ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

Bunu okursanız iyi olur
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
ÇATALCA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ETKİLİ İLETİŞİM.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR.
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
Şİddet Muhammet GÜLER.
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
ERGENLİK DÖNEMİNİN ZİHİNSEL, RUHSAL VE SOSYAL ÖZELLİKLERİ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
ANNE-BABA TUTUMLARI.
Öğrencilerle Etkili İletişim Kurma Becerisi
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
ERGENLİK AİLEDE İLETİŞİM
Hikmet SIRMA.
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
Öfke, insanı inciten ya da yararına dokunan bir olay karşısında içinde duyduğu, kendisini sert davranışlara zorlayan durumdur. ÖFKE NEDİR?
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ETKİLİ ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
ANNE BABA TUTUMLARI VE ÇOCUKLA İLETİŞİM
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM.
Çocuk ve Yas.
SORUN YOKTUR BAKIŞ AÇILARI VARDIR.
ANNE BABA TUTUMLARI.
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM Öğr. Gör. Onur İŞBULAN.
PATNOS RAM 1 AİLE EĞİTİM SUNUSU 4. 2PATNOS RAM EĞİTİM BAŞARISINI YÜKSELTMEDE, SAĞLIKLI VE MUTLU İNSANLAR YETİŞTİRMEDE “AİLENİNİN ROLÜ”
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
AİLE TUTUMLARI GATA 2 Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz?
DUYGULARI İFADE EDEBİLME
“ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
ÖFKENİ KONTROL ET 1. Üzgün olduğunuzda neler yaparsınız ? Söyleyiniz.
10-14 Yaş Gelişim Dönemi ve Çocukla İletişim
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM.
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
ERGENLİK AİLEDE İLETİŞİM
DUYGULARIMI KONTROL EDİYORUM
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
UZMANLAR YUVA AİLE EĞİTİMİ 2 ÇOCUKLA İLETİŞİM 1.
İLETİŞİM ANA-BABA TUTUMLARI
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
Ben Dili - Sen Dili.
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR.
DUYGULARIM BEDENİMİ ETKİLER Mİ ?.
Sunum transkripti:

ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL

Arkadaşınızla konuşurken, devamlı eteğinizi çekiştirip, anne baksana dediği zaman? Kardeşinin oyuncağını elinden aldığı zaman? Odasını dağınık bıraktığı zaman ? Yemeğe zamanında gelmediği zaman ? Müziğin sesini çok açınca?

Çocuğun olumsuz davranışları yada sözleri anne-babaların korku,kaygı,öfke gibi olumsuz duygular yaşamalarına neden olur.Bu duygular karşısında tepkilerini genellikle aniden ve sözel olarak ifade ederler;

Düşüncelerini İletirken Ben Dili Sen Dili ya da Kullanırlar...

Senin için saçımı süpürge ettim, senin şu yaptığına bak! SEN DİLİ'NE ÖRNEKLER Senin için saçımı süpürge ettim, senin şu yaptığına bak! Neden yine ceketin yerlerde?

Nerelerdesin bakim bu saatlere kadar? Sen ne yaptığını sanıyorsun? Seninle daha işimiz bitmedi, karnen gelsin ben sana o zaman gösteririm.

SEN DİLİ Karşımızdakini yargılayan ve durumunu yorumlayan mesajlar taşır. Genellikle kızgınlık ifadeleri sen-dili ile yapılır. Sen-dili ile kurulan iletişimin çocuk üzerinde düzeltici bir etkisi pek olmaz.

İLETİŞİM SIRASINDA KİŞİ : eleştirildiğini, suçlandığını ya da yargılandığını hissettiğinde kendini savunmak için önlem alır.

SEN-DİLİ İLE KONUŞMANIN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ 1.Sen-dilinde kullanılan İfadeler çocuğun davranışına değil kişiliğine yönelik olduğundan çocuğu sarsar , üzer ve kızdırır.

2.Onuru kırıldığı için direnmesine ve karşılık vermesine yol açar. 3. Zamanla anne ve babasıyla iletişimini keser ve içine kapanır.

4.Kendisine takılan lakaplara uygun davranışlar geliştirmeye başlar. 5.Çocukta düşük bir benlik saygısının oluşmasına neden olur.

6. Çocukta duygu ve düşüncelerini sen mesajı ile göndermeye başlar 6.Çocukta duygu ve düşüncelerini sen mesajı ile göndermeye başlar.( Sen çok mu iyi bir annesin ? gibi…)

BEN DİLİ Örnek mesajlar; Eğer bugün çok yaramazlık yaparsan ben çok üzülürüm. Akşam yemeğini zamanında yetiştiremeyeceğim diye endişeleniyorum. Yorgun olduğum zaman canım oyun oynamak istemiyor.

BEN DİLİ Karşılaşılan durum ve ya davranış karşısında, kişisel tepkinin duygu ve düşüncelerle açıklanmasıdır…

Duyguları açıklayan dürüst ve sorumlu bir kızgınlık hissidir. “Yapma” derken bir nedeniniz yoksa o davranışı durdurmanız zordur.

Örneğin; Baba işten gelmiş yorgundur.Babanın gereksinimi dinlenmektir. Çocuk ise babası ile oyun oynamak istiyor.Baba ben-dili ile mesaj göndermek isterse şöyle bir kod seçer.

Yorgun Kodlama Çözümleme Kodlama Yorgun Çözümleme BABA ÇOCUK Kod ÇOCUK Babam yorgun Kodlama Kod Çözümleme ‘Çok yorgunum’ Bu baba çocuğuna sen-dili ile mesaj göndermiş olsaydı ‘ yorgunluğunu’ doğru kodlamış olmayacaktı. ÇOCUK BABA Ben kötüyüm Yorgun Kodlama Kod Çözümleme ‘Başımın derdisin’

Ben dili ile konuşmanın yararları Duygu ve düşünceler anında iletiliği için anne ve babayı rahatlatır.Öfke,kızgınlık gibi duyguların birikimini önler. Anne ve babanın olumsuz davranışın kendileri üzerindeki somut etkisini düşünmeleri, çocuklarının davranışlarını kabullenmelerini arttır

Çocuğun hangi davranışının anne-babasında sorun yarattığını anlamasını sağlar. Ben-dili mesajları davranışa yönelik olduğundan çocuğun benlik saygısını ve kişiliğini zedelemez. Suçlama ve yargılama olmadığı için çocuk savunucu bir tutum içine girmez.

Davranışını değiştirip değiştirmeme konusunda çocuğu özgür bırakır Davranışını değiştirip değiştirmeme konusunda çocuğu özgür bırakır.Sorumluluk çocuğa aittir.Davranışının sorumluluğunu almasını öğrenmesine yardımcı olur. Anne-baba ve çocuğu birbirlerine daha çok yaklaştırır.Birbirlerini anlamalarını kolaylaştırır.

Köşeye sıkıştırma ve alt etme duygusu hakimdir. Sen Dilinde Seni anlamaya ve yardımcı olmaya çalışıyorum mesajı vardır. Ben Dilinde

Sorun yaratan davranışın tanımlanması Etkili bir “ben dilinin” üç öğesi vardır : Sorun yaratan davranışın tanımlanması Çocuğun kabul edilemeyen davranışının aile üzerindeki kesin, gerçek ve somut etkisinin ona söylenmesi Duyguların dile getirilmesidir: Örnek: Kirli ayakkabıları ile içeri girmesi.

Araştırma bulguları; Ben-dili mesajları gönderilen çocukların sorumluluk duygularının daha iyi geliştiğini,düşünme yeteneklerinin arttığını ve neden - sonuç ilişkilerini daha iyi kurduklarını ortaya koymaktadır.

Neden yine ceketin yerlerde? Daha önce ceket hakkında konuşmuştuk, ama onu yine yerde görünce üzüldüm.

Nerelerdesin bakim bu saatlere kadar? Geç saate kadar gelmemen beni kaygılandırdı.

Seni anlamak mümkün değil, bunu nasıl yaparsın? Bunu yapmış olman beni kaygılandırdı.

Ben Dili Alıştırmaları 1.Durum: Baba gazetesini eline almış ve koltuğa oturmuştur. Çocuk babanın kucağına atlar. Sen mesajı : “Birisi bir şey okurken onu rahatsız etmemelisin” Ben mesajı :

2.Durum : Çocuk eli yüzü çok kirli olarak sofraya oturur. Sen mesajı : “Ne kadar pis bir çocuksun, bu ellerle nasıl sofraya gelebiliyorsun?” Ben mesajı :

3.Durum : Çocuk odasında yüksek sesle müzik dinliyor. Sen mesajı : “Müziğin sesini niye bu kadar fazla açıyorsun. Evdeki diğer kişileri de düşünmelisin.” Ben mesajı :