Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Advertisements

Java Programlama Giriş/Çıkış
Saatte V km hız ile giden bir aracın t zamanda aldığı yolu bulan metodu yazınız. Metodu kullanacak bir program yazınız. ( yol=hız*zaman, x=V*t) — Metot.
JAVA TEMELLERİ GİRİŞ JAVA TEMELLERİ GİRİŞ signalsec.com & mialkan.com.
SCANNER SINIFI ve KLAVYEDEN VERİ OKUNMASI
Değişken , Veri Türleri ve Operatörler
Değişkenler ve bellek Değişkenler
Java Uygulamaları Konsol Uygulaması.
Java Uygulamalarına Giriş
Nesneye Dayalı Programlama
Bölüm 2 – Java Uygulamalarına Giriş
Bölüm 4 – Kontrol İfadeleri:1.kısım
OOP UYGULAMA 5.
EDUTIME Java Day 4 Serdar TÜRKEL.
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Karar ifadeleri ve Döngüler
Java Programlama Koleksiyon(Collection) Sınıfları
Nesneye Yönelik Programlama Dr. Pelin GÖRGEL
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA
DİZİLER.
P 2. Ünitede Nesneye Dayalı Programlama anlatılıyor. p Nesneye dayalı programlama yeni veri tiplerinin ve bu tipleri işletmek için gereken işlemleri oluşturmayı.
Erişim Denetimi, Fonksiyon
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA -METOTLAR-
C# Metot Overloading (Aşırı yükleme)
Sorular? Öneriler?. Referanslar Referanslar (Tekrar) Eğer aşağıdaki gibi yazarsak ne olur: int x; double y; char c; ???
JAVADA PROGRAM DENET İ M İ VE OPERATÖRLER. int a ; a=4 ; // do ğ ru bir atama 4=a ; // yanlış bir atama!
METODLAR Canan Işıl. 1 İçindekiler Açıklamalar, Örnekler, Sorularınız? Kaynakça, Teşekkürler..
JAVA İ LE PROGRAMLAMAYA G İ R İ Ş Ekim Dr. Galip Aydın.
.Net teknolojisi ve C# Yasin Gedik Dokuz Eylül Üniversitesi (4. Sınıf) Microsoft Danışman Öğrenci
Java Sınıf ve Nesne Kavramı UML Gösterimi
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II Öğr. Gör. Bayram AKGÜL
Ses Kontrol Metodlar ile ilgili son birkaç söz Tekrar: Programlama için başlıca 3 model.
FONKSİYONLAR.
JAVA İLE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
ÇOK BİÇİMLİLİK POLYMORPHISM
Önceki Dersi Hatırlama !!
Kalıtım.
Diziler Adres Kavramı Nesnelerin Adresleri sizeof Operatörü
EDUTIME Java Day 8 Serdar TÜRKEL.
Numaralandırmalar(Enumaration)
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II Öğr. Gör. Bayram AKGÜL
JAVA’DA DİZİLER Dr.Galip AYDIN.
Sınıflar ve Nesneler Sınıf: bir nesnenin şablonunu, kalıbını, şeklini, davranışını, kalıtımını değişkenleri, metodları ve ebeveynleri vasıtasıyla tanımlar.
Trees, Vectors, Iterators. ADT Abstract Data Type (ADT) vs implementation -Soyut Veri Türleri - Uygulamaları.
Ders İçeriği Liste Soyut veri yapısı (ADT)
VERİ TİPLERİ VE DEĞİŞKENLER
Bölüm 5 Nesneler ve Metotlar
Bil 102 Bölüm 6 Diziler.
Bil 102 Bölüm 3 Java’da Program Akış Denetimi Bil 1021.
Bilgisayar programlarının en büyük avantajı, kullanıcının işini kolaylaştırmalarıdır. Her bilgisayar programı bunu değişik metotlar kullanarak sağlar.
Outline 4.1 Giriş 4.2 Algoritmalar 4.3 Pseudocode 4.4 Kontrol İfadeleri 4.5 if tek-seçimli ifadeler 4.6 if else seçimli ifadeler 4.7 while döngü ifadeleri.
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller
Değerler ve Değişkenler
JAVA PROGRAMLAMA ORNEKLER
Görsel C# ile Windows Programlama
ODTU-SEM Copyright (c) 2011 Kalıtım(Inheritance) Subclass lar tüm method ve attributes larının superclass ından alırlar. Bu işlem için extends keyword.
SINIFLAR ve NESNELER. İlk sınıfımızı ekleyelim class KrediHesap { public ulong HesapNo; public double Limit; public string KartSahibi; }
JAVA 1. GİRİŞ & TARİHÇE Java, Sun Microsystems mühendislerinden James Gosling tarafından geliştirilmeye başlanmıştır. Açık kodlu. Nesneye yönelik. Düzlemden.
İbrahim Olgaç PROGRAMLAMA DİLLERİ SUNUMU C#
C Programlama Dili Bilgisayar Mühendisliği.
C’de Fonsiyonlar Aslı Ergün.
3- VERİ TİPLERİ - OPERATÖRLER Nesne Yönelimli Programlama - i
ARDUİNO Arduino Eğitimleri Bölüm 3 Programlama Dili Temelleri
Veri Tipleri 12/4/2018.
Bilgisayar Programlama
JAVA’DA DİZİLER. Özet  Dizi: belirli sayıda ve aynı veri türünden de ğ işkenlere aynı adla erişilmesini sa ğ layan bir yapıdır.  Dizilerde döngü işlemleri.
Kurucular(Yapıcılar), Yıkıcılar
Java İle Programlamaya GİRİş
Sunum transkripti:

Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)

Ders sonunda aşağıdakiler öğrenmiş olacağız • Basit bir java programı yazmak, • args değişkenindeki veriyi okumak, • Giriş ve çıkış ifadelerini kullanmak (Swing), • Basit data tiplerini öğrenmek, • Wrapper Sınıflar, • Data tipleri arasında geçiş yapmak(Casting), • Aritmetik operatörleri kullanmak,

public class JavayaGiris //1 { //2 { //2 public static void main (String Args []) //3 { //4 System.out.println ("Merhaba Java"); //5 } //6 } //7 Bir sınıf, sınıf başlığı ve sınıf gövdesinden oluşur. 1 nolu satır bize sınıf başlığını vermektedir. class anahtar alanı bize yeni bir sınıf tanımlaması olduğunu gösterir. Class dan sonra gelen kelime ise o sınıfın adıdır. Bu tanım işlemi 2 ve 7 nolu parantez arasında gerçekleşir.

public class JavayaGiris //1 { //2 { //2 public static void main (String Args []) //3 { //4 System.out.println ("Merhaba Java"); //5 } //6 } //7 Sınıf gövdesi 2 nolu parantez ile başlar ve 7 nolu parantez ile biter. Sınıf gövdesi içinde veri alanları ya da metodlar bulunmaktadır. Örneğimizde herhangi bir veri alanı bulunmamasına karşın tek bir metod(main) bulunmaktadır.

public class JavayaGiris //1 { //2 { //2 public static void main (String Args []) //3 { //4 System.out.println ("Merhaba Java"); //5 } //6 } //7 Sınıflar gibi metodlarda metod başlığı ve gövdesinden oluşmaktadır. 3 nolu satır metod başlığını oluşturur. Metod gövdesi ise 4 ve 6 nolu parantezler ile belirlenir.

public class JavayaGiris //1 { //2 { //2 public static void main (String Args []) //3 { //4 System.out.println ("Merhaba Java"); //5 } //6 } //7 Bir metod aşağıdaki şekilde gösterilir: Modifiers return-type method-name (arguments){ sequence-of-statements }

public class JavayaGiris //1 { //2 { //2 public static void main (String Args []) //3 { //4 System.out.println ("Merhaba Java"); //5 } //6 } //7 Bir java programı tek bir main metodu içermelidir. JVM programı çalıştırdığında önce main metodundan başlar. Bu main metodunun signature u (public static void main(String[] args) şeklinde olmalıdır. Örnekte 3 nolu satırda main metodu bulunmaktadır. Main metodu public ve static modifiers ile başlamaktadır.

public class JavayaGiris //1 { //2 { //2 public static void main (String Args []) //3 { //4 System.out.println ("Merhaba Java"); //5 } //6 } //7 Public kelimesinin anlamı: bu metoda classın dışından da erişilebileceğini gösterir. Static olan bir metod ise class yaratılmadan da çağrılabilir demektir. Main metodumuz public ve static olmak zorundadır.

public class JavayaGiris //1 { //2 { //2 public static void main (String Args []) //3 { //4 System.out.println ("Merhaba Java"); //5 } //6 } //7 Void bir return type ıdır ve bu metodun herhangi bir değer döndürmeyeceğini göstermektedir. main ise metodun adıdır. Argument olarak ise String tipinde bir array almaktadır.

public class JavayaGiris //1 { //2 { //2 public static void main (String Args []) //3 { //4 System.out.println ("Merhaba Java"); //5 } //6 } //7 5. Satırda bilgisayarın bir iş yapması istenmektedir. Bu iş ise aldığı parametreyi ekrana görüntülemektir. Bu işi javanın System classı yapar. System.out, standart output objesidir. Bu objenin print ya da println metodu aldığı parametreyi ekrana yazdırmamızı sağlar. Println yazdırdıktan sonra bir sonraki satıra geçer.

public static void main(String[] args) { public class Example { public static void main(String[] args) { for (int i = 0; i < args.length; i++) { String string = args[i]; System.out.println(string); } Netbeans IDE sinde main metodundaki args değişkenine değer girebilmek için Project PropertiesRunArguments yolununu kullanırız.

Java’da iki tür veri tipi vardir:                 -ilkel tipler: String, boolean, byte, int, long…                 -Referans tipler: Diziler, siniflar & arayüzler (interface). BigDecimal maxFloat = new BigDecimal(Float.MAX_VALUE); System.out.println(maxFloat);

Sarmalayıcı (Wrapper) Sınıflar Primitive type Wrapper class • byte Byte • short Short • int Integer • long Long • float Float • double Double • char Character • boolean Boolean Integer kutuSayi = new Integer (sayi);

Basit Aritmetik İşlemler Toplama, Çıkarma, Bölme, Çarpma, += c += 7 c = c +7 -= d -= 4 d = d - 4 *= e *=5 e = e * 5 /= f /= 2 f = f / 2 %= g %= 9 g = g % 9

Basit Aritmetik İşlemler int c; c = 5; System.out.println( c ); // print 5 System.out.println( c++ ); // print 5 then postincrement System.out.println( c ); // print 6 System.out.println(); // skip a line System.out.println( ++c ); // preincrement then print 6

import javax.swing.*; public class BilgiGirisi { public static void main (String Args []) String ad; ad = JOptionPane.showInputDialog ("Adinizi Girin: "); JOptionPane.showMessageDialog (null,"Merhaba " + ad); } İmport, ettiğimiz java classının bizim uygulamamız tarafından görülmesini ve kullanılabilmesini sağlar. Yukarıdaki örnekte SWING kütüphanesindeki özellikleri artık kullanabiliriz.