Çocuklarımız ve Biz Prof. Dr. Hasan BACANLI G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
BAŞARININ ANAHTARI
Endüstriyel Otomasyon Mekatronik Mühendisliği Bölümü
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Çalışmayı Öğrenmeye , HOŞGELDİNİZ.
KARAR DESTEK SİSTEMLERİ - KDS DECISION SUPPORT SYSTEMS-DSS
Bursa Birey Dershaneleri
“ Hayatın Ortağı Olmak …” ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
KİŞİSEL GELİŞİM Burak Bayram Kadir Türk Tolga Ülkü
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Yanlışları azaltmanın yolları nelerdir?
Etkin Çalışma Yöntemleri.
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
ANNE BABA TUTUMLARI.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Aile Eğitimi Etkinlikleri
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR
ÇOCUKLARIMIZ… Bizim en değerli varlıklarımız… Tüm çabalarımız
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
“Hayatın Ortağı Olmak…”
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
HASAN TÜREK ANADOLU LİSESİ Uzman Psikolojik Danışman Murat AYDOĞDU Kasım, 2013.
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
MAREŞAL ÇAKMAK İLK OKULU
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
Adım Adım Başarıya.... Çalıştığınız masada başka bir işle uğraşmayın Evde kendinize bir köşe, mümkünse bir oda hazırlayın. Ders çalışırken kesinlikle.
ÇOCUKLARIMIZ Çocuklar sizin çocuklarınız değil,
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.  Bahanelerle kendinizi küçültmeyin  Sizi engelleyen tek şey kendinizsiniz  Kendinizi engellemeyeceğinize söz verin Birbirinizden.
Kişisel Rehberlik.
AİLELERE ÖNERİLER Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Bizler anne babalar olarak kimi zaman bu değerli hazinenin farkında olamıyoruz.
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
MESLEK TERCİHİNDE AİLE Dr.M.Zeki İLGAR Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr.M.Zeki İLGAR.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

Çocuklarımız ve Biz Prof. Dr. Hasan BACANLI G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi

Bunları şöyle bir aklımızdan geçirelim. Nasıl bir anne baba olduğumuzu, en azından kendi kafamızda görelim… Bunlar biraz sonra paylaşacaklarımız içinde zaman zaman yer alacak… Gerek kendimizi, gerekse çocuklarımızı değerlendirebileceğiz. 05.04.2017

Günümüzde anababalık Aileler çekirdek aileye dönüştü. Geniş aile küçüldü. Büyüklerimizden ayrı yaşamamız gerekti. Bunlar iyi gibi görünebilir. Ama, bizi geleneklerden uzaklaştırdı. Geleneksel bilgi olmayınca, işimiz zorlaştı. Anababalığı kendimiz, deneme yanılma yoluyla öğrenmek zorunda kaldık. 05.04.2017

Zaman da değişti… Eskiden çocuklar şu veya bu şekilde büyüyüp gidiyorlardı. Şimdi okumaları gereken birçok sınıf, girmeleri gereken birçok sınav, vermeleri gereken birçok karar var. 05.04.2017

Eee, sonuç? Hepimiz acemiyiz. Biz acemiyiz: İlk defa anne baba olduk ve eskilerin yardımı olamadı. Çocuklarımız acemi: İlk defa ergen oluyorlar, ilk defa çocuk oluyorlar, ilk böyle bir sınava giriyorlar. 05.04.2017

Eee, şimdi ne olacak? Çıkarmamız gereken bir sonuç var: Hoşgörü. İyimserlik Öncelikle şunu kabul etmeliyiz ki: Hepimiz çocuklarımızın iyiliğini istiyoruz. Hepimiz elimizden geleni yapıyoruz. Hepimiz aynı taraftayız. 05.04.2017

Arkadaş olalım mı? Acemiliğin diğer bir sonucu da arkadaş olmak. Ne yapacağımızı bilemediğimiz için, çocuğumuzla arkadaş olursak, iyi bir davranış olacağını düşünüyoruz. O bize nasıl davranmamız gerektiğini söyleyecektir. Bunun modern bir anababalık olduğunu da düşünürüz. Biz (özellikle) babamızla ilişkimizde diken üstündeydik ya… Çocuğumuzla arkadaş olmak iyi mi? 05.04.2017

Anababa mı, arkadaş mı? Aradaki fark ne? Anababalıktan istifa edemezsiniz, arkadaşlıktan edebilirsiniz. Anababa doğal destekçidir, arkadaş istekli destekçi. Anababa karşılıksızdır, arkadaş karşılıklı. Vs 05.04.2017

Bütüncü yaklaşım Hepimiz aynı hedefe ulaşmak için çalışıyoruz. Anababa olarak biz, kurum olarak okul ve dershane. Amacımız aynı. Aynı amaca yönelik çalışıyorsak, birbirimizin işin kolaylaştırmamız lazım. Birbirimizin çabasını etkisizleştirmemiz lazım, çünkü onun başarısı bizim başarımız. 05.04.2017

Kısa vadeli –anababalık- Uzun vadeli Bağımlı, isyankar, mutsuz insanlar yetiştirir Hayat becerileri ile donatılmış, sorumlu kişiler yetiştirir Sadece davranışla ilgilenme Davranışın arkasındaki düşünceyle ilgilenme Hataları engellemeye çalışma Hataları hoş görme ve öğrenme fırsatı olarak değerlendirme Kendi düşüncelerinde ısrar Farklı düşünceleri paylaşım ve saygı Koruma ve kontrol Güvenme ve yetki verme Şart koşma Kabullenme İhmal Olumlu ilgi, zaman ve etkinlik paylaşma Ödül / ceza Sonuçlar üzerinde düşünmeye yöneltme Yetişkinin kararlarını uygulama Birlikte problem çözme (aile toplantıları) Duyguları gizleme / yok sayma Duyguları paylaşma Kurallar koyma ve ceza Süre tanıma ve destek verme Bilgiçlik / patronluk taslama Yetenek gelişimi için fırsatlar hazırlama 05.04.2017

Ergeni anlamak Anababadan ne bekliyorlar Anababadan ne istemiyorlar Karar vermede ve hareket etmede serbest olmak Kontrol altında tutulmak, Koyu bir disiplin altında emir almak Değer kazanmak, kıymet verilmek Yok farz edilmek, değer verilmemek Anlaşılmak Yanlış anlaşılmak İyi bilgilendirilmek Bilgilendirilmemek Övülmek, takdir edilmek Azarlanmak, tenkit edilmek Yeteneklerini sergilemek Yetersiz olarak görülmek Katılımcı olmak Takım / grup dışında bırakılmak Kendini güvende hissetmek Kendini güvenli hissetmemek Tarafsız davranılması Taraflı davranılması İlgi çekici işler yapmak Sıkıcı işler yapmak zorunda bırakılmak 05.04.2017

Ergenlerde davranış bozukluğuna neden olan yetişkin davranışları Onlar için çok şey yapma Onlara çok şey verme Aşırı koruma / kurtarma Cezalandırma / aşırı denetim Onlar adına karar verme Aşırı eleştiri Aşırı hırs Aşırı hoşgörü Fiziksel ceza Duygusal ceza Azarlama Kıyaslama 05.04.2017

Ergenlerde özgüveni geliştiren yetişkin davranışları Dinleme Duygusal destek Güvenildiğini hissettirme Karar vermeden önce onay alma Aile toplantıları Problemleri birlikte çözme / uzlaşma Kendi yeteneklerini tanıması için fırsatlar tanıma Ağırbaşlılık ve nezaket Düşünce ve duyguları paylaşma Sorunlara soğukkanlı yaklaşım Koşulsuz kabul 05.04.2017

Verimli ders çalışma Evinizin koşulları uygunsa, çocuğunuza bağımsız bir oda tahsis edin. Çocuklarınız çalışma masasında çalışma alışkanlıklarının gelişmesine yardımcı olun. Çocuklarınızda düzenli, dikkatlerini dağıtmayan sade bir odada, mümkünse boş bir duvara dönük çalışma alışkanlığı kazandırmaya çalışın. 18-20 derece sıcaklık, ışığı yeterli bir çalışma masası hazırlayın. 05.04.2017

2 Ders çalışmada başarı, dersle baş başa olmayı gerektirir. Başka bir iş yaparken ders çalışılmaz. TV seyrederken ders çalışılmaz, ama iyi bir planlama, çocuğun arada TV seyretmesine imkan vermelidir. Çalışma yatarak ya da uzanarak da yapılmaz. Çalışmaya başlamadan önce tüm fiziksel ihtiyaçları gidermeli ve ders çalışırken kesinlikle bir şeyler atıştırılmamalıdır. Dolayısıyla, annelerin çocukların masasına ısıtılmış süt, soyulmuş elma gibi şeyler getirmeleri de uygun değildir. 05.04.2017

3 Eğlenmeye ve dinlenmeye ayıracakları saatler ile çalışmaya ayıracakları saatleri doğru tayin etmelidir. Bunun için önce plan, sonra kayıt, sonra değerlendirme. Çocukların hayatında arkadaşlarının özel ve önemli bir yeri vardır. Ancak gerektiğinde plan doğrultusunda arkadaşlarına hayır diyebilmelidir. Çocuklar genelde bu durumda anababalarına kızarlar ve hayır dediklerinde siz istediğiniz için hayır derler ve bunun nedenini anlayamazlar. Onlara gösterilmelidir ki, arkadaşları ona hayır demektedirler. Önemli problemlerden biri de çalışmayı sürekli erteleme alışkanlığına sahip olmaktır. 05.04.2017

4 Gündüz rüyası / hayal kurma gelişim döneminin doğal bir sonucu olabilir. Ama; Kaçınılamıyorsa, ders çalışma bırakılır, kendine 10 dakika süre tanınır ve hayal tamamlanır. Çalışma masasından kalkılır ve soğuk suyla eller ve yüz yıkanır. Oda havalandırılır. Fiziksel egzersiz yapılır. 05.04.2017

5 Ders çalışırken not tutmayı alışkanlık haline getirmelidir. Ders çalışırken sık ve uzun ara vermek çalışmanın kalitesini düşürür. Ne kadar ara, derseniz; eğitim sisteminin yöntemi iyidir. 45-50 dak ya 10-15 dak. Sayısaldan yorulunca sözele yönelik çalışma önerilir. En azından ders değişikliği yapılabilir. Çocukların kendilerine hedefler ve amaçlar belirlemelerine yardımcı olmak ve teşvik etmek gerekir. Ulaşılabilir hedefler geliştirme becerisi 05.04.2017

6 Hedefler için çalışmayı programlamayı da öğrenmeleri gerekir. Zamana yayılmış bir çalışma, yoğunlaştırılmış kısımlar halinde çalışmaktan daha iyidir. Farklı konular için farklı yöntemler kullanmak ders çalışmayı aktif ve sürdürülebilir hale getirir. Sıkıcılıktan kurtarmalı, kalıcı hale getirmeli. Ben dilini kullanın. 05.04.2017

Sınava hazırlanma sürecinde çocuklarınıza nasıl destek olursunuz? Çocuğunuz ile ilişkilerinizi hemen bugün gözden geçirin. Ben nasıl bir anneyim? Bugünden itibaren inanarak, çocuğunuza “sana güveniyorum” mesajını verin. Güvensizlik içeren mesajlar vermeyin. Çocuğunuz ile konuştuğunuz konular hep okul, kurs, ders olmasın. Bunların dışında olabildiğince özel ve duygusal konular gündeminizi oluştursun. Çocuklarınızı kesinlikle başka çocuklar ile kıyaslamayın. 05.04.2017

2 Çocuklarınızı tanımaya çalışın. Onların ilgi ve yeteneklerinin dışında alanlara zorlamayın. Çocuklarınızın başarılı olmaları çok çalışmalarına değil, düzenli çalışmalarına bağlıdır. Hiçbir sebeple ve hiçbir şart altında çocuklarınızı “sevgisizlikle” cezalandırmayın. 05.04.2017

Tamam, kazanmaları çok önemli. Ama kazanamamak hayatın sonu değil. Bunlar bizim çocuklarımız ve biz hayatımız boyunca onlarla birlikteyiz. Her halde onlarla gurur duyacağız. Bunu onlara hissettirmeliyiz. 05.04.2017