ÖZEL HASTANELERDE ÖZEL SAĞLIK SİGORTASININ İŞLEYİŞİ VE SORUNLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
AKREDİTİF Mustafa KARAKAYA.
SÜPER AİLE KONUT SİGORTASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Onkoloji Destek Paketi
MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU GÜNCEL MEVZUATA İLİŞKİN DEĞİŞİKLİKLER VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 04.EKİM
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
CompuGroup Medical Türkiye
ERK İSG&İK –
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
Küresel Büyüme Oranları (%)
HASTA HAKLARI.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
MURATPAŞA İLÇESİ AİLE SAĞLIĞI MERKEZLERİ SAĞLIK ÇALIŞANLARININ HASTA HAKLARI GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE ARAŞTIRMA Dr. Latif Serdar ÇELİK.
SASDER 1. ULUSAL KONGRESİ SAĞLIK SİGORTALARINDA PROVİZYON
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
NİSAN 2013Sağlık Satış Departmanı1 SAĞLIĞIM TAMAM SİGORTASI
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
Yükseköğretime Öğrenci Seçme Sınavı ve Doğru Tercih Yapmak Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu Ankara Üniversitesi.
26 EKİM HASTA HAKLARI GÜNÜ
TEFBİSTE KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜMLER
1. SOSYAL GÜVENLİK SÖZLEŞMESİ İMZALANAN ÜLKELER VE SAĞLIK YARDIM BELGESİ.
TEST – 1.
TÜRKİYE DENİZCİLİK VAKFI KONUT SİGORTALARI SUNUMU 07/02/2012 Consumer Connexions Osman Mert & Melis Oktay Istanbul.
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
SAĞLIK SİGORTASI Sağlık sigortası, sigortalıların sigorta süresi içerisinde hastalanmaları ve/veya herhangi bir kaza sonucu yaralanmaları halinde tedavileri.
Kıyı Tesisleri Deniz Kirliliği Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası 19/10/2010, İstanbul 19/10/2010, İstanbul.
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
Anlaşmalı Kurumlar  Kaliteli sağlık hizmeti alınabilmesi,  Ödeme garantisi verilebilmesi,  Fiyat kontrolü ve avantajı yaratılabilmesi,  Tıbbi dokümanlara.
Pratisyen Hekimlerin Hukuksal Sorunları  Her ne kadar sağlık hizmeti denildiğinde ilk aklımıza gelen hasta ve hekim ilişkisi olsa da bu ilişkide;  Devlet.
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
Doç. Dr. Mehmet Cihan YAVUZ
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Sağlık Provizyon Sistemleri SASDER 1. Ulusal Kongresi Kasım 2012.
1.  Banka Adı : Albaraka Türk Katılım Bankası A.Ş.  Faaliyete Başlama: 1985  Sermaye: 900 Milyon TL  Şube Sayısı: 148 / Yıl Sonu 165 Şube  Personel.
Sosyal Güvenlik Hukuku
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Euler Hermes: Facilitating change in trade landscape of Turkey
ALMANYA‘DA YAŞAMAK SOSYAL SiGORTALAR. Bütün sosyal devlet sistemlerinde olduğu gibi, Almanya da da sosyal yaşam, farklı sosyal sigortalarla güvence altına.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 SAKARYA SMMM ODASI ÜYELERİ İÇİN ÖZEL HAZIRLANMIŞTIR.
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
 Genel Bakış  Ön Rapor Yazımı  Detaylı İnceleme Riziko Sigorta Konuları Hasar İşlemleri Belgeler Giriş.
İŞYERİM PAKET SİGORTALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
DENIZ YOLU YOLCU TAŞıMACıLı Ğ ı ZORUNLU MALI SORUMLULUK SIGORTASı CEM İ L GÖKTAŞ 1.
HAVACILIK SİGORTALARI
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
Kanser sigortası. Kanser Hastalığı (Cilt Kanseri hariç) Kanser Kanser Hastalığı, yeni anormal hücrelerin fokal otonom bir şekilde çoğalarak normal dokulara.
Konu : Sigorta – Trafik Cezaları – Trafik Suçları
 Veteriner mesleki sorumluluk sigortası.   Sigorta Süresi  Tarife fiyatları yıllık sigorta esasına göre belirlenmiştir. Bir yıldan kısa süreli sigortalarda.
Laboratuvar (Tıbbi Tahlil Hariç) ve Muayene Hizmetleri (Egsoz Ölçümü Dahil) Mesleki Sorumluluk Sigortaları sigorta Kapsamı Bu sigorta ile sigortacı; sigortalının.
Sigorta Koluİşveren Payı (%) Çalışan Payı (%)Toplam (%) Malüllük, Yaşlılık ve Ölüm Kısa Vadeli Sigorta Kolları 2-2 Genel Sağlık Sigortası 7,5512,5.
Tamamlayıcı Sağlık Sigortası
Ticari Risk Yönetimi ve Ticari Alacak Sigortası
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
TÜRKİYE’DE GENEL SAĞLIK SİGORTASI
HAFTA 2: SİGORTA SÖZLEŞMESİNİN TARAFLARI VE TEMEL PRENSİPLER
HASTA HAKLARI.
Avukat Mesleki Sorumluluk Sigortası
Sunum transkripti:

ÖZEL HASTANELERDE ÖZEL SAĞLIK SİGORTASININ İŞLEYİŞİ VE SORUNLARI YRD. DOÇ. DR. CEM DİKMEN ÖĞR. GÖR. DR. DİLEK LEYLA MAMÇU BURCU İŞLER

Özel Sağlık Sigortaları; sigortalıların sigorta süresi içerisinde hastalanmaları veya herhangi bir kaza sonucu yaralanmaları halinde ayakta veya yatarak gerekli tedavi masraflarını poliçede yazılı şartlarda karşılamak üzere hazırlanmış planlardır.

Türkiye’de sigortaya olan talep üzerine yapılan bir araştırmada, sigorta yaptırmak isteğinde olan tüketiciler, yaptırmak istedikleri sigorta türleri içerisinden ilk sıralarda %33,6’lık bir oran ile özel sağlık sigortasını belirtmişlerdir.

YAPILAN ÖN ÇALIŞMA SONUCU ELDE EDİLEN BULGULARIMIZ

Şirketlerin hazırladığı ürünler arasındaki farklı fiyat uygulamalarının olduğu gözlemlenmiştir. Sektörde yer alan sağlık sigorta poliçeleri, özel şartlar, kapsam, anlaşmalı kurum ağı gibi konularda genelde birbirine benzer özellikler gösterse de, en önemli farkın fiyat olduğunu dile getirmek mümkündür.

Şirketlerin satış ve pazarlama ekiplerinin verilen teminatlar hakkında yeterli bilgiyi aktaramamaları nedeniyle sigortalıların doğru bilgilendirilmesi konusunda aksaklıklar ortaya çıkmaktadır.

Sigorta sözleşmelerinde yazan detay bilgilerin sigortalılar tarafından yeterince okunmaması nedeniyle verilen teminatların, muafiyet ve istisnaların net olarak algılanmadığı görülmektedir. Ayrıca grup sağlık sigortası kapsamına alınan sigortalıların da teminat kapsamı hakkında yeterince bilgi sahibi olmaları her zaman mümkün olmamaktadır.

Provizyon sürecinde, sigorta şirketinin, hastanın tedaviyi alacağı kurum veya daha önce tedavi aldığı diğer kurumlardan tetkik ve tedavileriyle ilgili bilgi istemi doğrultusunda zaman kayıpları yaşanması nedeniyle de sorunlar yaşanabilmektedir.

Provizyon sürecinde en sık karşılaşılan durumlar; Kurum hatlarına ulaşamamak Provizyon numarasının yanlış verilmesi Provizyon sürelerinin uzaması Yanlış teminat limiti verilmesi

Hastanenin talep ettiği hasta katılım payları sorunların yaşanmasına neden olabilmektedir. Diğer taraftan da, hastane tarafından istenebilecek, hastalığın teşhisi dışındaki tetkik talepleri de şirketlerle hastane arasında sorunların doğmasına neden olabilmektedir.

Sigortalı adayının, sağlık özgeçmişinde azami iyi niyetle doğru beyan verdiği varsayılmaktadır. Fakat doğru bilgilerin verilmemesi halinde, sigorta şirketleri açısından sıkıntı yaşanabilmektedir.

Hastaların, doktorlarını bilgilendirirken yanlış bilgiler vererek doktorların hatalı anamnez girmelerine neden olmaları da sigorta şirketinin hastaneye olan güveninin sarsılmasına yol açabilmektedir.

Sağlık kuruluşlarının acil bölümüne gelen hastaların masraflarını birçok sigorta şirketi karşılama taraftarı olmamaktadır, bu durum da hastayı ve hastaneyi mağdur etmektedir.

2011 yılında sadece sigorta şirketleriyle hastalar ve hastaneler arasında açılmış 4700 adet dava olduğu saptanmış durumdadır. Bu şikayetlerin büyük bir kısmı, yapılan sözleşmelere konu edilen teminatların sigorta şirketleri tarafından karşılanmamasından kaynaklanmaktadır.

Öneriler Özel sigorta satış kanallarının poliçeyi düzenlerken poliçede bulunan özel ve genel şartlar hakkında sigortalı adayına açık ve güncel bilgi vermesi gerekmektedir.

Sigortalı adayının poliçedeki özel ve genel şartları mutlaka okumasının sağlanması gerekmektedir.

Sigorta şirketlerinin; verilen teminatları, istisnaları, muafiyetleri, varsa bekleme sürelerini ve yenileme koşullarını sigortalı adayına işin başında açık ve net olarak sigortalının anlayabileceği dille ifade etmesi, yaşanılacak sorunların minimize edilmesine yardımcı olacaktır.

Tüm sigorta şirketlerinin bilgilere kolayca erişebileceği ortak bir bilgi bankası kurulmasıyla, provizyon süreçlerinin kısaltılması konusunda işe yarar hale gelecektir.

Sigorta şirketlerinin hastanelerde kullanılan bilgi yönetim sistemleri ile entegre web provizyon sistemini geliştirmesinin daha uygun ve yararlı olacağı düşünülmektedir.

Denetlemelerin daha sık olması aradaki sorunların daha çabuk çözülmesine yardımcı olacaktır.

TEŞEKKÜR EDERİZ