HOŞGELDİNİZ www.mehmetzekiaydin.com.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
Dördüncü Grup Altıncı Harf Ç sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
HAYATI GÜZELLEŞTİRMENİN KURALLARI 1 İNSANLARA BEKLEDİKLERİNDEN FAZLASINI VERİN VE BUNU GÖNÜLDEN YAPIN.
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
HİKMET SIRMA (ARİFİYE/SAKARYA) 1-A SINIFI 1 Mehmet YÜCEDAĞ.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
PROTOKOL.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
2/H Sınıfı Bilgi Yarışması
RUHU ŞAD OLSUN.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
ANNE BABA TUTUMLARI.
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Üçüncü Grup Birinci Harf U sesi sunumu MÜRŞİT BEKTAŞ.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
ÇOCUK EĞİTİMİNDE ANNE VE BABAYA ÖNERİLER
İSİM TAMLAMALARI.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ALTINI ISLATMA (Enürezis)
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
Proje Konuları.
Ailede Ahlâk Eğitiminde Yöntemler.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
“Şikayetname” Elif Keskin. Hiç olmazsa eskiden,arada bir uğrar, Hal,hatır sorarlardı, Hani yasak savmak kabilinden diyelim, Senden sonra evin yolunu unuttu.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Sunum transkripti:

HOŞGELDİNİZ www.mehmetzekiaydin.com

TEŞEKKÜRLER ve TEBRİKLER . TEŞEKKÜRLER ve TEBRİKLER

AİLEDE ÇOCUK EĞİTİMİ Din Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Din Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi www.mehmetzekiaydin.com Email:kitap@mehmetzekiaydin.com Tel:0506.3446620

. .

www.mehmetzekiaydin.com ŞİKAYETNAME Ayrılırken elimi öptü, bu kış havalar soğuk geçecekmiş. "Aman kendine iyi bak, sakın hastalanma bu yaşında; sabah akşam mutlaka al o ilaçlarını, biliyorsun artık babam da yok başında" dedi. O gitti, oturup bir güzel ağladım. Artık ne telefonum çalıyor, ne de kapım; mektup desen, kimden gelecek be canım? Son günlerde zaten karşı kaldırımlarda dolaşıyor postacı. Yok sakın aklından geçireyim deme, inan ki kırgın değilim. Biraz burukluk işte biraz hüzün, hüzün bilirsin en doğal hâlimdir. Hani bir de kahve yapmak zor gelmese, taşırmasam hani her defasında. Şiişşttttt ! kimse duymasın; ilaçlarımı da almıyorum artık son zamanlarda. Kokunu öyle özledim ki canım, dün gece kahverengi paltona sarılıp uyudum, hayalimde okşadım o güzel saçlarını. Hani, sana da kızmıyor değilim ara sıra, Benden önce gittin de sanki sultan mı ettiler seni Mısır'a...!!? Hiç olmazsa eskiden, arada bir uğrar hal hatır sorarlardı, hani yasak savmak kabilinden diyelim. Senden sonra evin yolunu unuttu çocuklar. Geçenlerde kapıdan şöyle bir göründü küçük oğlun. Bir sitem, bir sitem. "Uğraşmazmış diyor üçbuçuk emekli maaşınla senin, banka kuyruklarında iş güç arası..." Büyük oğlan desen, bana hâlâ dargın; getirdiği müteahhide vermemişim diye evi, habire söylenip duruyormuş. "Yok babamın anıları varmış, yok elleriyle dikmiş bahçedeki sardunyaları...bıraksın o eski hülyaları" diyormuş. "Ne babamdan, ne ondan anı kalır, bilsin ki öldüğü gün o ev satılır..." Bu çocuklar kime çekti bilmiyorum ki canım, Son günlerde dalıp dalıp gidiyorum, canım sıkılıyor, canım. Kız, daha kırkın çıkmamıştı ki evlendi, iki çocuklu o para göz adamla... Geçenlerde ayak üstü şöyle bir uğradılar, adam hem saygısız hem de aşırı şişman. Sana birşey söyleyeyim mi canım, kız pek mutlu değil, yani bin pişman, dokunsan ağlayacak...

Her ailenin, çocuğun eğitimiyle ilgili mutlaka doğru bilgilere sahip olması gerekir. Bu husus hiçbir şekilde ihmal edilmemelidir. Anne babaların çoğu, anne babalarının kendilerini yetiştirme tarzından şikayetçidir, fakat kendi çocuklarını nasıl yetiştirmek istedikleri konusunu düşünmeye zaman ayırmazlar. Hayatlarını devam ettirirken ebeveynliğin kendiliğinden olacağını zannederler. Ebeveynlik sadece olunan bir şey değil, yapılması gereken bir görevdir. www.mehmetzekiaydin.com

Disiplin ve Anne Baba Tutumları Ailede İletişim, Disiplin ve Anne Baba Tutumları SİZ NASIL BİR ANNE BABASINIZ? www.mehmetzekiaydin.com

Ailede İletişim, Disiplin ve Anne Baba Tutumları www.mehmetzekiaydin.com

www.mehmetzekiaydin.com

www.mehmetzekiaydin.com

www.mehmetzekiaydin.com

www.mehmetzekiaydin.com

www.mehmetzekiaydin.com

www.mehmetzekiaydin.com

. www.mehmetzekiaydin.com

. a.İlgisiz Anne Baba b.Baskıcı Anne Baba c.Aşırı Koruyucu Anne Baba d.Aşırı Serbest Anne Baba e.Dengesiz ve Tutarsız Anne Baba f.Dengeli Anne Baba www.mehmetzekiaydin.com

. SİZ NASIL BİR ANNE BABASINIZ? www.mehmetzekiaydin.com

1910 Çocukları döverek eğitin 1920 Çocukları mahrum bırakarak eğitin 1930 Çocukların yaramazlıklarını görmezden gelin 1940 Çocukları inandırarak eğitin 1950 Çocukları sevin 1960 Çocukları severek dövün 1970 Çocuklar mı? Hepsinin canı cehenneme! www.mehmetzekiaydin.com

BİR KOLTUĞA TIRMANMAYA ÇALIŞAN BEBEĞE NASIL DAVRANIRSINIZ? . BİR KOLTUĞA TIRMANMAYA ÇALIŞAN BEBEĞE NASIL DAVRANIRSINIZ? 1.YARDIM EDERSİNİZ 2.KARIŞMAZSINIZ. www.mehmetzekiaydin.com

. 1.Düşmesin veya boşuna yorulmasın diye,YARDIM EDERSİNİZ Aranızdaki duygusal bağı güçlendirmiş olursunuz. 2.Çocuk kendi kendine başarmayı öğrensin diye, KARIŞMAZSINIZ. Çocuğu güçlendirmiş olursunuz. www.mehmetzekiaydin.com

AİLEDE ÇOCUK EĞİTİMİNDE İLKELER 1.Çocuklar Gelişim Özelliklerine Göre Eğitilmelidir a.Ahlâk öncesi dönem: b.Bencillik dönemi: c.Başkalarına uygunluk dönemi: d.Duygusal vicdan dönemi; e.Akılcı vicdan ve evrensel ahlak dönemi: www.mehmetzekiaydin.com

NE YAPABİLİRİZ? 1. Suyun akarına gidiniz! 2. Suyun akarına gidiniz! www.mehmetzekiaydin.com

www.mehmetzekiaydin.com

www.mehmetzekiaydin.com

2.Ailede İyi Bir İletişim Ortamı Oluşturulmalıdır www.mehmetzekiaydin.com 2.Ailede İyi Bir İletişim Ortamı Oluşturulmalıdır SÖZLER İLETİŞİM BİÇİMİ Doğru odana git. Gürültüyü kes. Emir Verme, Yönlendirme ­ Yemek yemezsen dayak yersin. Ayaklarımın altından çekilmezsen çok kızacağım. Uyarma, Gözdağı Verme Birisi konuşurken sözü kesilmez. Her zaman teşekkür etmelisin. Ahlâk Dersi Verme Neden gelip arkadaşlarınla oynamıyorsun? Elbiselerini yerine koyamaz mısın? Öğüt Verme, Çözüm Getirme Bıçak sağ elle tutulur. Kitaplar fırlatılıp atılmak için değil, okunmak içindir. Nutuk Çekme, Öğretme Çok dikkatsizsin. Kötü çocuk oldun. Yargılama, Eleştirme, Suçlama Arkadaşlarına hep iyi davranıyorsun. Haklısın, nasıl istersen öyle olsun. Övme, Aynı Düşüncede Olma Ukalasın. Bu kadar yaramazlık yapmaya utanmıyor musun? Ad Takma, Alay Etme Kardeşini biraz kıskanıyorsun. Yorgun olduğum zaman beni rahatsız etmek istiyorsun. Yorumlama, Analiz Etme Benim için üzülme. Gürültüden rahatsız olmuyorum. Güven Verme, Duyguları Paylaşma, Destekleme Ne yaptığının farkında mısın? Bunu sana kim öğretti? Sınama, Soru Sorma, Sorgulama Televizyondaki o zırvayı seyredeceğine, kitap okusan daha iyi olmaz mı? Kulak zarını patlatacaksın. Konuyu Saptırma, Oyalama

3.Çocuğun Eğitimine, Doğum Anında Başlanmalıdır 4.Dengeli Bir Disiplin Sahibi Olunmalıdır www.mehmetzekiaydin.com

5.Ödül ve Ceza Yerinde Kullanılmalıdır www.mehmetzekiaydin.com

5.Ödül ve Ceza Yerinde Kullanılmalıdır www.mehmetzekiaydin.com

Çocuğa İyi Örnek, Model Olunmalıdır. www.mehmetzekiaydin.com

Bireysel Ayrılıklar Dikkate Alınmalıdır. www.mehmetzekiaydin.com

Aile Bireyleri Birlikte Hareket Etmelidir. www.mehmetzekiaydin.com

9. Kuşak Çatışmasına Dikkat Edilmelidir 10.Çocuk Okulda da Takip Edilmelidir 11.İyi Arkadaş Edinmesi Sağlanmalıdır 12.Arkadaşlarıyla İyi Geçinmesi Gerektiği Öğretilmelidir 13.Kitle İletişim Araçlarının Zararlarından Korunmalıdır www.mehmetzekiaydin.com

14.Somut Örnekler Gösterilmeli ve Fırsatlar Oluşturulmalıdır www.mehmetzekiaydin.com

15.Ahlâkî Davranışlar Hakkında Bilgi Verilip Açıklama Yapılmalıdır 16.Vicdan ve Özdenetim Kazandırılmalıdır 17.Çocuk, Karşı Cinsin Kimliğine Özendirilmemelidir www.mehmetzekiaydin.com

www.mehmetzekiaydin.com

18.Çocuk Kandırılmamalı, Verilen Söz Tutulmalıdır 19.Başkalarıyla Konuşurken de Çocuklar Eğitilmelidir 20.Çocukla Birlikte Geçirecek Vakit Ayrılmalıdır 21.Sevgi ve Şefkatle Davranılmalıdır 22.Hoşgörülü ve Yumuşak Davranılmalıdır www.mehmetzekiaydin.com

www.mehmetzekiaydin.com

. 23.Çocuğa, İyi Bir Benlik Kazandırılmalıdır 24.Çocuk, Aşağılanmaktan, Olumsuz Sıfat ve Tanımlamalardan Uzak Tutulmalıdır www.mehmetzekiaydin.com

www.mehmetzekiaydin.com

26.Ahlâkî Davranışların Oluşması Çerçevesinde Sorumluluk Verilmelidir 27.Ahlâkî Davranışların Alışkanlık Hâline Getirilmesine Çalışılmalıdır 28.Çocuğun İradesi Güçlendirilmelidir www.mehmetzekiaydin.com

www.mehmetzekiaydin.com

www.mehmetzekiaydin.com

29.Çocuğa Her Şeyi Yasaklamak Yerine Alternatifler Sunulmalıdır 30.Çocuğun İyi, Doğru, Güzel Davranışları Teşvik Edilmelidir 31.İstenmeyen Davranışlar Düzeltilmelidir 32.Çocuklar, Yaptığı Davranışlar Üzerine Düşündürülmelidir 33.Çocuğun Yaşına Uygun Olmayan Kurallar Koyulmamalıdır 34.Makul Olmayan İsteklerde Bulunulmamalıdır www.mehmetzekiaydin.com

. 35.Çocuğun Duyguları Anlaşılmaya Çalışılmalıdır 36.Çocuğun Duygularını İfade Etmesine İmkan Verilmelidir 37.Çocuğun Duygularını Kontrol Etmesi Öğretilmelidir 38.Çocuğun Temel Eğilimleri ve Duyguları Yönlendirilmelidir 39.Toplumsal Duygular Zaafa Dönüştürülmemelidir 40.Ahlâk Eğitimi Gerçek Hayatı Unutturmamalıdır 41.Kendine ve Başkasına Duyulan Saygı Artırılmalıdır 42.Yüksek ve İnce Duygulara Yönlendirilmelidir www.mehmetzekiaydin.com

www.mehmetzekiaydin.com

www.mehmetzekiaydin.com

43.Çocuğun Eğitimi Sadece Anneye Bırakılmamalıdır www.mehmetzekiaydin.com

44.Çocuk Daha Küçükken Kitapla Tanıştırılmalıdır 45.Çocuğun İdeal, Uslu Bir Çocuk Olmasını Beklemekten Vazgeçilmelidir 46.Çocuktan Uslu Duracağına Dair Söz İstenmemelidir 47. Çocukların Oyunları Ahlâk Eğitiminde Değerlendirilmelidir 48.Gerektiğinde Özür Dilemesi ve Özür Dileyeni Bağışlaması Gerektiği Öğretilmelidir www.mehmetzekiaydin.com

www.mehmetzekiaydin.com

. 49.Çocukların Soruları Ciddiye Alınmalıdır 50.Çocuklar Yavaş Yavaş İş Yapmaya Alıştırılmalıdır 51.Çocuğun Örnek Alabileceği Kahraman ve İdealler Gösterilmelidir www.mehmetzekiaydin.com

www.mehmetzekiaydin.com

. 52.Çocukların Korkuları Küçümsenmemelidir 53.Hikaye ve Masallardan Yararlanılmalıdır 54.Atasözleri ve Veciz Sözlerden Yararlanılmalıdır 55.Çocuk, Başkalarıyla Kıyaslanmamalıdır www.mehmetzekiaydin.com

www.mehmetzekiaydin.com

56.Kardeş Kıskançlığına Meydan Verilmemelidir www.mehmetzekiaydin.com

www.mehmetzekiaydin.com

57.Çocuğun Bazı Şeyleri Kendisinin Deneyerek Öğrenmesine Fırsat Vererek Girişimciliği Desteklenmelidir 58.İyinin, Güzelin, Başarının Zevki Tattırılmalı, Kötünün, Yanlışın Zevki Tattırılmamalıdır 59.Yapılması İstenen Şeyler Üzerinde Durmalı, Yapılması İstenmeyen Şeylerle İlgilenmiyormuş Gibi Görünülmelidir 60.Sıradan Olaylar Ahlâkî İlkelere Götüren İbret Derslerine Dönüştürülmelidir 66.Kişinin Özgürlüğü İle Toplumun Kuralları Arasında Denge Sağlanmalıdır www.mehmetzekiaydin.com

www.mehmetzekiaydin.com

62.Çocuk Tehdit Edilmemelidir 63.Çocuk Şiddetten Korunmalıdır 64.İstekler Bağırıp Çağırılmadan İletilmeye Çalışılmalıdır 65.Çocuğun Öfke ve Huysuzlukları Soğukkanlılıkla Karşılanmalıdır www.mehmetzekiaydin.com

Anne babanın çocuğuna yapabileceği en büyük iyilik nedir?

Anne babanın çocuğuna yapabileceği en büyük iyilik, BİRBİRLERİNİ SEVMELERİDİR

www.mehmetzekiaydin.com

. 66.Yılmadan Sabırla Eğitime Devam Edilmelidir 67.Anne Baba, Bazı Duygularından ve Davranışlarından Dolayı Hep Kendini Kötüleyip Suçlamamalıdır 68.Çocuk Yetiştirme Yöntemlerine Körükörüne Bağlanılmamalıdır www.mehmetzekiaydin.com

. .

TEŞEKKÜRLER ve TEBRİKLER

ÇOCUĞUN AİLEDE AHLÂK EĞİTİMİ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Din Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi www.mehmetzekiaydin.com Email:kitap@mehmetzekiaydin.com Tel:0506.3446620