KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
Advertisements

İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
SILMO Paris –Tanıtım Toplantısı İstanbul – Grand Hyatt Oteli
1979 – ASMETAL’in kuruluşu 50’den fazla marka araç için 1600’ü aşkın ürün çeşidi 5.000m2 kapalı alanlı fabrikasında 110 adet, konusunda uzman çalışan.
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi
KOMŞU ÜLKELERLE TİCARETTE GAZİANTEP’İN ÖNEMİ
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı M. Emrah SAZAK Daire Başkanı Haziran 2012 Ankara.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Amerika I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
GRUP ŞİRKETLERİMZ ERKA ENDÜSTRİYEL kurulduğu ilk günden itibaren yılların verdiği deneyimle kağıt ve temizlik sektöründe kaliteli hizmet anlayışını hep.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı M. Emrah SOĞANCI Dış Ticaret Uzmanı Haziran 2014.
TARİHÇESİ Yataş’ın temelini oluşturan Süntaş A. Ş
AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
PAZAR RAPORLARI_2013.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
SÜT ÜRÜNLERİNİN DIŞ TİCARETİNDE FIRSATLAR VE MÜCADELE ALANLARI SÜT ÜRETİM VE TÜKETİMİNDE DEĞER ZİNCİRİ 20 MAYIS 2014.
 Yataş’ın temelini oluşturan Süntaş A.Ş., 1976 yılında kurulmuş, Anadolu’nun ilk sünger fabrikasıdır yılında tesis yatırımlarını büyüterek süngerin.
1 BASINTOPLANTISI 5 Kasım 2012 İstanbul. 2 ALEXANDER KÜHNEL Hannover-Messe International Istanbul.
KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Kümeler için Ortak Rekabet Alanları Stratejisi 5 Sektör Stratejisi → Samsun Sağlık Ekipmanları Sektör Stratejisi.
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYALARI SEKTÖRÜ İÇİN PİLOT AKTİVİTELER 5 Haziran 2013 Ankara.
YURTDIŞINDA FİRMALARIMIZA SAĞLANAN DESTEKLER. İÇERİK 1. Ekonomi Bakanlığı Destekleri 1.1. Yurt Dışında Gerçekleştirilen Fuar Katılımı Desteği 1.2.Yurt.
KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Ulusal Kıyaslama Sisteminin Oluşturulması Kümelerin İzlenme ve Değerlendirme Süreci 18 Ekim 2012 – Ankara.
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
En Popüler Medikal Turizm Destinasyonu olmak
Çelik Kapı Pazar Araştırması
TİCARET, YENİLİK VE TEKNOLOJİ BİR ADIM ÖTENİZDE. Ege İhracatçı Birliklerine üye 7000’in üzerinde ihracatçı firma 12 sektörde, 181 ülkeye 7 milyar $’ın.
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI DEVLET DESTEKLERİ.
İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA FAALİYETLERİ - İBGS 2009/5 YURTDIŞINDA DÜZENLENEN FUARLARA KATILIM - İBGS 97/5.
TÜRKİYE YATIRIM DESTEK VE TANITIM AJANSI
2023 HEDEFİ YOLUNDA İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI Dr. Yasemin GÖRÜM T.C. Ekonomi Bakanlığı Marmara Bölge Müdür Yrd.
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
Yavuz Altop:Yönetim Kurulu Başkanı
Mart Ayı İhracat Verileri Basın Bülteni Sunumu 1 Nisan 2015.
YURTDIŞI MÜTEAHHİTLİK VE TEKNİK MÜŞAVİRLİK HİZMETLERİ
2015 Nisan Ayı İhracat Rakamları Basın Toplantısı 1 Mayıs 2015 Bayburt.
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
2015 Temmuz Ayı İhracat Rakamları Basın Açıklaması 1 Ağustos 2015.
FUAR DEĞERLENDİRME TOPLANTISINAHOŞGELDİNİZ. Güç Birliğinin Eseri İFEXPO.
ULUSLARARASI İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ. MÜDÜRLÜĞÜMÜZ FAALİYETLERİ Danışmanlık Niteliğindeki Hizmetler Operasyonel Hizmetler Maddi Destekler.
ULUDAĞ TEKSTİL İHRACATÇILARI BİRLİĞİ. ULUDAĞ TEKSTİL İHRACATÇILARI BİRLİĞİ (UTİB) 2015 DEĞERLENDİRME 2015 FAALİYETLER 2016 TAKVİMİ.
ULUSLARARASI İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ. MÜDÜRLÜĞÜMÜZ FAALİYETLERİ  Danışmanlık Niteliğindeki Hizmetler  Operasyonel Hizmetler  Maddi Destekler  Yurt Dışı.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
ÖSS-1 COĞRAFYA ÜLKELER ve İKLİMLER
Heyet İstatistikleri İran Yabancı firma ile İkili iş görüşmesi gerçekleştirildi. Firma İran ile görüşmelere devam etmektedir. Firma İran’a ihracat gerçekleştirdi.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu İHRACAT DESTEKLERİ
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
TATA MOTORS.
Uluslararası Fuarların Ülke ve Şehir Ekonomisine Katkısı
ANFAŞ FUARLARI KAZANDIRIR
ÖRME KONFEKSİYON KÜMESİ
ANFAŞ FUARLARI KAZANDIRIR
ANFAŞ FUARLARI KAZANDIRIR
Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği Devlet Yardımları Şube Müdürlüğü 2019.
TÜİK MAYIS İHRACAT RAKAMLARI
TÜİK NİSAN İHRACAT RAKAMLARI
Sunum transkripti:

KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO

Toplam firma syaısı200 Çalışan sayısıYaklaşık 6,000 kişi ÜretimGünlük parça Kapasite Kullanım40-50% İhracat (2011)205 Milyon ABD Doları YerleşimÜlke çapında yayılım ÖlçekKOBİ Türk metal pişirme eşyaları sektörüne (Kahramanmaraşta üretilen ürünler bazında) genel bir bakış;

Toplam firma syaısı50 Çalışan sayısıYaklaşık 3,500 kişi ÜretimGünlük 60,000 parça Kapasite Kullanım%40-50 İhracat (2011)56,8 Milyon ABD Doları YerleşimEndüstriyel alanlar etrafında ÖlçekKOBİ Kahramanmaraş metal pişirme eşyaları sektörüne genel bir bakış;

SEKTÖREL VİZYON Geçmişten gelen zanaatkarlık kültürünü, girişimci ve yenilikçi yaklaşımlarla geliştiren, güçlü markalara sahip, Dünya’ nın önde gelen üretim – pazarlama üssü olmak.

ÖNE ÇIKAN STRATEJİK BAŞLIKLAR: 1.İmalatçı firmalar arasında güven tesisi ile ortaklaşa rekabetin önünün açılması, 2.Her kademede ihtiyaç duyulan nitelikli çalışan sayısının temin edilmesi, 3.Ürün özelinde müşteri taleplerinin proaktif algılanması, 4.Maliyetlerin yönetilmesi, 5.Pazarlama karması stratejilerinin (4P) yönetilmesi, 6.Liderlik, kurumsallaşma, vizyoner yönetimin yerleştirilmesi.

ÖNE ÇIKAN STRATEJİK BAŞLIKLAR: 7.Katılımcı, şeffaf ve işbirlikçi bir anlayışla, etkin temsil ve politika oluşturma yeteneğine sahip profesyonel bir ekip tarafından yönetilen, kendi gelişimini izleyen, sürdürülebilir bir kümenin tesis edilmesi, 8.Uluslararasılaştırma ve Bölgelerarasılaştırma konularında firmaların rekebet edebilirliğinin ve ihracat performanslarının geliştirilmesi, 9.Sektör firmalarına, küresel pazarın gerektirdiği nitelik ve nicelikte inovasyon yapabilecek kapasitenin kazandırılması olarak sıralanmaktadır.

UR-GE PROJESİ KAPSAMINDA PİLOT FAALİYETLER, UR-GE PROJESİ FAALİYETLERİ, EĞİTİM ve DANIŞMANLIK FAALİYETLERİNE YÖNELİK İHTİYAÇ ve ÖNCELİKLERİN TESPİTİ

% 50 si 4 ülkeye

1. Öncelik •Pazar Ziyaretleri 2. Öncelik •Ortak Pazar Araştırmaları 3. Öncelik •Yurt Dışı Fuar Ziyaretleri 4. Öncelik •Ticari Alım Heyetleri 5. Öncelik •Küme / Tanıtım Faaliyetleri 6. Öncelik •İş Eşleştirme Organizasyonları

•Ülkeler: Cezayir, Tunus, Suudi Arabistan, Ürdün, Fransa, Rusya, ABD, Azerbaycan •Bölgeler: Afrika, Orta Doğu, Türki Cumhuriyetler, Avrupa, Arap Ülkeleri Pazar Ziyaretleri •Ülkeler: Brezilya, Mısır, Libya, Almanya, Rusya, ırak •Bölgeler: Güney Amerika, Orta Doğu, Avrupa, Afrika, Türki Cumhuriyetler Ortak Pazar Araştırmaları •Ülkeler: Almanya, Cezayir, Tunus, Fas, Çin, ABD, Suudi Arabistan, Mısır, Ürdün, Irak, İran •Bölgeler: Avrupa, Orta Doğu, Uzak Doğu Yurt Dışı Fuar Ziyaretleri •Ülkeler: Tayvan, Irak, Mısır •Bölgeler: Avrupa, orta Doğu Ticari Alım Heyetleri •Ülkeler: Mısır, Rusya •Bölgeler: Orta Doğu, Avrupa Küme / Tanıtım Faaliyetleri •Ülkeler: Mısır, Romanya, Rusya, Gürcistan •Bölgeler: Avrupa, Orta Doğu İş Eşleştirme Organizasyonlar ı

1. Öncelik •Ambiente Züccaciye, Mutfak Eşyaları ve Dekorasyon Fuarı – Frankfurt / Almanya (Şubat) 2. Öncelik •HKTDC Hong Kong Ev Eşyaları Fuarı / Çin (Nisan) 3. Öncelik •Macef Hediyelik Eşya ve Zücaciye Fuarı Milano / İtalya (Ocak) 4. Öncelik •Tendence Lifestyle Uluslar arası Tüketim Maddeleri ve Zücaciye Fuarı Frankfurt – Main / Almanya (Ağustos)

Pilot Faaliyetler: Kahramanmaraş Metal Mutfak Eşyaları Sektörü Tanıtım Grubunun Oluşturulması. -Web sitesi, broşür, katalog, vs oluşturulması -Deneyim paylaşım seminerleri -Fuar katılımına yönelik eğitim ve koçluk faaliyetleri -Ürün geliştirme ve tanıtım -Lab. akreditasyon, ürün standartlaştırma -Endüstri ürünleri tasarımı eğitim semineri

UR-GE Projesi Faaliyetler: -Yurt dışı Pazar analizi; Hangi ülkeler, hangi pazarlar? -Yurt dışından alım heyetleri; Hangi ülkeden heyetler? -Yurt dışı fuarına katılım; Hangi fuar? -Yurt dışı teknik geziler; Nereye? Kapsam? -Eğitim ve danışmanlık; Hangi konularda? Genel katılıma açık, firma içi, vs

TEŞEKKÜR EDERİZ…