Fügen Toksü.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
Eczane Web Eğitim-Yazılım Projesi Marka Danışmanlık İstanbul 2011 Bu sunumda kullanılan projelerin tamamı Marka Danışmanlık tarafından özgün olarak üretilmiştir.
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Dört Bölüm 1.Tanıtım ve Mevcut Durum 2.Hedefler 4.Demo 3.Yeni Sürüm Planlaması.
Performans, etkinlik, erişim ve fiyat önemli ise...
HERKESE KAZANDIRAN ACENTE SİSTEMİ
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Google Analytics Nedir?
HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
13 Mart 2009 itibarıyla Facebook'un yeni arayüzü tüm hesaplarda kullanılmaya başlamıştır. Ancak bu arayüz, kullanıcılar arasında ikilik yaratmıştır.
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
İNTERNET ADRESLERİ.
Web Tasarımı Temelleri ve Teknikleri
SOSYAL MEDYA VE GÜVENLİĞİ
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Sosyal Medya Pazarlaması Sihirbuzz
E-Ticaret’in Mobil Tarafı
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Site Türleri ve Yapıları
6 Hafta 6Yazılı İletişim IIBLUES. 6 2 Faaliyet Raporu Nedir? Faaliyet raporu kuruluşun mevcut ve potansiyel iş ortaklarını ve menfaat sahiplerini bilgilendirmek.
 Thinkquest; öğretmenlerin kendi eğitim müfredatına, planına,thinkquest eğitim projesini ekleyip,gelişen ve değişen 21 yüzyıla ayak uydurmasında yetenek.
EDM Araç Kiralama Paketi. EDM Web Paketi EDM Web Paketini satın alan müşterilerimiz kendi web sitelerini hem de en gelişmiş dizayn özellikleri ve en zengin.
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
SOSYAL MEDYA.
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
HAFTA I.
HALK KÜTÜPHANELERİ SOSYAL AĞLARDA HALK KÜTÜPHANELERİNE ERİŞİM.
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
12 Yaş üzeri: 2010’da 23.8 milyon 2011’de 24.8 milyon.
Proje Web Sitesi ve IPPC Envanter Veri Tabanı Onur Mat
1. 2 E-Ticaret Neden Ç evrecidir?  4 © Elif Dural Dünya iklim koşullarındaki değişiklik, kaynakların azalması ve canlı türlerinin yavaş yavaş yok olması,
İNTERNET.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
E- Ticaret Altyapısı.
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
TÜRKİYE’NİN EMLAK SİTESİ
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE MESLEKİ AMAÇLAR
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
Ford Fiesta Fizy Projeler tekil kullanici sayfa gösterimi ziyaretçi Sitede geçirilen ortalama süre 46dk Rakamlarla fizy.
WEB2.0 ARAÇLARI Gökçe Hanım EMİR K ONULAR : ajax, rss, css, vidcast, podcast podcast.
İNOVASYON.
YENİ DİJİTAL ÇAĞ Giriş.
T.C. KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEK OKULU SATI Ş I ARTIRMANIN YOLLARI İ LKNUR ÖZDEM İ R.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
Yeni Nesil Yetenekleri Çekmek İçin Seçme ve Yerleştirme Süreçleri Nasıl Yeniden Yapılandırılır? Levent Sevinç.
Sosyal Medya ve Türleri
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
SOSYAL MEDYA.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
ALİBABA`NIN KURULUŞU Merkezi Çin’de bulunan Alibaba.cominternet sektöründe oldukça uzun zamandır hizmet veren şirketler arasında. İçinde bulunduğumuz yıl.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
SOSYAL MEDYA VE ETKİLERİ. Sosyal Medya Nedir? En basit tabiriyle sosyal medya; Haber, içerik ve bilgi paylaşma, okuma ve keşfetme alışkanlıklarının değişmesidir.
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Fügen Toksü

İnternet ve Halkla İlişkiler bir iletişimcinin gözüyle İnternet ve Halkla İlişkiler

İnternet; - Kuruluşlar için bir devrim oldu. - Alt yapı ve üst yapı değişikliklerini de beraberinde getirdi.

Bir kısım ülkeler; İnternet teknolojilerinin alt yapısını sağlamaya uğraşırken, Diğer bazı ülkeler hızla üst yapılarını oluşturuyor ve kendi kültürlerini biçimlendiriyorlar.

Web iletişimi

İletişim teknolojilerindeki değişiklik, halkla ilişkiler mesleğinde çok ciddi değişiklikleri meydana getirdi. e – PR gibi veya web iletişimi gibi yeni bir uzmanlık alanını da günümüze taşıdı. Internet, Intranet, Extranet, Chat odaları, kriz odaları, Basın odaları ve daha bir çok kavram ve oluşum, halkla ilişkileri yeniden şekillendirir hale geldi.

İnternet, Halkla İlişkiler alanında kullanılan en önemli araçlardan biri. İletişim profesyonellerinin görevi; internetin iyi ve kötü yönlerinin araştırılması, anlaşılması ve entegrasyonu. İnternet ve Web, PR’ı her zaman değiştirecek. En iyi pr danışmanı, gücü ve değişimi yakalamak için sürekli koşan olacaktır.

İnternet Ortamı

Amerika’nın % 20’si İnternet bünyesinde, Avrupa bunun çok gerisinde, Türkiye’de ise 7 milyon civarında internet kullanıcısı bulunuyor.

2005 yılında Amerika nüfusunun % 68’inin internet kullanıcısı olması bekleniyor. Bu da yaklaşık 194 milyon kişi yapıyor. Türkiye’de ise 2005 yılında 16 milyon kullanıcı olacağı tahmin ediliyor. Kullanım kolaylığı, insanları teknolojik ilerlemeye entegre ediyor.

World Wide Wait denmesi boşuna değil World Wide Wait denmesi boşuna değil. İnsanları, web sayfasındaki 2-3 dakikalık bekleme süresi bile sıkıyor. Web sayfaları ile mesajların ulaştığı kitleler çok daha geniş boyutlara ulaşıyor. Mesajların aynı zamanda dünya çapında yayılması da sağlanıyor.

WEB Sitesi kullanımı

Bireylerin WEB Sitesi kullanımı Bireyler web sitelerine bilgi edinmek için giriyorlar. Uzun kalmıyorlar, bilgiyi ediniyorlar ve çıkıyorlar. İnternette sayfalar, 7 gün 24 saat açık Dünyanın her yerinden ulaşılabiliyor.

Gazeteciler / PR Uzmanları açısından web sitesinin özellikleri

Gazeteciler, ilgi alanları ile ilgili konularda web sitelerini sıklıkla ziyaret ediyorlar. Bunun başlıca nedenleri: PR yetkilisinin iletişim bilgilerine ulaşabilirler. Kuruluş ile ilgili bilgileri rahatlıkla inceleyebilirler. Kuruluş etkinliklerini takip edebilirler. Kuruluşun mali yapısını görebilir, finansal kaynaklarına ulaşabilirler. Kuruluş ile ilgili görsel malzemeleri download edebilirler.

Gazeteciler, zaman zaman web sitelerindeki bilgilerin aşırı karmaşık ve çok dolu olduğunu belirtmekte ve bu nedenle de bir çok konuda pr uzmanlarından yardım almaktadırlar. Gazeteciler için bir diğer sorun, Amerika ve Avrupa için tarihi kullanma farklılığıdır. Eğer tarihiniz, 10.03.2001 ise bu tarih Amerika için Ekim ayı, Avrupa için Mart ayı anlamına geleceğinden bültenlerde karmaşıklık yaratabilmektedir.

Araştırmalar gösteriyor ki, Gazetecilere ortalama olarak günde; 150 haber e-maili ulaşıyor, Aynı önemde 40 telefon konuşması geliyor, Sesli mesaj ve medya kiti gönderiliyor. Bütün bunlar karşısında hangisini tam olarak inceleyebilecek zamana sahip olabilirler? Bu nedenle de konu ile hedefin tam olarak buluşmasının sağlanması zorunlu hale geliyor.

Gazetecilere, mail ile ulaştırılan basın bülteninin, 1-2 saat içinde kendi online web sitelerinde yer alması çok sevindirici. Bu da teknoloji ile gerçekleşen şeylerden biri. Bu arada medya da teknoloji karşısında kendini geliştirmek zorunda kalan alanlardan biri. Gazeteciler de teknolojiyi çok iyi kullanmak zorunda kaldılar, çünkü kendilerine ulaşan bilgiler bunu gerekli kıldı.

PR profesyonelleri, internet çalışmaları sırasında gazetecilerden daha etkin nasıl yararlanabileceklerini öğrenebiliyorlar. PR profesyonelleri için internet çok önemli, çünkü mesajların dağıtımında çok kolaylıkla yararlanabilecekleri bir alan. Ancak dikkat edilmesi gereken nokta, doğru mesajın doğru kanalla doğru hedef kitleye ulaştırılması.

Bir pazarlama unsuru olarak e-mail Bir diğer konu, internet aracılığı ile e-mailin bir pazarlama unsuru olarak kullanılmasıdır. E-mail, ürünün potansiyel kullanıcılarına ulaşımında çok etkili bir yöntem. Yeter ki, hedef kitlesi tam olarak belirlenebilsin. Görüldüğü gibi bugün kuruluşlardaki rekabet artık ürünler arasında değil, iş yöntemleri arasında.

Amerika’da yapılan araştırmalar gösteriyor ki; Sabah 08.00’de 5 kişiye gönderilen e-mail, Her gönderilenin 5’er kişiye göndermesi ile Akşam 9.7 milyon potansiyel kullanıcıya ulaşmış bulunuyor.

İyi bir web sitesi nasıl olmalıdır? Web siteleri İyi bir web sitesi nasıl olmalıdır?

Üç tür web sitesi var Presence Model Bu tür sitelerde çok fazla bilgi bulunmuyor. Kullanıcılar, özel bir bilgi almak isterlerse bu sitelerle ilgileniyorlar. Bu tür siteler. küçük gruplar tarafından hazırlanıyor ve dizayna özel olarak dikkat edilmiyor.

Bunlar bilgi ağırlıklı sitelerdir. Informational Model Bunlar bilgi ağırlıklı sitelerdir. Sitenin sayfaları, bilgiler nedeniyle çok ağırdır. Özel olarak tasarlanmışlardır. Kullanıcıların sorularının cevaplandırıldığı kuruluş siteleridir.

Bu siteler satışa dönük tasarlanmıştır. E-commerce model Bu siteler satışa dönük tasarlanmıştır. Alt yapısı ona göre hazırlanmıştır.

İyi bir web sitesi nasıl olmalıdır? Web siteleri, kuruluşların en önemli tanıtım araçlarıdır. Bütün kuruluş yayınları gibi dışarıya açılan penceresidir. .

Web sitesinin farklılığı Web sitesi Dünyaya açılıyor, 7 gün 24 saat sınırsız yayın yapıyor, aynı anda binler, yüz binler, milyonlar inceliyor. Bu nedenle de kuruluşun dışarıya açılan her penceresi gibi web sitelerinin de iletişimciler tarafından kontrolü gerekiyor.

Web siteleri nasıl daha etkin olabilir? Web sayfası 8 saniye içinde açılmalıdır. Bunun anlamı, site 8 saniyenin altında açılmalıdır. Web sitelerinin, grafikler, tablolar, renkler, fotoğraf ve filmler neticesinde çok ağır olarak yüklenmesi önlenmelidir. Web sitesi sayfalarının, browserlara göre marjinal okunulabilirlikte olması gerekir.

Sonuç olarak ; 2000’li yıllarda, web siteleri kuruluşların en önemli iletişim araçlarıdır. Kuruluşun, mevcut hedef kitlelerinin dışında çok farklı kitlelere de ulaşmasını sağlarlar. Kamuoyunda çok geniş olarak tanıtımını gerçekleştirirler. Halkla İlişkiler yöneticileri web sitelerini sürekli kontrol etmelidir.

Elektronik Yayıncılık Nasıl olmalıdır? www.otoalsat.com

Elektronik Yayıncılıkta önemli kriterler Görsel sunum İçerik Tanınırlık Güncellik

Başarılı iletişimle dolu, sağlıklı günler dileriz.