“ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ,DAYANIKLILIK VE İLETİŞİM”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERGENLİK DÖNEMİ BAHÇELİEVLER Rehberlik ve Araştırma Merkezi
Advertisements

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
SINAV KAYGISINDA ANNE BABANIN ROLÜ
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ANA BABA VE ERGENLİK.
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
11-12 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ BAHÇELİEVLER Rehberlik ve Araştırma Merkezi
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
Ergenlik Sorunları Hazırlayanlar Mehmet BAYRAM Mehmet ERDİN
REHBERLİK.
ERGENLİK DÖNEMİ HAYATIN İÇİNDEN PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK.
Psikolojik Danışma Merkezi
ANNELERE VE BABALARA. 2 BU EĞİTİMDE NELER YER ALACAK ? Okullarda Bulunan Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisleri Ergenlik Dönemi ve Sorunları Aile.
ERGENLİK DÖNEMİ HAYATIN İÇİNDEN PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK.
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ERGENLİK DÖNEMİ.
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
Okul Rehberlik Servisi
ANNELERE VE BABALARA Hazırlayan: Adem DEĞERLİ Yenikent İlköğretim Okulu Rehber ve Psikolojik Danışmanı.
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
MUSTAFA AY Rehber Öğretmen Ergenle iletişim kurmak neden bu kadar zor?Acaba ergenlerin bize mesajlarını iletmekte zorlanması da aynı nedenlerden kaynaklanıyor.
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
ERGENLİKTEKİ GELİŞİMİN DAVRANIŞLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ CUMHURİYET LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ MURAT ÜNER.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
SEVGİLİ ANNE-BABALAR. Gençlerimizin sorumluluk sahibi, başarılı, mutlu,olumlu,kendilerini ve yaşamayı seven insanlar olarak yetişmelerini istiyorsak;onlara.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
ERGENLERDE MADDE KULLANIMI Sosyal Hizmet Uzmanı Ercan Mutlu
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
YUMAKLICERİT ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Hazırlayan: Ayşegül ATA
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
ÇOCUK VE SUÇ.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
ERGENLİK.
ANA BABA OKULU-II ÖZEL OĞUZ FEN BİLİMLERİ TEMEL LİSESİ.
SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
ANA BABA VE ERGENLİK.
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
Ergenlik Döneminin Genel Özellikleri
Ergenlik Döneminde Aile Etkisi
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

“ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ,DAYANIKLILIK VE İLETİŞİM” “ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ,DAYANIKLILIK VE İLETİŞİM” REBERLİK SERVİSİ

ARTIK BÜYÜ... OKULUNA GİT!! SOKAKLARDA AŞAĞI YUKARI DOLAŞMA! SEN SABAH AKŞAM BANA EZİYET EDİYORSUN. SABAH AKŞAM EĞLENCE UĞRUNA ZAMANINI BOŞUNA HARCIYORSUN... (SÜMER TABLETİ)

ERGEN KİMDİR? SES TONUNU AYARLAYAMAYAN, HERŞEYE GÜLEN, BENCİL, SÖZ DİNLEMEYEN, SAKAR, ASİ, ÇOK KONUŞAN, HERŞEYİ ÇOK BİLDİĞİNİ SANAN!!! EN OLMADIK RİSKLERE GİREN...

ERGENİN KİŞİSEL GELİŞİM İLE İLGİLİ İHTİYAÇLARI VE KAYGILARI Ergen,otoriteye karşı olma, söz dinlememe, Eleştirme, Hata bulma eğilimindedir.

ERGENİN KİŞİSEL GELİŞİM İLE İLGİLİ İHTİYAÇLARI VE KAYGILARI Gelişme döneminde anne-baba tarafından bazen çocuk, bazen yetişkin olarak algılanan birey, ne zaman ne şekilde davranacağını bilemez.

ERGENLİK DÖNEMİ Ergenlik dönemi 11-12 yaşlarda başlayıp yirmili yaşların başlangıcına kadar süren,hızlı bedensel,ruhsal, sosyal değişiklikleri içeren dönemdir.

ERGENLİK DÖNEMİ Bu dönemdeki en belirgin özelliklerden biri hormonal değişimin hızlanması sonucu cinsiyet özelliklerinin belirginleşmesidir.

CİNSELLİK Kızlarda erkeklere oranla daha hızlı gelişim Utangaçlık,çekingenlik ve kendine güvensizlik Kızlarda erkeklere oranla daha hızlı gelişim Karşı cinse ilginin artışı Kendinde ve başkalarında fiziksel görünüme önem verme Duygularda hızlı değişim Normal olmama ve beğenilmeme endişesi taşıma

BAĞIMSIZLAŞMA (YA DOĞRU) Ergenlik dönemine kadar çocuk, ana-baba egosuna dayanmıştır.Oysa artık bağımsızlaşması, Yetişkin bir birey olması gerekmektedir. Ergen bireyselleşmeye, Ana babadan bağımsızlaşmaya,kendi kimliğini oluşturmaya çalışır.Başarılı kimliğe ulaşanlar mutlu,benlik saygıları yüksek,cinsel rol ve tutumlarında başarılı bireyler olurlar.

BAĞIMSIZLAŞMA(YA DOĞRU) Kimlik oluşturma için çaba sarfetme Kendi bedenine ve duygularına yabancı olma Kendini beceriksiz,sakar hissetme Kendine odaklanma İlgilerini ve giyim tarzını arkadaş grubuna göre ayarlama Değişken ruh hali Kendini ifade etme becerisinde gelişme Anne ve babanın mükemmel olmadığını görme Anne ve babaya karşı duygularını daha az gösterme Zaman zaman kabalaşma

ERGENİN SOSYAL GELİŞİMLE İLGİLİ İHTİYAÇLARI VE KAYGILARI Bir gruba ait olma duygusu sosyal gelişme için önemli bir duygudur.Girmek istediği çevre tarafından benimsenmemek genç için üzüntü kaynağıdır.

ERGENİN SOSYAL GELİŞİM İLE İLGİLİ İHTİYAÇLARI VE KAYGILARI Ergenlik döneminde birey , tutum ve davranışlarını örnek alacağı kendisini onlarla özdeşleştireceği uygun modellere ihtiyaç duyar.

DUYGULAR,DEĞERLER VE KİŞİSEL TERCİHLER Kuralları ve sınırları deneme,zorlama Analiz ve sentez yapma becerisi geliştirme İdealler geliştirme Daha tutarlı bir vicdan geliştirme Karşı cinsle ilişkilerin başlaması

KENDİNİ BULMAK... MUTLU OLAMAM DEĞİŞİRSEM SALT SİZİN BENCİLLİĞİNİZİ DOYURMAK İÇİN. HOŞNUT DA OLAMAM ELEŞTİRDİĞİNİZDE BENİ,SİZİN GİBİ DÜŞÜNMEDİĞİM YA DA GÖRMEDİĞİM İÇİN. UYUMSUZ DİYORSUNUZ BANA.OYSA, İNANÇLARINIZA HER KARŞI ÇIKIŞIMDA SİZ DE BENİMKİLERE KARŞI ÇIKIYORSUNUZ.AKLINIZI BİÇİMLENDİRMEYE ÇALIŞMIYORUM. BİLİYORUM KENDİNİZİ BULMA SAVAŞI VERİYORSUNUZ. BANA AKIL VERMENİZİ DE KABUL EDEMEM,ÇÜNKÜ KENDİMİ BULMA ÇABASINDAYIM BEN DE...

ERGENİN İHTİYAÇLARI NELERDİR? karamsarlık, huzursuzluk ve iç sıkıntısı gibi hoşa gitmeyen duygulardan bunalır.Kendisine güven verecek ve duygusal durumların yaşa bağlı,bu çağa has ve geçici olduğunu anlatacak bir anne ve babaya ihtiyaç duyar.

ERGENİN DUYGUSAL GELİŞİM İLE İLGİLİ İHTİYAÇLARI VE KAYGILARI: “ANLAŞILMAMAK” ERGENLERİN EN BELİRGİN SORUNLARINDANDIR. ANNE VE BABANIN ONU ELEŞTİRMEDEN, KÜÇÜMSEMEDEN, YARGILAMADAN DİNLEMESİ VE KENDİSİNİ ANLATMASINA FIRSAT TANIMASI ONU RAHATLATACAKTIR *

ERGENİN KİŞİSEL GELİŞİM İLE İLGİLİ İHTİYAÇLARI VE KAYGILARI Ergen birbirinin karşıtı duygular dile getirebilir. Yetişkinin uzaktan denetimine ihtiyaç duyar.

Her Yaşım Sunlar bir araya toplayayım.Bir güzel muhabbet edelim" diye duşundum. Mutfak isinden de anlarım,donattım sofrayı. Bayağı uğraştım.Hepsinin, ayrı ayrı ne yemekten, ne içmekten hoşlandığını iyi bilirim.Bayağı da para gitti. Birinin yediğini oburu yemez.Ötekinin içtiğini beriki içmez. Dört kişilik sofra kurdum, mumları da yaktım, müziği de ayarladım. Geldiler. 20 yaşında ben, 35 yaşımda ben, 40 yaşımda ben ve bugünkü ben dördümüz. Birden yirmi yaşımı, otuz beş yaşımın karşısına oturttum. kırk yaşımın karşısına da, ben geçtim.Yirmi yaşım, otuz beş yaşımı tutucu buldu. Kırk yaşım ikisinin de salak olduğunu söyledi. Yatıştırayım dedim."sen karışma moruk" dediler. Büyük hır çıktı.komşular alttan üstten duvarlara vurdular. Yirmi yaşım kırk yaşıma bardak attı.evin de içine ettiler. Bende kabahat.ne çağırıyorsun tanımadığın adamları evine. Ömür dediğin üç gündür,dün geldi geçti yarin meçhuldür, o halde ömür dediğin bir gündür,o da bugündür.”* *

ZEYTİNYAĞINI DÖKMEDEN Empati kurabilme Doğru iletişim kurabilme Kendi başına karar verebilme Duygularını farkedip kontrol edebilme Duygularını doğru yerde, doğru zamanda ve uygun bir dille ifade edebilme Kendi hayat felsefesini oluşturma Toplumsal değerlerin farkında olup buna uygun davranma Kendi ilgi ve yeteneklerinin farkında olma Meslek seçimi hakkında bilgi toplama Boş zamanlarını verimli değerlendirme Akademik başarı ve başarısızlığının sonuçlarını doğru değerlendirme Çevresinde gelişen olayların farkında olma Ahlaki değerlerinin farkında olma Çözüme odaklı davranabilme

SINIRLARINI ZORLAMAMAK Kendi özlemlerinizle çocuğunuzun sınırları arasında gerçekçi bir denge kurun.

SİZ BUNLARI YAPMAYIN... Emir vermeyin. Uyarın ama ,gözdağı vermeyin. Öğüt vermeyin Ahlak dersi vermeyin Yargılayıp suçlamayın Yersiz övmeyin Alay edip ,utandırmayın Avutmayın Konuyu saptırmayın