KIRIKKALE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA KIRIKKALE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Sahipsiz olan memleketin batması haktır Sahipsiz olan memleketin batması haktır. Sen sahip çıkarsan bu vatan batmayacaktır. Taş devri taşlar tükendiği için değil, kafalar değiştiği için sona ermiştir. Çözümde görev almayanlar, sorunun bir parçası olurlar.
HER ŞEY DÜŞÜNCEDE BAŞLAR
KIRIKKALE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA ÇALIŞMALARI
STRATEJİK PLAN İÇERİĞİ PLANIN PLANLANMASI NEREDEYİZ? NEREYE ULAŞMAK İSTİYORUZ? NASIL ULAŞACAĞIZ? NASIL ÖLÇER VE DEĞERLENDİRİRİZ?
Stratejik planlama hazırlığını beş aşamada gerçekleştirdik: HAZIRLIK ÇALIŞMALARI Stratejik planlama hazırlığını beş aşamada gerçekleştirdik: 1-Plan çalışmalarının sahiplenilmesi sağlandı. 2-Organizasyon oluşturuldu. 3-İhtiyaçlar belirlendi a-Eğitim ihtiyacı: ( 16 kişilik stratejik plan ekibine 30 saatlik eğitim her ilçeden 8 kişiye, her okuldan 1 müd yard ve 1 öğretmene 12 saatlik eğitim verildi.) b-Danışmanlık ihtiyacı: ( Hacettepe Üni den Prof. Dr. Ş. Şule ERÇETİN akademik danışman, Mustafa MURAT MEB’den teknik danışman olarak belirlendi.) c-Veri ihtiyacı: MEM şeflerine 4 saatlik eğitim verildi. Toplanacak veriler belirlendi.) d-Mali kaynak ihtiyacı: ( Şb Md Fatma ZENGİN tarafından mali destek sağlandı.) 4-İş planı oluşturuldu ( Süreç ve kavram haritaları hazırlanmaya devam ediyor.) 5-Hazırlık programı yapıldı.
STRATEJİK PLANLAMA ÇALIŞMALARI 9. Kalkınma Planı ve eğitim alt komisyon raporu incelendi. Kırıkkale ve komşu iller eğitim, sosyo- ekonomik açıdan karşılaştırıldı.(2003 DPT verileri) Kırıkkale ve 8 ilçesi incelendi.(2003 DPT verileri) Sahiplenme ve katılımcılığın sağlanması için yapılacak çalışmalar belirlendi. İl MEM üst yöneticileri, ilçe mem müdürleri ve tüm okul müdürlerine yönelik toplantılar düzenlendi. Mustafa MURAT, Prof. Dr. Ş. Şule ERÇETİN ve Doç. Dr. Önder AYTAÇ ve Aytaç AÇIKALIN’IN konuşmacı olarak katıldığı 3 tane konferans düzenlendi. İlimizdeki rehber öğretmenlere yönelik 6 saatlik eğitim yapıldı Her okuldan 1 müdür yardımcısı ve bir öğretmen yetiştirildi. 60 kişilik bir çalışma grubu ile değer, ilke, misyon belirleme ve vizyon geliştirme çalışması yapıldı.
STRATEJİK PLANLAMA ÇALIŞMALARI Paydaş analizi çalışmaları ile durum analizi formları geliştirildi. Bir taraftan bu çalışmalar devam ettirilirken bir taraftan da çalışma grubunca değer, ilke, misyon belirleme ve vizyon geliştirme çalışmaları yürütüldü. 4 ayda toplam 32 saatlik bir çalışma sonucunda Kırıkkale Milli Eğitim Müdürlüğü’nün değerleri ilkeleri misyonu belirlendi ve vizyonu geliştirildi.
DEĞERLERİMİZ SAYGI VE HOŞGÖRÜ BİLİMSELLİK VE KURUMSAL GELİŞİM TAKIM ÇALIŞMASI VE ADANMIŞLIK ÖĞRENEN ORGANİZASYON ETKİN İLETİŞİM ŞEFFAFLIK VE MEMNUNİYET ÖZGÜVEN VE ÖZDENETİM ETİK DEĞERLERE BAĞLILIK SORUMLULUK ANLAYIŞI ZAMANINDA HİZMET
İLKELERİMİZ KURUMUMUZDA, SAYGI VE HOŞGÖRÜ ESASTIR. KURUMSAL GELİŞİM VE BİLİMSELLİK ESAS ALINIR. KURUM ÇALIŞMALARINDA, TAKIM ÇALIŞMASI VE ADANMIŞLIK RUHU HÂKİMDİR. KURUMUMUZ, ÖĞRENEN BİR ORGANİZASYONDUR. KURUMUMUZDA, ETKİN İLETİŞİM UYGULANIR. HİZMETLERİMİZDE, ŞEFFAFLIK VE PAYDAŞ MEMNUNİYETİ ESAS ALINIR. ÇALIŞANLARIMIZDA, ÖZGÜVEN VE ÖZDENETİM HÂKİMDİR. FAALİYETLERİMİZ, ETİK DEĞERLERE BAĞLILIK ESASINA GÖRE YÜRÜTÜLÜR. KURUMUMUZ, TOPLUMA KARŞI SORUMLULUĞUNUN FARKINDADIR. HİZMETLER ZAMANINDA GERÇEKLEŞTİRİLİR.
MİSYONUMUZ “KIRIKKALE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ OLARAK ÖZ GÖREVİMİZ, TAKIM ÇALIŞMASI VE ADANMIŞLIK RUHU İLE HAREKET EDİP, UYGUN ÖĞRENME ORTAMLARINI SÜREKLİ GELİŞTİREREK, ETİK DEĞERLERE BAĞLILIK ANLAYIŞIYLA; SORUMLULUĞUNUN GEREĞİ OLARAK BİLİMSEL YÖNTEMLERLE, MİLLETİMİZİN EN YÜKSEK MEDENİYET SEVİYESİNE VE REFAHA ULAŞMASINA KATKI SAĞLAYACAK NİTELİKLİ BİREYLER YETİŞTİRMEKTİR.”
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNE, VİZYONUMUZ TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNE, İLHAM KAYNAĞI OLMAK.
Hiç birimiz, hepimiz kadar zeki değiliz.
PAYDAŞ ANALİZİ ÇALIŞMALARI PAYDAŞLARIN SINIFLANDIRILMASI KURUM İÇİ ANALİZ PAYDAŞ BELİRLEME Geniş katılımlı paydaş belirleme Paydaşların sınıflandırılması (İç ve Dış Paydaş) Paydaşların Analizi (Önceliklendirme, ön değerlendirme, Paydaş görev matrisi, Paydaş matrisi) Paydaş görüşmeleri PAYDAŞLARIN SINIFLANDIRILMASI DIŞ ÇEVRE ANALİZİ PAYDAŞLARIN ANALİZİ DURUM ANALİZİ PAYDAŞ GÖRÜŞMELERİ PAYDAŞ ANALİZİ SWOT (GZFT) ANALİZİ
Paydaş Analizi-Belirleme Paydaşların belirlenmesi İç paydaş, dış paydaş ve müşterilerin/yararlanıcıların ayrıştırılması Paydaşların önceliklendirilmesi
Paydaş listesi oluşturularak, tüm ilçe MEM, okul, kurum, ve bölümlere sorularak paydaşlar belirlendi ve iç ve dış paydaş olarak ayrıldı. Sıra No Paydaşın Adı Paydaş Mı? Evet/Hayır Cevabınız Evet İse İç Paydaş mı Dış Paydaş mı 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
İç Paydaşlar İÇ PAYDAŞLAR Öğrenciler Öğretmenler MEM Üst Yöneticileri ( Milli Eğitim Müdürü, Müdür Yard, Şube Müdürü) Okul Yöneticileri MEM Çalışanları İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri Okul Aile Birlikleri Okullar Halk Eğitim Merkezi Mesleki Eğitim Merkezi Öğrenci Yurtları Bilim sanat merkezi Öğretmenevi Özel Öğretim Kurumları Kantin işletmeleri
Dış Paydaş Listesi (alfabetik sıralı) DIŞ PAYDAŞLAR Akaryakıt İstasyonları Askeri Kuruluşlar Askerlik Şubesi Bankalar Baro Başkanlığı Basın ( Gazete- Radyo- Tv) Bayındırlık ve İskan İl Müdürlüğü Belediyeler (İl, İlçe,Belde) Çevre ve Orman İl Müdürlüğü Defterdarlık Dernekler Diğer Bakanlıklar Eczaneler Esnaf ve Sanatkarlar Odası Firmalar Gençlik Spor İl Müdürlüğü Güvenlik Hizmetleri (Emniyet, Jandarma) Halk Kütüphaneleri Hayırseverler İl Dernekler Müdürlüğü İl İdare Kurulu İl Özel İdare İl Seçim Kurulu İl Tarım Müdürlüğü İş ve İşçi Bulma Kurumu Kamu İhale Kurumu Kamu Meslek Edindirme Kursları Kargo İşletmeleri Kaymakamlık Kırıkkale Sanayi veTicaret Odası Kırıkkale Üniversitesi Kırtasiyeler ve Yayınevleri Kızılay Kooperatifler Kulüpler Kültür Turizm İl Müdürlüğü Matbaalar Medya (Yazılı ve Görsel Basın) Milli Eğitim Bakanlığı Milli Emlak MKE Muhtarlıklar Müftülük Müteahhitler Nüfus ve Vatandaşlık İdaresi Organize Sanayi / İhtisas Bölgeleri Orman Müdürlüğü Özel ve Resmi Sağlık Kuruluşları (Sağlık evi,Sağlık ocağı, Disp. Hastaneler) PTT Rafineri Sanayi Kuruluşları Sanayi Ve Ticaret Odası Sendikalar Sivil Savunma İl Müdürlüğü Sivil Toplum Kuruluşları Siyasi Partiler Sosyal Güvenlik Kurum. ( SSK; Em. San.) Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü Sosyal Y. Ve Dayanışma F. Vakıf Müd. Spor Federasyonları Tapu ve Kadastro Müdürlüğü TEDAŞ Teknik Servisler Telekom Toplum Merkezi Turizm Acenteleri Türk Hava Kurumu Türkiye Cumhuriyeti Karayolları Türkiye İş Kurumu Ulusal Ajans Vakıflar Valilik Verem Savaş Dispanseri Vergi Dairesi Yeşilay Yurtkur Müdürlüğü
Paydaş Ön Değerlendirme PAYDAŞ ANALİZİ BİLGİ FORMU PAYDAŞ ADI: Özel Öğretim Kurumları a) İlgili olduğu alanlar nelerdir? (Paydaş spesifik olarak MEM nün hangi faaliyeti, çıktısı vs. ile ilgileniyor?) Almaları gereken belgeler ve ödemeleri gereken ücretler Eğitim Denetimleri Mevzuat b) MEM’ den beklentileri nelerdir? (MEM’in neyi, nasıl yapmasını bekliyor?) Daha az bürokrasi, Kontrol yapılan bazı konuların kaldırılması, ....
MÜŞTERİLER Öğrenciler Veliler Üniversiteler Basın İşletmeler Meslek kuruluşları Sağlık kuruluşları
ÜRÜNLER Örgün ve yaygın eğitim öğretim Nitelikli insan Donatım ve alt yapı Basım -Yayın Sosyal, sportif, kültürel sanatsal etkinlikler Mezunlar Tanınma, halkla ilişkiler ve iletişim Kurs, yurt , resmi belgeler Danışmanlık, proje çalışmaları
İç ve dış paydaşlar önceliklendirildi Paydaş Önceliklendirme Formu İÇ PAYDAŞLAR
İÇ PAYDAŞ LİSTESİ PAYDAŞ ADI PUAN Milli Eğitim Müdürlüğü üst yöneticiler 74 Okul yöneticileri 70,1 Milli Eğitim Müdürlüğü Çalışanları 67,8 Öğretmenler 67,6 İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü 66,5 Okullar 66,3 Halk Eğitim Merkezi 62,6 Mesleki Eğitim Merkezi 60,8 Öğrenciler 59,4 Özel Öğretim Kurumları Okul Aile birlikleri 57,9 Bilim Sanat Merkezi 51,3 Öğretmenevi 50,2 Öğrenci Yurtları 49,1 Okul Servisleri 43,9 Kantin İşletmeleri 40,5
DIŞ PAYDAŞ LİSTESİ ( 77 adet) SIRA NO PAYDAŞ ADI 1 Milli Eğitim Bakanlığı 2 Valilik 3 İl Özel İdare 4 Belediyeler (İl, İlçe,Belde) 5 Bayındırlık ve İskan İl Müdürlüğü 6 Hayırseverler ve Veliler 7 Kırıkkale Üniversitesi 8 Basın ( Gazete- Radyo- Tv) 9 Sendikalar 10 Ulusal Ajans 11 Sosyal Y. Ve Dayanışma F. Vakıf Müd. 12 Gençlik Spor İl Müdürlüğü 13 Güvenlik Hizmetleri (Emniyet, Jandarma) 14 Defterdarlık 15 Kaymakamlıklar 16 Kültür Turizm İl Müdürlüğü 17 Siyasi Partiler 18 Sivil Savunma İl Müdürlüğü 19 Teknik Servisler
ANA SÜREÇLER Yönetim, İnsan Kaynağının seçimi ve eğitimi, Eğitim ortamının hazırlanması, Ders araç ve gereçleri, Eğitim Programları, Eğitim öğretim faaliyetleri, Rehberlik hizmetleri, Ölçme ve değerlendirme
PAYDAŞLAR GÖREVLER Milli Eğitim Müdürlüğü’müzün alt süreçleri belirlendi ve ön paydaş-görev matrisi oluşturuldu.
SÜREÇLERİN İNCELENMESİ Sürecin sonuca etkisi ve katkısı nedir? Sürecin girdileri ve çıktıları nelerdir? Sürecin çıktısı, ürünün hangi kalite özelliklerinin oluşmasında araç veya etkilidir? Süreç, diğer süreçler ve hizmet açısından ne kadar kritiktir? Süreç nasıl çalıştırılıyor? Yazılı bilgi ve belge var mı? İşletme yöntemi eğitim ve deneyime dayalı ise, bunların ölçütleri nelerdir? Süreçte değişkenlik yaratan nedenler belli mi?
SÜREÇLERİN İNCELENMESİ Sürecin kontrol dışına çıktığı nasıl anlaşılıyor? Sürecin kontrol dışına çıkma eğilimi daha önceden saptanabilir mi? Söz konusu durumlar önlenebilir mi? Sürecin beklenmeyen sakıncaları var mı? Yukarıdaki durumlar için daha önce alınmış önlemler veya getirilmiş çözüm yolları var mı? Varsa, neden etkili olamamıştır? Sürecin içerdiği işlemler ve etkinlikler daha basitleştirilir, çabuklaştırılır ve daha ucuza yapılabilir mi ?
KRİTİK SÜREÇLER Yapılan değerlendirmeler sonucunda standardın altına düşen süreçlerdir. Yani eksik ya da yetersizliği görülen süreçlerdir.
SÜREÇ HARİTALARININ OLUŞTURULMASI AKTİVİTE DETAY SÜREÇ AKTİVİTE ALT SÜREÇ AKTİVİTE DETAY SÜREÇ DETAY SÜREÇ ANA SÜREÇ ALT SÜREÇ DETAY SÜREÇ DETAY SÜREÇ ALT SÜREÇ DETAY SÜREÇ
PAYDAŞ GÖRÜŞME FORMU (DEVAM) Kırıkkale Milli Eğitim Müdürlüğünün hangi faaliyetleri ve hizmetleri sizin için önemlidir? 2. Kırıkkale Milli Eğitim Müdürlüğünün olumlu bulduğunuz hizmetleri nelerdir? 3. Kırıkkale Milli Eğitim Müdürlüğünün geliştirilmesi gereken yönleri nelerdir? 4. Kırıkkale Milli Eğitim Müdürlüğünden beklentileriniz nelerdir? 5. Kırıkkale Milli Eğitim Müdürlüğüne sizin katkılarınız neler olabilir?
PAYDAŞ PAYDAŞ STRATEJİLERİ GÜÇLÜ ÖNEMLİ BİRLİKTE ÇALIŞ
PAYDAŞ ÖNEMLİ ZAYIF KAPASİTEYİ GELİŞTİR, ÇIKARLARINI GÖZET PAYDAŞ STRATEJİLERİ PAYDAŞ ÖNEMLİ ZAYIF KAPASİTEYİ GELİŞTİR, ÇIKARLARINI GÖZET
PAYDAŞ ÖNEMSİZ GÜÇLÜ ETKİLERİNİ GİDER, KENDİNİ SAVUN PAYDAŞ STRATEJİLERİ PAYDAŞ ÖNEMSİZ GÜÇLÜ ETKİLERİNİ GİDER, KENDİNİ SAVUN
PAYDAŞ ÖNEMSİZ ZAYIF İZLE VE YA GÖZARDI ET PAYDAŞ STRATEJİLERİ PAYDAŞ ÖNEMSİZ ZAYIF İZLE VE YA GÖZARDI ET
Paydaş Stratejisi Paydaşın gücü / Önemi Güçlü Zayıf Önemli Birlikte çalış Kapasiteyi geliştir, çıkarlarını gözet Önemsiz Etkilerini gider, kendini savun İzle veya göz ardı et
Paydaş Analizi Sonuçların raporlanması Karşılaştırılabilirlik ve güvenilirliğin sağlanması Daha sonraki aşamalarda kritik girdi olarak kullanılması geri dönüşler
Durum analizi çalışmaları devam etmektedir. GZFT ANALİZİ Durum analizi çalışmaları devam etmektedir. Bu çalışmanın ardından GZFT analizi yapılacaktır. Durum analizi çalışmaları devam etmektedir.
MARİFET, İLTİFATA TABİDİR. TEŞEKKÜRLER KIRIKKALE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MARİFET, İLTİFATA TABİDİR. Durum analizi çalışmaları devam etmektedir.