Teknoloji Omnibus Teknoloji kullanıcıları raporu Mart 2007.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kıbrıs Gündem Araştırması Araştırma Sonuçları Sunumu BRT 22 Ocak 2003.
Advertisements

“TÜRK İŞGÜCÜNÜN İŞ ETİĞİNE YAKLAŞIMI” ARAŞTIRMASI
KADEM KIBRIS TÜRK TABİPLER BİRLİĞİ HEKİM ÇALIŞMA KOŞULLARI, SORUNLAR VE ÖNERİLER ARAŞTIRMASI MART 2010.
3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 1 G r o w t h f r o m K n o w l e d g eG r o w t h f r o m K n o w l e d g e GfK Custom.
Araştırma Tasarımı Shopper Index : 9 il kent merkezinde
Emre ERDEM Haziran 2013.
EKONOMİK GÖSTERGELER Gayri Safi Milli Hasıla(2007): 658 Milyar ABD Doları İthalat(2008) : 201,8 Milyar ABD Doları İhracat(2008) : 132 Milyar ABD Doları.
AB TÜRKİYE ODA FORUMU TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYONU Dr. Mustafa LALE Sanayi Dairesi Başkanı 16 Kasım 2009, İSTANBUL.
YEREL YÖNETİMLER ARAŞTIRMASI ŞUBAT SUNUŞ Araştırmanın Örneklemi Bu araştırmanın saha çalışması 08 – 13 Şubat 2013 tarihleri arasında gerçekleşmiştir.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA IV. Türkiye’nin Marka Değerleri 1972 tarihli Dünya Kültürel ve Doğal Mirasının Korunmasına Dair Sözleşme çerçevesinde evrensel değerlere.
BIMEKS Teknolojinin kalbi burda atiyor
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TÜRK ODA/BORSA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ IV. Dönem Odalar için Eğitim Semineri Ş. Sibel AYGÜN.
GEÇMİŞTE VE GÜNÜMÜZDE PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA TOPLU ANKET SONUÇLARI DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, KÜTAHYA GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, GAZİANTEP HARRAN ÜNİVERSİTESİ,
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Hakem İşleri Organizasyon Şeması
Kadir Has Üniversitesi Türk Dış Politikası
E-Ticaret’in Mobil Tarafı
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
HIV+ Farkındalık Araştırması Raporu.
Fırat Nehri Şanlıurfa Platosu Dicle Nehri Gaziantep Platosu
Türkiye’deki Gelişmişlik Düzeyinin Çeşitli Göstergeler Kullanılarak Coğrafi Bilgi Sistemi ile İller Bazında İrdelenmesi.
ODA AKREDİTASYON SİSTEMİ TÜRK ODA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ: ODA AKREDİTASYON SİSTEMİ III ncü Dönem Odaları için Eğitim Semineri – Ankara Miray.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
Açık Toplum Vakfı-Boğaziçi Üniversitesi Ön Sonuçların Sunumu 11 Mayıs 2010.
ATC Araç Takip Sistemleri
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ Ş. Sibel AYGÜN TOBB Akreditasyon Kurul Sekreteri 21 KASIM 2008 Ankara.
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş)
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Türkiye Yetişkin Öğrenme Profili Araştırması Sonuçları-2013 Yrd. Doç. Dr. Mustafa AKSOY.
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ Ali Gazi Hastane İşletmeciliği Uzmanı
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü
H ACETTEPE ÜNİVERSİTESİ BASKETBOL TOPLULUĞU Kuruluş Yılı 15 Ekim 2010 Başkan Umutcan KAYIKÇI Akademik Danışmanlar Prof.Dr. Engin YILMAZ Doç.Dr. Mutlu HAYRAN.
“YETİŞKİNLERİN OYUN OYNAMA ALIŞKANLIKLARI” ARAŞTIRMASI
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ Ş. Sibel AYGÜN TOBB Akreditasyon Kurul Sekreteri 19 Ekim 2007 Ankara.
1 DELL CONFIDENTIAL. 2 NASIL İŞLER? AMAÇ: –Müşterinin teknik desteği kendi adresinde alabilmesidir. –Müşteri Dell Destek Hattını arar. (Hafta içi 9:00-17:30)
Şubat Ayı İhracat Verileri Basın Toplantısı Erzurum - 1 Mart 2015.
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
Sabancı Gönüllüleri Programı nedir? Tüm Sabancı Topluluğu’nu kapsayan bir sosyal sorumluluk programı İki ana platform 1.Online eğitim 2. Gönüllülük Projeleri.
1 Medya Güven Araştırması Temmuz 2006 Açık Radyo için hazırlanmıştır.
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
KUTLU OLSUN TUTUM ve YATIRIM HAFTASI TÜRK MALLARI.
SON VERİLERLE TÜRKİYE ve ESKİŞEHİR HARUN KARACAN ESKİŞEHİR TİCARET ODASI YÖNETİM KURULU BAŞKANI Ağustos 2010.
20.UPK ● Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN ● Yrd.Doç.Dr. Tolga TORUN ● Yrd.Doç.Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU.
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu (Mis.Öğr.Grv.)
Araştımanın Kapsamı Her ay Türkiye kent / kır genelini temsili nitelikte, toplam 18 ilde gerçekleştirilen OMNIBUS araştırmanın EYLÜL ayı çalışmasında C-LINE.
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
İletişim fakültesi ŞEHİRLER VE İMAJLAR: MARKA ŞEHİR OLMA SÜRECİNDE TÜRKİYE’DE MALATYA İMAJI.
T.C. Sağlık Bakanlığı Özel Sektör Tetra Pak Ltd. Şti. Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Tıp Fakültesi Osteoporozdan Korunma ve Osteoporozlular.
TÜRKİYEDE SANAYİ ERCE Mola 11-f 768.
MEYBEM Mesleki Yeterlilik ve Belgelendirme Merkezleri
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Turkcell Kurumsal Satış Direktörü
TÜRKİYE SOSYAL, EKONOMİK VE POLİTİK ANALİZ - II
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
BURSA ERKEN SEÇİM SEÇMEN EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
SAĞLIĞIN GELECEĞİ şubat 2017.
FUAR PAZARLAMA & TANITIM SÜREÇLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SON VERİLERLE TÜRKİYE ve ESKİŞEHİR
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
Türkiye Toplumunun Enerji Tercihleri
Bu Sunu En İyi Ofis 2010 Yüklü Bilgisayarlarda Görüntülenir
Deprem öncesi yapılması gerekenler Deprem çantası hazırlanmalı Raflar duvarlara sabitlenmeli Ağır cisimler raflarda altlara yerleştirilmeli Duvardaki lamba,
  (2 Ay) 2015 (2 Ay) İhracat
TÜİK MAYIS İHRACAT RAKAMLARI
TÜİK NİSAN İHRACAT RAKAMLARI
Türkei mit Koch International
Sunum transkripti:

Teknoloji Omnibus Teknoloji kullanıcıları raporu Mart 2007

Araştırmanın amacı •Teknoloji Omnibus Araştırması, Türkiye’nin kentsel alanında yaşayan ve bireysel teknoloji ürünleri kullanan tüketicilerin teknoloji kullanım alışkanlıkları, belli teknolojik ürün markalarını tanıma düzeyleri, marka tercihleri ve yakın gelecekte ürün satın alma eğilimlerinin anlaşılması ve ölçülmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir.

Metodoloji •Araştırmanın yöntemi: –Kantitatif araştırma, yüz yüze anket tekniği •Örneklem: –15 – 55 yaşları arasında, –Cep telefonu, bilgisayar, internet veya MP3 çalar gibi bireysel teknoloji ürünlerinden en az birini kullanan birey ile araştırma kapsamında görüşülmüştür. •Kapsam: –Araştırma 16 il’de (İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Antalya, Bursa, Denizli, Diyarbakır, Edirne, Erzurum, Gaziantep, Konya, Kayseri, Manisa, Samsun, Trabzon) bireysel teknoloji tüketicileriyle gerçekleştirilmiştir. •Saha tarihi: Mart 2007

Cep telefonu sahipliği Baz: Görüşülen teknoloji kullanıcılarının hemen hepsinde cep telefonu vardır.

Teknoloji kullanıcıları tarafından hatırlanan ilk 3 cep telefonu markası oranları Nokia Sony Ericsson Motorola Nokia ilk sırada söylenen cep telefonu markaları içinde açık farkla başta gelmektedir.

Bilgisayar sahibi olanların evlerinde kullandıkları bilgisayar türü Baz: 771 Evinde bilgisayar olanların yaklaşık beşte birinde taşınabilir bilgisayar vardır.

Bilgisayar sahibi olanların bilgisayarlarını ne zaman satın aldıkları Baz: 771 En son bilgisayar satın alma sürelerinin dağılımına bakıldığında son bir yıl içinde bilgisayar satın alanlar en yüksek grubu oluşturmaktadır Ancak gruplar arasında çok belirgin bir farklılık görülmemektedir.

Hatırlanan ilk 3 masa üstü bilgisayar markası Casper HP Exper Görüşülenlerin ilk olarak belirttikleri masa üstü bilgisayar markaları içinde Casper belirgin olarak öne çıkan marka olmuştur. İkinci sırada HP, üçüncü sırada ise Exper en sık belirtilen markalardır. Baz: 1.338

Teknoloji tüketicilerinin internet kullanma oranı Baz: 771 Teknoloji tüketicilerinin yaklaşık üçte biri internet kullanmazken, bilgisayarı olanların sadece %16 sı internet kullanmadığını belirtmiştir Baz: 1.338

Hane halkının internet kullanma alışkanlığı Baz: 566 Evden internete bağlanan hanelerin çoğunda(%85) internet kullanan kişi sayısı birden fazladır. Yaklaşık üçte birinde ise tüm hane üyeleri internete bağlanmaktadır

İnternet kullanım amaçları İnternet en çok bilgi edinme araştırma ve yazışma/haberleşme amaçlı kullanılmaktadır.

Tüketicilerin ihtiyaç duyduklarında teknoloji ürünlerini nerelerden satın aldıkları Baz: 1738 Teknoloji tüketicilerinin zincir mağazalardan ve ilgili marka bayiliklerinden alışveriş yapma alışkanlıkları daha yüksektir.

1 yıl içinde alınması düşünülen teknoloji ürünleri Önümüzdeki 1 yıl içinde alınması düşünülen teknoloji ürünleri içinde cep telefonu ilk sırada gelmektedir.

1 yıl içinde alınması düşünülen cep telefonu markaları Önümüzdeki 1 yıl içinde alınması düşünülen cep telefonu markaları içinde Nokia başta gelmektedir.