DENİZYOLU TAŞIMACILIĞI TERMİNOLOJİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Teslim Şekilleri.
Horoz Grup Şirketleri LOJİSTİK OTOMOTİV TEKSTİL.
İHRACAT SÜRECİ.
YÖN339 Ders - IV Taşımacılık Yönetimine Giriş
Sarnıç Depo Tanıtımı 9500 m2 kapalı alan.
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Avrupa Birliği Ortak Taşımacılık Politikası Semineri Michael Schmidt ICCR Viyana 17 Nisan 2007 AB Bilgi Köprüleri Programı Türkiye’ye Köprü Projesi.
İÇERİK Kurumsal Hakkımızda Hizmetlerimiz Ekipmanlarımız Belgelerimiz
The Eurasia Specialist
INCOTERMS 2010 (International Commercial Terms)
Ulaştırma ve Lojistik Terminolojisi Yrd. Doç. Dr. Gültekin ALTUNTAŞ
GÜMRÜKLER 2023 VİZYONU.
NAKLİYAT SİGORTALARI.
HİZMETLERİMİZ İthalat, İhracat, Transit Gümrük İşlemleri,
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
INCOTERMS 2000 EXW – Belirlenmiş Yerden Taşıyıcıya Fabrikada Teslim
Demiryolu Taşımacılığı Terminolojisi
Lojistik Yönetiminde Freight Forwarder
Uluslararası Taşımacılık Yönetimi
Enerji Sektöründe Lojistiğin Yeri ve Önemi
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
Ulaştırma ve Lojistik Terminolojisi Yrd. Doç. Dr. Gültekin ALTUNTAŞ
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
KIYMETLİ EVRAKIN TÜRLERİ
YÖN339 Ders - III Taşımacılık Yönetimine Giriş
BİRİNCİ HAFTA DERS NOTLARI
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
TOBB UND Lojistik Yatırım A.Ş.
TAŞIMA SİSTEMLERİ ve YÜK GÜVENLİĞİ
Neden Incoterms? Mallar nerede ve hangi tarihte teslim edilecek?
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Tanımı –tarihçesi-amacı kapsamı
SOLMAZ GRUP.
Uluslar Arası Deniz Taşımacılığı
INCOTERMS 2010 Uluslararası Ticaret Odasının 7 inci gözden geçirme (revize) Incoterms klozları 2010 Eylül sonunda yayınlanmıştır.Gözden geçirilmiş (revize)
ICC ve Amaçları 1919 yılında ABD'nin Atlanta şehrinde uluslararası bir Konferans'da Belçika, Fransa, İtalya, İngiltere ve ABD'nin öncülüğünde ilk temelleri.
TRANSİT REJİMİ.
INCOTERMS 3. ) DELIVERED DUTY PAID ( DDP ) a
INCOTERMS 2. ) DELIVERED AT PLACE ( DAP ) a
INCOTERMS 2.) CARRIAGE AND INSURANCE PAID TO (CIP ) a.) Satıcının Yükümlülükleri b.) Alıcının Yükümlülükleri c.) Taşıma Sözleşmesi d.) Sigorta Sözleşmesi.
INCOTERMS 4.) COST, INSURANCE AND FREIGHT ( CIF ) a.) Satıcının Yükümlülükleri b.) Alıcının Yükümlülükleri c.) Taşıma Sözleşmesi d.) Sigorta Sözleşmesi.
INCOTERMS 3) FREE ALONGSIDE SHIP ( FAS ) Satıcının Yükümlülükleri
Satıcının Yükümlülükleri Alıcının Yükümlülükleri
Dökme sıvı yük taşımacılığı konusunda faaliyet göstermekte olan şirketimiz, yeni nesil, ‘’Çok Katlı’’, tek kullanımlık flexitank ile ‘’Flexitank Operatörlüğü’’
Satıcının Yükümlülükleri Alıcının Yükümlülükleri
INCOTERMS 1. ) CARRIAGE PAID TO (CPT ) a. ) Satıcının Yükümlülükleri b
ULUSLARARASI TAŞIMACILIK SEKTÖRÜNDE FREİGHT
Gıda Endüstrisinde Kullanılan Ambalajların Sınıflandırılması
Demiryolu Taşımacılığı Terminolojisi
Denizyolu İthalat Yüklemelerinde; Kullanılan Terimler ve Oluşan Bazı Masraflar YAĞIZ ÖZBİR / 2016 İZMİR.
Hava Yolu Taşımacılığı
IATA VE ICAO.
Denizyolu İthalat Yüklemelerinde Kullanılan Terimler ve Oluşan Bazı Masraflar YAĞIZ ÖZBİR / 2016 İZMİR.
MEHMET AKİF MTAL. ULAŞTIRMA HİZMETLERİ ALANI SUNUMU
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – VIII
Lojistik, ürün, hizmet ve insan gibi kaynakların, ihtiyaç duyulan yerde ve istenen zamanda temin edilmesi için bir araç olarak tanımlanmaktadır.
Taşıma Sözleşmeleri ve Uluslararası Taşıma Anlaşmaları Nelerdir?
Uluslararası ticaretin hareket unsurunu uluslararası lojistik ve özellikle taşımacılık oluşturur. Uluslararası eşya taşımacılığı beş farklı taşımacılık.
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
LOGISTICA Uluslararası Taşımacılık Yapan Forwarderlara Yönelik Operasyon Otomasyonu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

DENİZYOLU TAŞIMACILIĞI TERMİNOLOJİSİ 03.04.2017 DENİZYOLU TAŞIMACILIĞI TERMİNOLOJİSİ

İçindekiler: 1.Denizyolu taşımacılığı nedir? 2.Denizyolu taşımacılığının avantajları-dezavantajları 3.Denizyolu taşımacılığında kullanılan terimler 4.Denizyolu taşımacılığında kullanılan belgeler 5.Denizyolu taşımacılığı ilgili örgütleri 6.Denizyolu taşımacılığı gemileri 24.10.2012

1. DENİZYOLU TAŞIMACILIĞI NEDİR ? Uluslararası yük taşımacılığında en yaygın kullanılan taşıma türüdür. Taşıma tipleri arasında en düşük maliyetli ve güvenli olanıdır. Çok büyük miktardaki ürünler ile konteynırlanabilen ürünler denizyolu ile taşınır. Havayoluna göre 22, karayoluna göre 7, demiryoluna göre 3.5 kat daha ucuz olmasından dolayı dünyada en çok tercih edilen ulaşım şeklidir. 24.10.2012

1.a) Denizyolu Taşımacılığının Temel Bileşenleri: Taşıma Araçları ve Gemiler Terminal Ve Limanlar Taşınacak Eşya / Yük 24.10.2012

1.b) Taşımacılık türleri Layner Taşımacılığı: Layner taşımacılığı düzenli, sürekli ve "tarifeye dayalı" biçimde hizmet sunan taşımacılık biçimidir. Bu hizmet türünde zamanlama esastır. Gemiler seferlerini ve hizmetlerini belirli bir tarife uyarınca sürdürürler. Hangi limanlara ne zaman uğranacağı sefer programlarında belirtilir. Böylelikle yükleyiciler, taşıtma gereksinimleri konusunda önceden bilgi edinirler. Layner taşımacılığı, taşıma türleri içinde en yüksek maliyetli olanıdır. 24.10.2012

Tramp Taşımacılığı: Tramp taşımacılığı, yük olan limanlar arasında hizmetin yapılması biçiminde gözükür. Laynercilikte hizmet esasken, tramp taşımalarında yük esastır. Mutlaka uyulması gereken bir sefer tarifesi söz konusu değildir. Hizmet, yükün olduğu limanlara kayar; aynı limanda sürekli olarak kalmaz. Bu nedenle taşıtan için tramp hizmetlerinde istikrar yoktur. Trampçılık, ekonomik değeri düşük olan yükleri kapsar. Kömür, maden cevheri, ham petrol, tahıl, şeker, fosfat, gübre, kereste, kopra, çimento, tuz bu türdendir. 24.10.2012

2. DENİZYOLU TAŞIMACILIĞININ AVANTAJLARI-DEZAVANTAJLARI En düşük maliyetli taşıma modelidir. Çıkış-varış limanlari arasında herhangi bir transit geçiş ve gümrük işlemi yoktur. Diğer yöntemlere göre daha az yatırım gerektirir. 24.10.2012

Elleçleme sayısı fazla ve dış kaynak kontrolündedir. Dezavantajları: Elleçleme sayısı fazla ve dış kaynak kontrolündedir. Mal hasar riski yüksektir. Çok yüksek transit zamanları söz konusudur. Hava şartlarından transit zamanı ve mal güvenliği açısından yüksek düzeyde etkilenme yaşanır. Kalkış-varış zamanı esnekliği çok düşüktür. Hizmet verilen destinasyonlar liman ve çevreleriyle sınırlıdır. Kapıdan kapıya teslimlerde çok maliyetlidir. 24.10.2012

3. DENİZYOLU TAŞIMACILIĞINDA KULLANILAN TERİMLER ARMATÖR: Gemi sahibi, taşıyıcı ACENTE: Herhangi bir limanda armatör adına faaliyet gösteren, onun temsilciliğini yapan kuruluş. FORWARDER: Karayolu, havayolu, denizyolu, demiryolu taşımacılığını, gümrükleme ve sigorta hizmetlerinin operasyonunu gerçekleştiren, aktif bir acente ağına sahip olan organizatör firma. 24.10.2012

BILL OF LADING (B/L): Denizyolu konşimentosu CO-LOADER: Diğer forwarderların yüklerini kendi yükü ile konsolide ederek taşımacılık yapan kişi. BILL OF LADING (B/L): Denizyolu konşimentosu a. Master B/L (Ana konşimento) b. House B/L (Ara konşimento) CHARTER PARTY: Taşımacı ile armatör arasında yapılan sözleşmeye verilen isimdir. 24.10.2012

Yükleme Boşaltma Terimleri FREE IN (FI): Limandaki yükleme masrafı FREE OUT (FO): Limandaki boşaltma masrafı LINER IN (LI): Yükleme masrafının armatöre ait olması LINER OUT(LO): Boşaltma masrafının armatöre ait olması 24.10.2012

STUFFING: İstifleme, yükü konteynere yerleştirme UNSTUFFING: Konteynerin içini boşaltma STEVEDORING: Gemiyi yükleme ve boşaltma hizmeti 24.10.2012

Liman Terimleri STORAGE: Limanda depolama / ardiye DEMURAJ: Geminin kendisine tanınan yükleme ve boşaltma süresini aşması yada konteyner içinde bekleyen yükün tanınan süreden önce gümrükten çekilip boşaltılmaması. FREE TIME: Serbest süre. Yükün demuraja girmeden bekleyebileceği süre. Süre aşımında demuraj uygulanır. 24.10.2012

Terminal Handling FEE (THC): Limandaki elleçleme ücreti GEÇİCİ KABUL: Türkiye’deki gümrük mevzuatı gereği konteynerler gümrüğe tabi mal statüsündedirler. Bu nedenle bir konteynerin limandaki gümrüklü sahadan çıkarılması veya tekrar limana getirilmesi halinde ortaya çıkan gümrükleme masrafıdır. 24.10.2012

4. DENİZYOLU TAŞIMACILIĞINDA KULLANILAN BELGELER 1. DENİZ KONŞİMENTOSU (Bill of Lading): Deniz taşımacılığında en önemli olan belge konşimentodur. Bir gemi şirketinin veya onun yetkili acentesinin veya yükleme limanında acentesi yoksa gemi kaptanının malı yükletene verdiği, malların teslim alındığını ve kararlaştırılan limana kadar taşınacağını gösteren bir belgedir. 24.10.2012

24.10.2012

24.10.2012

24.10.2012

Tesellüm Konşimentosu - Received for Shipment B/L Yükleme Konşimentosu - On Board B/L Tek Konşimento Kombine Nakliyat Konşimentosu Konteynır Konşimentosu Düzgün Hat Konşimentosu Kısa Konşimento Özellikli konşimentolar Tanker Konşimentosu Ciro Edilemez Konşimento Charter Party Bill of Lading Kaptan Makbuzu 24.10.2012

5. DENİZYOLU TAŞIMACILIĞI İLGİLİ ÖRGÜTLER Hükümet Tarafından Kurulan Örgütler IMO OECD ILO UNCTAD WTO 24.10.2012

 Diğer Kuruluşlarca Kurulan Örgütler 03.04.2017  Diğer Kuruluşlarca Kurulan Örgütler ICS Gemi ile ilgili kuruluşların BIMCO kurduğu örgütler INTERTANKO INTERCARGO IMPA Gemi hizmet sektöründeki kuruluşların IAPH-ITF kurduğu örgütler GREENPEACE CMI-ICC REMPEC ECO Bölgesel faaliyet gösteren örgütler BSEC 24.10.2012

6. DENİZYOLU TAŞIMACILIĞI GEMİLERİ Yük gemileri: Handysize (10.000-40.000 dwt) Handymax (40.000-60.000 dwt) Kuru dökme yük Panamax (60.000-80.000 dwt) taşıyıcıları Capesize (80.000-üstü dwt) 24.10.2012

HANDYSIZE 10000-35000 dwt 24.10.2012

HANDYMAX 50000 dwt 24.10.2012

CAPESIZE 120000 dwt 24.10.2012

Post panamax (>3000 TEU) Feeder-Feedermax (<1000 TEU) Tanker taşıyıcıları: Handysize Handymax Panamax Suezmax (120.000-200.000 dwt) Konteyner gemileri: Post panamax (>3000 TEU) Feeder-Feedermax (<1000 TEU) 24.10.2012

KAYNAKÇA www.forumdas.net www.armenshipping.com www.hgtrans.com www.ihracat112.com 24.10.2012

TEŞEKKÜRLER… 24.10.2012