ÇOCUKLA İLETİŞİM CAN ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Osman CEYLAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİNE
Canım OĞLUMA/KIZIMA Speakers On.
İLETİŞİM BECERİLERİ ve DANIŞMANLIK.
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
İLETİŞİM.
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Hayatta, birinin eksikliğini hissettiğimiz
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
AİLE İÇİ İLETİŞİM SEMİNERİ
İLETİŞİM SEMİNERİ Alaaddin DEBGİCİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Uzmanı
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
İŞ HAYATINDA ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Hayatta,birşeyin eksikliğini hissettiğimiz
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
Psikolojik Danışman ve Rehb.
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
Okul Rehberlik Servisi
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE ANA-BABA TUTUMLARI
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
Aile İçi İletişim.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
AİLE TUTUMLARI.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM
Sosyal Bilgiler İletişim
HAZIRLAYAN : EGE KÖMÜRCÜOĞLU SINIFI : 7-C NUMARASI : 333 İLETİŞİM.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
SEVGİLİ ANNE-BABALAR. Gençlerimizin sorumluluk sahibi, başarılı, mutlu,olumlu,kendilerini ve yaşamayı seven insanlar olarak yetişmelerini istiyorsak;onlara.
KIR ÇİÇEKLERİ ANAOKULU AİLE İÇİ İLETİŞİM. KIR ÇİÇEKLERİ ANAOKULU Bir kişi susadığı zaman, ona sunulan su değerlidir. Çocuğunda istediği zaman verdiğiniz.
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
Telefon ç alar. Y ö netici, “ Bir saat i ç inde odama gelin, manzaraya bakacağız. ” der. Kapı a ç ıktır. Işıklar yanmaktadır. Y ö netici “ Manzara karanlık.
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
Dr. Tuncay Ergene Eğitim Fakültesi Hacettepe Üniversitesi
SEVGİ 1- KABUL 2- REDDETME 3- UMURSAMAMA SİZDEN ŞU BEŞ MESAJI ALIRLAR. 1- BEN VARIM 2- BEN DOĞALIM 3- SEVİLİYORUM 4- DEĞERLİĞİM 5- GÜVENEBİLİRİM KENDİ.
İLETİŞİM.
ILETISIM BECERILERININ GELISIMI Banu Hueck. ÖGRETMEN-ÖGRENCI ILISKISI Ögretme bir kisi tarafindan gerceklestirilirken ögrenme bir baskasinda olusur Bu.
AİLE İÇİ İLETİŞİM.
OKUL AİLE İŞ BİRLİĞİ TANIM-KAPSAM-ÖNEM.
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
AİLE İÇİ İLETİŞİM AYŞE NEZAHAT KURUKAHVECİ İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
AİLE İÇİ İLETİŞİM SEMİNERİ
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

ÇOCUKLA İLETİŞİM CAN ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Osman CEYLAN

İletişim : Sesli ve Sessiz iletişim olmak üzere ikiye ayrılır.

En güçlü sessiz iletişim: SEVGi (olduğu gibi sevmek)

Ona Değer Vermek Dünyadaki en değerli varlığınız nedir Ona Değer Vermek Dünyadaki en değerli varlığınız nedir? Sorusuna hemen tüm anne-babalar "çocuklarımız" cevabını verir. O halde bunu onlar da bilsin. Birinin size değer verip vermediğini nasıl anlarsınız? Bunu anlamaları için çocuklarınıza öyle davranın.

Sevgiden yoksun çocukların. büyümesi,. yürümesi,. konuşması gecikir Sevgiden yoksun çocukların * büyümesi, * yürümesi, * konuşması gecikir. * Zeka düzeyinde gerileme olur.

Sözlü iletişim: Konuşma Tarzımız:

İletişimsizlik yöntemleri

KATEGORİLER : EMİR VERMEK – YÖNLENDİRMEK “Benimle böyle konuşma!” “Şimdi onlara git, Aslı ve Cansu ile oyna” “Başka anababaların ne yaptığı umrumda bile değil, odanı sen toparlayacaksın.”

AHLAK DERSİ VERMEK “Öyle davranmamalısın.” “Büyüklerine karşı her zaman saygılı davranmalısın.”

ÖĞÜT VERMEK, ÇÖZÜM VE ÖNERİ GETİRMEK “Üniversite konusunda karar vermeden önce birkaç yıl bekle.” “Aslı ve Cansu’ ya seninle oynamalrı için buraya gelmelerini neden söylemiyorsun? Ya da “Git başka çocuklarla arkadaşlık et.” “Bu konuda öğretmeninle konuşmanı öneririm.”

ÖĞRETMEK, NUTUK ÇEKMEK, MANTIKLI DÜŞÜNCELER ÖNERMEK “Üniversite senin için çok yararlı olabilir.” “Çocuklar birbirleriyle nasıl geçineceklerini öğrenmeli.” “Çocuklar küçükken sorumluluk almayı öğrenirlerse, büyüyünce de sorumlu yetişkinler olurlar.” ya da “Ben senin yaşındayken iki mislini yapardım.”

YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, SUÇLAMAK, AYNI DÜŞÜNCEDE OLMAMAK “Bu, deneyimsiz birinin görüşü..” “Doğru düşünmüyorsun.” “Bu konuda çok yanılıyorsun.”

ÖVMEK, AYNI DÜŞÜNCEDE OLMAK “İyi şeyler yapacak yeteneğin var.” “Sana katılıyorum.” “Haklı olduğunu düşünüyorum.”

AD TAKMAK, ALAY ETMEK “Sen şımarık bir veletsin.” “Tamam bebecik.” “Hey, buraya bak, sivri zekalı.”

YORUMLAMAK, ANALİZ ETMEK, TANI KOYMAK “Okulda durumun iyi olmadığı için böyle düşünüyorsun.” “Sen Aslı’ yı kıskanıyorsun.” “Sen bunu beni kızdırmak için söylüyorsun.”

GÜVEN VERMEK, DESTEKLEMEK, AVUTMAK, DUYGULARINI PAYLAŞMAK “Yeteneklisin, başarılı bir öğrenci olabilirsin.” “Üzülme, herşey düzelir.” ya da “Sen arkadaşlarınla hep iyi geçinirsin.” “Tüm çocuklar arada bir böyle olur.”

SÖZÜNDEN DÖNMEK, OYALAMAK, ŞAKACI DAVRANMAK, KONUYU SAPTIRMAK “Okulu dinamitlemeye ne dersin?” ya da “Bu konuyu yemekte konuşmayalım.” “Unut gitsin.” ya da “Bütün bunları biz de yaşadık.” “Haydi gel, daha güzel şeylerden konuşalım.”

SORU SORMAK, SINAMAK “Neden okuldan nefret ediyorsun.” ya da “Bu fikri senin aklına kim soktu.” “Ne zaman böyle hissetmeye başladın?” “Arkadaşların seninle oynamak istemediklerini söylediler mi?”

“DUYGULARIMI ÖNEMSEMİYOR.” “NEDEN BENİ OLDUĞUM GİBİ KABUL ETMİYOR?” “BENİ ÖNEMSEMİYOR. ” BİR KERECİK DE OKULUN HAKSIZ OLDUĞUNA İNANSALAR!”

“SEN” MESAJI YERİNE “BEN” MESAJI VERİN.

İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR KARŞISINDA DUYGULARINIZI VE/VEYA BEKLENTİLERİNİZİ DİLE GETİRİN.

KODLAMA KOD ÇÖZME SEN MESAJI KODU “KABASIN” KÖTÜ OLDUĞUMU DÜŞÜNÜYOR. SİNİRLENME “KABASIN”

KODLAMA KOD ÇÖZME BEN MESAJI KODU “RAHATSIZ OLUYORUM” RAHATSIZ OLMUŞ SİNİRLENME “RAHATSIZ OLUYORUM”

En Etkili İletişim araçlarından biri: Dinlemek

• Göz iletişimi kurun, •Konuşurken veya oynarken, onunla aynı boy seviyesinde olun, • Sözünü kesmeyin, • Anlamaya çalışın, • Olumlu değerler kazandırmak konusunda kararlı olun, • Sorun olarak yaşadığı şeyle alay etmeyin, • Onu dinlemeyi öğrenin, • Ona verdiğiniz değeri ve onunla duyduğunuz gururu ona söylemekten çekinmeyin. • Hayır demesine izin verin. Böylece sınırlarını belirleyebilmesine yardım etmiş olursunuz. • Bedeninin kendisine ait olduğu bilincini kazandırın ki, kendisini yeri geldiğinde koruyabilsin. Çocuğun Kendisini İfade Etmesine Fırsat tanıyın.

ÇOCUKLA İLETİŞİMİ ENGELLEYEN KALIPLAŞMIŞ İLKELER : 1- TUTARSIZLIK İLKESİ 2- SORUNU SAHİPLENME İLKESİ

SORUNU OLAN ÇOCUKLA İLETİŞİMDE YENİ BİR YAKLAŞIM...

Tüm çocukların yaşamları boyunca çeşitli sorunlarla karşılaşmaları kaçınılmazdır.

Çocukların kendi sorunlarına çözüm bulmakta benzersiz ve kullanılmamış “gizil güçleri” vardır.

Yetişkinler çocuklara paketlenmiş çözümler verirlerse, çocuklar bağımlı kişilik geliştirirler, sorun çözme becerilerini geliştiremezler ve yeni sorunlarla karşılaştıklarında yetişkinlere gelmeyi sürdürürler.

Yetişkinler çocuğun sorunlarını sahiplenince ve çözüm bulmanın tüm sorumluluğunu üstlenince, bu onlar için taşınılmayacak bir yük ve zor bir görev olur.

Yetişkinler çocuğun sorununu kabullenmemeyi kabullendikleri zaman ona daha iyi yardımcı olurlar.

Çocuklar bazı özel sorunları için yetişkinlerden yardım isterler, bir çelişki gibi görünse de en etkili yardım, “yardım etmemektir.” Başka bir deyişle, çocuğun kendi çözümünü arayıp bulması için sorumluluğu ona bırakmak, yardım etmenin en etkili yoludur.

ÇOCUK GÖZÜYLE” İLETİŞİM

Sakin olun, idareyi elden bırakmayın Sakin olun, idareyi elden bırakmayın. Bazı şeylerin ters gitme olasılığına karşı gözünüzü açık tutun. Biz çocuklar, yetişkinlerin öfkelerini kontrol altında tuttuğu bir ortamda, herşeyin ne kadar güzel gittiğini görmeye ihtiyaç duyarız.

Bizi biraz sıkıştırın. Kararlı olun Bizi biraz sıkıştırın. Kararlı olun. Güçlü destekçilerimiz olduğunu bilmeye ihtiyacımız vardır. Herhangi bir şekilde yıkıldığınızda ya da teslim olduğunuzda biz çok korkarız. ( Güvenme duygusu )

Bize yol gösterin. Bizim bizden çok daha büyük ve kuvvetli olan bir şeye ihtiyacımız vardır.

Yaptığımız yanlışların neden yanlış olduğunu bize anlatın.

Cezalandırmanız gerektiğinde bizi cezalandırın fakat bizi sevdiğinizi mutlaka belli edin. Böylece bir dahaki sefere yeniden aynı şeyi yapmadan önce durup bir kez daha düşünürüz.

Blöfümüzü yutmayın. Söylemek istediğinizi açıkça söyleyin Blöfümüzü yutmayın. Söylemek istediğinizi açıkça söyleyin. Ödün vermeyin. Karşımızda dimdik durun ki size saygı duyalım.

Dürüst olun. Ne olursa olsun bize doğruyu algılayabileceğimiz şekilde söyleyin. Biz söylediklerinizi anlayabilir, onların üstesinden gelebiliriz. Kayıtsız ve soğuk cevaplar bizi tedirgin eder. İçten olun.

Hakettiğimizde bizi ödüllendirin Hakettiğimizde bizi ödüllendirin. Bizi övün ki, yapacağınız eleştirileri çok daha kolay kabullenelim.

EGER ÇOCUKLARIMIZA CESARET VE UMUT VERİRSEK NE KADAR İLERİYE GİDECEKLERİNİ KİMSE SÖYLEYEMEZ. BİR İNSAN KENDİSİNE CESARET VERİLDİĞİNİ HİSSETTİĞİNDE , OLANAKSIZ ŞEYLERE BİLE KATLANABİLİR VE İNANILMAZ GÜÇLÜKLERİ YENEBİLİR.

BİZE VAKİT AYIRDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ 