12-19 YAŞLARI ARASINDAKI ÖĞRENCILERE AŞAĞIDAKI ESASLARLA MUAMELE E DILME LIDIR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Canım OĞLUMA/KIZIMA Speakers On.
İnternet ve BİT Kullanım Kuralları
Sınava hazırlanan öğrencilere yaklaşımlar.
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 3/A SINIFI ÖĞRENCİ ÇALIŞMA SAYFASI
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
YAZ KUR’AN KURSLARINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
Bu India’dan gelen TANTRA.
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
Canım oğluma... Speakers On
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Zor insanla başa çıkma yolları
4 KARE.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÇOCUĞUNUZA KULAK VERİN
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Altın Kurallar 1- Ucuz araba kullan ama, alabileceğin en güzel evi al.
Hiç kimse geri dönemez ve parlak geçmişini geri getiremez. Ancak şu andan itibaren herkes yeni bir başlangıç yapabilir ve parlak bir sona ulaşabilir.
1 Öğretme yöntemleri Hazırlayan:A.Nevzat TANIŞIK.
SEVGİLİ ANNE VE BABALAR
ÇOCUKLARIMIZI NASIL KORURUZ
Aile İçi İletişim ve Anlama Eşikleri
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
Aile Eğitimi Etkinlikleri
ÇOCUĞUN ANNE VE BABASINA MEKTUBU
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
zamanı belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı kullanmak. eğlenme dinlenme aile sevdiklerim hobilerim Yeni reçete…….. Etkili.
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
İnternetin Güvenli Kullanımı ve Sosyal Ağlar
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
MUHSİN Asla Sen Yapmazsın Demeyin.
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
BİLGİ VE GÜVENLİK Hakan TÜZER B.T. Öğretmeni.
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
Sınava hazırlanan öğrencilere yaklaşımlar. SEHER TURGUT PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
AİLE EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI. ÇOCUĞA; İNANDIĞINIZI, GÜVENDİĞİNİZİ VE SEVDİĞİNİZİ BELLİ EDİNİZ !
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
Biraz zamanınızı alacağım Seyredin, dinleyin ve OKUYUN.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
İLK OLARAK ÖĞRENCİMİZİ TANIMAYA ÇALIŞALIM.SONUÇTA HER İNSANIN KENDİNE GÖRE BİR TARZI VARDIR. EĞER BİZ ÇOCUĞUMUZUN İLETİŞİM VARDIĞIMIZ ZAMAN ONA DAHA RAHAT.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
İnternet Okur Yazarlığı
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ HAZıRLAYAN: AHMET AKTAŞ. 1- DÜRÜST VE DOĞAL OLUN Kesinlikle yapay olmayın. Siz ne kadar saklamaya çalışsanız bile mutlaka açık verirsiniz.
İSKENDERUN SAHİL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
Öğrencilerimizin başarısı için okul veli işbirliği Psikolojik Danışman Muzaffer KILIÇ.
Çocuk Yaşadığını Öğrenir
HAYIR DİYEBİLİRİM.
METNİN KONUSU,ANA FİKRİ VE YARDIMCI FİKİRLERİ KONU:Bir yazıda,eserde ele alınan düşünce,olay veya duruma konu denir.
ATA İLKOKULU 1/A SINIFI BİRİNCİ DÖNEM 1. VELİ TOPLANTISI
KAYGILISINIZ Çünkü anne-babasısınız ve çocuğunuzun başarılı olmasını istiyorsunuz.Ne var ki şunu da çok iyi biliyorsunuz ki diğer ailelerde çocukları.
12-19 YAŞLARI ARASINDAKI ÖĞRENCILERE AŞAĞIDAKI ESASLARLA MUAMELE EDILMELIDIR.
12-19 YAŞLARI ARASINDAKI ÖĞRENCILERE AŞAĞIDAKI ESASLARLA MUAMELE EDILMELIDIR.
HAZIRLAYAN: CANAN MAÇAN BALİBEY İLKÖĞRETİM OKULU
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Sunum transkripti:

12-19 YAŞLARI ARASINDAKI ÖĞRENCILERE AŞAĞIDAKI ESASLARLA MUAMELE E DILME LIDIR.

1-Eğitim ve öğretimiyle meşgul olduğumuz öğrenci büyüme çağında ise, onu tanımakla başlamalısınız. Yoksa, tanımadığınız veya anlayamadığınız öğrenciye öğretmek istediklerinizi öğretemeyecek ve onu arzu ettiğiniz gibi yetiştiremeyeceksiniz.

2-Küçükler büyüklerine benzemek ister ve daima onları taklid etmey e çalışırlar. Bu durum hayvanlar aleminde vardır. Bir psikoloji talebesi, haftalarca süren u z un bir çalışmadan sonra yavru yengeçlere düz yürümeyi öğretir. Daha sonra bu yavru yengeçleri, büyük yengeçlerin yanına koyduğunda, tekrar yan yürümeye başladıklarını hayretle görür. Eğer öğrenci yaşından küçük davranışlarda bılunursa, buna çok ehemmiyet vermeyin. Aşırı taşkınlık görürseniz uygun şekilde izah edin.

3-Ona yerli yersiz söz vermeyin ve vaadlerde bulunmayın. Sözünüzü tutamadığınızı anlar veya öyle zannederse, size olan itimadı sarsılır, tesir gücünüz azalır.

4-Yaptığı hatalar ve yanlışlardan dolayı onun kötü bir insan olduğunu, düzelmesi mümkün olmayan, toplumun bir paraziti haline geldiğini söylemeyin. Herkesin içinde onu yargılamayın. Eğer yaptığı bir yanlış toplum içinde söylenerek başkalarının da bu hatayı yapmamalarını istiyorsanız, isim vermeden ve belli etmeden hataya temas etmelisiniz. Yoksa, onu telkinlerinize karşı sertleştirir ve size karşı cephe almasına sebebiyet verirsiniz.

5-Yanlış davranışların üzerinde hassasiyet ve dikkatle durarak düzeltmeye çalışın. Ceza vermeniz gerekiyorsa once onu dinleyin ve cezada acele etmeyin. İleride tamir edilemeyecek yaralar açan cezalar vermeyin. Cezanın suçu aşmamasına dikkat edin.

6-Onu kabiliyetlerinin üstünde işlere zorlamayın ondan başaramayacağı işler istemeyin. Ona güvendiğinizi onu destekleyeceğinizi belli edin. Bu işi başarabileceğine inandığınızı söyleyin. Açıkça muhalefet edeceği ve red edeceği yaptıramayacağınız işi ondan isterseniz, ona karşı kredinizi kaybedersiniz.

7-Gayret ve çalışmalarını övün. Kıyaslama yapın. Takdire şayan kimseleri nazara vererek, “Sen de onun gibi olabilirsin, hatta ondan daha ileri gideceğine inanıyorum, sende kabiliyet var” gibi ifadelerle onu daha mükemmele yönlendirin.

8-Ondan yaşının üzerinde, fazla fazla olgunluk beklemeyin.

9-Bütün kaide ve güzel şeyleri birden öğretmeye kalkmayın. Tedriciliğe yani safha safha ilerletmeye ihtimam gösterin. Yeni doğan bebeğe ekmek yedirilmeyip once süt içirildiğini unutmayın.

10-Her ne olursa olsun onu köşeye sıkıştırmayın onu belli bir yöne sevkederken, dört bir tarafını sarıp, yalana sığınmasına meydan vermeyin. Mutlaka bir çıkış bırakın ve iki taş arasında bırakıp ezilmesine sebep olmayın. Sıkışınca kolayca yalana başvuran silik bir şahsiyet haline getirmeyin.

11-Sizi çok fazla bunalttığı zaman, soğukkanlılığınızı ve sukûnetinizi kaybetmeyin. 12-Kızmanız haklı dahi olsa, haklılığınızı ispat için onu aşağılamayın, hele bunu arkadaşları arasında hiç yapmayın.

13- Anlattıklarımızı herşeyin ötesinde bizim bizzat inanıp benimsediğimiz, hazmedip, hayatımızda tatbik ettiğimiz hakikatler olmasına dikkat etmeliyiz. Anlattığımız gerçeği içimize sindirememişsek, sadece lafazanlık ve buam buram sunilik unutmamalıyız. Yol gösterici, tıpkı, yediklerini hazmederek süt haline getiren koyunun, yavrusuna bu öz gıdayı takdim etmesi gibi gerçekleri özleştirerek, öğrencinin anlayabileceği basitlikte anlatmalıdır. Bildiği bir yığın karışık malumatı, tavsiye ve senteze tabi tutmadan anlatmamalıdır.

14-Anlatılacaklara daima maddi ve manevi hazırlık yapılmalıdır. İlahi mesajlar, Söz Sultanı’nın beyanları, büyük zatlara ait geçmişten ve günümüzden somut olaylar, akli örnekler, bunlar karşısında bize düşen vazifeler anlatılırken, manevi tesirin O’nun elinde olduğu unutulmamalıdır.

15-Eğittiğiniz öğrenciye verdiğiniz öğüt ve tavsiyeler neticesiz kalıyor ve kulak ardı ediliyorsa, ona olan dikkat ve ihtimamınızı arttırın. Ona kıymet verdiğinizi, onun da sözü dinlenir bir şahıs olduğunu ona belli edin. Onu karşınıza alıp büyük bir şahıs gibi muamele edin. Bir şeye karar verirken onun da fikrini alın. Yanlış düşünüyorsa, yanlış olduğunu söylemeyip, “bir de şöyle bir husus var, dediğin gibi yaparsak şöyle mahsurları olmaz mı?” diyerek alacağınız karara onu da iştirak ettirerek kendi kararıymış gibi benimsettirin. Şahsiyete değer verme psikolojide olduğu kadar ruhi tedavide de bir temeldir.

16- Size hürmet göstermesine meydan verin, fakat bunu kalben ciddi şekilde arzulamayın. Yanında fazla mütevazi olmayın. Sizin eğitici ve örnek bir büyük, kendisinin de yetişmeye ihtiyacı olan bir çırak olduğunu bilmelidir. Usta olmayı hedeflemeyen bir çırağın, çıtak olamayacağını bilmelidir.

17-Sizi olduğunuzdan daha iyi görebilir, daha yüksek mertebelerde tasavvur edebilir. Kendinizi erişilmez göstermeye çalışmayın. Bu davranış bozukluğu, çok kimselerin eksik taraflarını örtbas etmek için müracaat ettikleri bir yoldur. Geçmişte yaptığınız hatalardan ona bahsetmeyiniz. Mazinizdeki kara lekeleri bilmesi, eksiklik ve yanlışlarınızı öğrenip görmesi, onu yıkar ve sizden faydalanamaz. Sizin hatalarınız zihnini meşgul eder.

18- Muhatabınızın, görme duyma ve tasavvur etme atmosferinde belirenlerin, temiz ve müsbet olmasına dikkat edin. Yanında hiçbir zaman batılı tasvir etmeyin. Batılı tasvir, safi zihinleri alt üst ederek, sislendirir. Kötü şeyleri, genel ve teferruata girmeden maksadınızı anlatacak kadar açık fakat zihninizi kirletmeyecek kadar da kapalı anlatıp, geçin. Gazeteye fuuşiyata ait bir fotoğraf basıp “bu fiilin ne kadar kötü” olduğu yazılsa, tamir değil, tahribat yapacağı aşikardır.

19-Ondan inançlı, samimi temiz, iffetli olmasını bekliyorsak ilk önce bu vasıfları eğitimci olarak biz üzerimizde toplamalıyız. Eğitimin en güzeli “kal dili” dediğimiz sözümüz yanında hareket ve hayatımızla, yani hal lisanı ile örnek olmaktır.

20-Bulunduğu yerde eşyelerı kırıp-dökme, dağıtma gibi durumlarda, onu azarlama ve küçük düşürmekten ziyade, ona yardım etme, temizleme ve düzeltmesini kolaylaştırma, kötü birşey yaptığını bildirme metodunu takip etmelidir. Bu ona öyle bir durumda nasıl davranılacağını öğretir ve kalbi de kırılmamış

21-Onların gözünde büyümek ve örnek bir insane olmak istiyorsanız, (ki bu onları yetişmesi için mühimdir) hayatlarına ve eğlencelerine ortak olun. Bunu yaparken, onunla aranızdaki öğretmen öğrenci mesafesini koruyun. Üzüntü ve acılarını paylaşma yolunu seçin.

22-Herhangibir eğitim müessesinde, vazifeliler arasında fikir beraberliği ve uyumesas olmalıdır. Eğer anlaşmazlık ve ihtilafa düşerlerse, bunu öğrencilere sezdirmemekonların yanında tartışmamak ve ihtilafa düşmemek lazımdır. Böyle bir tavır, onlarımasum dimağlarında izler bırakır ve siz eğitimcilere olan itimatları sarsılır. Bölünmelere sebep olduğunuz gibi öğrenciye bölünmeyi öğretmiş olursunuz. Eğitici durumundakiler, birbirlerine azami olarak değer vermeli, hizmette kusur etmemelidirler. Bu davranış onlara tesir edecek ve dışa karşı münasebetlerini seviyeli kılacaktır.

23-Eğitim yuvasının emniyet ve huzur verici olması, oluşturulan karşılklı his alışverişiyle olur. Büyükler sevecek ve şefkat edecekler, küçükler de hürmet ve itaatte kusur etmeyecekler…