EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

BEP NASIL HAZIRLANIR ?.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Özel Eğitim
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
B. E. P. Tamer KARAKOÇ.
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
ÖZEL EĞİTİMDE TANILAMA
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
NEDEN BEP?.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
1 IV. AMAÇLARIN BAŞARILMASI İÇİN GEREKLİ OLAN ÖZEL EĞİTİM VE İLGİLİ SERVİSLERİN BETİMLENMESİ.
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖZEL EĞİTİM
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Kaynaştırma ve bep bilgilendirme toplantısı
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
eğitim programı ve özel eğitim hizmetleri 2015
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
ÖZEL EĞİTİM BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM. Özel gereksinimli öğrencinin zihinsel, duygusal, sosyal, dil ve iletişim alanlarında yapabildiklerini dikkate.
ÖZEL EĞİTİMDE TANILAMA
BEP Dosyasında Olması Gereken Formlar
Yöneltme/Yerleştirme
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
Destek Eğitim Odaları.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
EYYÜBİYE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
TANILAMA.
Tüm Engelli Çocuklar için Eğitim Yasası (Education for All Handicapped Children Act)-1975
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
EDD DERS 4: GÖNDERME SÜRECİ VE FORMAL-İNFORMAL DEĞERLENDİRME
KAYNAŞTIRMADA DEĞERLENDİRME, TARAMA VE GÖNDERME
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Engelli Bireylerin Eğitimi Yasası (Individuals with Disabilities Education Act-IDEA)-(1990)
DEĞERLENDİRME VE BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
ÖZEL EĞİTİMDE TANILAMA
Öğretimin Planlanması
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
2. ÜNİTE ÖZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME
ÖZEL EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR
BE BEP NEDİR ?.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Sunum transkripti:

EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP Yrd. Doç. Dr. Serpil ALPTEKİN

EĞİTSEL TANILAMA MODELİ Farkına varma Doktora başvurma Tıbbi rehabilitasyon (RAM) Değerlendirme Rapor (tanı koyma ve yerleştirme

RAM DEĞERLENDİRME Standart norma dayalı testler uygulanır. (Kişilik, Uyum, Zeka, Görme ve İşitme) Eğitsel Değerlendirme

EĞİTSEL DĞERLENDİRME Yetersizlikten etkilenmiş bireylerin eğitsel gereksinimlerini (gelişim ve disiplin alanlarında neleri yapıp neleri yapmadığını) belirlemek ve yerleştirme kararı vermek amacıyla yapılan ölçümleme işidir. Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlamak için eğitsel değerlendirmede elde edilen bilgilerden yararlanılır .

BEP Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı: Yetersizliği olan kişinin gereksinimlerine göre yapması gereken davranışları, alt basamaklarını nasıl ve kiminle yapılacağını gösteren bir akış planıdır.

Bireyselleştirilmiş Eğitim Planının Bileşenleri Öğrencinin var olan performans düzeyi Uzun dönemli amaçlar ve kısa dönemli amaçların oluşturulması İlişkili hizmetler Etkinliklere akranlarıyla birlikte katılma Tarih ve yerler İlerlemeleri ölçme Geçiş hizmetleri

öğrencinin Var Olan Performans Düzeyi Görüşmelerden yararlanılır. Form hazırlanır. Dolaylı ölçme Kontrol listelerinden yararlanılır. Kontrol listesi hazırlanır. Doğrudan gözlem

Uzun dönemli amaçlar ve kısa dönemli amaçların oluşturulması Uzun dönemli amaçlar çocuğun bir yıl içinde makul düzeyde kazanabileceği beceri ve davranışlardır. Bu amaçlar analiz edilerek daha sonra kısa dönemli amaçlara dönüştürülür. Uzun dönemli amaçlar bedensel gereksinimleriyle ilgili olduğu gibi akademik, sosyal ve davranışsal ya da diğer eğitsel gereksinimlerine dönüktür. Amaçlar mutlaka davranışsal ölçütlerde yazılmalıdır.

Davranışsal Amaçlar Nasıl Yazılır? Davranışsal amaçlar öğrencinin ne yapacağını açık bir şekilde ifade etmelidir. Amaçların ölçülebilir terimlerle ifade edilmelidir. Kabul edilebilir davranış için ölçüt düzeyi belirlenmelidir. (zaman sınırı, davranış sayısı ve davranışın hangi koşullarda gerçekleştiği)

İlişkili hizmetler BEP de çocuğun yararına olan ve çocuk için sağlanan özel eğitim ve ilişkili hizmetler mutlaka listelenmelidir. (servis, kaynak oda, gezici öğretmen, konuşma terapisti) Çocuğun gereksinimi olan destek malzeme ve hizmetleri BEP de yer almalıdır. Programda yapılan uyarlamalar ya da çocuğa yararlı olacağı için okuldaki meslek elemanlarına sağlanan eğitimde BEP de yer almalıdır.

Etkinliklere akranlarıyla birlikte katılma BEP’ te mutlaka yetersizliği olan öğrencinin normal sınıfa ve diğer okul etkinliklerine yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte katılma düzeyi mutlaka yer almalıdır.

Tarih ve yerler Bireyselleştirilmiş eğitim programında hizmetlerin ne zaman başlayacağı, hangi sıklıkla uygulanacağı, nerede uygulanacağı ve ne kadar süreceği de belirtilmelidir.

İlerlemeleri ölçme BEP de öğrenci ilerlemeleri nasıl ölçülecek ve öğrencideki ilerlemeler ana babalara nasıl iletileceği de yer almalıdır.

Geçiş hizmetleri Öğrenci ilköğretimi tamamladığında okul sonrası amaçlarına ulaşması için alması gereken derslere ilişkin bilgiler olmalıdır. Okul sonrasına hazırlamak için gerekli olan hizmetler de BEP de olmalıdır.

BEP EKİBİ Özel Eğitim Öğretmeni Sınıf Öğretmeni Müdür ya da Yardımcısı Anne baba Testleri Yorumlayacak bir uzman Diğer Uzmanlar

Teşekkürler…..