Www.egitimcininadresi.com.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
(ESKİYE AİT ALIŞKANLIKLAR)
Advertisements

UNIT 3 PEOPLE & PLACES İnsanlar & Yerler
TÜRK ALFABESİ (TURKISH ALPHABET).
THE PROJECT SPORT AND US “Non-OLYMPIC GAMES”. OPEN THE DOOR, HEAD MERCHANT.
THERE IS THERE ARE.
When: ne zaman Where: nereye nerede What: ne How: nasıl What time: saat kaçta How many/ how much: kaç tane/ ne kadar Which: hangisi Who: kim Bunların haricinde.
İNGİLİZCE DERSLERİ Başlangıç (ELEMENTARY)
A GAP YEAR PLAN Bir ara / boş YIL PLANI
'See-through' tyre Radical new tire design by Michelin. The next generation of tires. They had a pair at the Philadelphia car show. İçi görülebilen oto.
EXPRESSIONS of QUANTITY
S I N I F KONU:COLOURS & CLOTHES Şermin ACU Danışman: Yrd.Doç.Dr Neşet DEMİRCİ.
Question TAGS Değil mi soruları.
İNGİLİZCE GRAMER THERE IS /THERE ARE (SAHİP OLMA) KALIPLARI
Tolga KAYMAZ Çanakkale Onsekizmart Üniversitesi Eğitim Yazılımı Ödevi.
Merhaba, çocukları sever misiniz? Hi, Do you like children?
Suggestions for Maximising Edu-Tainment Wednesdays. Edu-Tainment Wednesdays is a chance for Hisar School Educators to get together and learn more about.
AS IF / AS THOUGH.
VARYANS STANDART SAPMA
Yabancı Dil- II Bölüm - 5.
IMPERATIVES (EMİR CÜMLELERİ)
Yabancı Dil - II Bölüm - 1.
THE SİMPLE PRESENT TESNSE
SÜMEYYE KARABOYUN İÖP-1
Soru sorma Geniş zaman “DO – DOES”
MAKING SIMPLE INQUIRIES
UNIT 18 CLIMATE “İklim” E x e r c i s e s. Translate into English sonunda ………………………………………………………. Mısır seyahati ………………………………………………………. sıcaklık hariç.
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
SORU CÜMLESİ (?) (QUESTIONS)
UNIT 1 IN THE CLASSROOM.
İNGİLİZCE MAKING SUGGESTIONS
REQUESTING OTHERS TO DO SOMETHING
POSSESSIVE PRONOUNS.
 Let’s go for a walk. ( Hadi yürüyüşe çıkalım.)  Let’s drink coffee. (Hadi kahve içelim.)
ENGLİSH LESSON MY DAİLY ROUTİNE.
Expressing Daily Routines
Have to / has to ©2016 ingilizcebankasi.com.
Can / could ©2016 ingilizcebankasi.com.
Suggestion kelimesi «öneri» anlamına gelir. Karşımızdaki kişiye herhangi bir durum karşısında bir şey yapmayı soru yoluyla ya da düz cümle olarak önermek.
Near future (be going to)
:Hazırlayan: BARIŞ AKYÜZ
Neil Armstrong
Students social life and join the social clubs. BARIŞ KILIÇ - EGE DÖVENCİ IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Simple PAST Dili Geçmiş Zaman.
German shepherd dog. These dogs are said to be intelligent before they say.
TURKISH 1 (UHF1271) İŞARET ZAMİRLERİ DEMONSTRATIVE PRONOUNS
1- SIT DOWN A. OTUR B. KALK GİT.
W O R D A M G E U FOR N I T 1.
Would you like a different color?
UNIT 1 IN THE CLASSROOM.
İNGİLİZCEDE CÜMLE KURMA
Welcome to our competition.
FINLAND EDUCATION SYSTEM I am talking about the Finnish education system today.
Excuse me. Afedersiniz. 1.
PUANLAMA ÖNERİSİ *Öğrenciler iki gruba ayrılır. Her iki gruba da baştan 1000’er puan verilir. *Birinci grup yarışırken “GAME 1“ açılır. Öğrenciler her.
Yes you can a 1.1 THEME 1.
Future: I will/shall & I am going to. Structure: Subject+will/shall+verb(base form)+object.
tomorrow soon next week / year in five minutes/ in two hours later today I'll go to the market tomorrow. Don’t worry. He will be here soon. There.
YES YOU CAN A1.1 THEME 6.
PRESENT CONTINUOUS TENSE
THE PRESENT CONTINUOS TENSE
UNIT 2 – MY CLASSROOM Classroom: sınıf Be quiet: sessiz ol Open: aç
Simple PAST Dili Geçmiş Zaman.
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
İNGİLİZCE THE FUTURE TENSE ( BE GOING TO ). Be going to gelecek zamanda olan bazı olayları ifade etmek için kullandığımız bir yapıdır. İNGİLİZCE THE FUTURE.
CLASSROOM RULES 4-1 START
THERE IS There is There isn’t There is an apple.
WHAT İS THİS? Select the shape next to the correct word.
What is this ? This is a book..
Sunum transkripti:

A: What is this? B: It is a school bag. A: Is this a school bag? B: Yes, it is. A: Is this a pencil? B: No, it isn’t. It is a school bag. ‘’this’’ yakınımızdaki bir nesneyi işaret ederken veya o nesne hakkında birşeyler anlatırken kullanılır.

A: What is this? B: It is a A: Is this ? B: Yes, it is. A: Is this ? B: No, it isn’t. It is a

A: What is that? B: It is a window. A: Is that a window? B: Yes, it is. A: Is that a door? B: No, it isn’t. It is a window. ‘’that’’ bizden uzaktaki bir nesneyi işaret ederken veya bizden uzaktaki bir nesne hakkında konuşurken kullanılır.

A: What is that? B: It is a A: Is that ? B: Yes, it is. A: Is that ? B: No, it isn’t. It is a

Not: Örneklerde gördüğünüz gibi tekil isimlerinin başlarına ‘’a’’ getirilirken, çoğul isimlerden bahsedilirken bu isimlerin sonuna ‘’s’’ takısı getirilerek çoğul oldukları belirtilmektedir. Sonraki konularımızda bu konuya dikkat ediniz.

A: What are these ? B: They are pens. A: What are these? B: They are books. A: What are these? B: They are flags. ‘’these’’ yakınımızdaki birden fazla nesneyi işaret ederken veya o nesneler hakkında birşeyler anlatırken kullanılır.

A: Are these pencils? B: Yes, they are. A: Are these books? B: No, they aren’t. They are notebooks. A: Are these bags? B: Yes, they are.

A: Are these chairs? B: A: Are these rulers? B: A: Are these rubbers? B: A: Are these doors? B:

A: What are those? B: They are chairs. A: What are those? B: They are dust bins. A: What are those? B: They are pencil cases. ‘’those’’ bizden uzaktaki birden fazla nesneyi işaret ederken veya bizden uzaktaki birden fazla nesne hakkında konuşurken kullanılır.

A: Are those pencil sharpeners? B: Yes, they are. A: Are those desks? B: No, they aren’t. They are tables. A: Are those pens? B: No, they aren’t. They are pencils.

A: Are those books? B: A: Are those chairs? B: A: Are those rulers? B: A: Are those windows? B:

Close the window.

Go out.