TÜKETİM MALLARI BilişimLife.net.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sinyal Takip Otomasyonu
Advertisements

Computer Related Repetitive Strain Injury (Cumulative Trauma Disorder)
PAZARLAMA KARMASI DAĞITIM.
İŞLETME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 7
ÜRÜN KARARLARI VE YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 5
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
Proje Yönetiminde Ekiplerin Motivasyonu
PAZARLAMA ÇEVRESİ BilişimLife.net.
TEMEL İŞLETME FONKSİYONLARI
KAİZEN VE YALIN DÜŞÜNCE
Finansal (Mali) Tablolar Analizi
Pazarlama araştırmalarında veriler üç yöntemle elde edilir
İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ
Tüketiciye yönelmiş pazarlama karması
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
+ + + ENDÜSTRİYEL ALICILAR MAL VE HİZMET ÜRETİCİLERİ
TEDARİK (SATINALMA) TEDARİK FONKSİYONU:
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
MUHASEBEYE GİRİŞ Yrd. Doç. Dr. Niyazi Kurnaz
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
DAĞITIM (PAZARLAMA) KANALLARI TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Hızlı Tüketim Ürünleri
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
STOK MALİYETİ.
BORU ORTAKLIĞI Çözüm.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Büyüklüğüne Göre İşletmeler
Ürün Mallar ve Hizmetler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Girişimcilik.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Mamul.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
PAZARLAMA. PAZARLAMA NEDİR? Pazarlama; “Müşteri ilişkilerinin, işletme örgütü ile ortaklara yarar sağlayacak şekilde yönetilmesi amacıyla, müşterilere.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Öğr.Gör Seda AKIN GÜRDAL
Gıda Endüstrisinde Kullanılan Ambalajların Sınıflandırılması
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
PAZARLAMA KARMASI.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
KİTAP: PROF.DR. BÜLENT KOBU
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
İşletme Yönetimi.
Pazarlama İlkeleri.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Sunum transkripti:

TÜKETİM MALLARI BilişimLife.net

TÜKETİM MALLARI Tüketicilerin kişisel ya da ailesel ihtiyaçlarını karşılamak üzere satın aldıkları mallardır. BilişimLife.net

TÜKETİM MALLARI Kolayda Mallar Beğenmeli Mallar Özellikli Mallar Aranmayan Mallar BilişimLife.net

Kolayda Mallar Tüketicilerin sık sık aldığı ve alırken pek fazla çaba harcamadığı mallardır. Şeker, ekmek, diş macunu, bakkaliye ürünleri… BilişimLife.net

Kolayda Mallar Sürekli satın alınan kolayda mallar: pirinç şeker, diş macunu… İçtepi kolayda mallar: satın alınması önceden planlanmış veya arama zahmetine katlanılmayıp karşılaşıldığında satın alma kararı verilen ciklet, dergi gibi mallar. Acil gereksinim malları: tüketicinin acil durumla karşılaştığında satın alacağı mallardır. Kaza anında ilk yardım malzemeleri, ani bir yağmur anında şemsiye, elektrikler kesildiğinde mum… BilişimLife.net

Kolayda Malların Pazarlanması Yaygın dağıtım (her perakendecide dağıtım) Satış yerlerinde rahatlıkla görünebilmeleri, raf dizaynı, ambalajlama. Benzer mallar arasında büyük fiyat farklılığı olmamalı. Reklamlar üreticiler tarafından kitle iletişim araçları ile yapılır. BilişimLife.net

Beğenmeli Mallar Tüketicilerin fiyat, kalite, modaya uygunluk gibi faktörleri değerleyerek satın aldıkları mallardır. Giyecekler, mobilya, diğer ev eşyaları… BilişimLife.net

Beğenmeli Malların Özellikleri Sık sık satın alınmazlar, Birim fiyat daha yüksektir, Dayanıklı ve uzun ömürlü mallardır, Alışveriş süresi uzundur. BilişimLife.net

Beğenmeli Mallar Tek Çeşit Beğenmeli Mallar: Aynı ihtiyaca yöneliktirler. Farklı marka da olsa tüketici açısından benzerdir. Elektrikli ev aletleri, deterjanlar… Çok Çeşit Beğenmeli Mallar: Kalite, ihtiyaç, modaya uygunluk bakımından büyük farklar vardır. Mobilya, perde… BilişimLife.net

Beğenmeli Malların Pazarlanması Üretici işletme belirli bir bölgede belirli sayıda perakendeciyle ilişki kurarak satışı sağlar. Kalite ve fiyat büyük önem taşır. Fiyat Kalite Tek çeşit beğenmeli mallarda fiyat önemli iken, çok çeşit beğenmeli mallarda kalite yüksek tutularak fiyat da yükseltilebilir. Tutundurma çabalarına üretici firmalar kadar perakendeci firmalar da katılmalıdır. BilişimLife.net

Özellikli Mallar Tüketicilerin satın almadan önce ve satın alırken özellikleri ile ilgili bilgi toplamak için yoğun çaba harcadıkları mallardır. Fiyatlar yüksektir. Her perakendecide satılmaz. Belirli bir bölgede bir ya da birkaç perakendecide bulunur. Bilgisayar, müzik seti, fotoğraf makinesi, otomobil…. BilişimLife.net

Özellikli Malların Pazarlanması Marka, teknik özellik, fiyat olguları önemlidir. Pazarlama çabalarına perakendeciler de katılmalıdır. Satın alma arzusu Fiyat BilişimLife.net

Aranmayan Mallar Tüketicilerin haberdar olmadıkları veya satın alma arzusu içinde bulunmadıkları mallardır. Mezar taşı… BilişimLife.net

ENDÜSTRİYEL MALLAR BilişimLife.net

Endüstriyel Mallar Mal ve hizmet üretiminde doğrudan ya da dolaylı olarak kullanılmak üzere satın alınan mallardır. BilişimLife.net

Endüstriyel Mallar Bir mal hem tüketim, hem de endüstriyel mal olabilir. Mağaza  Tüketici  Tüketim Malı İşletme  Konfeksiyon üreticisi  Endüstriyel Mal Buzdolabı  Ev için  Tüketim Malı Buzdolabı  Eczane için(Bazı kimyasal maddelerin saklanması için)  Endüstriyel Mal BilişimLife.net

Endüstriyel Mallar Hammaddeler Donatım Malları Üretime Yardımcı Mallar İşletme Gereçleri İşlenmiş Maddeler ve Parçalar BilişimLife.net

Hammaddeler Üretilen malın fiziksel ya da kimyasal bir parçası olan mallardır. Orman ve su ürünleri gibi doğal maddeler, Tahıl, tütün, meyve gibi tarım ürünleri olmak üzere iki gruba ayrılırlar. BilişimLife.net

Hammaddelerin Pazarlanması Doğal hammadde kaynakları sınırlı olduğundan üretimlerinin artırılması mümkün değildir. Üreticiler, sayıları birkaçı geçmeyen firmalardır. Dağıtım giderleri, üretilecek malın maliyetini önemli ölçüde etkiler. Bu nedenle, dağıtımda en az maliyetli taşımaya ve depolamaya önem verilmelidir. BilişimLife.net

Hammaddelerin Pazarlanması Fiyat, teslim koşulları, tedarik miktarı gibi özellikler pazarlamada önemli rol oynar. Pahada hafif, yükte ağır olmaları nedeniyle, üreticiden alıcıya doğrudan pazarlama yapılır ya da tek aracı kullanılır. Reklam gibi tutundurma araçlarına fazla önem verilmez. BilişimLife.net

Hammaddelerin Pazarlanması Tarım ürünleri çok sayıda küçük işletme tarafından üretildiği için bozulmadan endüstriyel kullanıcıya ulaştırılması büyük önem taşır. Tarım ürünlerinin toplanması, sınıflanması, derecelenmesi, stoklanması, satışı gibi işlevler aracılar tarafından yerine getirilir. Standartlaştırma da önemlidir. BilişimLife.net

Donatım Malları Uzun ömürlü, fiyatı yüksek, büyük hacimli mallardır. Üretilen malların bir parçası olmayıp bu malların üretiminde kullanılırlar. Sayıları, büyüklükleri, kapasiteleri, işletmenin de büyüklüğü hakkında bilgi verir. Fabrika binaları, makine donanımı, bilgisayar üniteleri…. BilişimLife.net

Donatım Mallarının Pazarlanması Doğrudan dağıtım yapılır. Satış öncesi ve sonrası bilgilendirici, kullanımı öğretici hizmetlere ağırlık verilmelidir. Bu malların pazarlanmasında bu alanda eğitilmiş satış elemanlarından yararlanılmalıdır Birim fiyatı düşük ve standart donatım mallarının pazarlanmasında zaman zaman aracılardan yararlanılabilir. BilişimLife.net

Üretime Yardımcı Mallar Üretimi kolaylaştırır. Mamülün içine girmezler. Aracı sayısı malın cinsine göre değişmektedir. Birim fiyatı düşük olan mallarda çok, yüksek olan mallarda ise az sayıda aracıdan yararlanılır. Standart ve teknik yönden karmaşık değillerdir. Reklamdan etkin biçimde yararlanılabilir. Büro malzemesi, küçük motorlar, yükleme ve boşaltma araçları… BilişimLife.net

İşletme Gereçleri Kısa ömürlü, birim fiyatı düşük mallardır. Endüstriyel malların “kolayda malları” olarak düşünülebilir. Üretilecek mamülün içine girmeyip üretim işlevinde yardımcı rol oynarlar. Boya, yağ, kırtasiye malzemeleri, akaryakıt… BilişimLife.net

İşletme Gereçlerinin Pazarlanması İşletme gereçleri arasında farklı özelliklerde mallar bulunduğundan pazarlanmaları birbirine benzemez. Akaryakıtta dağıtım kanalı kısa iken, kırtasiye malzemelerinde uzundur. Bu tür mallar büyük ölçüde standartlaştırılmıştır. Marka önem taşımadığı için rekabetin fiyat yanı ağır basar. BilişimLife.net

İşlenmiş Madde ve Parçalar Bu tür mallar üretilecek mamülde kullanılacağı için önceden üretim işlemine alınan mallardır. Otomobil üretiminde kullanılan akü, ampul, ayna; giyside kullanılan düğme… BilişimLife.net

İşlenmiş Madde ve Parçaların Pazarlanması Fiyat ve miktar indirimleri önemlidir. Az sayıda alınan ve kısa sürede teslimi gerektiren mallarda aracılardan yararlanılır. Markanın önem taşıdığı mallarda tutundurma çabalarına ağırlık verilir. Diğerlerinde ise, fiyat, ödeme-teslim koşulları ve hizmetler önem taşır. BilişimLife.net

Pazarlama Konuları İçin Kaynak Daha fazlası için: bilisimlife.net/forum.asp BilişimLife.net