Adı: Yakup Soyadı: ÇİFTÇİ No: Konu: Otobiyografi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Advertisements

Bu sözleri hiç duydunuz mu?
Öğretmen okulun ilk gününde, 5
A) Zilin çalmasıyla yarışma başladı.
ÖZEL ÇAYCUMA AÇI DERSHANESİ
Prof. Dr. Aysel Aziz İstanbul Arel Üniversitesi
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
BENİM EŞSİZ YUVAM Hazırlayan:Turan KAYA.
Erzurum Masa Tenisi İl Temsilciliği Faaliyet Sunumu
BENİM EŞŞİZ YUVAM Çevremizdeki canlıların yuvaları nelerdir?
1www.turkegitimsen.org.tr Şuayip ÖZCAN Türk Eğitim – Sen Genel Başkanı ÖĞRENCİLERİN, EĞİTİM VE EĞİTİM SORUNLARINA BAKIŞI.
KAZANIMLAR 6. Eğitimin meslek edindirme hedefini kavrayarak ilgi ve yetenekleri doğrultusunda mesleki tercihlerine yönelik planlama yapar.
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
Okul Başarısında Ailenin Rolü
“ Hayatın Ortağı Olmak …” ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
OLAYLARI OLUŞ SIRASINA KOYMA Mustafa BİLGE Yenişehir/MERSİN
Meslek Nedir? Kişinin geçimini sağlamak üzere yapmış olduğu sürekli işe meslek denmektedir. Hayatımızda en önemli seçimlerden birisi de uygun bir meslek.
TEST – 1.
İMRAN KERİMOV.
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ YÜKSEK ÖĞRETİME HAZIRLAYAN LİSELER FEN LİSESİ FEN LİSESİ ANADOLU LİSESİ ANADOLU LİSESİ YABANCI DİL AĞIRLIKLI LİSE.
SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ.
DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i.
BABALAR VE KIZLARI.
FİİLDE ÇATI Fiillerin özne ve nesne ile olan ilişkisine çatı denir.
BENİM MESLEĞİM NE OLACAK???
BAŞARI VE MOTİVASYON.
KENDİNİ SEV HAZIRLAYAN : ELİF ÖZDEMİR
Mitat Zorlu 1 ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI Adı ve Soyadı: ……….…………………………………..…… No: ……… 29 Aralık 2009 Salı Yandaki şeklin ‘sini.
PERFORMANS ÖDEVİ KONU : AİLE TARİHİMİZ Röportaj randevusu:
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
MESLEKÎ EĞİTİM TANITIM ETKİNLİKLERİ.
“Hayatın Ortağı Olmak…”
Ailemizdeki Lider.
DERS : Ofis Programları 2
40 Yaşımda ben….
  Sevgili TEDP ;    Başlangıçta sen benim için angarya bir çalışmaydın. Sabah uyan, evin işini yap, TEDP etkinliklerine katıl, okulda ders yap…Çok yoğun.
Meram Mehmet Katırcı İmam Hatip Ortaokulu
SINAV KAYGISI.
DÜNÜM BÜGÜNÜM YARINIM.
YASEMİN KARACA NAMI DİĞER ‘YASO’
ORTAOKULA GEÇİŞ.
Görücü Usulü Tercih Yapmak Bu yazıda üniversite tercihleri yapılırken karşılaşılan adayı ve rehber öğretmeni zorlayan durumlar incelenmiştir. Hazırlayan:
DAVUTLAR ŞÜKUFE CEMAL ÖZBAŞ ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
Haliliye Kaymakamlığı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
ALAN SEÇİMİ.
YUSUFELİ DEREİÇİ İLKÖĞRETİM KURUMU 29/05/2013. GÜNDEM MADDELERİ 1-Okulumuz hakkında genel bilgiler 2-Okulumuzun ve çevresinin fiziki durumu hakkında bilgiler.
KABATAŞ İLÇESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SBS İSTATİSTİKLERİ
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
Anne Aslan ve Yavruları
SEVGİLİ GENÇLER; İLKÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİSİ OLARAK HAZİRAN AYINDA BİR KARAR VERECEKSİNİZ. BEN OKULU BİTİRİNCE NE YAPACAĞIM? OKUYACAK MIYIM? OKUMAYACAK.
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
Adem Göleç Doç.Dr. Katılımcılar: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Senato Üyeleri 2015 KTMÜ ÖSYM Sınavı Aday Değerlendirme Anketi Sonuçları.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
Edebiyat ve sosyal bilimler alanlarındaki ilgi ve yetenekleri üst düzeyde olan öğrencileri bu alanlarda yüksek öğretime hazırlar. Ayrıca öğrencilerin.
BATMAN YUNUS EMRE ANADOLU LİSESİ
ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
Metinleri Okuyalım.
Ben Gülay. 30 Eylül 2000 tarihinde Konya’da doğdum.Küçüklüğümde uyumayı çok seven bir bebekmişim.Ve hala da uyumayı çok seven bir genç kızım.
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
SİMAV İBNİ SİNA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
70 Y ıLLıK B IR H AYAT Orhan ÇELİK. N ASıL B IR İ NSAN Erkek Üniversite Mezunu Üniversite Mezunu 24 Yaşında Namaz Kılmaya Başladı 25 Yaşında İş hayatına.
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Sunum transkripti:

Adı: Yakup Soyadı: ÇİFTÇİ No: 1310077031 Konu: Otobiyografi Bölüm: İlk öğretim matematik öğretmenliği

Hayat hikayem

Ağrı Taşlıçay Bayram yazı Köyünde dünyaya geldim. Altı kardeşiz biz,dört kız iki erkek kardeşiz. Evin 3.çocuğuyum ve ilk erkek çocuklarıyım. Annem ve babam benim; küçükken çok yaramaz aynı zamanda zeki olduğumu söylüyorlar. Çok şımarık yetiştirildiğim için kimsenin dediğini yapmıyordum, kendi bildiğimi yapardım. Küçükken annemi çok severdim, gittiği her yere bende onunla gidiyordum.

İlkokul Dönemi İlkokulu Bayram yazı Köyün de okudum. Okula ilk başladığımda okulu hiç sevmiyordum. Okul bana çok tuhaf geliyordu. Öğretmenlerimin beni sevmeleri, benim okulu sevmeme büyük katkı sağladılar. İlkokulumun en güzel yılları 4 ve 5. sınıf yılları oldu.

5. sınıfın sonumda bursluk sınavına girdim ve sınavı kazandım. Sınavı kazanmam beni çok sevindirdi, okulu ve okumayı daha da sevmeye başladım. Bu sınav benim kendime olan güvenimi artırdı. Ailem benim okumamı daha çok istemeye başladılar. Onlarında desteğiyle derslerime daha fazla çalışmaya başladım.

Ortaokul dönemi Ortaokulu Taşlıçay Yavuz Selim ilk öğretim okulunda okumaya başladım. Köy eğitimi ile ilçe eğitiminin arasında büyük fark vardı. Bundan dolayı dersler de çok zorlanıyordum. 6. sınıfın ilk ayları çok sıkıcı geçti. İlk dönem bittikten sonra; okul ortamına ve derslere alışmaya başladım. Derslere ilgim artmaya ve çalışmaya başladım. Okulun 7 ve 8. sınıftaki günlerim çok hızlı ve güzel geçti.

Lise dönemi Liseyi Taşlıçay Lisesinde okudum. Derslerime olan ilgim daha da artmıştı ve çok iyi çalışıyordum. Üst sınıflardaki öğrencilerden sürekli faydalanmaya çalışıyordum. Bu dönemde bir nevi bilgi konusunda çok açtım; bir türlü bilgiye doyamıyordum. Lise dönemde top oynamayı çok seviyordum ve spora zaman ayırıyordum. Çevreme çok dikkat ediyordum. Ahlaklı, dürüst ve çalışkan kişiliğe sahip arkadaş ortamım vardı.

Çalışkan olduğumdan dolayı; öğretmenlerim benimle çok ilgileniyor ve bana çok destek çıkıyorlardı. Derslere nasıl çalışmama yol gösteriyorlardı. Öğretmenlerime karşı çok saygılıydım. Ailemin benden beklentileri vardı. Bundan dolayı sadece kendimi derslere verdim. Özellikle lisenin son dönemlerinde hayattan resmen kopuk yaşadım. Lise3. sınıftayken dershaneye gitmeye başladım.çok başarılı olduğumdan dolayı 4. sınıfta dershaneye ücretsiz gittim.

Hafta sonları köyden ağrıya gelirken ulaşım sıkıntısı yaşıyordum. Lise döneminde ders çalışırken hedefim pedere bölümünü kazanmaktı. Öss konularında çok bilgiliydim ama bu bilgilerimi denemeler yansıtamıyordum. Sınava girdim ve sınavı kazanamadım, sınavı kazanamam beni hayal kırıklığına uğrattı. Ailem beni tekrar sınavlara hazırlanmamı istediler. Dershane dönemi çok güzel ve eğlenceliydi. Dershane dönemde her öğrencini çektiği sıkıntıları bende çektim.

Hazırlık dönemim çok sitıresli geçti. Sınava az kalmıştı kendimi motive etmeye çalışıyordum. Sınav gününde sınavı bir deneme olarak gördüm; öyle sınava girdim. Sınav açıklandı beklediğim puanı alamadım. Tercihleri verdim; Mersin Üniversitesi iktisat ingilizce bölümünü kazandım.

Öğrenim gördüğüm kurumlar Ağrı Final Dershanesi Taşlıçay Lisesi Taşlıçay Yavuz Selim İlköğretim Okulu Bayram yazı İlkokulu Mersin üni. Eskişehir anadolu üni.  Ağrı aicuni

Üniversite dönemi Üniversite ortamı bana çok yabancı geliyordu. Bunun temel sebebi kültürel farklılık ve sosyal ortamların farklı olmaları. Üniversiteyi orda üç dürt ay okuyabildim. İngilizce bana çok zor geldiğinden bırakmak zorunda kaldım. Ağrıya geldim tekrar hazırlanmaya başladım. Bu hazırlık döneminde bende heyecan ve sitres yoktu. Bunun sebebi üniversite ortamını görmem ve üniversitenin bana basit gelmesiydi. Sınava girdim yine beklediğim puanı alamadım.

Tercih verdim ve Eskişehir Anadolu üniversitesi sınıf öğretmenliği bölümünü kazandım. Eskişehir’i tercih etmemin sebebi evimizin oraya taşınmasıydı. Eskişehir Anadolu Üniversitesi çok güzel bir okuldu. 2012 yılında eğitim sisteminin değişmesiyle sınıf öğretmenliğinin kpss puanını yükselmesinden dolayı üniversiteyi bıraktım Gene dershane yolunu tutmadım. Bu sefer evde kendim hazırlanmaya başladım. Sınava girdim ve sayısal bölümün üzerinden tercih verdim.

Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi ilk öğretim matematik bölümünü kazandım. İşte arkadaşlar gördüğünüz gibi buradayım Bu bölüme severek ve isteyerek geldim. Ağrıyı tercih etmemin sebebi benim memleketim olmasındandır. Ağrı üniversitesi tam olarak yeni olduğu halde çok güzel bir yapılanma sistemine sahip. Kendi memleketim olduğu için yabancılık çekmiyorum. Çünkü çoğu insanı tanıyorum, hep arkadaş ve akrabam var.

Eskişehir’deki hayatım 2011’in sonunda evimiz Eskişehir taşındı. Eskişehir’e taşınmamızın temel sebebi akrabalarımızın orada yaşamasıydı. İlk yıl yabancılık ve memleket özlemini çekiyorduk. Burda yaptığı gibi orda da çiftçilik yapmaya devam ediyoruz. Eskişehir’e ve çevreye alıştıktan sonra burayı sevmeye başladım. Şimdi Eskişehir benim ikinci memleketim oldu Eskişehir’in Beylikova İlçesinin Parsibey Köyü çok yeşil ve ağaçlık bir yapıya sahiptir.ilçenin en güzel köyüdür. Porsuk çayırı köyün hemen yanından geçiyor. Meyve çeşitlerinden hemen hemen hepsi yetişir . Eskişehir’deki hayatım