ÇOCUK VE GENÇLİK DÖNEMİNDE PSİKOLOJİK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
Advertisements

HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU DİKKAT EKSİKLİĞİ HAZIRLAYAN:Şahimerdan DURMUŞ
Şİddet Muhammet GÜLER.
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
ANA BABA VE ERGENLİK.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
Prof.Dr.Ayşe Avcı Gaziantep
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
Okullarımızda Yaygın Bir Sorun:
FARKI BİRLİKTE YAŞAYALIM
ÇEVRİMİÇİ VE ÇEVRİMDIŞI İLETİŞİM VE SONUÇLARI.  Teknolojik imkânlar ve bu bağlamda internet imkânları sayesinde sosyal, psikolojik ve nörogelişimsel.
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
Çocuk Psikiyatrisinde acil durumlar
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
Son yıldır Çocuk Psikiyatrisi kliniklerinde dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu (DEHB) tanısı popülaritesini korumaktadır.
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
AKRAN ZORBALIĞI.
ATATÜK İLKÖĞRETİM OKULU
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
İÇERİK BOŞANMA BOŞANMIŞ ANNE OLMAK BOŞANMIŞ BABA OLMAK BOŞANMANIN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ.
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ VE OKULA UYUM
ÇOCUK VE GENÇLERDE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ADAPAZARI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
Çocuklarda Travma sonrası stres bozukluğu
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME EĞİTİM SEMİNERİ
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
ŞİDDET NEDİR???.
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
OTİZM.
Dikkat Eksikliği HiperAktivite Bozukluğu (DEHB)
BÖLÜM 14 ÇOCUKLUK ÇAĞINDA GÖRÜLEN RUHSAL PROBLEMLER
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
AYŞE ATIL İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Otizm, Otizmli Çocuklarda Davranış Problemleri
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
Tik bozukluğu. Tik bozukluğu nedir? Tikler ani ve tekrarlayıcı kas kasılmaları sonucu yarı istemli bir şekilde ortaya çıkan hareket ve sesler olarak tanımlanabilir.
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER ……………….. İlköğretim Okulu.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
ANA BABA VE ERGENLİK.
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI

YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
STRES YÖNETİMİ
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER REHBER ÖĞRETMENREHBER ÖĞRETMEN TEKBİR GÜRPINARTEKBİR GÜRPINAR.
Sunum transkripti:

ÇOCUK VE GENÇLİK DÖNEMİNDE PSİKOLOJİK PROBLEMLER

İNSANIN ÖZBENLİĞİNE YÖNELMİŞ BİR SALDIRGANLIK VE YOK ETME EYLEMİ

KENDİ CANINA KIYMA,GENÇLİK ÇAĞINDA,TRAFİK KAZALARINDAN SONRA GELEN EN ÖNEMLİ ÖLÜM NEDENİDİR

İNTİHAR GİRİŞİMLER GERÇEK İNTİHAR

UYKU iLAÇLARI YATIŞTIRICILAR BAŞKA ÇEŞİTLİ İLAÇLAR KENDİNİ ASMA YÜKSEKTEN ATLAMA ATEŞLİ SİLAHLAR

Kendini ezilmiş ,köşeye sıkıştırılmış hissetmekte, duyduğu öfkeyi dışarı boşaltamadığı için kendine yöneltmektedir.

ÖZKIYIM GİRİŞİMİ BİR ANDA OLUVEREN BİR DAVRANIŞTIR, AMA HAZIRLIĞI UZUN SÜRER.

GENÇLER İNTİHAR GİRİŞİMİNDEN ÖNCE BİR ÇOK KEZ “KENDİMİ ÖLDÜRÜRÜM” GİBİ TEHDİTLER YAPMIŞLARDIR

ASIL NEDEN NE ÖFKEYLE ATILAN BİR TOKAT,NE ZAYIFLARLA DOLU BİR KARNE, NE DE SEVGİLİSİYLE BOZUŞMADIR

OKUL BAŞARISIZLIĞI BELİRTİLERİ YÜKSEK ORANDA ÇIKMAKTADIR. SÖZ DİNLEMEME KARŞI GELME YALAN SÖYLEME OKULDAN VE EVDEN KAÇMA HUYSUZLUK HIRÇINLIK OKUL BAŞARISIZLIĞI BELİRTİLERİ YÜKSEK ORANDA ÇIKMAKTADIR.

İNTİHAR GİRİŞİMİNDEN ÖNCEKİ ÜÇ AY İÇİNDE UYKUSUZLUK, TEDİRGİNLİK, BEDENSEL YAKINMALAR

İNTİHAR GİRİŞİMLERİ GENCİN OLDUĞU KADAR AİLENİN DE SORUNUDUR

İNTİHARI ÖNLEME

SALDIRGANLIK

BAZI ANNE-BABALAR KENDİ DUYGUSAL SORUNLARINI ÇOCUKLARINA YANSITARAK SALDIRGANLIĞI FARKINDA OLMADAN BESLER VE DESTEKLER.

SALDIRGANLIK DÜRTÜSÜ ORGANİZMADA DOĞUŞTAN VARDIR

SALDIRGANLIK TAKLİT YOLUYLA ÖĞRENİLİR

SİNEMA VE TV ‘DEKİ FİLMLERDEN DE SALDIRGANCA DAVRANIŞLAR ÖĞRENİLMEKTEDİR

İKİ UCU KESKİN BİR KILIÇ

SEÇİCİ OLMADAN SEYREDİLEN TV VE SİNEMA FİLMLERİ GENÇLERİ OLUMSUZ ETKİLEMEKTEDİR

ÇOCUKLAR ARTIK ELLERİNDE DİNAMİT PATLAYAN KEDİLERE,FARELERE GÜLMEKTEDİRLER

UYUM: Bireyin sahip olduğu özelliklerin kendi benliği ile ve içinde bulunduğu çevre arasında dengeli bir ilişki kurabilme ve sürdürebilmesidir.

UYUMSUZ ÇOCUKLAR: Kendi benliği ve çevresiyle dengeli ve etkili ilişki kurma,geliştirme ve sürdürebilmede güçlük çeken ve bu yüzden gelişimleri sekteye uğrayan ve çevresindekilerin olağan çabaları ile düzelmeyen davranış kalıplarına sahip olan çocuklara denir.

UYUMSUZLUĞUN NEDENLERİ: .Temel gereksinimlerinin doyurulmaması .Kalıtım .Bedensel Nedenler .Temel gereksinimlerinin doyurulmaması .Yanlış Eğitim

1- ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ

matematik öğrenme güçlüğü , yazılı anlatım güçlüğü ,okuma güçlüğü a b c d e f cg 1+5=6 Ali top at.

2- KEKELEME BOZUKLUĞU

FONOLOJİK BOZUKLUKLAR 3- FONOLOJİK BOZUKLUKLAR

Fonolojik bozuklukta en sık r-s-k-ş gibi harflerin telafuz edilmesinde sorunlar vardır

4- DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU

.Kısa dikkat süresi (poor attention span) .Yetersiz dürtü kontrolü (weak impulse control) .Aşırı hareketlilik (hyperactivity)

.Çoğu zaman oturması beklenen durumlarda oturduğu yerden kalkar. .Çoğu zaman uygunsuz olan durumlarda koşuşturup durur ya da tırmanır. .Çoğu zaman sakin bir biçimde,boş zamanları geçirme etkinliklerine katılma ya da oyun oynama zorluğu vardır. .Çoğu zaman hareket halindedir ya da motor tarafından sürülüyormuş gibi davranır.

.Dikkatin kolay dağılması .Sıklıkla bir şeyler kaybetme .Kuralları takip etmede güçlük .Sessizce oynamada güçlük .Oyunlarda sırasını beklemekte güçlük .Bir aktiviteden diğer aktiviteye kayma .Sıklıkla tehlikeli aktivitelerle uğraşma

Erkeklerin kızlardan 4-8 kat daha yüksek oranda DEHB olma olasılığı bulunmaktadır

“Öğrenme Bozuklukları” gibi okul başarısını düşüren etkenler “Karşıt Olma Karşı Gelme Bozukluğu” gibi çocuğun topluma uyumunu zorlaştıran ve “Depresyon ve Kaygı Bozuklukları” gibi önemli psikolojik sorunlarla karşılaşılmaktadır.

Enerjik olma Yaratıcılık Sıcak kanlılık,cana yakın olma Hoşgörülü olma (bazen gerekenden fazla,zarar verici oranda) Esneklik İyi bir espri yeteneğine sahip olma Risk alabilme (bazen gerekenden fazla,zarar verici oranda) İnsanlara kolaylıkla güvenebilme (bazen gerekenden fazla,zarar verici oranda)

TİKLER

TİKLER,NORMAL DAVRANIŞI ANDIRAN,ANİ VE TEKRARLAYICI HAREKET,JEST VE SESLERDİR

www.sesvenefes.tr.gg