MESLEK ANALİZİ VE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
T.C. KAHRAMANMARAŞ VALİLİĞİ İl Millî Eğitim Müdürlüğü
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
KOMŞU ÜLKELERLE TİCARETTE GAZİANTEP’İN ÖNEMİ
SINAVSIZ GEÇİŞTE KİM NEREYİ YAZABİLİR?
KAZAN EFES TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
VOLEYBOL İNDEKS (OYUNCULARIN FİZİK YETENEKLERİNİN ÖLÇÜMÜ)
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAKIM TALİMATLARI B.E.Ü
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HOŞGELDİNİZ 2005 Yılı Gelir Vergisi Vergi Rekortmenleri
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Soruya geri dön
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
BESLENME ANEMİLERİ VE KORUNMA
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
MESLEK ANALİZİ VE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
Devam eden proje sayısı
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖLÇÜM VE DENETİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Katsayılar Göstergeler
Proje Konuları.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Bu Slayt Bodrum esnaf ve sanatkarlarını bilgilendirmek amacıyla Bodrum Esnaf ve Sanatkarlar Odası Mesleki Eğitim Merkezinde Hazırlanmıştır.
ELEKTRİK ELEKTRONİK BÖLÜMÜ
ÇINARLI MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
M.T.O.K. NEDİR ?      Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarının kısaltılmasıdır. Üniversite kılavuzunda bir bölümün yanında eğer M.T.O.K. yazıyorsa; bu,
OSMANGAZİ MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ
Uzm.Öğr.Muzaffer GARİP TÜRKİYE MESLEKİ EĞİTİM KURULU KARARLARI.
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU LİSESİ
Bu Slayt Çarşamba esnaf ve sanatkarlarını bilgilendirmek amacıyla Mesleki Eğitim Merkezinde Hazırlanmıştır.
MESLEK ANALİZİ YE DERS PROĞRAMLARININ HAZIRLANMASI AMAÇ:Bir eğitim ve öğretim faaliyetinin amacına ulaşması için neyin nasıl nerede ve ne zaman öğretileceğini.
OKUL TANITIM BİLGİLERİ İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 21 Öğrenci Sayısı : 314 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 16 Fen Laboratuarı Sayısı : 0 BT(Bilgisayar)
FATİH MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM KURUMLARI TANITIMI
İSKENDERUN KAYMAKAMLIĞI İSKENDERUN MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
KARTAL ŞEHİT BURAK CANTÜRK ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KARTEPE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BAFRA İSMAİL AHISKALI MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ TANITIM SUNUSU Hazırlayanlar : Hasan YILMAZ Erkan BÜLBÜL.
Sunum transkripti:

MESLEK ANALİZİ VE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

MESLEK ANALİZİ YE DERS PROĞRAMLARININ HAZIRLANMASI AMAÇ:Bir eğitim ve öğretim faaliyetinin amacına ulaşması için neyin nasıl nerede ve ne zaman öğretileceğini önceden tespit edilmesi başka bir deyişle bir plana bağlanması gerekir. Bir işin ya da mesleğin öğretilebilmesi için bu işin ya da mesleğin önce analiz edilmesi gerekir. Analiz sonunda ortaya çıkan ön bilgi beceri ve alışkanlıklar dersin muhtevasını oluşturur. hem de mantıklı bir öğretim sırasına göre dizilmesini mümkün kılar.

Tanımı ve Önemi: İşve meslek analizleri bir işi yada belirli bir mesleği gerektirdiği görevleri etkili olarak yapabilmek, bir kişinin sahip olması gereken bilgi beceri ve iş alışkanlıklarını tespit edebilmek için yapılır. Mal ve hizmet üretimi için gerekli olan hammadde,yarı mamul madde,makine alet ve cihazlar,uygulanacak yöntemler, finansman kaynakları ve bunun gibi unsurlar üretime başlamadan önce detaylı çalışmayı gerektirir. Üretimin verimliliği ile bu çalışmalar arasında sıkı bir ilişki vardır.

Analizde Kullanılan Terimlerin Anlamları: 1-İş ve meslek analizi: İş mesleklerin öğretilebilecek unsurları belirlemek amacıyla yapılan sistemli bir öğretim envanteri çalışmasıdır. 2-Meslek: Bir kişinin kazanç sağlamak amacıyla yaptığı çeşitli seviyede bilgi ve beceri ve iş alışkanlıklarını gerektiren faaliyetlerinin bütünüdür.

3-Üretim meslekleri: Ham ve yarı mamul maddeleri bir dizi üretim sürecinden geçirerek mamul maddeye dönüştüren mesleklerdir. 4-Hizmet meslekleri: Esasta bir mamul üretmeyen ancak bir ürünün istenilen görevlere yerine getirebilmesi için gerekli bakım onarım, muayene, kontrol, montaj ve bunun gibi faaliyetlerini yapan mesleklerdir.

5-iş (üretim Mesleklerinde): En az iki hareketten meydana gelen tamamlanmış bir mamul eşyadır. 6-İş (hizmet mesleklerinde): Tamamlanmış bir bakım onarım, muayene, kontrol, montaj faaliyetleridir. 7-İşlem: İşi meydana getiren başlıca hareketlerin her birisidir.

8-İşlem basamağı: İşlemin tamamlanması için gerekli sınırlı hareketlerdir. 9-Teknik bilgi: Mesleğinde yeterli olan bir kişinin bilmesi gerekli olan konulardır. 10-İş alışkanlığı: İş hayatında çalışan bir kişide bulunması gerekli olan iş ile alakalı alışkanlıklarıdır.

İŞ VE MESLEK ANALİZİNDE İZLENEN SIRA A)meslekleri Ana Bölümlere Ayırma: Endüstriyel mesleklerin analizinde yapılacak ilk iş bu meslekleri bölümlere ayırmaktır. Bölümlemede iki temel hedefin gerçekleşmesi esas alınmıştır. 1-Öğretim için yapılacak analiz çalışmaları bir faaliyet alanı ile sınırlı tutarak muhtemel yanılgıları asgariye indirmek. 2-Analiz çalışmalarının makul bir süre içerisinde tamamlanmasına imkan vermek.

B)Mesleklerin Bölümlere Ayrılmasında Ölçütler: 1-Bölümleme o mesleğin endüstri ya da iş hayatındaki tabi iş bölümüne uygun olmalıdır. 2-Bölüm öğretim muhtevası mesleğe hazırlık safhasında olan bir kişinin bir bölümde yetiştirilmesi 6-9 aylık bir eğitim gerektirmektedir. 3-Bir bölümde yetişen kişinin endüstri yada iş hayatında bir işe giriş yapabilmelidir.

c)Bölümleme metotları: Mesleklerin bölümlemelere ayrılmasında değişik metotlar uygulanır. Bu metotların başlıcaları şunlardır. 1-Makine Ve Aletler: Bazı mesleklerde kullanılan makine ve aletlerdeki değişmeler muhtevada önemli değişiklikler meydana getirebil ir. Örneğin tesviyeciliğin bölümlenmesinde temel ölçü makine ve alet çeşitleridir.

Güncellenen Alan ve Dal Isimleri İlköğretim MÇS (Yıl) Alan Sıra No Dal Sıra No Güncellenen Alan ve Dal Isimleri İlköğretim MÇS (Yıl) Orta Öğretim MÇS (Yıl) Ustalık Eğt. S (Yıl) Alan ve Dal Eski İsimleri Kapsama Alınma Tarihleri 1 AHŞAP TEKNOLOJİSİ AĞAÇ İŞLERİ   Ahşap Doğrama İmalatı 3 1,5 2 Doğramacılık 19.06.1986 Ahşap İskelet İmalatı Mobilya İskeletçiliği 01.03.2006 Ahşap Üst Yüzey İşlemleri Üst Yüzey İşlemleri 4 Ahşap Süsleme Ağaç Oymacılığı 06.01.1998 5 Mobilya İmalatı Mobilyacılık AYAKKABI VE SARACİYE TEKNOLOJİSİ AYAKKABI VE SARACIYE TEKNOLOIİSİ 6 Ayakkabı Modelistliği 12.09.2010 7 Ayakkabı Üretimi Ayakkabı İmalatçılığı Sayacılık 8 Saraciye Üretimi Çanta ve Saraciye 26.01.1995 9 Saraciye Modelistliği BAHÇECİLİK ÇİÇEKÇİLİK 10 Çiçek Düzenlemeciliği Çiçekçilik 11 Dış Mekân Bitkileri Yetiştiriciliği 13.08.2010 12 İç Mekân Bitkileri Yetiştiriciliği 13 Kesme Çiçek Yetiştiriciliği 14 Meyve Yetiştiriciliği 15 Peyzaj 16 Sebze Yetiştiriciliği BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ELEKTRIK ELEKTRONIK TEKNOLOJİSİ 17 Ağ İşletmenliği 18 Bilgisayar Teknik Servisi Bilgisayar Teknik Servisçiliği 19 Veri Tabanı Programcılığı 20 Web Programcılığı

ELEKTRİK-ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ ELEKTRIK ELEKTRONIK TEKNOLOJİSİ 23 5 DÖŞEMECİLİK   21 Mobilya Döşemeciliği 3 1,5 2 19.06.1986 22 Oto Döşemeciliği 1 20.06.1986 6 ELEKTRİK-ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ ELEKTRIK ELEKTRONIK TEKNOLOJİSİ 23 Bobinaj Bobinajcılık 24 Büro Makineleri Teknik Servisi Büro Makineleri Teknik Servisçiliği 06.01.1998 25 Elektrik Tesisatları ve Pano Montörlüğü Elektrik Tesisat ve Pano Montörlüğü 26 Elektrikli Ev Aletleri Teknik Servisi Elektrikli Ev Aletleri Teknik Servisçiliği 22.07.1989 27 Elektromekanik Taşıyıcılar Bakım Onarım Elektromekanik Taşıyıcılar Bakım ve Onarımcılığı 30.07.1990 28 Endüstriyel Bakım Onarım 29 Görüntü ve Ses Sistemleri 30 Güvenlik Sistemleri 01.08.2006 31 Haberleşme Sistemleri 26.01.1995 32 Otomasyon Sistemleri 33 Yüksek Gerilim Sistemleri 7 ELSANATLARI TEKNOLOJİSİ EL DOKUMA 34 Dekoratif Ev Tekstili 13.08.2010 35 Dekoratif El Sanatları 12.09.2010 36 El Dokumacılığı Kirkitli Dokuma 37 El ve Makine Nakışçılığı 38 Halı Desinatörlüğü 39 Sanayi Nakışçılığı

GEMİ YAPIMI (Deniz Araçları Yapımı) GEMİ YAPIMI-AĞAÇ İŞLERİ 41 8 FOTOĞRAFÇILIK   40 Fotoğrafçılık 2 1 16.01.1993 9 GEMİ YAPIMI (Deniz Araçları Yapımı) GEMİ YAPIMI-AĞAÇ İŞLERİ 41 Çelik Gemi Yapımı 3 1,5 Gemi İnşa 01.08.2006 42 Gemi Ressamlığı 12.09.2010 43 Gemi Boru Donatımı 44 Tekne ve Yat Yapımı Ahşap Yat ve Tekne Yapımı 06.01.1998 10 GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ GİYİM ÜRETİMİ TEKNOLOJİSİ 45 Çocuk Giyim Modelistliği 30.07.1990 46 Deri Giyim 47 Erkek Giyim Modelistliği 48 Erkek Terziliği 19.06.1986 49 Hazır Giyim Model Makineciliği Model Makinecilik 50 İç Giyim Modelistliği 51 Kadın Giyim Modelistliği 52 Kadın Terziliği 08.02.1987 53 Kesim Kesimcilik 54 Konfeksiyon Makineleri Bakım Onarım 11 GIDA TEKNOLOJİSİ 55 Çay Üretimi veİşleme 13.08.2010 56 Hububatİşleme 57 Sebze ve Meyve İşleme 58 Zeytin İşleme 59 Sütİşleme Yiyecek Içecek Hiz. Süt ve Süt Ürünleri İşlemeciliği 23.07.2000

GÜZELLİK VE SAÇ BAKIM HİZMETLERİ BERBERLIK -CILT BAKIMI VE GÜZELLİK 12 GÜZELLİK VE SAÇ BAKIM HİZMETLERİ BERBERLIK -CILT BAKIMI VE GÜZELLİK   60 Cilt Bakımı ve Güzellik 3 1,5 2 23.07.2000 61 Erkek Berberliği 22.07.1989 62 Kuaförlük 23.07.1989 13 İNŞAAT TEKNOLOJİSİ 63 Ahşap Doğrama ve Kaplamacılığı 01.08.2006 64 Betonarme Demir, Kalıpçılık ve Çatıcılık Betonarme Demirciliği Betonarme Kalıpçılığı ve Çatıcılık 04.08.1991 65 Çelik Yapı Teknik Ressamlığı 12.09.2010 66 Harita ve Kadastro 67 İç Mekan Teknik Ressamlığı 68 Mimari Yapı Teknik Ressamlığı Yapı Teknik Ressamlığı (Mimari) 69 PVC Doğramalmalat ve Montajcılığı PVC Doğrama İmalat ve Montajcılığı 70 Restorasyon 71 Statik Yapı Teknik Ressamlığı Yapı Teknik Ressamlığı (Statik) 72 Yapı Dekorasyonculuğu Boyacılık ve Yüzey Hazırlama 06.01.1998 73 Yapı Duvarcılığı Duvarcılık 19.06.1986 74 Yapı Zemin ve Beton Laboratuvarcılığı 75 Yapı Yalıtımcılığı 76 Yapı Yüzey Kaplamacılığı Döşeme ve Duvar Kaplamacılığı Sıvacılık

KONAKLAMA VE SEYAHAT HİZMETLERİ KONAKLAMA HİZMETLERİ 14 KAGIT TEKNOLOJISI   77 Kâğıt Üretimi 2 1 07.12.2003 15 KİMYA TEKNOLOJİSİ DERİCİLİK 78 Deri İşleme 06.01.1998 16 KONAKLAMA VE SEYAHAT HİZMETLERİ KONAKLAMA HİZMETLERİ 79 Kat Hizmetleri Elemanı Kat Elemanlığı 01.08.2006 80 Operasyon Elemanı 12.09.2010 81 Ön Büro Elemanı Ön Büro Elemanlığı 30.07.1990 82 Rezervasyon Elemanı 17 KURU TEMİZLEMECİLİK 83 Kuru Temizlemecilik 23.07.2000 18 KUYUMCULUK TEKNOLOJİSİ 84 Takı Imalatı (Kıymetli Metal ve Taş İşlemeciliği) 3 1,5 Kuyumculuk (Altın-Gümüş İşlemeciliği) 22.07.1989 85 Vitrin Kuyumculuğu 16.06.1996

19 MAKİNE TEKNOLOJİSİ MAKINE TEKNOLOJISI-MERMERCİLİK VE SÜSLEME TAŞÇILIĞI-ANAHTARCILIK VE ÇİLİNGİRLİK-SAATÇİLİK   86 Bilgisayar Destekli Endüstriyel Modelleme 3 1,5 2 Endüstriyel Modelleme 22.07.1989 87 Bilgisayar Destekli Makine Ressamlığı Makine Ressamlığı 01.08.2006 88 Bilgisayarlı Makine Imalatı İşlemleri (CNC) Tornacılık Taşlama ve Alet Bilemeciliği Tesviyecilik Frezecilik 19.06.1986 89 Endüstriyel Kalıp Endüstriyel Kalıpçılık 15.06.1996 90 Mermer İşleme Mermercilik ve Süsleme Taşçılığı 26.01.1995 91 Makine Bakım Onarım 12.09.2010 92 Anahtarcılık Ve Çilingirlik 1 06.07.2002 93 Saat Tamirciliği 20 MATBAA MATBAA TEKNOLOJİSİ 94 Baskı 95 Baskı Öncesi 96 Baskı Sonrası 97 Flekso Baskı 98 Ofset Baskı 99 Serigrafi ve Tampon Baskı 100 Tifdruk Baskı

METAL IŞLERI-AVIZE İMALATÇILIĞI-AHŞAP KAROSERCİLİĞİ 21 METAL TEKNOLOJİSİ METAL IŞLERI-AVIZE İMALATÇILIĞI-AHŞAP KAROSERCİLİĞİ   101 Avizecilik 3 1,5 2 23.07.2000 102 Çelik Konstrüksiyon Çelik Yapılandırmacılığı 19.06.1986 103 Isıl İşlem Isıl İşlemciliği 06.01.1998 104 Kaynakçılık 105 Karosercilik Ahşap Karosercilik 26.01.1995 106 Metal Doğrama Metal Doğramacılığı 16.01.1993 107 Metal Levha İşlemeciliği Metal Levha İşlemeciliği (Bakırcılık) 22.07.1989 108 Sac İşleri 109 Tarım (Ziraat) Alet ve Makineleri Bakım ve Onarımcılığı 1 30.07.1990 22 METALURJİ TEKNOLOJİSİ DÖKÜM TEKNOLOJİSİ 110 Döküm Dökümcülük 111 İzabe 12.09.2010

MOTORLU ARAÇLAR TEKNOLOJİSİ 23 MOTORLU ARAÇLAR TEKNOLOJİSİ   112 Dizel Motorları Yakıt Pompası ve Enjektör Ayarcılığı 2 1 22.07.1989 113 İş Makineleri Bakım Onarımcılığı 3 1,5 İş Makineleri Bakım Onanmcılığı 26.01.1995 114 Motorlu Araçlar LPG Sistemleri Bakım ve Onarımcılığı 01.03.2006 115 Motosiklet Tamirciliği 06.01.1998 116 Otomotiv Boyacılığı 19.06.1986 117 Otomotiv Elektrikçiliği 118 Otomotiv Elektromekanikerliği 01.08.2006 119 Otomotiv Gövdeciliği 120 Otomotiv Mekanikerliği 121 Otomotiv Motor Yenileştirmeciliği 122 Ön Düzen Ayarcılığı ve Lastikçilik

PAZARLAMA VE PERAKENDE 24 PAZARLAMA VE PERAKENDE SATIŞ ELEMANLIĞI   123 Satış Elemanlığı (15 uzmanlık) 1. Ayakkabı, Deri ve Yan Ürünleri Satış Elemanlığı 2. Elektrik ve Elektronik Malzemeler Satış Elemanlığı 3. Giyim ve Giyim Aksesuarları Satış Elemanlığı 4. Ġnşaat Malzemeleri Satış Elemanlığı 6. Kırtasiye ve Kitap Satış Elemanlığı 7. Meyve ve Sebze Satış Elemanlığı 8. Mobilya Satış Elemanlığı 9. Oto Yedek Parça Satış Elemanlığı Saat, Elektrikli Aletler ve Elektronik Araçlar Satış Elemanlığı 10. Sanayi Makineleri Satış Elemanlığı 11. Su ve Deniz Ürünleri Satış Elemanlığı 12. Şarküteri, Bakkal Ve Gıda Pazarları Satış Elemanlığı 13. Tarım Ürünleri Satış Elemanlığı 14. Tıbbi Araçlar ve Malzemeleri Satış Elemanlığı 2 1 23.07.2000 5. Kantin İşletmeciliği 01.03.2006 124 Sigortacılık 12.09.2010

SERAMİK VE CAM TEKNOLOJİSİ CAM TEKNOLOJİSİ-SERAMİK 128 25 PLASTİK TEKNOLOJİSİ PLASTİKÇİLİK   125 Plastik İşleme 3 1,5 2 Plastik İşlemeciliği 26.01.1995 126 Plastik Kalıp 12.09.2010 26 REKLAM TABELACILIĞI 127 Reklam Tabelacılığı 1 23.07.2000 27 SERAMİK VE CAM TEKNOLOJİSİ CAM TEKNOLOJİSİ-SERAMİK 128 Alçı Model Kalıp Model ve Kalıp Hazırlama 129 Cam Şekillendirme Cam Ürün İşlemeciliği 130 Cam Ürün Üretimi 27.01.1995 131 Çinicilik Çini Dekorlama 132 İndirme 133 Serbest Seramik Şekillendirme Seramik Şekillendirme 134 Sır Üstü Dekorlama Seramik Dekorlama 135 Tornada Form Şekillendirme 136 Tezyinat 137 Vitray 28 SOĞUTMA VE İKLİMLENDİRME 138 Soğutma ve İklimlendirme 04.08.1991 29 TESİSAT TEKNOLOJİSİ VE İKLİMLENDİRME GAZ VE TESİSAT TEKNOLOJİSİ 139 Isıtma ve Doğalgaz İç Tesisatı Isıtma ve Doğal Gaz İç Tesisatçılığı 19.06.1986 140 Isıtma ve Gaz Yakıcı Cihazlar (Servis) Isıtma ve Gaz Yakıcı Cihazlar Servisçiliği 141 Isıtma ve Sıhhi Tesisat Isıtma ve Sıhhi Tesisatçılık 142 Kalorifercilik

YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ 30 TEKSTİL TEKNOLOJİSİ TEKSTİL   143 Endüstriyel Dokuma 3 1,5 2 Dokumacılık 06.01.1998 144 Endüstriyel Örme Örmecilik 145 İplik İplikçilik 01.08.2006 146 Tekstil Laborantlığı 12.09.2010 147 Terbiye Teknolojileri Tekstil Terbiye 31 YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ 148 Aşçılık 22.07.1989 149 Barmenlik 1 150 Et ve Et Ürünleri İşlemeciliği 151 Fırıncılık 16.01.1993 152 Pastacılık, Tatlıcılık ve Şekerlemecilik 153 Servis Elemanlığı 30.07.1990

2-Kullanılan Malzeme: Bazı mesleklerde kullanılan makine ya da aletlerin değişmesi öğretim muhtevası yönünde önemli değişikliğe neden olmaz. Buna karşılık o meslek alanında kullanılan malzemenin değişmesi bölümlemede aranan ölçüye uygun değişikliği meydana getirir. Buna örnek olarak modelciliği gösterebiliriz. Model yapımında kullanılan malzemenin ağaç,metal ya da plastik olması 3 temel meslek bölümünü oluşturmaktadır.

3-Yapım tipi:Yapım tipi de mesleklerin bölümlere ayrılmasında bir diğer yöntemdir. Bu yönteme örnek olarak kalıp ve takım yapımcılığı gösterilebilir. Bu meslekte kalıp yapım tipine göre, 1-Hacim kalıpları 2-Biçimlendirme kalıpları 3-Bağlama ve delme aparatları olmak üzere üç bölüme ayrılabilmektedir.

4-Ürün Veya Hizmet Çeşidi: Ürünün veya hizmetin çeşidinin de bölümleme için aranan ölçünün bazı meslek alanlarında meydana gelmesinde etkili olmamaktadır. Hizmet çeşidi esas alınarak yapılan bir bölümleme şeklinde gösterilmiştir.

5-Temel İşlemler: Mesleklerin ana bölümlere ayrılmasında diğer bir yöntemde temel işlemlerdir. Metal işleri buna örnek olarak gösterilebilir. Bu mesleği 1-Soğuk şekillendirme 2-Sıcak şekillendirme 3-Kaynakçılık şeklinde bölümlendirebiliriz. Bu ana bölümler kendi içlerinde de ayrıca bölümlenirler.

d) Bilgi Konularının Analizi: Sanayide belirli görevleri gerektirdiği becerilerin analiz edilerek tespit edilmesi, öğretimin geliştirilmesi için yeterli değildir. Öğretimin etkili olarak yapılabilmesi için bilgi konularının da analiz edilmesi gerekir. Bu analizde teknik elemanların ne bilmesi gerekir? Sorusuna cevap aranmalıdır. Bilgi konuları yönünden analiz edilmesi gereken başlıca alanlar şunlardır.

1 -İşlemlere İlişkin Konular: Beceri analizi ile tespit edilen işlemlerin doğru ve etkili olarak yapılabilmesi için bu işlemlere ilişkin bilgi konuları tespit edilmesi ve öğretim programlarında bu konulara yer verilmelidir. Örneğin tornada konik tornalama işleminin yapılışı ile ilgili olarak; 1-Konik tornalama yöntemlerinin, 2-Konik hesaplarının bilinmesi gerekir. Analizle belirlenen işlemler bilgi konuları yönünden incelenmelidir.

Makine ve Alet Bilgisi: Endüstriyel görevlerin yapılışı sırasında değişik nitelikte makine ve aletler kullanılır. Bu makine ve aletlerin bir kısmı basit bir kısmı da ileri teknolojinin ürünüdür. Makine ve alet konuları yönünden analizinde şu unsurlar dikkate alınır. a) Yapıları (konstrüksiyon) b) Çalışma esasları c) Muayene ve kontrol yöntemleri d) Çeşitleri ve standartları e) Emniyet düzenleri

3-Malzeme Bilgisi: Üretim ve hizmet veren işyerlerinde kullanılan malzemeye ilişkin bilgi konularının da tespiti gerekir. Bu analizde aşağıdaki sorulara cevap aranır. a)Malzeme üretme yöntemleri b)Özellikleri c)Muayene ve kontrol yöntemleri d)Çeşitleri ve standartları e)Endüstride kullanılma esasları 4-Meslek Matematiği: Görevin gerektirdiği teknik hesaplamaların yapılabilmesi için gerekli matematik bilgiyi içerir.

5-Uygulamalı Fen: “Endüstriyel uygulamaların dayandığı bilimsel esaslar nelerdir?”Sorusuna cevap aranır. Uygulamalı fen konuları fizik, kimya ve biyolojinin analizi yapılan özel uygulamaları ile ilişkilidir. Örneğin; araçlardaki akümülatörlerde enerji değişiminin esaslan bir uygulamalı fen konusudur.

6-grafik İletişim: Endüstride geniş ölçüde kullanılma alanı bulunan evrensel bir teknik değildir. Bu alanda çalışan bir teknik elemanın a)Yapım resimlerini b)Projeleri c)Şema ve diyagramları doğru olarak okuyabilmesi ve yorumlayabilmesi için neler öğretilmelidir? Sorusuna cevap aranır.

7-İş Güvenliği Ve İşçi Sağlığı:İş güvenliği ve işçi sağlığı ile ilgili ne gibi davranışların geliştirilmesi gerektiğini belirleyebilmek için özetle şu unsunlar incelenmelidir. a) İş kazalarını önlemek için gerekli tedbirler b) Meslek hastalıkları ve korunma yöntemleri c) İlk yardım

E)Beceri Elemanlarının Analizi: Beceri ile ilgili unsurları üçe ayırmak mümkündür. l-İş: Üretim mesleklerinde en az iki hareketten meydana gelen tamamlanmış bir mamul eşyadır. İş, işlemlerinin öğretilmesinde araçtır. 2-İşlem:İşi meydana getiren başlıca hareketlerden her birisidir. İş şu ana guruplarda toplanabilir. - Çizgi ile gösterme. - Talaş kaldırarak biçimlendirme. - Talaş kaldırmadan biçimlendirme. - Ölçme ve kontrol. - Sökme, takma, birleştirme, arıza teşhisi, montaj vb.

Bir hareketin işlem niteliğinde olup olmadığına karar verebilmek için ölçülerin var olup olmadığına bakılmalıdır. 1-Hareket eğitimi gerektiren yeterli unsurlara sahip bulunmalıdır. 2-Hareket diğer hareketlerle birleşerek daha anlamlı bir bütün olan iş ya da hizmet oluşturabilmelidir. 3-Hareketin başlangıç ve bitiş noktalan kolaylıkla ayırt edilebilmelidir. 3-İşlem basamağı:İşlemin tamamlanabilmesi için gerekli sınırlı hareketlerdir.

F)İş Alışkanlığı Konularının analizi: Kişinin iş içerisinde başarılı olabilmesi için bilgi ve beceri yanında iş hayatında benimsenen doğru iş alışkanlıklarına da sahip olması gerekir. İş alışkanlığı kişinin belirli durumlar karşısında önceden benimsenen davranışları otomatik olarak göstermesidir.

İş alışkanlıları başlıca 5 gurupta toplanabilir. 1-İş alışkanlığı ve işçi sağlığı 2-Düzenli çalışma 3-Ekonomik çalışma 4-Teknik işbirliği 5-Değer takdir etme

ÖRNEK İŞ ALIŞKANLIKLARI (TORNACILIK) 1- Torna tezgahının bakımını imalatçı katalogunda belirtilen esaslara göre düzenli olarak yapmak. 2- Torna tezgahı,aynası üzerinde, anahtarı takılı bırakma. 3- Tornada çalışırken koruyucu siperleri yerinde muhafaza etme. 4- Ölçü ve kontrol aletlerini periyodik olarak kontrol etmek.

5- Ölçü ve kontrol aletlerini temiz ve düzenli kullanmak. 6- Dönen parçalara özellikle keskin köşelere dokunmamak. 7- Tornada çalışırken talaşları hiçbir zaman elle çekmemek. 8- Tornada çalışırken emniyet kurallarına uygun giyinmek. 9- Torna tezgahı ve çevresini daima temiz tutmaya çalışmak. 10- Mekanik ve elektrik arızaları derhal noksansız olarak gidermek.

İş ve İşlemlerin Öğretim İçin Düzenlenmesi 1-Bir işlemin sıralanmasında dikkat edilecek temel hususlar şunlardır. A)İşlemin güçlük derecesi B)İşlemin öncelikle öğretilmesinden fayda C)Kişinin gelişmişliğine uyumun? D)İşlemin tekrar sayısı.

2-İşlerin Sıralanması: Öğretim için yaptırılacak işlerin sıralanmasında temel ölçütler işin basitliği ve karmaşıklığıdır. İşler basitten karmaşığa doğru sıralanmalıdır.