Yağmurda Kayganlık YAĞMURLU DURUMLARDA ARABA KULLANIRKEN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
Advertisements

KARDA VE BUZDA GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
1. RİP Kıyıdan / Plajdan denize doğru olan bir akıntıdır.
KAMYON İŞARET LEVHALARI
GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
İŞ BAŞI EĞİTİMİ (TOOLBOX TALK)
NOSTALJİ GRUBU - Ayla ARSEVEN - Sevda DOĞAN - Ülkü ÜLKER - Aysel YILDIRIM - İsmail YÜKSEL.
EMNİYET KEMERİ TAKMANIN ÖNEMİ
Yağmurda Kayganlık (Yağmurda araba kullanmak)
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
YAGMURLU HAVALARDA GÜVENLİ SÜRÜŞ
ARACINIZ KIŞA HAZIR MI? TEAM ACADEMY.
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
FORKLİFT KULLANIMINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
Defansif, Savunmacı ve Güvenli Sürüş Teknikleri
KONU: TRAFİK KURALLARI VE İŞARETLERİ
BASINÇ.
TRAFİK KAZALARININ ÖNLENMESİ
Yağmurlu havalarda trafiğe çıkarken çok dikkatli olmalıyız. Çünkü, yağmur yağdığı zaman trafik daha tehlikeli olabilir.
OTOMOBİLLERDE GÜVENLİK SİSTEMLERİ
FORKLİFT KULLANMA TALİMATI VE KRİTERLERİ
FEN ve TEKNOLOJİ / BASINÇ
TAKİP MESAFESİ HIZIN YARISI KADAR METREDİR
GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
TEKNİK İZ İŞARETLERİ İzciler gittikleri yerleri arkadan gelen arkadaşlarına bildirmek ya da geri rahat dönebilmek için, kendilerinin anlayabileceği tarzda.
TRAFİKTE EMNİYET KEMERİ KULLANMANIN ÖNEMİ
BASINCIN İLETİMİ PASCAL PRENSİBİ
Saygıdeğer Öğretmenim ve Sevgili Arkadaşlar
OSMAN ACAR KONU Drift Nedir? Nasıl yapılır GENEL AMAÇ Bilgi Vermek ÖZEL AMAÇ Dinleyicilerin, yeni bir spor dalı olan Drift’ i tanımaları ve.
TRAFİK DERSİ TRAFİK DERSİ.
TOPRAK KAYMASI (HEYELAN) VE KORUNMA
ÇOCUKLARIN UYMASI GEREKEN TRAFİK KURALLARI
1. RİP Kıyıdan / Plajdan denize doğru olan bir akıntıdır.
TRAFİK İŞARET LEVHALARI VE GÖREVLERİ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
ENERJİ VERİMLİLİĞİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİZ?
Öğr.Gör. Sinan YENAL DEÜ-SHMYO
ÇIĞ Dağlık alanların dik yamaçlarında, fazla kar yağışından sonra ortaya çıkan kar tabakasının harekete geçmesine " çığ" denir.
Deney No: 4 Derişimin Tepkime Hızına Etkisi
Güvenli Sürüş İçin Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
ISI MADDELERİ ETKİLER.
KARLI HAVADA YOLCULUK.
Kazaların Başlıca Nedenleri DDikkatsizlik AAlkol UUykusuzluk AAksamalar ( Önlem Almama,vb) KKorkaklık Ve Kararsızlık SSis YYola Atlama BBuzlu.
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
AĞIRLIK TRANSFERİ. ARKADAN KAYMA Özellikle virajlara hızlı girildiğinde yada kaygan yollarda sollamalarda araç, direksiyonu kırdığımız yönün zıt yönüne.
Viraja girmeden önce neler yapmamız gerekiyor ülkemiz trafiğinde sürücülerimizin en bariz hatalarından biri, viraja giriş ve çıkışlarda yaşanmakta işte.
Fren Sistemi Fren Sisteminin Görevi Aracın hızını düşürmek,
Konu : Karayolu Yapısı ve Trafik İşaretleri
Ulaşım; Deniz yolu, hava yolu, demir yolu ve kara yolu ile sağlanmaktadır. Ulaşım türleri arasında en yoğun kullanılan kara yolu ulaşımıdır. Kara yollarında.
TRAFİK KAZALARI VE NEDENLERİ
SU DÖNGÜSÜ HÜSEYİN KANBER MARMARA COĞRAFYA ÖĞRETMENLİĞİ
AKILLI HIZ KONTROL SİSTEMİ
TRAFİK İŞARET LEVHALARI VE GÖREVLERİ
Konu : Öndeki Aracı Geçme – Geçilen Araç Sürücüsünün Uyacağı Kurallar
Güvenli Sürüş Teknikleri
Yağmurda Kayganlık (Yağmurda araba kullanmak).
TRAFIC SINGS.
GÜVENLİ GEÇİŞ YERLERİ.
Taşıt Yolundan Karşıdan Karşıya Nerelerden ve Nasıl Geçmeliyiz ?
TRAFİK DERSİ TRAFİK DERSİ.
FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ
2009 Yılı Trafik Kazaları SON 20 YILDA  5.5 milyon trafik kazası  160 Bin Ölü (Milyonlarca öksüz çocuk)  2.2 Milyon yaralı ve sakat  5 Milyar dolar.
KAMYON İŞARET LEVHALARI Genişlik (Genişliği 2.30 m’den Fazla Olan (Taşıt Giremez) Yükseklik (Yüksekliği 3.50 m’den Fazla Olan Taşıt Giremez) Uzunluk (Uzunluğu.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
KAMYON İŞARET LEVHALARI Genişlik (Genişliği 2.30 m’den Fazla Olan (Taşıt Giremez) Yükseklik (Yüksekliği 3.50 m’den Fazla Olan Taşıt Giremez) Uzunluk (Uzunluğu.
EMNİYETLİ SÜRÜŞ (DAHA İYİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ)
Sunum transkripti:

Yağmurda Kayganlık YAĞMURLU DURUMLARDA ARABA KULLANIRKEN EN TEHLİKELİ ZAMAN TAM YAĞMURUN BAŞLADIĞI ZAMANDIR Yeni başlayan yağmur, yolun yüzeyinde bulunan toz, yağ, kauçuk tozu ile karışır ve kaygan bir zemin oluşturur. YAVAŞLA!! Böylelikle lastiklerin yol tutuşu güçlenecek ve çekiş artacaktır.

Yağmurda Kayganlık Kentlerdeki cadde\yol yüzeyleri, banliyö bölgeleri, ve bunun gibi aşırı trafik veya trafik sıkışıklığı olan bölgeler düşük hızlarda bile kaymaya neden olabilecek yağ ve bunun gibi birçok maddelerle doludur. Su birikintilerinin üzerinden geçmemeye özen gösterin, zira su yoldaki delikleri veya diğer tuzakları gizler.

Yağmurda Kayganlık Sürücüler, önündeki araç acil olarak durduğu taktirde kuru yüzeye oranla durması daha zor olacağından takip mesafelerini arttırmalıdır.

Yağmurda Kayganlık Çevrenizi her zaman kontrol edin. Yolunuzu “yorumlayın” ve aniden fren yapmaya veya direksiyon kırmaya karşı hazırlıklı olun. Sürekli olarak arkanızda seyahat eden diğer araçları gözlemleyin ve kontrol edin. Şunu unutmayın ki bu sürücüler de sizinle aynı koşullarda seyahat etmektedir. Boyalı yüzeylerde (kaygan) araba kullanmaktan kaçının. Geçmek için en uygun anı bekleyin.

Düzensiz yüzey ve çukurlar yağmur suyu tarafından gizlenir. Yağmurda Kayganlık ÜZERİNDE SEYAHAT ETTİĞİNİZ YOL YÜZEYİNİN ÖZELLİKLERİNİN BİLİNCİNDE MİSİNİZ? Eğer yol yüzeyinde tamir yamaları, yeni ve\veya cilalanmış yüzey veya yetersiz yağmur suyu akışı varsa süratinizi daha da azaltın. Düzensiz yüzey ve çukurlar yağmur suyu tarafından gizlenir.

SOLLAMA, KAVŞAKLAR VE KÖPRÜLER Yağmurda Kayganlık UYARI!! SOLLAMA, KAVŞAKLAR VE KÖPRÜLER

Yağmurda Kayganlık Sakin kalın. Görüş mesafesi ve boşluk için uygun koşullar oluşuncaya kadar bekleyin. Sollama sırasında yapılan hızlanma ve azalan çekiş yol tutuş kontrolünde kayıp yaratabilir. Viraja girerken daha da fazla YAVAŞLAYIN. Özellikle de yol yüzeyinin durumu uygun değilse.

Yağmurda Kayganlık Bir köprüye yaklaşırken yavaşlayın. Mevcut meyilin ani değişiminde kontrol kaybı yaşanabilir. AYRICA KÖPRÜLER DE HYDROPLANING (AQUAPLANING) İÇİN İDEAL YERLERDİR, YANİ DAHA DA DİKKATLİ OLUN

HYDROPLANING VEYA AQUAPLANING (Su yastığı üzerinde kayma-Kızaklama) Yağmurda Kayganlık HYDROPLANING VEYA AQUAPLANING (Su yastığı üzerinde kayma-Kızaklama) Ne demektir? Hydroplaning suyun lastikle yüzeyin arasına girmesi sonucu, lastiğin yer ile temasının aşırı derecede kaybıdır. (su derinliği > 0,5 mm). Bu duruma neden olan ana sebepler: Yetersiz yüzey drenajı sonucu yağmur suyu toplanması ve su derinliği. Lastik diş derinliği ve dizaynı Hız.

Yağmurda Kayganlık Hydroplaning (Kızaklama) nasıl oluşur? Lastiğin altında ve önünde bulunan su basıncı, seyir hızıyla artar. Su basıncı sürekli artmaya başlayarak bir süre sonra, lastiğin yol yüzeyinde yüzmesine sebep olur. Lastiğin su kanallarının kapasitesi dolunca, lastiğin yüzeyle teması engellenir. 30 km/s Veya daha az 30 - 50 km/s arasında 70 km/s veya daha fazla Lastik yüzeyle temasını sürdürür, su zorlanmadan kanallardan geçer. Su basınç oluşturmaya başlar, ve lastiği yerden bir miktar kaldırabilir. Lastik ve yüzey arasında su sıkışması meydana gelir. Lastiğin zeminle teması kesilir.

Yağmurda Kayganlık Lastiğin araçla yol yüzeyi arasında sadece bir halka olduğunu unutmayınız. Lastiğin şişkinlik basıncını periyodik olarak kontrol edin ve diş derinliğinin 2mm’nin altında olmadığına emin olun. Lastiklerinize çok şey bağlıdır. En önemlisi de sizin güvenliğiniz!!!

Hydroplaning olasılığı, Kısmi veya toplam yol tutuş ve fren kaybı. Yağmurda Kayganlık Hydroplaning olasılığı, Aracın hızı, lastik diş derinliği, lastik dizaynı ve mevcut suyun derinliğine bağlıdır. Sonuç olarak, lastik diş derinliği az veya su derinliği fazla ise, hydroplaning olasılığı düşük hızlarda bile mevcuttur. Sonuçlar? Kısmi veya toplam yol tutuş ve fren kaybı. En iyisi: Yağmurda yavaşlamak

Hydroplaning’in üstesinden gelebilmek Yağmurda Kayganlık Hydroplaning’in üstesinden gelebilmek Ayağınızı gazdan çekin Fren yapmayın veya hızlanmayın Direksiyonu ani kırmayın Lastikleriniz yüzey ile yeniden temasa geçene kadar bekleyin . Tamamen dinamik hydroplannig olayında (bütün lastikler), sürücü tarafından yapılacak hiçbir hareket, yol yüzeyine yansımaz. Kısmi hydroplanning sırasında, yüzey ile temas halinde olan lastik veya lastikler emirleri (fren, hızlanma) uygulayarak aracın tehlikeli ve kontrolsüz reaksiyonunu başlatmış olur.

1) Araç hydroplaning (Kızaklama) halindeyken sürücü ne yapabilir? Yağmurda Kayganlık SORU 1 1) Araç hydroplaning (Kızaklama) halindeyken sürücü ne yapabilir? A) Ayak gazdan çekilir, lastik kızaklamasını yok etmek için debriyaja basılır, ve direksiyon ani şekilde kırılır. B) Daha iyi çekiş sağlamak için, aracın agresif şekilde tepki vermesine mahal vermeden yavaşça gaz verilir. C) Gaz pedalından ayak çekilir ve yüzeyle tekrar temasın sağlanması beklenir

1) Araç hydroplaning (Kızaklama) halindeyken sürücü ne yapabilir? Yağmurda Kayganlık SORU 1 1) Araç hydroplaning (Kızaklama) halindeyken sürücü ne yapabilir? Doğru cevap: C) Gaz pedalından ayak çekilir ve yüzeyle tekrar temasın sağlanması beklenir

Yağmurda Kayganlık Bir daha yağmurda araba kullanırken aracınızın altında, daha doğrusu, lastiklerle yol yüzeyinin arasında neler olduğunu düşünün. Unutmayın ki aynı olay etrafınızdaki bütün araçlarda olmaktadır.

Bu bilgileri aileniz ve arkadaşlarınızla paylaşın. Bu bilgileri paylaşın... Bu bilgileri aileniz ve arkadaşlarınızla paylaşın.