Kişisel Zaman Yönetimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Geleceği Bilgiye Dayalı Yönetelim
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI
ZAMAN TUZAKLARI VE TUZAKLARIN YÖNETİMİ
Kadir YILMAZ Tepecik İlkokulu/Ortaokulu Müdürü
ETKİLİ ZAMAN YÖNETİMİ TEKNİKLERİ
İŞ DİSİPLİNİ VE ZAMAN YÖNETİMİ
ZAMAN YÖNETİMİ 1) Zaman 2) Zaman Yönetimi
Kişisel Zaman Yönetimi
Zaman Yönetimi.
Etik Eğitici - QMS Auditor / Lead Auditor
Zaman Yönetimi ve Yönetim Fonksiyonları ile İlişkisi
ZAMAN TUZAKLARI Plansızlık, düzensizlik,
ZAMAN YÖNETİMİ ve ETKİLİ KULLANMA YÖNTEMLERİ
Zaman Yönetimi Yazarı: Martin Scott Seda ERBİL.
BAŞARILI OLMAK ELİMİZDE
İnsanın İletişim Kapasitesi
UZAKTAN EĞİTİMDE ZAMAN YONETiMi Uzm.Nazime Tuncay.
Kişisel Zaman Yönetimi
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
İş Disiplini ve Zaman Yönetimi
MODÜL 4 Organizasyon.
KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
ZAMAN YÖNETİMİ hazırlayan sunan
ZAMAN YÖNETİMİ ZAMAN; YERİNE KONMASI, GERİ DÖNDÜRÜLMESİ, YENİLENMESİ, DEPOLANMASI, SATIN ALINMASI MÜMKÜN OLMAYAN BİR KAYNAKTIR. ZAMAN, ARKA ARKAYA DİZİLMİŞ.
ZAMAN YÖNETİMİ ©Elif Saral Mutlu-VKV Koç Özel İÖO, 2003.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
KİŞİSEL ZAMAN YÖNETİMİ
tüm öğrencilere başarılar dileriz.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Kişisel Zaman Yönetimi
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Rakamlarla Öğrenme Biz.. %80 Söylediklerimizin %90
Etkili Zaman Yönetimi Biyomedikal Müh. İbraHİM PAY
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
ZAMAN YÖNETİMİ Zaman nedir? Zaman yönetimi nedir?
ZAMAN YÖNETİMİ Zaman bütün insanlara eşit sunulan ve allahın adaletini gösteren olgudur. Çünkü zenginin fakirin gencin yaşlının ama herkesin eşit sahip.
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ
ZAMAN YÖNETİMİ.
ZAMANI VERİMLİ KULLANMA
KİŞİSEL ZAMAN YÖNETİMİ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
HOŞ GELDİNİZ 3 – C SINIFI 2013.
PLANLI ÇALIŞMANIN GEREĞİ
REHBERLİK SERVİSİ.
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Kişisel Performans ve Zaman Yönetimi
Verimli Ders Çalışma, Zaman Yönetimi…
ZAMAN YÖNETİMİ.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
ZAMAN YÖNETİMİ ve ETKİLİ KULLANMA YÖNTEMLERİ
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Amaç Kişilerin, zamanı etkin biçimde kullanarak verimliliğini arttırması Hedef Zaman yönetiminin önemini açıklayabilmek Zaman tuzaklarını açıklayabilmek.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
ZAMAN YÖNETİMİ ve ETKİLİ KULLANMA YÖNTEMLERİ
ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Kadir YILMAZ Tepecik İlkokulu/Ortaokulu Müdürü
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

Kişisel Zaman Yönetimi Yazarı: Marion E. Haynes Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Kalite İnsana Saygıyla Başlar... Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Zaman Yönetimi Zaman; Yerine konması, geri döndürülmesi, yenilenmesi, depolanması, satın alınması mümkün olmayan bir kaynaktır. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Yapılacak her iş için bir zaman gereklidir. Zaman pahalıdır. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Bu semineri size niçin bilgisayar aracılığıyla anlatıyorum? Çünkü... Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

İnsanın İletişim Kapasitesi İletişim Ortamı Geçici Hafızaya Kayıt Hızı Kalıcı Hafızaya Kayıt Hızı Duyma 640.000 b/s 2 b/s Tat, Koku Veri Yok Dokunma 13.000.000 b/s 40 b/s Gözle İzleme 1.000.000.000 b/s 3.125 b/s Bilinçli İzleme 7.000.000.000 b/s 21.843 b/s İnteraktif İletişim 880.000.000.000 b/s 2.750.000 b/s Kaynak: MIT&HPLab proje sonuçları, Palo Alto, 1997 Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

İletişim Cihazları Kapasitesi Ortam Veri Akışı Debisi Telefon 64.000 b/s 64 KB/s TV 5.000.000 b/s 5 MB/s HD TV 1.000.000.000 b/s 1 GB/s Bilgisayar 10.000.000.000 b/s 10 GB/S Kaynak: MIT&HPLab proje sonuçları, Palo Alto, 1997 Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

10 GB/s Anlamı 10 GB/s Anlamı 160 Telefon konuşması 1000 Kitap sayfası 2000 TV Kanalı 500 HDTV Kanalı Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Hafızada Kalma Oranları METOD % Okuma 10 Film izleme 50 Dinleme 20 Sergiyi gezme Resme bakma 30 Gösteri izleme Tartışmaya katılım 70 Konuşma yapma Dramatik sunum yapma 90 Gerçek bir deneyi canlandırma İnteraktif multimedya Bir projeyi gerçekleştirme Her 100 birim bilgi, hangi yöntemde ne kadar akılda kalıyor, hatırlanabiliyor? ABD Drexel üniversitesi Mühendislik öğrencileri için geliştirilmiş bir eğitim tecrübesi An Enhanced Educational Experience for Engineering Students E4 projesi 1988-1997 dönemi sonuçları Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Zaman, bazen hızlı, bazen de yavaş geçer. Bu nedenle zamanı objektif (gerçek) ve sübjektif (algılanan) zaman olarak ikiye ayırabiliriz. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

İstemek, Başarmak İçin Gereklidir; Ama Bitirmek İçin Başlamak Gereklidir. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Objektif zaman; Ölçülebilen ve gözlenebilen saat zamanıdır. Sübjektif zaman; Ölçülmesi ve değerlendirmesi zor bir zamandır. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Zaman Tuzakları Plânsızlık Öncelikleri belirleyememek ve sıralayamamak Ertelemek Kendini gereğinden fazla işe adamak Acelecilik Kırtasiyecilik ve verimsiz okuma Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Rutin ve gereksiz işler Açık kapı politikası (hayır diyememek) Gereksiz telefonlar Gündemsiz ve verimsiz toplantılar Kararsızlık Yetki verememek Dağınık masa ve büro düzeni Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Planlama yapılmadığı takdirde, işler zamanında bitmemekte ve bunun sonucunda işleri planlamaya zaman kalmamaktadır. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Dikkatli bir planlama iyi bir zaman yönetiminin temelidir. Yönetim planlama ile başlar. Ve en önemli aşamadır... Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Öncelikler Belirleyememek ve Sıraya Koyamamak Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Öncelikleri bilmek ve sıralamak... Hoşlandığımızı Çabuk bitecek olanı Kolay olanı Bildiğimizi Acele yapılanı Başkalarının isteğini Hoşlanmadığımızdan Uzun sürecek olandan Zor olandan Bilmediğimizden Önemli olandan Kendi seçtiğimizden YAPMAYA ALIŞMIŞIZDIR... Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

ERTELEMEK Gerçekten önemli ve yaşamsal işlerle uğraşmaktan alıkoyan erteleme; Kişinin kariyerini yıkabilecek, mutluluğunu bozacak ve hatta hayatını kısaltacak, her alanda başarıyı önleyen, gizli gizli zarar veren bir alışkanlıktır. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Kendini Gereğinden Fazla İşe Adamak İşlerimizi verimli bir şekilde yapabilmemiz için fiziksel ve zihinsel olarak zinde olmalıyız. Bu da ancak düzenli bir çalışma ile olur. Kendini gereğinden fazla işe adayan insanların, ailesine, spora, gezmeye ve diğer sosyal faaliyetlere ayıracak zamanları yoktur. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Plansız iş yaptıkları için işe yaramayan işler işkolik insanların zamanında önemli bir yer tutar. En kötü zaman tüketicileri çoğunlukla en çok ve en uzun çalışıyor görünebilirler. Ancak çok etkili değildirler. Çünkü bunlar zamanlarını iyi yönetmezler. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

ACELECİLİK Bazı insanlar zaman baskısından hoşlanırlar. Bunlar aceleci tavır takınarak kendilerini sürekli bir şeyler yapmak zorunda hissederler. Bunlar “A tipi kişilik” olarak adlandırılırlar. Aceleci tavır zaman yönetimine ters düşer. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Kırtasiyecilik ve Verimsiz Okuma Çalışma masalarının üzerinde o an çalışılan konu ile ilgisi olmayan değişik şeylerin bulunması, dikkati dağıtır ve işin yavaşlamasına neden olur. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Rutin ve Gereksiz İşler Uzman kişinin yapacağı bir işi, konuya ilişkin bir fikri olmayan vasıfsız kişiler tarafından yapılacak hale getirilmesi rutin işlerdir. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Erteleme alışkanlığı en önemli zaman yönetimi tuzaklarından birisidir. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Gündemsiz ve Verimsiz Toplantılar Yapılan her türlü toplantı zaman alıcıdır. Sorun, Gündemi belirlenmeden yapılan, Normal süresini aşan ve Amacına ulaşmayan toplantılardır. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Kararsızlık Kararsızlık, zaman ve para kaybına neden olduğu gibi, moralsizliğe de yol açar. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Hayır Diyememek... Eğer ilgilenebileceğinizden fazlasını üstlenirseniz, kaliteniz zarar görecektir Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Dağınık masa Dağınık masa; Yorgunluk, Verimsizlik, Baş edememe hissi, Stres ve hakimiyet yoksunluğu oluşturur, Ayrıca yaşamınızı kısıtlar. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Başkalarından önce kendimizi yönetmeliyiz. Kendimizi yönetmek zaman kontrolünün püf noktasıdır. Bu zaman konusunda etkili alışkanlıklar kazanmak ve bunları uygulamaktır. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Zamanın yetmediğini, işimizin çok olduğunu söyler yakınıp dururuz. Hepimizin haftada 168 saati var, siz bu saatleri nasıl değerlendiriyorsunuz? Zamanın yetmediğini, işimizin çok olduğunu söyler yakınıp dururuz. Eğer her gün fazladan iki saat verilse, ne yaparız? Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Zamanı iyi kullanmanın üç yolu Düşük öncelikli işleri veya faaliyetleri bırakmak. Yaptığınız işte daha etkin olmak. Bazı işleri devredeceğiniz bir insan daha bulmak. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Zamanı İyi Değerlendirmenin Bize Kazandıracakları Kariyer planlaması Okumak İletişim Dinlenme Düşünme Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Öncelikle olağan bir günümüzü not etmeliyiz. En azından her yarım saat için faaliyetlerinizi kaydedin. Detaylı olsun. Örneğin ziyaretçilerinizin isimlerini yazın. Süreyi ve sohbet konusunu kaydedin. Her faaliyet hakkında yorum yazın. Bazı şeyler her zamankinden uzun mu sürdü? Niçin? Yarıda mı bırakmak zorunda kaldınız? Günün sonunda harcanan zamanı toplayın ve yorumunuzu da ekleyin. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

En İyi Zaman Kendimize bir enerji çemberi çizmeliyiz. Günün en iyi ve en verimli zamanını tespit etmeliyiz. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

%100 En iyi zaman 17:00 Öğle 8:00 Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

ÜÇ ZAMAN TESTİ Gereklilik Testi Uygunluk Testi Etkinlik Testi Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Öncelik Sırasına Koymak Kesinlikle yapılmalı Yapılmalı Yapılması iyi olur Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Öncelikleri belirlemedeki kriterlerimiz: Karar Görecelik Zamanlama Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Mümkün 2. Gereksiz yere Sorumlulukları, olduğunca uygun olmayan faaliyetleri eleyin. Mümkün olduğunca dağıtım yapın. Sorumlulukları, öncelikleri ve amaçları belirleyin. 3. Haftalık ve günlük zamanı kullanmanızı planlayın ve programlayın. Zirve enerji zamanınızı optimum kullanın. Engellerin çoğunu mümkün olduğunca eleyin veya azaltın. Beklenmedik olaylar için boşluk bırakın. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Kendimizi Değerlendirelim Enerjimin en yüksek zamanını biliyorum. Günlük çalışmamı buna göre ayarladım. Telefon görüşmeleri Sorumluluklarımı kapsayan bir özet yazdım. Zamanımı öncelikler sırasına göre planladım. Gelecek üç ay için amaç listesi hazırladım. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Uygunsuz ve gereksiz bütün işleri ortadan kaldırdım. Etkinliği artırmak için yollar aradım. Her hafta neler başarmak istediğimi planladım. Günlük “yapılacaklar” listesi hazırladım. Ani işler için zaman bıraktım. Her işi yapamayacağımı ve en iyi alternatifleri seçmem gerektiğini farkettim. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Plânlama Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Zaman Kaybettiriciler Düzensizlik Hayır diyememek Geciktirme Beklemeler Aksaklıklar Ziyaretçiler Posta Dedikodu Gereksiz titizlik Kahve sohbetleri Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Kişisel dosya sistemi kurabilirsiniz. Projeler Anlık işler Kendini geliştirme Fikirler Arka plân bilgileri Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Gecikmelerle Mücadele Bitirme tarihini belirleyin. İlk önce sıkıcı olan işi yapın. Şimdi yapın! Ödüllendirme sistemi kurun. İşleri küçük bölümlere ayırın. Sizi uyaracak biriyle anlaşın. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Etkili Zaman Yönetimi İçin Tavsiye Hafta boyunca yapmak istediklerinizi listeleyin ve öncelik sırasına dizin. “Günlük yapılacaklar” listesini önceliklerine göre hazırlayın. Listenizin başındaki işlere büyük bir dikkatle yaklaşın. Başladığınız işi bir kerede tamamlayın. “Zamanınızı en iyi şekilde nasıl değerlendirebilirim?” diye kendinize sorun ve uygulayın. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Zaman Tasarrufu Sağlayan Elektronik Araçlardan Ne Kadar Yararlanıyoruz? Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

Planlama Kısıtlı Zamanın Stresinden Kurtulmanın Anahtarıdır. Y. Doç. Dr. Arslan Örnek

En Yükseğe Erişmek İsterseniz, En Aşağıdan Başlayın. P. CYRUS Y. Doç. Dr. Arslan Örnek