ÇOCUK VE GENÇLİK DÖNEMİNDE PSİKOLOJİK PROBLEMLER
İNSANIN ÖZBENLİĞİNE YÖNELMİŞ BİR SALDIRGANLIK VE YOK ETME EYLEMİ
KENDİ CANINA KIYMA,GENÇLİK ÇAĞINDA,TRAFİK KAZALARINDAN SONRA GELEN EN ÖNEMLİ ÖLÜM NEDENİDİR
İNTİHAR GİRİŞİMLER GERÇEK İNTİHAR
UYKU iLAÇLARI YATIŞTIRICILAR BAŞKA ÇEŞİTLİ İLAÇLAR KENDİNİ ASMA YÜKSEKTEN ATLAMA ATEŞLİ SİLAHLAR
Kendini ezilmiş ,köşeye sıkıştırılmış hissetmekte, duyduğu öfkeyi dışarı boşaltamadığı için kendine yöneltmektedir.
ÖZKIYIM GİRİŞİMİ BİR ANDA OLUVEREN BİR DAVRANIŞTIR, AMA HAZIRLIĞI UZUN SÜRER.
GENÇLER İNTİHAR GİRİŞİMİNDEN ÖNCE BİR ÇOK KEZ “KENDİMİ ÖLDÜRÜRÜM” GİBİ TEHDİTLER YAPMIŞLARDIR
ASIL NEDEN NE ÖFKEYLE ATILAN BİR TOKAT,NE ZAYIFLARLA DOLU BİR KARNE, NE DE SEVGİLİSİYLE BOZUŞMADIR
OKUL BAŞARISIZLIĞI BELİRTİLERİ YÜKSEK ORANDA ÇIKMAKTADIR. SÖZ DİNLEMEME KARŞI GELME YALAN SÖYLEME OKULDAN VE EVDEN KAÇMA HUYSUZLUK HIRÇINLIK OKUL BAŞARISIZLIĞI BELİRTİLERİ YÜKSEK ORANDA ÇIKMAKTADIR.
İNTİHAR GİRİŞİMİNDEN ÖNCEKİ ÜÇ AY İÇİNDE UYKUSUZLUK, TEDİRGİNLİK, BEDENSEL YAKINMALAR
İNTİHAR GİRİŞİMLERİ GENCİN OLDUĞU KADAR AİLENİN DE SORUNUDUR
İNTİHARI ÖNLEME
SALDIRGANLIK
BAZI ANNE-BABALAR KENDİ DUYGUSAL SORUNLARINI ÇOCUKLARINA YANSITARAK SALDIRGANLIĞI FARKINDA OLMADAN BESLER VE DESTEKLER.
SALDIRGANLIK DÜRTÜSÜ ORGANİZMADA DOĞUŞTAN VARDIR
SALDIRGANLIK TAKLİT YOLUYLA ÖĞRENİLİR
SİNEMA VE TV ‘DEKİ FİLMLERDEN DE SALDIRGANCA DAVRANIŞLAR ÖĞRENİLMEKTEDİR
İKİ UCU KESKİN BİR KILIÇ
SEÇİCİ OLMADAN SEYREDİLEN TV VE SİNEMA FİLMLERİ GENÇLERİ OLUMSUZ ETKİLEMEKTEDİR
ÇOCUKLAR ARTIK ELLERİNDE DİNAMİT PATLAYAN KEDİLERE,FARELERE GÜLMEKTEDİRLER
UYUM: Bireyin sahip olduğu özelliklerin kendi benliği ile ve içinde bulunduğu çevre arasında dengeli bir ilişki kurabilme ve sürdürebilmesidir.
UYUMSUZ ÇOCUKLAR: Kendi benliği ve çevresiyle dengeli ve etkili ilişki kurma,geliştirme ve sürdürebilmede güçlük çeken ve bu yüzden gelişimleri sekteye uğrayan ve çevresindekilerin olağan çabaları ile düzelmeyen davranış kalıplarına sahip olan çocuklara denir.
UYUMSUZLUĞUN NEDENLERİ: .Temel gereksinimlerinin doyurulmaması .Kalıtım .Bedensel Nedenler .Temel gereksinimlerinin doyurulmaması .Yanlış Eğitim
1- ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ
matematik öğrenme güçlüğü , yazılı anlatım güçlüğü ,okuma güçlüğü a b c d e f cg 1+5=6 Ali top at.
2- KEKELEME BOZUKLUĞU
FONOLOJİK BOZUKLUKLAR 3- FONOLOJİK BOZUKLUKLAR
Fonolojik bozuklukta en sık r-s-k-ş gibi harflerin telafuz edilmesinde sorunlar vardır
4- DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
.Kısa dikkat süresi (poor attention span) .Yetersiz dürtü kontrolü (weak impulse control) .Aşırı hareketlilik (hyperactivity)
.Çoğu zaman oturması beklenen durumlarda oturduğu yerden kalkar. .Çoğu zaman uygunsuz olan durumlarda koşuşturup durur ya da tırmanır. .Çoğu zaman sakin bir biçimde,boş zamanları geçirme etkinliklerine katılma ya da oyun oynama zorluğu vardır. .Çoğu zaman hareket halindedir ya da motor tarafından sürülüyormuş gibi davranır.
.Dikkatin kolay dağılması .Sıklıkla bir şeyler kaybetme .Kuralları takip etmede güçlük .Sessizce oynamada güçlük .Oyunlarda sırasını beklemekte güçlük .Bir aktiviteden diğer aktiviteye kayma .Sıklıkla tehlikeli aktivitelerle uğraşma
Erkeklerin kızlardan 4-8 kat daha yüksek oranda DEHB olma olasılığı bulunmaktadır
“Öğrenme Bozuklukları” gibi okul başarısını düşüren etkenler “Karşıt Olma Karşı Gelme Bozukluğu” gibi çocuğun topluma uyumunu zorlaştıran ve “Depresyon ve Kaygı Bozuklukları” gibi önemli psikolojik sorunlarla karşılaşılmaktadır.
Enerjik olma Yaratıcılık Sıcak kanlılık,cana yakın olma Hoşgörülü olma (bazen gerekenden fazla,zarar verici oranda) Esneklik İyi bir espri yeteneğine sahip olma Risk alabilme (bazen gerekenden fazla,zarar verici oranda) İnsanlara kolaylıkla güvenebilme (bazen gerekenden fazla,zarar verici oranda)
TİKLER
TİKLER,NORMAL DAVRANIŞI ANDIRAN,ANİ VE TEKRARLAYICI HAREKET,JEST VE SESLERDİR
www.sesvenefes.tr.gg