VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
BAŞARI İÇİN ETKİN ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
BAŞARININ ANAHTARI
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
BÖLÜM 1 BAŞARIYA GİDEN YOL.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Yanlışları azaltmanın yolları nelerdir?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
ZEYNEP BEDİA KILIÇLIOĞLU İLKOKULU REHBERLİK SEVİSİ
BAZI ÖĞRENCİLER GEREKLİ YETENEK VE İSTEĞE SAHİP OLMALARINA RAĞMEN
Verimli Ders Çalışma Semineri
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
REHBERLİK SERVİSİ.
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
NOT TUTMANIN PÜF NOKTALARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
NOT TUTMA.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
Adım Adım Başarıya.... Çalıştığınız masada başka bir işle uğraşmayın Evde kendinize bir köşe, mümkünse bir oda hazırlayın. Ders çalışırken kesinlikle.
Kestanelik Çok Programlı Lisesi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
REHBERLİK SERVİSİ.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI

ÖNCE AMACINIZI BELİRLEYİN

Eskiden başarı için “Çok çalışmak” şart görünürdü Eskiden başarı için “Çok çalışmak” şart görünürdü. Bugün, başarı kavramı için “çok değil, etkili çalışmak” geçerlidir. Ne olacağına, ne istediğine henüz karar vermemiş bir gencin etkili çalışmak konusunda azmi olmaz. Başarılı olabilmek için mutlaka amacınızı açık ve net olarak belirlemiş olmanız gerekir. “Öğretmen olmak istiyorum” yada “mühendis olmak istiyorum” gibi. Amaçlar davranışları başlatır. Siz de işe, amacınızı belirlemekle başlayın.

Azminizin her kırılışında, hedeflerinizi düşünün. UNUTMAYIN !!! Etkili çalışmak; belirlenmiş amaçlar ve belirlenmiş öncelikler doğrultusunda zamanı programlı olarak kullanmaktır. Azminizin her kırılışında, hedeflerinizi düşünün.

PLANLI ÇALIŞMA NE KAZANDIRIR? Zihin az yorulacağından çalışma isteği kaybolmaz “Yetiştiremiyorum” kaygısı yaşanmaz. Düzenli ve planlı çalışmayla diğer yapılabilecek şeyler için vakit kalır.

UNUTMAYIN!!! : Başarmak isterseniz, BAŞARIRSINIZ.

Watt, elektrikli aletler yapmakla meşgul olduğu bir sırada bir taraftan kimya okuyor, bir taraftan da İsviçreli boyacıdan Almanca dersleri alıyordu.

Stephonson, geceleri makinist olarak çalıştığı zamanlar kendi kendine matematik ve geometri öğreniyor, gündüzleri de yemek paydosunda kömür ya da tebeşirle vagonlar üzerine işlemler yapıyordu.

ÇALIŞMA PROGRAMINI HAZIRLAYIN

Etkili öğrenme, öğrenilecek olanların planlanması ile başlar.

UNUTMAYIN!!! Başağın iyi yetişmesine engel olan, zararlı otlar değil, çiftçinin ihmalidir.

DAHA İYİ ÖĞRENME İÇİN Sayısal derslerin ardından sözel ders çalışmayı tercih edin. İdeal ders çalışma süresi 45 dakikadır. 45 dakikanın sonunda 10-15 dakikalık dinlenme araları verin. Konu uzun ve zor ise parçalara bölerek, kısa ve kolay ise bütün halinde öğrenme yararlıdır. Öğrenilecek konu ile ilgili bir ön okuma yapın. Sorular çıkarın. Önemli gördüğünüz yerlere “!”, “?” gibi işaretler koyun. Gördüğünüz dersleri akşam mutlaka tekrar edin. Anlayamadığınız yerleri en yakın zamanda öğretmeninize sorun. Sadece okuma, anlama için yeterli değildir. Okuduklarınızı anlatmanız da gerekecektir. Problem çözerken çözüme ulaşıncaya kadar ara vermeyiniz. Dersi etkin bir biçimde dinleyin. Sorular sorun, derse katılın. Ders çalışmaya, yemekten en az yarım saat sonra başlayın.

DERS ÇALIŞMA SÜRESİ NE KADAR OLMALI? Çalışma zamanınızı 45 dakika olarak ayarlayın. Daha uzun çalışma süreleri verimi düşürür. Bu sürenin bir kısmını konuyu çalışmaya, bir kısmını test çözümüne, yaklaşık 5 dakikayı da tekrara ayırın. Kalan 10 dakikayı ise dersin hazırlığı ve dinlenme için kullanın.

DİKKAT!!! : Uzmanlara göre, haftada 25 saatin altına düşmeyen düzenli çalışma sizi başarıya götürecektir.

“Çok çalışıyorum; ama başaramıyorum” Önemli olan, ders başında geçireceğiniz sürenin miktarı değil, o sürenin gereğince kullanımıdır. Başarıyı sağlayan, çok çalışmak değil; en uygun saatlerde, en verimli şekilde çalışmaktır.

Ders çalışmak için en uygun saatler şunlardır: Sabah : 07.00 - 09.00 Aksam : 16.00 - 18.00

UNUTMAYIN!!! Düzenli çalışmazsanız, daha çok çalışmanız gerekecektir.

GÜNDÜZ ÇALIŞMAK GECE DİNLENMEK İÇİNDİR Uyku ihtiyacı 17 yaşındakiler için 7,5 – 8 saattir. Bir gecelik 3,5 saatlik kısa bir uykunun zararı yoktur. Ancak uykusuz geceler arka arkaya gelirse öğrenme gücünüz zayıflar. Uykunuzu azaltmak istiyorsanız, bunu birden yapmayın. 3 – 4 günde bir 25 – 30’ar dakika daha az uyuyarak haftada ortalama bir saat daha erken kalkabilirsiniz.

UNUTMAYIN!!! Programlı ve düzenli çalışma ile uykuya da, derse de, eğlenceye de zaman kalır.

“Dinlememe ve not tutmama hastalığı yüzünden başım dertte” Shakespeare

NOT TUTMAK NEDEN ÖNEMLİ Sinir sistemimiz dakikada 200-250 kelimelik konuşma hızını anlama kapasitesine sahiptir. Normal bir konuşmanın hızı ise 40-70 kelime arasındadır. Kalan 150 kelimelik boşluk, not tutma şeklinde doldurularak, sinir sisteminden en üst düzeyde yararlanılmış olur. Not tutmak derse aktif katılımı sağlar Sizi uyanık tutar. Not tutarken göz, kulak, el birlikte çalışır. Bu da daha iyi anlamanızı sağlar. Not tutmak ve tutulan bu notları temize geçmek, bilgilerin zihne iyice yerleşmesini sağlar. Yeniden yazma, zaman kaybı değildir. Konunun anlaşılmayan yönlerini ortaya çıkarır.

NASIL NOT TUTULMALI? Not tuttuğunuz kağıtlar konusunda cömert olun. Küçük kağıtlar kullanmayın. Defterin köşesine dersin adını, konuyu ve tarihi yazın. Sayfanızda boşluklar bırakın. Eklemeler yapmanız gerekebilir. Her yeni bir fikri yeni bir satıra yazın. Kısaltma dili kullanın. Örneğin: (Ör.) gibi. Yetiştiremediğiniz yerlerde “-” kullanın sonra tamamlarsınız. Önemli kelimelerin altını çizin. Tanımları renkli kalemlerle işaretleyin. Yanlışlıkları silmeyin, üzerine çizgi çekin. Kağıtta şema, tablo, grafik vs. için yer bırakın.

ZAMANIN NE İŞE YARADIĞINI İNSAN ZAMANI KALMAYINCA ANLAR İnsanın, zamanı iyi kullanabilmesi için, geçmişte zamanını nasıl kaybettiğini bilmesi gerekir. Zamanı boşa geçirdiğinizi hissettiğiniz olaylardan sonra aşağıdaki soruları cevaplayın. Böylece size zaman kaybettiren olayları görmüş olursunuz.

Zaman Kaybına Yol Açan Olaylar Tarih : Nerede : Kiminle : Neden : Kaybedilen Miktar :

UNUTMAYIN!!! Dört Şey Geri Alınmaz: Söylenen Söz, Atılan Ok; Geçen Zaman, Kaçırılan Fırsatlar

DERS ÇALIŞMANIN EN BÜYÜK DÜŞMANI TELEVİZYON Yapılan araştırmalar, gençlerin zaman kaybetmesine en çok sebep olanın “Televizyon” olduğunu ortaya çıkarmıştır. Düğmeye basana kadar hakimiyet sizdedir. Düğmeye bastıktan sonra hakimiyet televizyon’a geçer. Buna engel olabilmek için: Ders programınızdaki dinlenme aralarını sevdiğiniz programlara göre ayarlayabilirsiniz. Program kısa ise, ayakta izleyin, oturunca televizyon’a takılıp kalırsınız.

UNUTMAYIN!!! Sınavlardan sonra televizyon seyretmeye bol bol vaktiniz olacak.

İNSAN YA MÜZİK DİNLER YA DERS ÇALIŞIR Araştırmalara göre insan zihni, aynı ortaya çıkan 2 uyarıcıya aynı oranda karşılık veremez. Demek ki, hem müzik dinleyip hem de ders çalışmak mümkün değildir. Ders çalışırken müzik dinlemek zihni yorar ve veriminizin düşmesine sebep olur. EN İYİSİ… Müziği ders aralarında dinleyin.

ÖĞRENDİKLERİNİZİ DÜZENLİ BİR BİÇİMDE TEKRAR EDİYOR MUSUNUZ?

Zaman Tekrar Süresi Hafızada Kalma Süresi Sistemli tekrarın en büyük yararı, öğrenme, düşünme, hatırlama konusunda birikim sağlamasıdır. Düzenli tekrar yapmayan öğrenci, öğrenmek için harcadığı zamanı ziyan eder. Zaman Tekrar Süresi Hafızada Kalma Süresi 45 dk. çalışma sonunda 5 dakika 1 gün 1 gün sonunda 10 dakika 1 hafta 1 hafta sonunda 20 dakika 1 ay 1 ay sonunda 30 dakika Uzun süreli bellek

UNUTMAYIN!!! Unutmaya karşı en iyi ilaç : TEKRAR Ortalama bir öğrencinin, okuduğunun yaklaşık %20’sini; önce okur, sonra dinlerse %40’ını, okuduktan sonra dinlediği konuyu yazarsa %60’ını hatırladığı ortaya çıkmıştır.

UNUTMAYIN. ÖSS’deki puanınızı etkileyen unsurlardan biri de A. O. B UNUTMAYIN!!! ÖSS’deki puanınızı etkileyen unsurlardan biri de A.O.B.P’ dir.

DİKKAT HIRSIZ VAR! Günlük hayatınıza baktığınızda zamanınızı çalan ya da zamanınızı iyi değerlendirmenizi engelleyen pek çok şey bulabilirsiniz. Bunlar her geçen gün artmaktadır. Öncelikle zamanınızı çalan hırsızları belirleyin ve onlara karşı uyanık olun. Zamanınızı sizden çalmalarına hiçbir şekilde izin vermeyin.

ALLOOO ZIRRR… ZORRR… Ders çalışmayı engelleyen sebeplerden biri de zamansız gelen ve zamansız edilen telefonlardır. Çalışırken aklına gelen bir soruyu yöneltmek ya da aklına gelen bir şeyi söylemek için telefon başına gitmek sık sık rastlanan bir durumdur. Arkadaşından gelen bir telefonla ders çalışmayı bırakanların sayısı da az değildir.

Öyleyse ne yapalım? Ders çalışma seansınızı tamamlamadan hiç kimseyi aramayın. Yapmanız gereken telefon konuşmalarınızı bir kerede yaparak bu işi bitirin. Ders çalışmak için telefon bulunan odayı kullanmayın ya da odanızda telefon var ise fişini çekin. Telefonlara siz cevap vermeyin. Aileniz, arayan şahsa sizin kendisini daha sonra arayacağınızı söylesin.

“Geçmişinizi değiştiremezsiniz, ancak gelecek henüz avucunuzun içindedir.”

Başarısızlığa istediğiniz kadar gerekçe bulabilirsiniz; ama bu, sonucu değiştirmeyecektir. “Tembel ve kararsız insanlar, başarısızlıklarını başkalarının kapısına koymaya çalışırlar.”

ÇALIŞMA MASASI NEYE YARAR? Çalışma masanızda sadece ders çalışmalısınız. Yemek yemek, gazete okumak, hayal kurmak gibi şeyler masada yapılacak işler değildir. Saydığımız bu ve buna benzer faaliyetleri masa başında yaparsanız çalışma esnasında canınız yemek-içmek isteyecek, aklınıza roman okumak vs. gelecek… Sonuçta masa başında derse odaklanamayacaksınız. Masa başında derse yoğunlaşmanızı sağlayacak faktörlerden biri de masanızın düzenli olması ve masanın üzerinde çalıştığınız ders haricinde hiçbir kitabın ve dokümanın bulunmamasıdır. Herkes kendine ait çalışma odasına sahip olacak kadar şanslı olmayabilir. Bu durumda yapılacak iş bir çalışma köşesi edinmektir.

UNUTMAYIN!!! Çalışmaya başlamak uygun ortamı hazırlamakla başlar, ortamı yaratın.

KENDİNİZE BİR ÇALIŞMA MEKANI EDİNİN Çalışma odası sizi ne gevşetecek kadar sıcak ne de gerecek kadar soğuk olmalıdır. Çalışma odası iyi havalandırılmalıdır. Çünkü havanın ağırlığı çalışmanızı olumsuz yönde etkiler. Çalışma odası ayrıca sessiz olmalı, dikkatinizi dağıtacak hiçbir şey bulunmamalıdır. Çalışma odasına sahip her genç, odasını istediği gibi süslemek, duvarlarına resim ve posterler asmak ister. Bu onun en doğal hakkıdır. Ancak bu durum ders çalışma esnasında olumsuzluklara yol açmaktadır. Çünkü, öğrencinin duvara astığı resim, poster, afiş gibi öğeler onu hayal dünyasına daldırır, dersten koparır ve değerli vaktini ziyan eder. Bu sebeple oda da bu tür öğelerin bulunmaması gerekir. Bunun yerine odanıza idealinizdeki fakülteyi yazmanız “kazanacağım” ibareleri asmanız daha doğrudur.