ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

2009 Sunum, Ankara 22 Temmuz ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
SBS VEDAT METİN ÇEŞMEKOLU PEDAGOG – PSİKOLOJİK DANIŞMAN BİL DERSHANELERİ REHBERLİK KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ
ÇAĞDAŞKENT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ÖSYS VEDAT METİN ÇEŞMEKOLU PEDAGOG – PSİKOLOJİK DANIŞMAN BİL DERSHANELERİ REHBERLİK KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Öğrenci Temsilcilikleri Seçimi Mühendislik Fakültesi.
YGS- LYS NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
AHEK KURULTAYININ ARDINDAN (9 haziran 2008). TTB-AHEK (Asistan Hekimler Eşgüdüm Kurulu) tarafından 09/06/2008 tarihinde AÜTF (Ankara Üniversitesi Tıp.
YGS NEDİR? LYS NEDİR?.
VKV KOÇ ÖZEL LİSESİ 2010 – SINIFLAR DERS SEÇİM SÜRECİ HAKKINDA
YETKİN LEVENT ÖZEL YENİ SINAV SİSTEMİ YGS-LYS.
Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN
ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
Murat Kaya / Rehber Öğretmen
ÖMER PINAR MEHMET EREN ÖZTÜRK OĞUZHAN ÇAMLICA
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
2010-ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi. 1.AŞAMA: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.AŞAMA: Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ARAŞTIRMA VE YAYIN DESTEK BİRİMİ.
.. HASTANEMİZE HOŞ GELDİNİZ. .. EGE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HASTANESİNİN TARİHÇESİ 20 Mayıs 1955 günü Türkiye Büyük Millet Meclisinde kabul edilen.
UYEK 5. Dönem Yönetim Kurulu Faaliyet Sunumu.
GATA HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU KLASİK EĞİTİM MEZUNU HEMŞİRELER İLE ENTEGRE EĞİTİM PROGRAMI MEZUNU HEMŞİRELERİN BAŞARI KARŞILAŞTIRMASI Evren ÖRNEK ÖZTÜRK*,
Tıp Fakültesi Prof. Dr. Elif N. Özmert. Dekanlık Seçimi ( ) Dört Aday Fakülte Akademik Kurulu ( ) Öğretim elemanları, tüm asistanlar.
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
STAJYER ÖĞRENCİLERİN TUS’A HAZIRLIK SERÜVENİ
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ARASINDA BESLENME BİLGİ DÜZEYLERİ VE VÜCUT KİTLE İNDEKSİ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? İbrahim N. I. Abuawad1, Muhammed Abdullayev1,
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
DOKTOR DOKTOR NEDİR, NE İŞ YAPAR DOKTOR NASIL OLUNUR DOKTORUN MAAŞLARI
2015 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Uzmanlık Öğrencilerinin Eğitim ve Mesleki Kariyer hakkındaki Görüş ve Tutumları Doç. Dr. Gür Akansel Kocaeli Üniversitesi.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 19 Aralık 2012.
TÜRK CUMHURİYETLERİ İLE TÜRK VE AKRABA TOPLULUKLARI SINAVI (TCS)
Yeni Sınav Sistemi  Genel Amaçlar:  Adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri gibi ders grupları başarısı yerine Tarih, Coğrafya, Fizik, Kimya,..gibi.
Yerleştirme Sistemindeki
ÖSS Portalınız - # Gelecek Rehberiniz, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  Genel Amaçlar:  Adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri.
2013- ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS)
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
D.G.S. DİKEY GEÇİŞ SINAVI REHBERİ
1. D.G.S. nedir? Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, lisans eğitimine devam edebilmeleri için, yılda bir defa ÖSYM tarafından tek oturumda yapılan.
MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI. Mevlana Değişim Programı, Türkiye’de yurt içinde eğitim veren yükseköğretim kurumları ile yurt dışında eğitim veren yükseköğretim.
Rehberlik Servisi ŞARKÖY ANADOLU L İ SES İ. Nedir Bu ÖSYS? Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı  Üniversiteye girmek isteyen öğrenciler arasında eleme.
ELEME,SEÇME,SIRALAMA!
Türk Silahlı Kuvvetlerine bağlı Askeri Liseler ile Bando Astsubay Hazırlama Okulunda öğrenim görecek öğrencileri seçmek amacıyla birinci aşama için «YAZILI»
ŞUBAT ÖSYS TERCİH DANIŞMANLIĞI İzmit Rehberlik ve Araştırma Merkezi
VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI VERGİ MÜFETTİŞ YARDIMCISI OLUNUR ? NASIL.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
1 Başvuru tarihleri : ile DGS sınavı: Sınav saati: 9.30 Sınav Süresi: 140 dakika Soru sayısı: 120 (60 Sayısal 60.
1 BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ ORTAK PROGRAMLAR ÇİFT DİPLOMA PROGRAMLARI.
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE SON DEĞİŞİKLİKLER
İÇ SINAVI.
Erasmus+ ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
Erasmus+ ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
Yükseköğretime Geçiş Sınavı
MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KAMPÜSÜNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN TEMEL AFET BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ Uğur YAYLA, Nurçin KÜÇÜK KENT, Ünal YAPRAK,
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
ZORUNLU HIZMET CALISTAYI
MERKEZİ YERLEŞTİRME PUANI (EK MADDE 1) İLE YATAY GEÇİŞ
Güncelleme Tarihi: Hazırlayan: Pilotaj Bölüm Başkanlığı
Sunum transkripti:

ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN TIPTA UZMANLIK SINAVI (TUS) HAKKINDA BİLGİ VE FARKINDALIK DÜZEYLERİ   HAZIRLAYAN: Dursun M*,Balat H*, Ulutaş B.K*, Aygüneş S* SUNANLAR:Taşci HK**,Bire K**, Agelisoy O** DANIŞMAN:Cemal GÜNDOĞDU ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM *2. Sınıf Türkçe Bölüm, **1. Sınıf Türkçe Bölüm Giriş Sonuçlar Tababet Uzmanlık Tüzüğü, Yükseköğretim Kanunu ve ilgili yönetmeliklerin hükümleri çerçevesinde Sağlık Bakanlığı eğitim hastanelerinde ve üniversitelerin tıp fakültelerinde tıpta uzmanlık eğitimi görmek isteyen adayların seçme işlemleri (TUS) ÖSYM tarafından yapılmaktadır(1,5,7,10).TUS’un birinci basamağı olan yabancı dil sınavının amacı Bilim Sınavına girecek adayları belirlemektir.Bilim Sınavı olarak adlandırılan 2.sınavın amacı ise bu sınav sonucuna göre tıpta uzmanlık eğitimine kabul edilecek adayları seçerek tercihlerine göre mevcut kontenjanlara yerleştirmektir(5,7).TUS sonuçlarına göre bir eğitim programına seçilen adayların hakları yalnız bir sınav dönemi için geçerlidir(5,7) .Tıpta Uzmanlık Sınavı (TUS) TUS doktorların hayatlarının dönüm noktalarından biridir(5) .Senede 2 kez eylül ve nisan dönemlerinde uygulanmakta olup 120 temel bilimler 120 klinik olmak üzere toplam 240 sorudan oluşur. Her yıl tıp fakültelerinden 7000-8000 öğrenci mezun olur (4) ve 14000 doktor TUS’a girer. Bunların ancak 3000-4000’i herhangi bir uzmanlık alanına yerleşir(1- 3,5,8).Son zamanlarda sayı 7000’lere ulamıştır. Alınan en yüksek puan 80 olup en yüksek puanlarla asistan alan bölümler arasında dermatoloji, fizik tedavi ve rehabilitasyon,radyoloji gibi bölümler bulunmaktadır.İhtisas süreleri 3-5 arasında değişmektedir(9).Dahiliye,farmakoloji,patoloji en çok soru sorulan alanlardandır(5).Yapılan istatiksel araştırmalar dönem I’den dönem VI’ya kadar tıp fakültesi öğrencilerinin TUS hakkında bilgi düzeylerinin arttığını göstermiştir. AÜTF dönem V öğrencilerinin büyük bir kısmı TUS hazırlık dershanesine gitmenin gerekli olduğunu düşünmektedir. Bu öğrencilerin çoğunlukla TUS hakkında bilgi sahibi oldukları gözlenmiştir. Ancak TUS hakkında çok bilgisi olmayan öğrenciler de saptanmıştır. Dönem I öğrencilerinin ise çoğunlukla TUS hakkında bilgilerinin olmadığı belirlenmiştir. Bu konuda,öğrencilerin dönem I ’in ilk günlerinde okul yönetimi tarafından bir seminerle bilgilendirilmesi faydalı olacaktır. Öğrenci-danışman ilişkisinin arttırılması için gerekli girişimlerde bulunulması, okulun ulaşılabilir sosyal imkanlarının artırılması gerekmektedir. Bu sayede hem dönem I hem dönem V öğrencilerinin TUS farkındalık ve bilgi düzeyleri arttırılabilir Tartışma Tıp eğitimi sonrası uzmanlık eğitimi için öngörülen TUS doktorların hayatında önemli bir dönüm noktasını oluşturmaktadır(11). AÜTF öğrencilerinin TUS konusundaki görüşlerinin değerlendirilmesi amacıyla yapılan bu çalışmaya katılan öğrencilerin TUS farkındalık ve bilgi düzeyleri arasında belirgin bir fark vardır. Öğrenciler tıp fakültesine başladıktan sonra TUS hakkında daha çok bilgi ediniyor ve sınıf atladıkça bu fark daha çok göze çarpıyor Kaynaklar Materyal ve Metod 1.Sayek İ, Kiper N, Odabaşı O. Türk Tabipleri Birliği mezuniyet öncesi tıp eğitimi raporu. Ankara: Mart 2008; 9-56. 2.Sayek İ. Tıp fakülteleri “kök hücre” yetiştirmeli. Medimagazin. 04.10.2004. Hekimler Birliği Vakfı. 14.04.2008. < http://www.medimagazin.com.tr/mm-iskender-sayek-tipfakulteleri- kok-hucre-yetistirmeli-h-30900.html> 3. Çiçek C, Terzi C. Tıpta uzmanlık eğitimi (İzmir ölçekli iki araştırma ve karşılaştırmalı sonuçları). Türk Tabipleri Birliği Yayınları. Birinci Baskı. Ankara, 2006. 4.http://www.medimagazin.com.tr/ 5.www.turkmedical.net/tus/tus_hakkında 6. T.C. Sağlık Bakanlığı, T.C. Yükseköğretim Kurulu. Türkiye Sağlık İnsan gücü Durum Raporu. Bakanlık Yayın No: 739.Anka. 7. T.C. Yükseköğretim Kurulu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi. 2007-Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (TUS) Sonuçlarına İlişkin Sayısal Bilgiler. 06.06.2008. <http://www.osym.gov.tr/BelgeGoster.aspx? 8. Türk Tabipleri Birliği. Türk Tabipleri Birliği Merkez Konseyi Çalışma Raporu, 1998-2000. 06.06.2008. < http://www.ttb.org.tr/c_rapor/1998-2000.pdf> 9.www.tusem.com.tr 10.kongre.hasuder.org.tr/index.php/uhsk15/uhsk15/paper/view/524 11.www.tip.hacettepe.edu.tr/actamedica/2008/sayi_2/baslik2.pdf 1.Araştırma Türü: Gözlemsel/Kesitsel 2.Araştırma sorusu ve hipotezler: Çeşitli sınıflardaki tıp öğrencilerinin TUS hakkında bilgi düzeyleri arasında fark var mıdır? H0:Çeşitli sınıflardaki tıp fakültesi öğrencilerinin TUS hakkında bilgi düzeyleri arasında fark yoktur. H1:Çeşitli sınıflardaki tıp fakültesi öğrencilerinin TUS hakkında bilgi düzeyleri arasında fark vardır. 3.Ortam:2012-2013 Öğretim Yılı Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi 4.Evren/Örneklem Sayısı:50 5.Örneklem Seçimi: Tıp Fakültesi dönem I ve dönem V öğrencileri arasında 6.Değişkenler:TUS bilgisi, Sınıf 7.Uygulama Şekli ve Seçenekler: Dönem I öğrencilerinden 24 ve dönem V öğrencilerinden 26 olmak üzere toplamda 50 kişiye 14’er soruluk anketler gözlem altında uygulandı.