
hotmail.com Hazırlayan : Ta r ı k BİR Kadın Nasıl Mutlu Edilir? Çok Zor Değil. BİR Erkek, BİR Kadını Mutlu Etmesi İÇİN Yalnızca Şunlar Olmak.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Algoritmalar DERS 2 Asimptotik Notasyon O-, Ω-, ve Θ-notasyonları
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
BULAŞICI HASTALIKLAR ve KORUNMA YOLLARI
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
Dördüncü Grup Altıncı Harf Ç sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
HAYATI GÜZELLEŞTİRMENİN KURALLARI 1 İNSANLARA BEKLEDİKLERİNDEN FAZLASINI VERİN VE BUNU GÖNÜLDEN YAPIN.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Temel Eğitici Nitelikleri
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
DEĞERLER EĞİTİMİ DOĞRULUK VE DÜRÜSTLÜK.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
** DEĞERLER EĞİTİMİ ** SORUMLULUK
Diferansiyel Denklemler
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Üçüncü Grup Birinci Harf U sesi sunumu MÜRŞİT BEKTAŞ.
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
ECHİNODERMATA Kambriyen – Güncel tümüyle denizel Filum
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
Şeytan bu slayta Çok kızacak
İslam’da Bilginin Kaynakları
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
ADALETİN DİNİMİZDEKİ YERİ
Sunum transkripti:

11SAPTIRANVESAPTIRILANLARIN PSİKOLOJİK YAPILARI

22 SAPTIRANLARIN PSİKOLOJİK YAPILARI

33Genellikle İnkâr ve maddi imkânlarından ötürü gurur duyan insanlardır. Sırtlarını güçlü bir yere dayayarak şeytani bir zevkle çalışırlar. Şeytan gibi gururlu ve üstünlük duygusuyla donanmışlardır. Hem kaypaktırlar hem de kraldan beter kralcı bir tavırları vardır.

44 Sürekli yakın çevresini eleştirir,suçlar, bunlara karşı kırıcı ve isyancı görünüme girerler.

55 Köpeğin ısırmaktan, yılanın zehirlemekten haz duyması gibi bunların da uygarlaşma adına Allah’ a kafa tutmaktan zevk duyan sadist birer kişilikleri vardır.

66 Bulaşıcı bir hastalığı olan kişinin hastalığını başkalarına bulaştırmaktan zevk duyması gibi bunlar da hastalıklı düşüncelerini başkalarına empoze etmekten zevk duyarlar.

77 Hâlbuki kendileri namus ve organ ticaretini bile normal bir hizmet olarak değerlendirirler.

88Bilgileri temelsiz ve kulaktan dolmadır, zan ve ön yargıdan oluşmaktadır. Kendi zevklerini ve düşüncelerini kendilerine din edinmişlerdir. Ne kendi yerlerini, ne de savundukları fikri vahiy ile test etmişlerdir.

99 Reddettikleri hükmün ayet mi, hadis mi olduğunu ayırt edecek kadar bir bilgileri dahi yoktur. Örneğin Hz. Muhammed Kur’an’ da diyor ki diyerek ayet ve hadis farkını bile bilemeyecek kadar cahildirler.

10 İmanda mı, şirkte mi olduklarını bilmezler çünkü kafa vitesleri karışmıştır. İslam’ a inandıklarını söylerler fakat hükümlerini eleştirmekten de vazgeçmezler. Ellerinden gelse Allah’ a kendi dinini öğretmeye kalkarlar.

11 Ne acı ki bilmedikleri bir fikrin savunuculuğunu yaparlar.

12 Bulundukları konum gereği milletin birçok kaynaklarını vahşi sırtlanlar gibi yağmalarlar, azgınlıkları engellenince, imtiyazları veya avantaları kesilince de irtica geliyor diye bağırırlar, bu nedenle nasihate ihtiyaç duymazlar, konumlarını kaybetmemek için hakkın duyulmasını engellerler, mide ve şehvetlerinin zavallı birer köleleri olduğunu bilmezler.

13 Saptırdıkları insanların ömürlerini, zamanlarını, paralarını ve her şeylerini kullanırlar. Uyanmasını,yükselmesinive kendi seviyelerine çıkmasını da İstemezler.Örneğin;

14 Hz. İsa’ nın yolundan ayrılan ve Teslis inancını gerçek Hıristiyanlık zanneden beyaz Hıristiyanlar zencileri Hıristiyanlaştırmışlardır. Fakat zenci Hıristiyanlar en ünlü sporcu veya müzisyen de olsalar da halkın gözünde 1. sınıf vatandaş olamamışlardır. Papaz da olsa genellikle beyaz kadınlarla evlenmelerine bazı istisnalar hariç pek müsaade edilmemektedir. Ve zenciler kim ve hangi statüde olursa olsun daima 2. sınıf vatandaş olarak kabul etmişlerdir.

15 Oysa İslam da herkes eşittir ve sınıf-renk farkı yoktur. En açık örneği, her renk ve sınıfın birlikte haccetmeleri, aynı safta namaza durmaları hatta zencilerin imamlık yapmaları gibi.

16 Saptıran insanlardan bazıları rakiplerine çamur atarak ve gözden düşürerek ayakta kalmaya çalışırlar, acımasızlıklarını ve saldırganlıklarını da uyanıklık zannederler.

17 Saptırmayı sürdüren mutlu azınlık (örneğin Batı ve benzeri toplumlarda aristokratlar, kraliyet, prenslik veya daha başka asiller sınıfı olarak gururlu ve şatafatlı bir şekilde Allah’ tan uzak olarak yaşamayı kendi halklarına bile imrendirerek sürdürenler); Saptırdıkları insanların uyanmasına fırsat vermezler, ve toplumun yeraltı ve yerüstü kaynaklarını yağmalamada birbirleri ile yarış ederler,

18 Saptırdıkları insanları vur patlasın çal oynasın düşüncesinden oluşan bir yaşam içine çekerler. Bu şekilde sürekli onları oyalamaya ve uyandırmamaya çalışırlar. Çünkü onların uyanışı yangını başlatan bir kıvılcımdan daha tehlikelidir.

19 Bu nedenle; Ya menfaatinin kaybolmasından, Ya kullandıkları insanların kendilerini terk etmesinden, Ya bir gün ezilenlerin öfkelerinin boğucu bir sele veya yangına dönmesinden, Ya da hesap sormalarından korkarak her an yakalanma korkusu ile gezen suçlu gibidirler.

20 Buna fırsat vermemek için uyandırılan ve uyananları tehlikeli veya potansiyel suçlu olarak damgalamakla korkutmakta damgalamakla korkutmaktave güçleri yettiğince önlerini tıkamaktadırlar.

21 Özgürlüklerinin kısılmasını istemeyenleri; isyancı sayarlar, onlara kin duyarlar, alt tabakaya iterler. Hatta onları yok etmeye çalışırlar. Çünkü özgürlük, izzet ve şerefi cinayet sayarlar.

22 Sonuç olarak

23 Mustazaflar yani ezilenler uyutularak, beyinleri felç edilerek bir nevi dilendirilen insanlardır

24 Müstekbirler yani sömürenler ise bir elinde sopa, diğerinde zincir bulunan sadist bir çoban mantıklı insanlardır ki bunlar

25 Yılanın başını küçükken ezmeli sözünü çok kullanarak uyananların ez kafasını, ya da ver mahkemeye sürüm sürüm süründür derler.

26 Saptırıcı insanlar çıkarları uğruna oluşturdukları uyuşturucu ortamın devamını isterler.

27 Saptırıcı insanların ömürleri azaldıkça günahları çoğalır.

28 İnsanlar hayâ ve edebe büründükçe göz zevkleri engelleneceği için hırçınlaşırlar.

29 Tüm saptırıcılar Firavun’ ların, Ebu Leheb’ in, İslam’ ı yok etmek için tüm mal ve altınlarını harcayan ve mahşere merkep yuları gibi bir iple ile gelecek olan Ümmi Cemil’ in takipçileridir.

30 Bir fasık cömert ve sıcakkanlı olmasına rağmen eğer bir müslüman da bilerek veya bilmeyerek cimrilik, kabalık ve haksızlıkla tanınıyorsa bozucu yönde rol oynar ki bundan önemle kaçınmalıdır.

31 Ayrıca çok çalıştırıp az ücret verenler, âlim görünüp fasık yaşayanlar, iyileri zelil edip kötüleri onurlandıranlar buğday yerine diken ekmiş olurlar ki kendilerine yazık etmiş olurlar.

32 SAPTIRILANLARIN PSİKOLOJİK YAPILARI

33 Saptırılan insanların genellikle yaşları ileri olsa da zekâ yaşları düşüktür. Bu nedenle kötü niyetli insanlar güzel ve salak tipleri emellerine alet ettiği gibi gerçek kulluk bilincine ulaşmayanları da daima emellerine alet ederler.

34 Bu tip insanlar; Ya kişilik bakımından hasta ve zayıf iradeli, Ya yanlış eğitilerek şartlandırılmış, Ya da yetersiz eğitilmiş, Bazen en çok muhtaç olduğu anda gerekli yardımları görememiş, Haklı haksız eleştirilerle önce korkutulmuş sonra arsızlaşmış, Çevresinden çok etkilenen ve kendi başına karar veremeyen, Aklını iyi kullanamayan ve başkalarına alet olan edilgen tiplerdir.

35 Bir nevi kölelikten zevk duyan bir yapıya sahiptirler.

36 Bu köle ruhlu küçük insanlar; Yarasa gibi ışıktan ve özgürlükten rahatsız olurlar, Hakkı işitmekten adeta yaban merkebi gibi ürkerler, Ekonomik ve sosyal durumdan değil kendi mizaçları gereği hizmetkârlık ve kullara kulluk yapmayı böbürlenerek isterler. Menfaat beklentisi ile düşmanları için bile sırtlarını adeta canlı merdiven basamağı olarak kullandırırlar.

37 Bu köle ruhlu insanlar daima Efendi ararlar, Efendilerinin önlerinde eğilirler, Efendileri kovsa da başka efendi ararlar, çünkü efendisiz kalamazlar, Efendilerine arı gibi bal üretmekten haz alırlar, Şeref bellerini büker, Sabırsızlıkla önce kemik ve ardından emir beklerler,

38 Asillikten, özgürlükten köşe bucak kaçarlar, Yardakçı ve kapıcı elbisesi onların en şık elbisesidir, Öğünme işareti de kiralık armalarıdır, Toplum olarak kalabalık ve yaşlı olsalar da çoğunluk çocuksudurlar, Suya ekmeğe ihtiyaç duydukları gibi efendi ararlar, Kalabalık da olsalar omzuna basılan birer küçük insan olmaktan ileri gitmezler.

39 En büyük hazları; Alçalmak,Kullanılmak,Dalkavukluk, Ve Emperyalistleri memnun etmektir.

40 Özgürce düşünüp, özgür hareket edemediklerinden hep güdülmüşler, İslam’ ı da gereği gibi anlayamamışlar, dünya zindanından yavaş yavaş ahiret zindanına göçtüklerinin farkında bile olmamaktadırlar.

41 Mayıs böceğinin temiz havadan rahatsız olup kanalizasyonları tercih etmesi gibi Bunlar da Onurluluktan, aydınlanmaktan ve müslümandan rahatsız olurlar, Hep hizmetçi ve köle ruhu ile hareket edip ardından efendiden bahşiş beklerler, En küçüklerinden tutun en büyüklerine kadar süper güç olsalar dahi kiralık bir güç olmayı kendilerine şeref sayarlar.

42 Oysaşerefi bulamayacakları bir yerde aramaktadırlar, çünkü şeref Allah ve Resul’ ün yanında yer almaktır.