GRUP GURBET Danışman: Doç. Dr. T. Müge Alvur.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

TEKNIK EGITIM FAKULTESI ÖĞRETİM YILI AKADEMİK KURUL TOPLANTISI HAZİRAN Bölüm yönetimiyle ihtiyaç duyduğumda rahatlıkla görüşebilmekteyim.
BAŞLIK METNİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN 25. DÜNYA ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI ERZURUM 2011 VE BRANŞLARI HAKKINDAKİ.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Türk Bankacılık Sektörü Genel Görünümü
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ. KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ ETKİNLİKLERİ Sosyal, sanatsal ve kültürel bir eğitim-öğretim merkezi olan Kültür Müdürlüğümüz, Öğrenci kulüpleri ve.
Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
1 2 BİR YOKMUŞ BİR YOKMUŞ BİR VARMIŞ 3 Kızı, hayatında çok sıkıntı yaşadığını ve bunlarla nasıl baş edeceğini bilemediğini söylemiş babasına. Bir baba.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
HAK VE SORUMLULUKLARIMIZ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Meslek Nedir? Kişinin geçimini sağlamak üzere yapmış olduğu sürekli işe meslek denmektedir. Hayatımızda en önemli seçimlerden birisi de uygun bir meslek.
ÖMER PINAR MEHMET EREN ÖZTÜRK OĞUZHAN ÇAMLICA
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
2010 – 2011 ÖĞRETİM DÖNEMİ RAPORU Türkiye’de Yerleşik Yüksek Öğretim Kurumları Turizm Eğitim Analizi Bu çalışmada yer alan tüm veriler T.C.Milli Eğitim.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
Altın Kurallar 1- Ucuz araba kullan ama, alabileceğin en güzel evi al.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
Üniversite öğrencilerinin video oyunlarına olan alışkanlıkları
Türkiye’de Kayıt Dışılık
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
TEST – 1.
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
“Akademik Bilişim ’02” 6-8 Şubat 2002, Konya Y.T. Türkçe Arama Motorlarında Performans Değerlendirme Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi
1 Van Kadın Derneği 2008 Yılı Verileri. sınıflandırma Yüzyüze ve/veya telefonla 805 başvuru 1262 neden 350 Türkiyeli Kadın 525 nedenle 455 Sığınmacı ve.
9.Sınıf Psikoloji 4.Ünite Ruh Sağlığının Temelleri
Okulun ilk günü, ilk derste profesörümüz, önce kendini tanıttı, sonra 'Bu yıl, yepyeni bir öğrencimiz var. Çok ilginç biri bakalım bulabilecek misiniz'
Metin’in yaşı kardeşinin yaşının 3 katı kadardır
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
ÇOCUGUNUZU YAŞ GRUPLARINA GÖRE TANIYOR MUSUNUZ?
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
GİRİŞ BULGULAR YÖNTEM SONUÇ
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
CÜMLENİN ÖGELERİ YÜKLEM ÖZNE
Life of minorities with us or alongside us?. KATILIMCI ÜLKELER ÇEK CUMHURİYETİ ( KOORDİNATÖR) TÜRKİYE (KATILIMCI ÜYE) POLONYA (KATILIMCI ÜYE) SLOVAKYA.
T.C Hacettepe Üniversitesi DEĞİŞİM ÖĞRENCİLERİ TOPLULUĞU
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
Diferansiyel Denklemler
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI
SEVGİ ZENGİNLİK BAŞARI
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
Adem Göleç Doç.Dr. Katılımcılar: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Senato Üyeleri 2015 KTMÜ ÖSYM Sınavı Aday Değerlendirme Anketi Sonuçları.
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
Sunum transkripti:

GRUP GURBET Danışman: Doç. Dr. T. Müge Alvur

Türkiye’de bulunan yabancı öğrenciler Türkiye’de okuyan yabancı öğrenci sayısı 18 bin civarındadır.

Kocaeli Üniversitesi Yabancı Öğrenci Sayısı Kocaeli’de 2013-2014 öğretim yılında 213’ü yeni kayıt olmak üzere - 87 farklı ülkeden - toplam 1018 yabancı öğrenci bulunmaktadır. Geçtiğimiz sene 27 kişi mezun olmuştur.

AMAÇ Kocaeli Üniversitesi’nde 2013-2014 öğretim yılında öğrenim gören yabancı öğrencilerin yaşadıkları sorunlar olup olmadığını tespit etmek.

YÖNTEM 2013-2014 öğretim yılında Kocaeli Üniversitesi’nde bulunan 1018 yabancı öğrencinin tamamına ulaşmak hedeflendi Grup Gurbet Öğrencileri tarafından hazırlanan 3’ü açık uçlu 25 soruluk anket üniversitemizde doldurtulmuştur

Yöntem - Anket Grup Gurbet içinde yer alan yabancı öğrencilerin deneyimlerinden arkadaşlarının karşılaşabilecekleri olası sorunlar ve zorluklar tespit edildi Bunlar soru haline çevrildi

Yöntem -Anket Hazırlanan pilot anket 20 öğrenciye verilerek soruların anlaşılır olup olmadığı ve önerileri sorgulandı Bu ön test sonrasında anket yeniden düzenlenerek uygulandı

Yöntem Dağıtılan toplam 180 anketten 143’ü (%79,4) dönmüştür. Anketlerden elde edilen veriler Grup Gurbet öğrencileri tarafından excel programına girilmiştir. Veriler excel ortamında yüzde ifadelere dönüştürüldü.

BULGULAR

Bu anket çalışmasına 54 (%37. 8) kız; 89 (%62 Bu anket çalışmasına 54 (%37.8) kız; 89 (%62.2) erkek öğrenci katılmıştır. Yas ortalamaları 21,2 Türkçe dil kursu alma sureleri 7,2 ay (Cevap sayısı 121) (0-48ay) Kocaeli Üniversitesi’nde öğretim süreleri ortalama 16 ay

ANAVATAN

TÜRKÇE DİL DÜZEYİ

FAKÜLTE DAĞILIMI

1-) YABANCI BİR ÜLKEDE YAŞAMAK SİZE NASIL HİSSETİRİYOR?

2-) KÜLTÜREL FARKLILIK NASIL BİR DURUM?

3-) YABANCI UYRUKLU OLMANIZIN İNSANLAR İLE İLETİŞİM KURUP İLİŞKİLERİNİZİ İLERLETMENİZ ÜZERİNE ETKİSİ PUANLAYINIZ?

4-) TÜRKİYE’DE YEMEK KÜLTÜRÜNDEKİ FARKLILIKLAR HAYATINIZI NASIL ETKİLİYOR?

5-) İLETİŞİM KURARKEN KARŞILAŞTIĞINIZ SORUNLAR DERS BAŞARINIZI NASIL ETKİLİYOR?

6-) TÜRKİYE’DEKİ SOSYAL ETKİNLİKLERİN ÜLKENİZE GÖRE FARKLILIK İÇERMESİ SİZİ ASOSYALLİĞE İTİYOR MU?

7-) YENİ ÖĞRENDİĞİNİZ BİR DİL İLE İLETİŞİM KURMANIN ZORLUKLARI SİZİ ASOSYALLEŞTİRİYOR MU?

8-) GELDİĞİNİZ ÜLKEYE GÖRE (VARSA) İNSANLARIN GİYİNİŞ TARZINDAKİ FARKLILILARI NE BOYUTTA ANORMAL KARŞILIYORSUNUZ

9-) BU GİYİNİŞ TARZINDAKİ FARKLILIKLAR SİZİN DUYGU DURUMUNUZDA NASIL BİR ETKİ YARATIYOR?

10-) ÜLKENİZDE ÇOĞUNLUĞUN GİYİNMESİNİ NORMAL KARŞILADIĞI KIYAFETLERLE SOSYAL HAYATA KARIŞTIĞINIZDA ÇEVRENİZDEKİLERİN TEPKİSİ NE OLUYOR?

11-) EĞİTİM ÖĞRETİM HAYATINIZI DEVAM ETTİRMEK AMACIYLA YAPTIĞINIZ ÜLKE SEÇİMİNİN TÜRKİYE OLMASI SİZİ NE KADAR MEMNUN ETTİ?

12-) KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ’Nİ SEÇTİĞİNİZ İÇİN MEMNUN MUSUNUZ?

13-) KALDIĞINIZ YERDE YABANCI OLMANIZ SİZİ NASIL ETKİLİYOR?

14-) EĞİTİM SİSTEMİNİN FARKLILIĞININ SİZİ NASIL ETKİLEDİĞİNİ DÜŞÜNÜYOSUNUZ?

15-) ÜLKENİZDE ÜNİVERSİTE ÖNCESİ GÖRDÜĞÜNÜZ EĞİTİM ÖĞRETİMİN TÜRKİYE’DEKİNDEN FARKLI OLMASI DERSLERİNİZİ NASIL ETKİLİYOR?

16-) İNSANLAR YABANCI OLDUĞUNUZU ÖĞRENDİĞİNDE GÖSTERDİKLERİ TEPKİLERİ PUANLAYINIZ

17-) DİL KURSLARINDAKİ EĞİTİMİ PUANLAYINIZ

18-) ÜNİVERSİTEYE KAYIT, ÖĞRENCİ KİMLİĞİ ALMA, BARINMA YERİ BULMA GİBİ İŞLEMLERİN HIZINI PUANLAYINIZ

19-) NÜFUS CÜZDANINIZ OLMADIĞI İÇİN RESMÎ İŞLEMLERDEKİ AKSAMALAR GERÇEKTEN SİZİ NASIL ETKİLİYOR?

20-) VARSA TÜRKÇE’Yİ KULLANIRKEN ÇEKTİĞİNİZ SIKINTINIZ SOSYAL HAYATTA SUİSTİMAL EDİLDİ Mİ?

21-) YABANCI OLDUĞUNUZDAN DOLAYI ANLIŞVERİŞTE KANDIRILDIĞINIZ OLDU MU?

22-) ANKET SORULARINI ANLAMAKTA ZORLUK ÇEKTİNİZ Mİ?

AİLENİZLE NE SIKLIKLA GÖRÜŞÜYORSUNUZ?

BENZERLİKLER FARKLILIKLAR ‘‘Yemek yerken kalan yemeği başkalarına verip bitirtmeye çalışmak.’’ ‘‘El öpme bizde yok. Düğün dansları garip geliyor bana. Daha doğrusu erkeklerin göbek atması.’’ ‘Türklerin anne babasına sen demesi biraz ilginç geliyor, bizde sen demek ayıptır’’

BENZERLİKLER FARKLILIKLAR ‘‘Burası daha özgür. Özgür hissediyor insan burada. Ben seviyorum burayı.’’ ‘‘Çiğ köfte çok hoşuma gitti, baklava da güzel’’ ‘‘Kapalı kadınların sigara içmesi. Din ile ilgili uygulamalar.’’ ‘‘Kar yağması’’ ‘‘Merkezde herkes bana bakıyor ne oldu bilmiyor, bence Türk insanları Afrikalıları bilmiyor o zaman biz kötü bir şey hissediyoruz.’’ ‘‘Müzik farklı’’ ‘‘Saygısızlık çok’’ ‘‘Yemekler lezzetli, arkadaşlarım cana yakın’’ ‘‘Çok fazla kültür çeşitliliği var.’’ Dinlediğiniz için teşekkür ederiz (: Amina Majetić • Kürşat S. Yazıcı • Barış Kocaahmet • Safiye Mollachasan • Eva Aminata Jau • Rıdvan Akman • Şemsettin Ekingen • Mahmoud Halloush • Abdulrahim Mohmed • Odilshoh Dehkanov • Taja Osmaan Adan