İLETİŞİM ENGELLERİ ‘SEN DİLİ’ & ‘BEN DİLİ’

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
Advertisements

I. ÜNİTE İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ KONU ANLATIMI
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR.
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ…
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
Zor insanla başa çıkma yolları
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM MODELLERİ.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
BECERİLERİ SEMİNERİNE
AİLE İÇİ İLETİŞİM.
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
AiLE iÇi iLETiSiM BECERiLERi
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE İLETİŞİM ENGELLERİ
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
Psk.Danışman/ Rehber Öğretmen: AYÇA USLUER
HOŞGELDİNİZ.
Psikolojik Danışman ve Rehb.
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
ETKİLİ ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
AİLE TUTUMLARI.
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM Öğr.Gör. Süleyman TIRAŞ.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİM Rehber Öğretmen Funda ALKIN.
İLETİŞİM.
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
Etkili İletişim Emrullah GÜLER Uzman
‘ ANNE – BABA EĞİTİM SEMİNERİ’
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
ERGENLE İLETİŞİM Rehberlik servisi.
DUYGULARI İFADE EDEBİLME
BİTLİS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÖFKE NEDİR? Bireyin haz alma dünyasını engelleyen herhangi bir durum, olay veya kişi ile karşılaştığında oluşan duygudur. İstediğini alamama, haksız davranışlara.
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER & ‘BEN’ DİLİ – ‘SEN’ DİLİ ILET 322 KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ.
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
UZMANLAR YUVA AİLE EĞİTİMİ 2 ÇOCUKLA İLETİŞİM 1.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
Sunum transkripti:

İLETİŞİM ENGELLERİ ‘SEN DİLİ’ & ‘BEN DİLİ’

İNSANLARIN GENEL ÖZELLİKLERİ HER İNSAN SEVİLMEK, SAYILMAK VE ÖNEMLİ OLMAK İSTER HER İNSAN “ İNSAN YERİNE KONMAK “ İSTER HERKES KENDİSİNİ OLDUĞUNDAN FAZLA GÖRÜR HER İNSAN “BEN “ SONRA DA “BİZ “ OLMAK İSTER HERKES KENDİNİ HAKLI GÖRÜR Kenan BAŞARAN

HERKESİN BİR KİMLİĞİ VE KİŞİLİĞİ VARDIR HERKESİN FARKLI GÖRÜŞÜ, DÜŞÜNCESİ, DUYGUSU, İNANCI, AMACI VE ÇIKARI VARDIR HERKESİN KENDİNE ÖZGÜ FARKLI TAVRI VE DAVRANIŞI; FARKLI ÜSLUBU VE USULÜ VARDIR HERKESİN BİR KİMLİĞİ VE KİŞİLİĞİ VARDIR İNSANLAR TENKİT VE ŞİKAYET EDİLMEKTEN HOŞLANMAZLAR HERKESİN BİRİNE İHTİYACI VARDIR Kenan BAŞARAN

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER ÖĞÜT VERMEK, ÇÖZÜM GETİRMEK, YÖNLENDİRMEK YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, AD TAKMAK SORU SORMAK, ARAŞTIRMAK, İNCELEMEK TEŞHİS, TANI KOYMAK, TAHLİL ETMEK TESELLİ ETMEK Kenan BAŞARAN

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER 1.ÖĞÜT VERMEK, ÇÖZÜM GETİRMEK, YÖNLENDİRMEK KİŞİDE DİRENÇ, İSYAN YARATABİLİR, SAVUNMAYA İTEBİLİR. ÖĞÜT, AHLAK DERSİ VERMEK, DİREK ÖNERİLERDE BULUNMAK, SİZE SORUNU AÇAN KİŞİDE BASKI VEYA SUÇLULUK DUYGULARI UYANDIRARAK, İLETİŞİMİN KESİLMESİNE VEYA YÖN DEĞİŞTİRMESİNE NEDEN OLABİLİR. Kenan BAŞARAN

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER 2. YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, AD TAKMAK “ SEN ZATEN HEP KOLAYA KAÇARSIN...” “ BEBEK GİBİ DAVRANIYORSUN...” “ GERİ ZEKALI NE OLACAK...” “ ŞİKAYETTEN BAŞKA BİR ŞEY BİLMEZSİN...” “ HİÇ BİR FEDAKARLIĞA KATLANMAK İSTEMİYORSUN...” “ SULUGÖZ...BİR ARKADAŞINLA OYNAMASINI BİLE BİLMİYORSUN...” Kenan BAŞARAN

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, AD TAKMAK GENELLİKLE YARGILAMA VE ELEŞTİRME TEPKİLERİ İLE KARŞILAŞAN KİŞİLER, KENDİLERİNİ ANLAŞILMAMIŞ, İTİLMİŞ, HAKSIZLIĞA UĞRAMIŞ, DAHA ÇARESİZ HİSSEDERLER. BUNUN SONUCUNDA İLETİŞİMİ KESEBİLİRLER VE ÖFKEYLE KARŞILIK VEREBİLİRLER. Kenan BAŞARAN

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER 3. SORU SORMAK, ARAŞTIRMAK, İNCELEMEK“ NEDEN...SEN ONA NE YAPTIN?...O SANA NE DEDİ?...” “ ÇOCUK NEDEN HASTALANDI?... İYİ GİYDİRMEDİN Mİ?...” “ NEDEN UYUYAMADIN?... AĞIR MI YEDİN?...” “ NEDEN DOĞRU DÜZGÜN OYNAMAYI BECEREMİYORSUN?...” Kenan BAŞARAN

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER SORU SORMAK, ARAŞTIRMAK, İNCELEMEK GENELLİKLE SORU, İNCELEME, NEDENİNİ ARAMA GİBİ YAKLAŞIMLARIN İÇİNDE ÖNYARGI, ELEŞTRİ VEYA ZORUNLU ÇÖZÜM BULUNUR. KONUŞAN DİNLEYENİN SORULARLA NEREYE VARMAK İSTEDİĞİNİ ANLAYAMAYACAĞINDAN ENDİŞEYE KAPILIP SAVUNMAYA GEÇEBİLİR. Kenan BAŞARAN

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER TEŞHİS, TANI KOYMAK, TAHLİL ETMEK BU TÜR YAKLAŞIMLARDA, DİNLEYEN KİŞİ KONUŞANIN NİYETİNİ, SÖYLEMEK İSTEDİKLERİNİ ÇOK İYİ BİLİYORMUŞ, ONUN KAFASININ İÇİNDEKİLERİ OKUYORMUŞ GİBİ BİR TAVIR İÇİNE GİRER, KONUŞANI SAVUNMAYA İTER, SİNİRLENMESİNE, SABIRSIZLANMASINA VEYA ÖFKELİ CEVAPLAR VERMESİNE NEDEN OLABİLİR. KONUŞAN KİŞİ KENDİNİ KISTIRILMIŞ, YANLIŞ ANLAŞILMIŞ HISSEDER BÜYÜK OLASILIKLA İLETİŞİMİ KESER. Kenan BAŞARAN

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER 4.TEŞHİS, TANI KOYMAK, TAHLİL ETMEK “ ASLINDA SEN ÖYLE DEMEK İSTEMİYORSUN...” “ BEN SENİN ASLINDA NEDEN ÖYLE YAPTIĞINI BİLİYORUM...” “ ASLINDA SENİN DERDİN BAŞKA ...” “ ANLAŞILAN BİR SÜRE SANA YARDIMI OLMAMI İSTEYECEKSİN ...” “ BUNLARI BENİ ÜZMEK İÇİN ANLATIYORSUN ANLAŞILAN” Kenan BAŞARAN

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER TESELLİ ETMEK “ ALDIRMA BOŞVER...” “ ÜZÜLMEEEE....” “ BAŞKA ŞEYDEN KONUŞALIM...” “ OLUR BÖYLE ŞEYLER, GEÇER...” “ DÜZELİR CANIM, BUNU DERT ETME...” “ BİR KAHVE İÇ DÜZELİRSİN...” “ BOŞVER CANIM, ARKADAŞLAR ARASINDA OLUR BÖYLE ŞEYLER...” “ AMAN SEN DE HERŞEYİ CİDDİYE ALIYORSUN, YAK BİR SİGARA...” Kenan BAŞARAN

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER TESELLİ ETMEK ASLINDA TESELLİ ETMEK ÇOK GÜZEL VE YARARLIDIR, ÖNEMLİ OLAN TESELLİYİ KİŞİYİ ANLADIĞIMIZI BELİRTTİKTEN SONRA VEREBİLMEKTİR. SÖYLEDİKLERİ ANLAŞILMADAN, TESELLİ EDİLİYORMUŞ HİSSİNİ YAŞAYAN KİŞİ, KENDİNİ ANLAŞILMAMIŞ, DİNLENİLMEMİŞ, SÖYLEDİKLERİ SAÇMA SAPAN GİBİ ALGILANMIŞ HİSSEDEBİLİR ÖNEMSENMEMİŞ VEYA TAM OLARAK DİNLENİLMEMİŞ OLMAKTAN DOLAYI KIZGINLIK DUYABİLİR. GENELLİKLE, DİNLEMEDEN VERİLEN TESELLİ MESAJLARI, KONUŞAN KİŞİDE SORUNUNUN KÜÇÜMSENDİĞİ DUYGUSUNU YARATABİLİR. Kenan BAŞARAN

"insanların çoğu duvar, çok azı da aralarında köprü kurarlar" D.PENI Kenan BAŞARAN

NEDEN BEN DİLİ İLETİŞİM İÇİN UYGUN DİLDİR? BEN DİLİ’Nİ KULLANMAK BEN DİLİ NEDİR? SEN DİLİ NEDİR? NEDEN BEN DİLİ İLETİŞİM İÇİN UYGUN DİLDİR? Kenan BAŞARAN

BEN DİLİ: KENDİNİ İFADE ETME DAVRANIŞIN TANIMI SOMUT ETKİ DUYGUNUN İFADESİ Kenan BAŞARAN 16

DAVRANIŞIN TANIMI KARŞIDAKİ KİŞİNİN ; ÜZEN, KIZDIRAN, KORKUTAN DAVRANIŞININ YORUM KATILMADAN NE İSE AYNEN İFADE EDİLMESİ Kenan BAŞARAN

SOMUT ETKİ KARŞIDAKİ KİŞİNİN YAPTIĞI DAVRANIŞIN SONUCUNDA OLUŞAN DUYGUNUN NEDENİ; PARA, ZAMAN, EMEK, SAĞLIK, ENERJİ KAYBININ İFADE EDİLMESİ Kenan BAŞARAN

DUYGUNUN İFADESİ KARŞIDAKİ KİŞİNİN DAVRANIŞI SONUCUNDA HİSSEDİLEN DUYGUNUN İFADE EDİLMESİ Kenan BAŞARAN

BEN DİLİ ÖZELLİKLE OLUMSUZ DUYGULARIN YAŞANDIĞI DURUMLARDA, OLUMSUZ DUYGULARIN YAŞANDIĞI KİŞİYE ÖNCE DAVRANIŞ YADA DURUM TANIMLANARAK, BU DAVRANIŞ VEYA DURUMDAN NASIL ETKİLENDİĞİ BELİRTİLDİKTEN SONRA, NE HİSSEDİLDİĞİNİN SÖYLENMESİNE DAYALIDIR. Kenan BAŞARAN

BEN DİLİ CÜMLELERİ GEÇ KALDIĞINDA İŞLERİN YETİŞMEYECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM BU BENİ ÜZÜYOR YAZILANLARIN BİTMEMESİ BENİ KAYGILANDIRIYOR SENİ TOPLANTIDA GÖRMEMEK BENİ MERAKLANDIRDI “BEN”LE BAŞLAR VEYA “BEN”LE BİTER BİREYİN DUYGULARINI İFADE EDER KENDİ DÜŞÜNCELERİNİ ORTAYA KOYAR Kenan BAŞARAN

SEN DİLİ CÜMLELERİ NEDEN GEÇ KALDIN VERDİĞİM YAZILARI DAHA BİTİRMEMİŞSİN TOPLANTIDA NEREDEYDİN “SEN”LE BAŞLAR VEYA “SEN”LE BİTER YARGILAYICI ELEŞTİRİCİ VE SUÇLAYICI OLABİLİR ÖFKE VE KIZGINLIK DUYGULARI TAŞIYABİLİR Kenan BAŞARAN

SEN MESAJLARI BEN MESAJLARI ATILGAN İNSANLAR YARATIR. İLETİŞİMİ ZEDELEMEZ. İLİŞKİYİ GELİŞTİRTİR. SORUMLULUK DUYGUSUNU GELİŞTİRİR. İŞBİRLİĞİNE YÖNELİK İSTEK UYANDIRIR. ÇEKİNGEN YADA SALDIRGAN İNSANLAR YARATIR. İLETİŞİMİ ZEDELER. İLİŞKİYİ ZEDELER. SORUMLULUK DUYGUSUNU GELİŞTİRMEZ. İŞBİRLİĞİNE KARŞI DİRENÇ YARATIR. Kenan BAŞARAN 23

SEN MESAJLARI BEN MESAJLARI DAVRANIŞA YÖNELİKTİR. ÖZELE VE O ANA YÖNELİKTİR. GÖNDEREN KİŞİNİN DUYGU VE DÜŞÜNCELERİNİ İÇERİR. ÖZGÜVENE OLUMLU KATKISI VARDIR. GÖNDERENE YARDIM İSTEĞİ UYANDIRIR. KİŞİLİĞE YÖNELİKTİR BÜTÜNE VE GENELE YÖNELİKTİR. KARŞIMIZDAKİ KİŞİ İLE İLGİLİ OLUMSUZ DEĞERLENDİRMELER İÇERİR. KARŞIMIZDAKİ KİŞİNİN ÖZGÜVENİNİ ZEDELER. ÖFKE VE NEFRET GİBİ OLUMSUZ DUYGULAR UYANDIRIR. Kenan BAŞARAN 24

BEN DİLİNİN YARARLARI SEN DİLİNDEKİ GİBİ KİŞİLER SAVUNMAYA GEÇMEZLER, BİREY KARŞISINDAKİNİ SUÇLU HİSSETTİRMEZ, DİLİ KULLANAN KİŞİNİN NEDEN O DUYGUYU YAŞADIĞI ANLAŞILDIĞI İÇİN İLETİŞİM SAĞLIKLI OLUR. BEN MESAJI ALAN KİŞİ BAŞKALARINI DÜŞÜNMEYİ DE ÖĞRENİR. YAKINLIĞI ARTIRICIDIR, ANLAŞMAZLIKLARI AZALTIR, KONUŞAN KİŞİYİ DUYGULARINI BİRİKTİRMEDİĞİ, ETKİLİ OLARAK DİLE GETİRDİĞİ İÇİN RAHATLATIR. Kenan BAŞARAN

DİKKAT !“BEN” SÖZÜ AYNI ZAMANDA TEK YÖNLÜ BAKIŞI ANLATIR YAPTIĞIMIZ GÖRÜŞMEDE HER “BEN” DEYİŞİNİZDE KARŞINIZDAKİNİN DEĞİL, KENDİNİZİN DAHA ÖNEMLİ OLDUĞUNU VURGULAMIŞ OLURSUNUZ. “BEN SİZE YENİ TEKLİFİMDEN BAHSETMEK İSTİYORUM” YERİNE; “YENİ TEKLİFİMİ ÖĞRENMEK İSTER MİSİNİZ” “BEN FATURA ADRESİNİZİ ÖĞRENMEK İSTİYORUM” YERİNE; “FATURA ADRESİNİZİ VEREBİLİR MİSİNİZ?” “BENİM SİZE İYİ HABERLERİM VAR” YERİNE; “SİZİN İÇİN İYİ HABERLERİM VAR” Kenan BAŞARAN

İLETİŞİM BOZULURSA... ANLAŞMA SAĞLANAMAZ BİREYLER BİRBİRLERİNE YABANCILAŞIR BİREYSEL VE KURUMSAL HEDEFLERE ULAŞMAK GÜÇLEŞİR Kenan BAŞARAN

TEŞEKKÜRLER … Kenan BAŞARAN