ETKİLİ İLETİŞİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

Voli ve Loli bugün çok önemli bir konuyu öğrenecek
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
İLETİŞİM BECERİLERİ ve DANIŞMANLIK.
ÇATALCA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
ÇATIŞMA ve UZLAŞABİLMEK
SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ…
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
Karabük Üniversitesi Sa ğ lık Yüksekokulu
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
Etkili İletişime Giriş
Öfke, insanı inciten ya da yararına dokunan bir olay karşısında içinde duyduğu, kendisini sert davranışlara zorlayan durumdur. ÖFKE NEDİR?
Nasıl Test Çözülür? Rehberlik Servisi.
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
DRAMA.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
Hazırlık Çalışmaları İLETİŞİM Hazırlık Çalışmaları.
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
İLETİŞİM.
ETKİLİ ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNE BABA TUTUMLARI VE ÇOCUKLA İLETİŞİM
ÇOCUĞUNUZ BİR HATA YAPTIĞINDA UYGULAMANIZ GEREKEN 8 ŞEY.
Aile İçi İletişim.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM.
ÇOCUKLARIMIZ VE SINAV. SINAV KAYGISI Daha önce öğrenilen bilgi Başarısızlık korkusu Sınav anı SINAV KAYGISI.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM.
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM
Sosyal Bilgiler İletişim
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
AYŞE-BURHAN BARLAS ORTAOKULU HALK EĞİTİM MERKEZİ
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
AİLE ve İLETİŞİM.
Telefon ç alar. Y ö netici, “ Bir saat i ç inde odama gelin, manzaraya bakacağız. ” der. Kapı a ç ıktır. Işıklar yanmaktadır. Y ö netici “ Manzara karanlık.
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
İLETİŞİM.
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
KABUL DİLİ.
İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

ETKİLİ İLETİŞİM

Merve ÖZÇELİK Gülnihal SUNAY Büşra NARDEMİR Yağmur DANACI İrem ÖRGÜÇ Betül YAŞAR (ODTÜ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ)

İÇERİK İletişim tanımı, İletişim engelleri, Doğru iletişim kurmanın yolları, Skeçler…

İLETİŞİM DEYİNCE AKLIMIZA NELER GELİYOR? Ona bir şeyler söylemek, Bir şeyler anlatmak, Nasihat vermek, Söz dinletmek....

İLETİŞİM NEDİR? İletişim, kişiler arasındaki karşılıklı mesaj alışverişidir.

Sessiz İletişim Sesli İletişim Sevgi Konuşmak %60 Beden Dili %30 Ses Tonu %10 Kelimeler Gülümsemek

İLETİŞİM ENGELLERİ Emir verme, Gözdağı vermek, Suçlamak, Ahlak dersi vermek, Nutuk çekmek, Yargılama, eleştirme, Kıyaslamak.

ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ İnadına hareket etme, Karşılık verme, Kızgınlık, Anlaşılmadığını düşünme, Yalan söyleme, Kaygı, endişe, Başarısızlık duygusu, Güvensizlik.

Çocuklarımızla aramıza Duvarlar Örer; Köprüler Kurmaz. BU DAVRANIŞLAR; Çocuklarımızla aramıza Duvarlar Örer; Köprüler Kurmaz.

PEKİ NELER YAPMALIYIZ

MODEL OLMAK Çocuklar nasıl iletişim kuracaklarını anne-babalarını izleyerek öğrenirler. Dolayısıyla çocukların da bu önemli beceriyi öğrenebilmeleri için anne-babaların etkin iletişimciler olması gereklidir.

ZAMAN AYIRMAK Özel zaman kendiliğinden oluşmaz, planlanması ve her iki ebeveyn tarafından korunması gerekir. Baş başa zaman, iletişim kanallarının açık tutulması açısından son derece önemlidir.

DİNLEMEK Etkin ve Pasif Dinlemek Baş sallamak, gülümsemek, hı hı demek, Konuşmaya dahil olmak. Kapı Aralayıcı Mesajlar Vermek Açık uçlu sorular sormak, Açıklamasına fırsat vermek. Saygı Duyulduğunu ve değer verildiğini hissettirmek

EMPATİ KURMAK Çocukların bakış açısından bakabilmek ve onları anlamaya çalışmak çok önemlidir. Onların duygularını anladığınızı hissettirmeniz iletişiminizi güçlendirir. ‘’Oyuncağını bulmadığın için üzgün olmalısın…’’ ‘’Arkadaşının seni anlamadığını düşünüyor olmalısın…’’ ‘’Beni göremeyince kaybolduğunu düşünüp endişelendin..’’

(Duyguları açıklayan dil) DÜŞÜNCE İLETİLİRKEN; BEN DİLİ (Duyguları açıklayan dil) - Eğer bugün çok yaramazlık yaparsan ben çok üzülürüm. - Oyuncaklarını toplamadığın zaman ben çok üzülüyorum. SEN DİLİ (Suçlayan dil) - Senin için saçımı süpürge ettim, senin su yaptığına bak! - Neden yine ceketin yerlerde?

Örneğin; Baba işten gelmiş yorgundur.Babanın gereksinimi dinlenmektir. Çocuk ise babası ile oyun oynamak ister.

Yorgun Kodlama Çözümleme Kodlama Yorgun Çözümleme BABA ÇOCUK Kod ÇOCUK Babam yorgun Kodlama Kod Çözümleme ‘Çok yorgunum’ Bu baba çocuğuna sen-dili ile mesaj göndermiş olsaydı ‘ yorgunluğunu’ doğru kodlamış olmayacaktı. ÇOCUK BABA Ben kötüyüm Yorgun Kodlama Kod Çözümleme ‘Başımın derdisin’

Bunun yerine: Suçlama, eleştirme, aşağılama Bunun yerine: Suçlama, eleştirme, aşağılama. Bu tür ifadeler karşıdaki kişiyi savunma konumuna geçirerek, o şeyi tekrar yapmaya teşvik eder. Örneğin “Ne kadar dağınıksın. Giysilerini hep burada bırakıyorsun." Bunu deneyin: "Ben" cümleleri. Parmağınızla karşınızdaki kişiyi işaret etmek yerine, duygu ve düşüncelerinizi kendi açınızdan ifade edin. Örneğin "kirli giysileri burada bıraktığında öfkeleniyorum".

Bunun yerine: Aşırı genellemek veya felakete dönüştürmek. "Sen her zaman..", "sen asla.." gibi ifadeleri içerir. Bunu deneyin: Niteleyici ifadeler kullanmak."Bazen sen...", "belki..." gibi ifadeleri tercih edin.

Bunun yerine: Uzun nutuklar çekmek. Bu iletişim biçimi karşıdaki kişinin kısa sürede kendini kapatmasına neden olur. Bunu deneyin: Kısa, konuya odaklı ifadeler. Böyle ifadeler etkin bir iletişim için gerekli olan karşılıklı alış-verişi sağlar.

Bunun yerine: Göz teması kurmamak. Bu konuşurken çocuğuna yanlış mesajların gönderilmesine neden olabilir. Bunu deneyin: Göz teması kurmak. Bu çocuğunuzla ilgili olduğunuz, dinlediğiniz ve katılım gösterdiğiniz mesajını verir.

Bunun yerine: Niyet okuma Bunun yerine: Niyet okuma. Çocuğunuza onun ne hissettiğini ya da düşündüğünü söylemekten kaçının. Doğru anlamamış olabilirsiniz. Bunu deneyin: Yansıtmak ve doğrulamak. Konuşmakta olduğunuz kişiye duyduklarınızı tekrarlayın ve bu duyduklarınızı nasıl yorumladığınızı belirtin. Gerektiğinde söylediği şeyi netleştirmesini isteyin.

Bunun yerine: Emir vermek ve/veya tehdit etmek Bunun yerine: Emir vermek ve/veya tehdit etmek. Emirler ve tehditler pek nadir olarak etkili olur. Bunlar genellikle çocuğunuzu savunma konumuna geçirir. Bunu deneyin: Alternatif çözümler önermek. Her iki tarafın da kabul edebileceği çözümleri bulmak için birlikte çaba gösterin. Çözüm önerileriniz konusunda görüşlerini sorun.

Bunun yerine: Konuşma tekeli oluşturmak. Tüm konuşmayı siz yapmayın Bunun yerine: Konuşma tekeli oluşturmak. Tüm konuşmayı siz yapmayın. Etkin bir iletişim için her iki tarafından tartışmaya önemli katkılar yapması gerekir. Bunu deneyin: Sırayla konuşmak. Çocuğunuzkonuşmakta çekingen davranıyorsa, konu hakkındaki görüşlerini sorun.

Bunun yerine: Evet ama... cevapları. Konuştuğunuz kişinin getirdiği her öneride bir hata bulmaya çalışmayın. Bunu deneyin: Gerçekten dinleme. Diğer kişinin bakış açısını anlamaya çalışın. Onun söylediği her şeye katılmak zorunda değilsiniz, ancak anlamak için çaba göstermelisiniz.

KAYNAKLAR http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/40/03/974265/dosyalar/2012_12/17100946_cocuklaletm.ppt http://www.uaa.k12.tr/images/files/RehberlikvePsikolojikDanismanlik_Makaleler_IletisimEngelleri.pdf http://www.rehberogretmen.biz/iletisim-nedir-ve-iletisim-yollari-nasildir.htm http://doganzeki.wordpress.com/2010/09/26/ben-dili-ve-sen-dili-ne-demektir/