DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
Advertisements

NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
SUNUM.
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
ÇOCUKLARIMIZLA ETKİLİ İLETİŞİM
Zor insanla başa çıkma yolları
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
Hasta Memnuniyeti-İletişim
Yanlışları azaltmanın yolları nelerdir?
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Sözlükte "iletişim" ne demek?
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
İletişim ve Empati.
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
CAN KULAĞI Ramazan Bayraktar.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Okul Rehberlik Servisi
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
İLETİŞİM BECERİLERİ.
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sosyal Bilgiler İletişim
HAZIRLAYAN : EGE KÖMÜRCÜOĞLU SINIFI : 7-C NUMARASI : 333 İLETİŞİM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
SEMPATİ.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Empati.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Bir Arada Yaşamanın Temeli : İletişim
İLETİŞİM ENGELLERİ.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
SEMPATİ. Eroğlu, Feyzullah, 1996, Davranış Bilimleri, Beta Yayıncılık, Syf.159 Sempati, karşımızdaki kişiyle duygu ve düşünce bakımından tam bir örtüşme.
Sunum transkripti:

DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI Dinleme, katılım gerektiren bir süreçtir. Bir konuşmanın anlamını tam olarak kavrayabilmek için soru sormanız, geribildirimde bulunmanız gerekmektedir, yani iletişim sürecinde işbirlikçi olmanız gerekmektedir.

Empatİ kurarak dİnleme; Empati, kişinin iletişim sırasında arşısındakinin duygu ve düşüncelerini anlayabilmesini ve böylece duyarlı bir yaklaşım içinde olmasını sağlar. Empati kurarak dinleyen kişiler iyi bir dinleyici olmalarının yanı sıra, karşıdaki kişinin dile getirmediği duygularını da sezebilir, bakış açılarını kavrayabilirler.

İyİ bİr dİnleyİcİ; 1. Sürekli göz teması kurar. 2. Karşısındaki kişinin sözel veya davranışsal mesajlarını iyi değerlendirir. 3. Sabırlıdır ve konuşan kişinin sözünü kesmemeye özen gösterir. 4. Karşısındaki kişinin yanıtlarına sözel ve davranışsal yanıtlar verebilir. 5. Karşısındaki kişinin anlattıklarını sorular sorarak daha ayrıntılı anlamaya çalışır.

6. Konuşulan konuyu özetler ve kendi cümleleriyle doğru şekilde ifade edebilir. 7. Karşısındaki kişi ile empati kurabilir. 8. Karşısındaki kişinin konuşmasını ilgiyle dinler. 9. Dinlemek istediğini ve ilgilendiğini karşı tarafa hissettirir. 10. Eleştiri yapmaz ve yargılayıcı değildir. 11. Açık görüşlüdür.

Kötü bİr dİnleyİcİ İse; 1. Konuşmacının sözünü keser. 2. Konuşan kişi ile göz teması kurmaktan kaçınır. 3. Çevresinden etkilenir ve çok çabuk dikkati dağılır. 4. Konuşmacıyı dinlemez ve söyledikleriyle ilgilenmez bir tutum içindedir. 5. Konuşulan konuyu değiştirir.

6. Yanıtları her zaman yargılayıcı bir üsluptadır. 7. Dar görüşlüdür ve karşısındaki kişiyle empati kuramaz. 8. Dinlemek yerine konuşmayı tercih eder. 9. Sürekli tavsiye vererek karşıdaki kişiyi rahatsız eder. 10. Dinlemek için hiç zamanı yoktur ve konuşmaları kısa keser

KONUŞMA İfade Etme: Kendini ifade etme iletişimin bir diğer önemli unsurudur. Önemli durumlarda sizin insanlara karşı kendinizi nasıl ifade ettiğiniz önemlidir. Etkili ifade edebilmenin bazı püf noktaları bulunmaktadır Kendini etkili bir şekilde ifade edebilmenin ilk koşulu neyin ne zaman söyleneceğini bilmektir.

Bazen bir şeyleri değiştirme ihtiyacında olduğumuzda veya kızgın durumda olduğumuzda iletişimi ertelemek bize mantıklı gelmektedir. Öfkeli olduğumuzda bunu karşı tarafa sakin bir şekilde ifade edebilmek için ilk kızgınlığımızın geçmesini bekleyip daha sonra kendimizi ifade etmek ortaya çıkacak herhangi bir çatışmayı engelleyebilir.

Fakat şunu da unutmamamız gerekir ki iletişimizi sonsuza kadar ertelemek,bir başka deyişle duygularımızın önüne tamamıyla set çekmek duygularımızın daha fazla şiddetlenmesine yol açacaktır. Bu şekilde ifade edilmeyen duygularımız daha sonra üstü kapalı yollarla ifade edilecektir. Bu sebeple (kızgınlığımızın yoğunluğu kendimizi karşımızdakine etkili ve uygun bir şekilde ifade etmemizi engellemediği durumlarda) paylaşımı ertelemek yerine mümkün olduğunca anında iletişim kurmak faydalı olacaktır. Böylece karşımızdaki kişinin bizim neye ihtiyaç duyduğumuzu daha kolay anlamasını ve davranışlarını o yönde şekillendirmesini sağlayacaktır. Diğer yandan anında iletişimle tepkilerimizi anında paylaştığımız için yakınlığımız da artacaktır.

ELEŞTİRİ YAPMA Günümüzde herkes birbirini her konuda eleştirir oldu. En büyüğünden en küçüğüne, saçından ayağına kadar herkes birbirini, iyi mi kötü mü, üzülür mü kırılır mı aldırmaksızın eleştiri bombardımanına tutuyor. Yıkıp bitiriyor karşısındakini ama "yüzüne söylüyor ya herşeyi", hem de dobra dobra! Eleştiri yapmak bir marifet, bir üslup, bir bilgelik işidir: Eleştirmek kötülemek değildir. Eleştirmek beğenme ya da beğenmeme ifadesinden ibaret değildir. Eleştiriden önce öz eleştiri yapın. Eleştirmek “bir yanlışı bildirmek” “yapılan bir işin doğru ve yanlış yönlerini değerlendirmek”tir.

Konuşma ile dinleme bir madalyonun iki yüzü gibidir Konuşma ile dinleme bir madalyonun iki yüzü gibidir. Dinleme aktif bir konuşmanın pasif yönüdür. Anlaşma ve iletişimin sağlıklı biçimde yürüyebilmesi hem konuşmanın hem de dinlemenin kemal derecesinde gerçekleşmesine bağlıdır. Eleştiri için ise , kişi hem konuşmasını hem de dinlemesini bilmelidir.