GEMİ KAPTANLARININ PROFİL VERİLERİ ÜZERİNE SAYISAL BİR ANALİZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nefize Gökmen, Ömer Deniz, Ayşe Yıldız
Advertisements

ZABİT ADAYLARININ GEMİ İŞLETMESİ VE GEMİ TİPİ TERCİHLERİ
HEMODİYALİZDE KALİTE ANKETİ Kriter belirleme ve mevcut durum
BAŞLIK METNİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN 25. DÜNYA ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI ERZURUM 2011 VE BRANŞLARI HAKKINDAKİ.
SAĞLIK PERSONELİ KORUYUCU HEKİMLİĞİ NE KADAR TANIYOR. Ömer Seylan
Uzm. Mine H.Bahçeci I.Derece Öğretmen Hemşire KKTC Sağlık Bakanlığı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
SAMSUNPORT.
Hazırlayan Yrd. Doç. Dr. Selçuk NAS
-Demografik- Nüfus Analizi
SİGORTA SEKTÖRÜ Ragıp YERGİN, Aksigorta A.Ş. Genel Müdürü 17 Aralık 2007 Meclis-i Mebusan Cad Findikli/Istanbul/TURKEY Tel : (0212)
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
Uygulamalı Örneklem Seçimi
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
BESLENME ANEMİLERİ VE KORUNMA
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
Tıp Fakültesi 1 ve 4. Sınıflar Arasında Gözlük/Lens Kullanımı ve Öğrencilerin Lazer Göz Ameliyatına Bakış Açısı Hazırlayanlar*; Hatice Hancı, İsmail Tarduş,
Uygulamalı Örneklem Seçimi
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Türkiye’de Kayıt Dışılık
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
T.C DENİZCİLİK MÜSTEŞARLIĞI DENİZ ULAŞTIRMASI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Prof.Dr.Seçil ÖZKAN Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi
4 X x X X X
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
SİGORTA ARACILARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ticaret Hukuku Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Tel: 0533.
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
Türkiye Kısa Kulvar Yüzme Şampiyonası ve Milli Takım Seçme Müsabakaları ARALIK 2014 TAKIM15-16 YAŞ BAYANLARTÜRKİYE 3.SÜ 50m Serbest00:27;17TÜRKİYE.
Hacettepe Üniversitesi
“YETİŞKİNLERİN OYUN OYNAMA ALIŞKANLIKLARI” ARAŞTIRMASI
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
T - Testi Bağımsız örneklem t – Testi, bir birinden farklı örneklemlerin ölçülen ortalaması ile tahmin edilen ya da bilinen ortalamasının karşılaştırtırılmasında.
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
Proje Konuları.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
Sunum transkripti:

GEMİ KAPTANLARININ PROFİL VERİLERİ ÜZERİNE SAYISAL BİR ANALİZ Dr. Selçuk NAS Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz İşletmeciliği ve Yönetimi Yüksekokulu   Tel : 0 232 412 88 03          0 232 453 70 72 Fax : 0 232 453 81 81 Mobile : 0 532 331 51 31 Mail : snas@deu.edu.tr        : nas@nasmaritime.com Web : www.nasmaritime.com

ÇALIŞMANIN AMACI Bu çalışma Nas’a (2006) ait “Gemi Operasyonlarının Yönetiminde Kaptanın Bireysel Karar Verme Süreci Analizi ve Bütünleşik Bir Model Uygulaması” konulu doktora tezinden ve verilerinden faydalanılarak hazırlanmıştır. Çalışmanın amacı, doktora çalışmasında veri toplama aracı olarak profil ölçeği değişkenlerine ait veriler kullanılarak, gemi kaptanlarına, istihdam edildikleri örgüte, ve kumandaları altında bulunan gemilere ait değişkenlere ait verilerin karşılaştırmalı analizlerini ortaya koymaktır.

Veri Toplama Yöntemi Bu çalışmada veri olarak Nas’a (2006) ait “Gemi Operasyonlarının Yönetiminde Kaptanın Bireysel Karar Verme Süreci Analizi ve Bütünleşik Bir Model Uygulaması” konulu doktora tezi için toplanan veriler kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak ise aynı tezdeki anket formunun profil değişkenleridir. Bu anket formunda söz konusu edilen profil değişkenleri üç ana bölüm altında 18 değişkenden oluşmaktadır.

Gemi Kaptanlarının Yaş Gruplarına Göre Oransal Dağılımı Milliyetlerine göre yaş ortalamalarına bakıldığı zaman, çalışmaya katılan Türk gemi kaptanlarının yaş ortalaması 44,0 iken yabancı kaptanlarının yaş ortalaması 46,5 olarak tespit edilmiştir.

İstabul Boğaz ve Haydarpaşa Limanı BOTAŞ Ceyhan Terminali Toros Gübre Limanı TCDD İskenderun Limanı İsdemir Demir Çelik Limanı TCDD Mersin Limanı TCDD Antalya Limanı Egeport Kuşadası Limanı TCDD İzmir Limanı Ulusoy Çeşme Limanı Petkim Limanı Nemrut Körfezi İskeleri Aliağa TÜPRAŞ Terminal Dikili Limanı Çanakkale Çimento İskelesi Çanakkale Boğaz Kılavuzluk TCDD Bandırma Limanı BADETAŞ Limanı Bandırma Ambarlı ARPAŞ Limanı DEKAŞ İzmit Kılavuzluk Med Marine İzmit Kılavuzluk Teşk. GEMPORT Limanı (Gemlik) Erdemir Demir Çelik Limanı TCDD Derince Limanı Gelibolu Klavuzluk İstasyonu

Örneklem sayısı 11 Temmuz 2005 – 15 Eylül 2005 tarihleri arasında gerçekleştirilen çalışma sonucu 358 ile sınırlandırılmıştır. Türkiye Batı Avrupa Doğu Avrupa ve Eski D. Bloku Asya ve Uzak Doğu Kuzey Afrika ve Orta Doğu 144 İtalya 24 Ukrayna 21 Hindistan 9 Suriye 12 KKTC 1 Yunanistan 16 Rusya 20 Filipinler 8 Mısır 3 Hollanda 11 Bulgaristan 10 Kore 5 Lübnan 2 Alman Romanya Çin Cezayir İngiltere Polonya Japonya İspanya Hırvatistan 4 Myanmar (Burma) Norveç Litvanya Pakistan Danimarka Karadağ Tayvan Fransa Gürcistan Singapur Slovenya Kamboçya Yugoslavya Azerbaycan 145 78 76 35 18 TOPLAM 353 Diğerleri -- Bahama (2), Belize (1), Malta (1), Antigua (1) -- GENEL TOPLAM 358

Milliyet Grupları “Türk ve KKTC”, “Batı Avrupa”, “Doğu Avrupa”, “Asya ve Uzak Doğu” Gemi Bayrağı Grupları “OECD Ülkeleri Bayrağı”, “Kolay Bayrak Ülkeleri Bayrağı” İşletme Büyüklüğü Küçük Ölçekli (1-5 gemi), Orta Ölçekli (6-20 gemi), Büyük Ölçekli (21 ve üstü) Gemi Tipi Kuru yük, Tanker, Konteyner, Dökme yük gemileri İşletme Tipi Armatör tarafından işletilen, Profesyonel gemi işletme örgütleri tarafından işletilen

Hipotez Testleri Sonuçları HA1: Gemi kaptanlarının profilleri arasında anlamlı farklılıklar vardır. ( H01 – H 21 ) Gemi kaptanlarının değerlendirmelerine göre Gemi kaptanlarının yaşlarının milliyet gruplarına göre anlamlı farklılıklar gösterdiği de tespit edilmiştir (H1). Özellikle Batı Avrupalı gemi kaptanlarının yaş ortalaması 48,48 iken Türk gemi kaptanlarının yaş ortalaması 43,98 olarak tespit edilmiştir. Türk gemi kaptanlarının çalıştığı işletmedeki tecrübesi 4,10 yıl iken Batı Avrupa ülkeleri milliyetindeki gemi kaptanlarının çalıştığı işletmedeki tecrübesi 9,00 yıl, “Asya ve Uzak Doğu” ülkeleri milliyetindeki gemi kaptanlarının çalıştığı işletmedeki tecrübesi 9,59 yıl olarak tespit edilmiştir.

Hipotez Testleri Sonuçları HA1: Gemi kaptanlarının profilleri arasında anlamlı farklılıklar vardır. ( H01 – H 21 ) Gemi kaptanlarının değerlendirmelerine göre Türk gemi kaptanlarının yıl içerisindeki çalışma süresi 8,63 ay iken Batı Avrupa ülkeleri milliyetindeki gemi kaptanlarının yıl içerisindeki çalışma süresi 7,41 ay, “Doğu Avrupa ve eski Doğu Bloku” ülkeleri milliyetindeki gemi kaptanlarının yıl içerisindeki çalışma süresi 6,85 ay olarak tespit edilmiştir. Ayrıca “Doğu Avrupa ve eski Doğu Bloku” ülkeleri milliyetindeki gemi kaptanlarının yıl içerisindeki çalışma süresi 6,85 ay iken “Asya ve Uzak Doğu” ülkeleri milliyetindeki gemi kaptanlarının yıl içerisindeki çalışma süresi 7,93 ay olarak tespit edilmiştir. Türk gemi kaptanlarının çalıştığı işletme büyüklüğü orta ölçekli (8,76 adet gemi) iken Batı Avrupa ülkeleri milliyetindeki gemi kaptanlarının çalıştığı işletme büyüklüğü büyük ölçekli (62,65 adet gemi) olarak tespit edilmiştir. Küçük ölçekli işletmelerde çalışan gemi kaptanlarının çalıştıkları işletmedeki ortalama tecrübesi 3,98 yıl ve orta ölçeklide 5,87 yıl iken büyük ölçekli işletmelerdeki çalışma süresi 10,34 yıldır.

Hipotez Testleri Sonuçları HA1: Gemi kaptanlarının profilleri arasında anlamlı farklılıklar vardır. ( H01 – H 21 ) Gemi kaptanlarının değerlendirmelerine göre Küçük ölçekli işletmelerde çalışan gemi kaptanlarının yaş ortalaması 43,84 iken büyük ölçekli işletmelerde çalışan gemi kaptanlarının yaş ortalaması ise 47,08 olarak tespit edilmiştir. Küçük ölçekli işletmelerde çalışan gemi kaptanlarının işletmedeki tecrübesi 3,98 yıl iken büyük ölçekli işletmelerde çalışan gemi kaptanlarının işletmedeki tecrübesi ise 10,34 yıl olarak tespit edilmiştir. Ayrıca orta ölçekli işletmelerde çalışan gemi kaptanlarının işletmedeki tecrübesi 5,87 yıl iken büyük ölçekli işletmelerde çalışan gemi kaptanlarının işletmedeki tecrübesi ise 10,34 yıl olarak tespit edilmiştir.

Hipotez Testleri Sonuçları HA1: Gemi kaptanlarının profilleri arasında anlamlı farklılıklar vardır. ( H01 – H 21 ) Gemi kaptanlarının değerlendirmelerine göre Kuru yük gemilerinde çalışan gemi kaptanları, gemi işletmelerinde 4,12 yıl çalışırken, konteynerde çalışanlar 5,14 yıl, tankerlerde çalışanlar 8,46 yıl, dökme yüklerde çalışanlar 9,36 yıl olarak tespit edilmiştir. OECD ülkelerine ait gemi bayrağı taşıyan gemi kaptanlarının yıl içerisindeki çalışma süresi 8,28 ay iken Kolay Bayrak ülkelerinin 7,63 ay olarak tespit edilmiştir. Türk gemi kaptanlarının işletmelerdeki tecrübesi 4,14 yıl iken yabancı gemi kaptanlarının 7,80 yıl olarak tespit edilmiştir

ÖNERİLER Küçük orta ölçekli gemi işletmelerinin birleşerek, tecrübe, insan kaynakları, finansman vb. konulardaki kaynaklarını bir araya getirerek büyük ölçekli işletmeler gibi güçlü konuma gelmeleridir. Birleşmeyi tercih etmeyen küçük ve orta ölçekli gemi işletmelerinin ise gemilerini profesyonel gemi yönetim örgütlerinin işletmesine bırakarak yoğun rekabet içerisindeki sektörde hayatta kalmaları önerilebilir. Araştırmanın bulguları arasında bulunan gemi kaptanlarının işletmelerdeki çalışma süresinin ve denizde çalışma süresinin özellikle “Batı Avrupa” ve “Uzak Doğu ve Asya” milliyetlerindeki gemi kaptanları için uzun olduğu tespit edilmişti. Bu ülkelerdeki gemi kaptanlarının uzun süreli çalışmayı tercih etmelerinin sebepleri araştırılması gereken konulardandır.

TEŞEKKÜR EDERİM