ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KONFERANS SÖYLEŞİ SEMPOZYUM
Advertisements

Satışta İletişimin Rolü
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.
Görsel-İşitsel Araçlar
ETKİN SUNUŞ TEKNİKLERİ
Nasıl Öğreniriz?. Hepimiz vücudumuza dışarıdan gelen etkileri içsel olarak ifade etmek amacıyla kullandığımız beş duyuya sahibiz.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitici becerileri 3. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
Sunum Araçlarının Kullanımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR.
İletişim Sanatı 1.
TOPLULUK KARŞISINDA KONUŞMADA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Mahmut AÇIL Zirve Üniversitesi Öğretim Görevlisi
Mustafa Kemal YALINKILIÇ
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
NADİR GÖRÜLEN AKCİĞER HASTALIKLARI
İletişim ve Empati.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM.
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
MOTİVASYON Fatma Nur İSPENOĞLU
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A- Etkinlik: Girdi-çıktı ilişkisi- çıktıların elde edilmesinde girdilerin nasıl kullanıldığı.
ETKİLİ SUNUM NASIL YAPILIR?
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
DİKSİYON.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Yapılandırmacı Öğrenme
Gökçe Erinç Büyükşengür
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ  Okurken anlamayı kontrol etmek Metin hakkında soru sormak ve cevaplamak Yüksek sesle okumak.
BİLİMSEL SUNUMLAR Prof. Dr. Hilal Özdağ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROBLEM ÇÖZME.
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
Sunum Teknikleri - Prof.Dr. Durmuş Dündar Arş.Gör. Nurten Çalışkan
Etkili Bir Seminer Nasıl daha iyi bir seminer verebiliriz?
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
İKNA SÜRECİ.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ. Dinle beni Bulursun bir bilmediğini Konuş benimle Bulurum bir bilmediğimi.
Sunum transkripti:

ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ Dr. Göksel KITER Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Göğüs Hastalıkları Anabilim Dalı

Bulursun bir bilmediğini Bulurum bir bilmediğimi Dinle beni Bulursun bir bilmediğini Konuş benimle Bulurum bir bilmediğimi Göksel Kıter

ta ki bir topluluk önünde konuşmamız gerekene dek… İnsan beyni harika bir organ; doğduğumuz anda çalışmaya başlar ve asla durmaz, ta ki bir topluluk önünde konuşmamız gerekene dek… Roscoe Drummond

İletişim becerileri kodlama Kodu açma MESAJ Sözlü Sözsüz Dış uyaranlar Mesajı alan Sözsüz İletişim becerileri kodlama Kodu açma Sözlü MESAJ Geri bildirim Mesajı veren Dış uyaranlar kişilik özellikleri Dış uyaranlar kişilik özellikleri

SUNUMU YAPAN Hevesle yaklaşmalı Konuya hakim olmalı Bilgileri yenilemeli İyi bir düzenleme yapmalı İyi hazırlanmalı Sunumu yapanın amaçları: Anlatmak, sorun çözmek, etkilemek, bilgi vermek, ikna etmek, farklı görüşleri açmak, değiştirmek, yön vermek, karşı koymak, paylaşmak vs

SUNUM PLANI Amacım ne? Dinleyicilerim kimler? Niye beni dinlesinler? Sunum akış şeması

“Nereye gittiğini bilmiyorsan hangi yoldan gideceğinin bir önemi yoktur. ” Carroll Lewis, Alice Harikalar Diyarında

Akış şeması Neden-sonuç Zamansal sıralama Farklı başlıkların benzerlikleri Sorun-Çözüm İki yönlü tartışmalı Sıralamalı ........

Sunum becerileri Olumlu ilk izlenim Göz teması Beden dili Konuşma biçimi Rahatlık

Resim 1. Dinleyicinin katılmasını ve paylaşmasını kolaylaştıran, ona olumlu duygular yaşatan beden duruşu Resim 2. Katılımı zorlaştıran, dinleyicide direnç doğuran ve olumsuz duygular yaşatan beden duruşu

Güven ve etkinlik için Kendini vurgulamak Neden ben seçildim ? Konu beni nasıl heveslendiriyor ? Neleri, neden paylaşmak istiyorum ? Olumlu yaklaşım

SUNMA (MESAJ) Etkili bir giriş Söz edilecekleri önceden belirtmek Bilgilerin kullanım alanlarına vurgu Basit ve net bir sunum Sorular ve katkılar Aralar Özet(ler) Konuşmanın sonunda yanıtlanacak bir soru Konuyla ilgili tarihsel veya güncel bir sorun Konuyla ilgili bir anı, fıkra, karikatür Dinleyenlerin ilgi alanıyla ilişkiler Konuşma içeriğini ana başlıkları

Önbilgi

Görsel-işitsel araçlar Kara-beyaz tahta Tepegöz Slayt göstericisi Kağıt tahtası Video bantlar

Görsel-işitsel araçlarda Açıklık Uygunluk Çekicilik Görünürlük ve okunurluk Kalite Akılda kalıcılık

Sunumda mizah Üretkenlik İlgi Güven Çeşitli düşünme Gerginlik Sıkılma Öğrenme üzerine olumlu-olumsuz etki?

Süreye uymak için

“ İyi bir dinleyici olmak sanıldığı kadar kolay değildir; uzun bir süre ilgilenmiş görünmek kaşları yorar” Jane Goodsell

DİNLEYEN Dinleyenin amaçları: Anlamak Tartışmak Değerlendirmek Öğrenmek İşbirliği yapmak Paylaşmak vs. Dinleyenin amaçları: Anlamak, tartışmak, değerlendirmek, öğrenmek, işbirliği yapmak, paylaşmak vs.

GERİ BİLDİRİM Özgün bir soru sormak Soruları olup olmadığını sormak Çözümü anlatılanlarla bulunacak bir sorun tanımlamak Sözsüz işaretleri gözden geçirmek

Teşekkürler!!

%10

İyi bir sunum için 10 öneri Ron Miller Hedef belirleyin Basitleştirin Söyleşi havasında konuşun, göz temasını koruyun Yeni başlangıçlar yapın

İyi bir sunum için 10 öneri Ron Miller Katılımı destekleyin Eğlenin-eğlendirin İlgi ve merak uyandırın İlginizi gösterin

İyi bir sunum için 10 öneri Ron Miller Dinleyicilerinizi dinleyin Özetleyin ve sorulara zaman bırakın

TEŞEKKÜRLER