EDRIMS Electricity Distribution and Retail Information Management System Ömer ALP – Kurumsal Çözümler Teknik Müşteri Yöneticisi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Alptekin GÖKÇEYREK | Teknik Satış Danışmanı
Advertisements

• 2001 yılında kuruldu. • E-Ticaret ve E-Tahsilat alanlarında yazılımlar ve çözümler geliştirmekte. • 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgesi yasasına.
ARVENTO MOBİL SİSTEMLER
Mobit Bilişim Elektronik ve Kontrol Sistemleri Dış Tic. A.Ş.
/ Tel: (216) Ayrıntılı bilgi için lütfen bize ulaşınız. / Tel: (216)
Bilişim Teknolojileri ve Yönetim Dersi (IYO 713) Sunumu
Tanışma ABYSIS Sistemleri
PROJE YÖNETİMİ KAPSAMINDA MASTERPLAN
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
Mobilite ile Gelen Rekabet Avantajı Sunum Öyküm Dizdar.
Kazanmak isteyenlere Crm9 0
Bizi Tercih Edenler... Biotekno ©2013.
Akıllı İzleme ve Verimlilik Artışı
ELEKTRİK ENERJİSİ SATIŞ EĞİTİMİ
Yeni Nesil Mobil Katalog
CBS/GIS Destekli Akıllı Altyapı Çözümleri
“Yenilik ve Yüksek Teknoloji Üretir...”. Kısaca Mobit  Mobit, 1998’den bugüne katma değerli çözümler üreten, sektörel ihtiyaçlara yönelik donanım tedariği.
Selda Aydın Seyhan Kamçı
Kurumsal Satış Kanalları
Gökhan AY Süreç Geliştirme Yöneticisi.
INTRANET.
Copyright Online Tedarik İçin İhale, Teklif, Finansal Analiz Sistemi ve Ortak Satınalma Platformu copyright 2009.
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
CRM – şirket felsefesi olarak düşünülebilir: Bu şirket felsefesini hayata geçirmek için geliştirilen araçlardan bir tanesidir. CRM.
Türkiye KAMU Çağrı Merkezleri
Okyanus Zincir Mağazacılık Yönetim Sistemini tercih etmek için
Strateji Geliştirme Başkanlığı SGB.net Sistemi Genel Tanıtımı
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
III. KAMU SM E-İmza Platformu Firma Tanıtımı
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
Doğrudan Tazmin Sistemi (DTS) Takas Odası Projesi
ONLINE ELEKTRİK SAYAÇ OKUMA UYGULAMASI
Erp. Otomatik Uyarı Sistemi Stok Yönetimi Satın AlmaTekstil Üretim Finans & Muhasebe SatışBakım PlanlamaÜretim KaliteMühendislik IKBilgi.
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
 Bu yıl, 11 kategori arasından en fazla (+1 Jüri Özel ödülü) olmak üzere en fazla 4 kategori ile katılabilirsiniz.  Başvuru yapılan her kategori.
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
TESİS YÖNETİMİ DİREKTÖRLÜĞÜ
HDH PROJE YÖNETİM SİSTEMİ
© PRIME Alliance, Proprietary & Confidential prime-alliance.com ÜLKEMİZ İÇİN İDEAL OSOS.
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
Akıllı Şebekelerde İletişim Teknolojileri
Akıllı Şebekelerde Örnek Uygulamalar
AKILLI ŞEBEKELERDE GÜVENLİK.
Tübider Crm Ana Menü Kontak (Çağrı)Yönetimi – Çağrı Listesi.
AKSA ELEKTRİK AKILLI_ŞEBEKELER_ÇALIŞTAY SUNUMU
KONU BAŞLIKLARI «İŞ ZEKASI» Nedir? «İŞ ZEKASI»’nın Bileşenleri
Başar Bilgisayar; 1997 yılında CBS konusunda uzman bir ekip ile kurulmuştur. Başar Bilgisayar’ın ana çalışma sahası Coğrafi Bilgi Sistemleridir. Başar.
Akıllı Şebekeler Cengiz Bozbey | Enerji Otomasyon Satış Yöneticisi
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Universal Bilgi Teknolojileri
Mobil Teknolojiler ve Akıllı Şebekeler
Şişecam S ayısal Yönetimle Verim VIII. "Türkiye'de İnternet" Konferansı 20 ARALIK 2002 Canan Özcan Türkiye Şişe ve Cam Fab. A.Ş.
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Eskişehir Şubesi Cevdet ÜRENCİK CMF.
CRM’in Enerjisi Create. Sell. Monetize. Now!
TGI Çözümü Elektrik Dağıtım Şebekesinde
ELDER AR-GE ÇALIŞTAYI Nisan-2015 Hasan ÇELİK
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
İşinizi büyütmenin en hızlı yolu | Bilişimde doğru çözüm ortağınız intercomp.com.tr.
DİJİTAL DÖNÜŞÜM LİDERLERİNİN İŞLETMELERİN VERİMLİLİĞİNE ETKİLERİ BÜLENT KUTLU 1.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Turkcell Kurumsal Satış Direktörü
Kurumsal Varlık Yönetimi Sistemi
ERP Projesinin Aşamaları İzmir. ERP Projesinin Aşamaları SatışSatış - Başlangıç – Kurulum – Analiz – Plan – Uyarlama – Eğitim – Geliştirme.
Intercomp.com.tr İşinizi büyütmenin en hızlı yolu | Bilişimde doğru çözüm ortağınız.
PROEJE CRM Hazırlayan : Murat USLU
Bora UZUN Bilgi Teknolojisi
Sunum transkripti:

EDRIMS Electricity Distribution and Retail Information Management System Ömer ALP – Kurumsal Çözümler Teknik Müşteri Yöneticisi

İnfopark Hakkında İnfopark Bilgi Teknolojileri A.Ş. - İnfopark Yazılım Danışmanlık A.Ş. 1999 yılından günümüze sektörde, 6 EDAŞ ve 5 PESAŞ’ta, Kamu Sektöründe 100’e yakın personel ile devam eden 20 proje, TEDAŞ AboneNET Projesi, 2007’den bugüne bakım fazı İnterpromedya İlk 500 Bilişim Şirketi Araştırması: 2012, 2011, 2010, 2009, 2008 Yılları Eğitim Kategorisi birincisi. 2010 eTürkiye eTR Ödülü: ÇVOB - Çevrim İçi Çevre İzinleri Projesi 2011 eTürkiye eTR Ödülü : TSE – BelgeNET Projesi 2014 Şubat: BEDAŞ ve BEPSAŞ’ta EDRIMS, kullanıma açılmıştır 2014 Nisan: UEDAŞ / UPESAŞ’da EDRIMS’e Geçiş Provaları İnfopark’ı kısaca tanıtarak başlamak istiyorum,

Enerji Sektörü Referansları Kurum Proje ULUDAĞ ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş. AboneNET Yerelleştirme ve Ek Uygulama Geliştirme ÇAMLIBEL ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş. BOĞAZİÇİ ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş. AKDENİZ ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş. AboneNET Yerelleştirme ve Ek Uygulama Geliştirme OSMANGAZİ ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş. AboneNET Bakım ve Ek Uygulama Geliştirme EDRIMS – Dağıtım Bilgi Yönetim Sistemi BOĞAZİÇİ ELEKTRİK PERAKENDE SATIŞ A.Ş. EDRIMS – Perakende Bilgi Yönetim Sistemi OSMANGAZİ ELEKTRİK PERAKENDE SATIŞ A.Ş. EDRIMS – Perakende Bilgi Yönetim Sistemi AboneNET Entegrasyonu ULUDAĞ ELEKTRİK PERAKENDE SATIŞ A.Ş. EDRIMS’e Geçiş Süreci Devam Etmekte Referanslardan sonra; 5 Hafta gibi sürede UYARLAMA, VERİ DÖNÜŞÜMÜ, Hiç kayıpsız 8 saatte veri aktarımı, ve CANLIYA geçiş Haftaiçi akşam saat 6’da sistem kapatıldı ve sabah 8’de yeni sistem açıldı. Banka ve El terminalleri geçişten etkilenmedi. 2 Haftada stabilizasyon sağlandı, Eğitimlerin tazelenmesi, yazılım süreçlerinin iyileştirilmesi, Network, donanım v.b. problemlere çözüm geliştirilmesi, 3. haftadan itibaren süreçlerde iyileştirmelere başlandı,

EDRIMS Neden Geliştirildi? Akıllı şebeke sistemlerindeki hızlı gelişmeler, Perakende / Dağıtım ayrışması ile doğan yeni ihtiyaçlar Perakende sektöründe rekabetin başlamış olması, hızlı çözümlere ihtiyaç duyulması. Mevcut ürünlerde gözlemlenen problemler Yeni isteklere uyum hızı problemi (6111 Örneği) Eski ürün/sistemlere bağımlılık problemi Yüksek satınalma, bakım ve destek maliyetleri Kurum içinde geliştirilen yazılımlarda gözlemlenen yüksek başarı oranı (in-house) Özellikle yabancı kaynaklı yazılımların getirdiği vizyon stratejisinin başarılı olmadığını gözlemliyoruz, zaman içinde inhouse yazılıma dönüldüğünü gözlemliyoruz. Bize göre yazılımlar revizyona açık olmalı, değişen ihtiyaçlara hızla uyum sağlayabilmeli. Sonuç olarak 2.5 yıllık bir geliştirme süreci ardından bir EDRIMS frameworkü geliştirildik.

EDRIMS Bileşenleri EDRIMS Dağıtım Modülleri ESB EDRIMS Perakende Fiziki Dağıtım ESB OSOS SCADA OMS DMS GIS

EDRIMS Bileşenleri EDRIMS Dağıtım Modülleri ESB ESB EDRIMS Perakende Diagramı iyileştir Dağıtım ESB OSOS SCADA OMS DMS GIS

EDRIMS Bileşenleri EDRIMS Dağıtım Modülleri ESB ESB EDRIMS Perakende Diagramı iyileştir Dağıtım ESB OSOS Bankalar El Terminalleri BTM’ler PMUM ERP/CRM Sistemleri Diğer EDAŞ/PESAŞ’lar SCADA OMS DMS GIS

EDRIMS Projesi Bileşenleri 40 civarında bileşenden oluşuyor.

EDRIMS Önemli Bileşenlerden Bazıları Abonelik, Dağıtım Elemanları işlemleri, Tahakkuk, Tahsilat v.b. standard süreçlere ek olarak; OSOS entegrasyonu ve MDM katmanı SCADA/OMS/DMS entegrasyonu Enerji Tedarik Sistemi CRM, Kampanya Yönetimi, Satış Yönetim Sistemi, Online Abonelik Kaçak Saha Takip Uygulaması Hukuk Modülü (Yasal Takip Sistemi) CBS ve UAVT Entegrasyonu Toplu İşlem Araçları OSOS okumalarına hemen veya isteğe bağlı abonelik yapılabilirken, tahliye sırasında endeks okuması da yapılabilmektedir.

EDRIMS OSOS MDM Katmanı EDRIMS MDM Modülü EDRIMS Modülleri Tahakkuk Abone Sayaç Raporlama …. EDRIMS MDM HEAD-END Servisleri A MODEM HEAD-END Servisleri B MODEM HEAD-END Servisleri C MODEM HEAD-END Servisleri A MODEM B MODEM C MODEM ÖN ÖN ÖN ÖN ÖN ÖN ÖN ÖN

EDRIMS OSOS MDM Katmanı

EDRIMS Projesi Enerji Tedarik Sistemi Portföy Analizi ve Tarife Grubu Bazında Profilleme Açık Pozisyonların Belirlenmesi Teklif İzleme ve Değerlendirme İşlemleri Açık Pozisyonların Kapatılması, Referans Birim Fiyat belirleme Satış sırasında kullanılacak RBF ile online kârlılık analizi OSOS sayaçlarından gelecek verilere ek olarak;

EDRIMS Projesi CRM, Kampanya, Satış EDRIMS’ten ST Olabilecek Müşteriler Listesi Farklı kaynaklardan Potansiyel Müşteriler oluşturma İhale ile Enerji Satışı ihtiyaçlarını > Kampanya tanımları ile Ürün Oluşturma Müşteri Niteliklendirme Çalışması ile Ziyaretlerin Planlanması ve İzlenmesi Online Teklif Oluşturma, Online Onay ve Sözleşme İşlemleri Onay aşamasında Referans Birim Fiyat ile karşılaştırma imkanı Kaybedilen İhalelerin Tarihi, Fiyat ve Rakip bilgilerinin takibi Online Abonelik işlemleri

EDRIMS Projesi CRM, Kampanya, Satış

EDRIMS Projesi Kaçak Saha Takip Farklı kaynaklardan gelen İhbarların tek merkezde toplanması Ekip tanımları ve Ekiplere İş Emirlerinin Atanması Sahada Online Analizler ve İş emri tutanaklarının oluşturulması Mühür, Tutanak, Sayaç bazında zimmet takibi Tahakkuklandırma ve Bildirim Sistemi entegrasyonu Rutin Kontrol Listeleri oluşturulması ve Otomatik Kontrol Planı

EDRIMS Projesi Kaçak Saha Takip

EDRIMS Projesi Hukuk Modülü İcraya Sevk İle başlatılan Süreç takibi Fatura Bazında Süreç Takibi Saha Operasyonları ile Entegrasyon Kesme Engelleme Ödenme durumunda açma iş emri Ortak Bilgi Sistemi ve İlişki Tesisatların takibi (Fatura Bazında Kesme Engelleme)

EDRIMS Projesi CBS ve UAVT Entegrasyonu Dağıtım Elemanları koordinat ve UAVT bilgisi, Saha işlemlerinde koordinat bilgisinin toplanması, Abonelik süreçlerinde UAVT, Saha işlemlerinde adrese dayalı optimizasyon, İşlemin yapıldığı koordinat kontrolü Araç Takip Sistemi entegrasyonu, (Fatura Bazında Kesme Engelleme)

EDRIMS Projesi CBS ve UAVT Entegrasyonu (Fatura Bazında Kesme Engelleme)

EDRIMS Projesi Toplu İşlemler Toplu Abonelik İşlemleri Toplu Tarife Değişikliği İşlemleri Toplu Veri Güncelleme ve Zenginleştirme Çalışmaları Toplu PMUM İşlemleri Toplu Bildirim İşlemleri Web ve Windows İstemcileri Toplu işlemler ile saatler süren çalışmalar, hatta fazla mesai planlamaları ile günler süren veri giriş işleri dakikalar seviyesine indirilebiliyor. Çok katmanlı mimari sayesinde web arayüzlerine ek olarak Windows clientlarını da kullanabiliyoruz.

EDRIMS Projesi Toplu İşlemler ve Süreç İyileştirmelerine Örnekler (Fatura Bazında Kesme Engelleme)

EDRIMS Projesi Toplu İşlemler ve Süreç İyileştirmelerine Örnekler Abonelik Süreçleri 3 kata kadar hızlandırılabiliyor, Özellikle Şantiye – Mesken dönüşümlerinde günler harcanan veri giriş süreci dakikalara indirilebiliyor, Toplu tarife güncellemeleri işlemleri dakikalar seviyesine gerçekleştirilebiliyor, (Fatura Bazında Kesme Engelleme)

EDRIMS Projesi Veri Modeli ve Veri Güvenliği OLTP DB FKM DB Self – Servis Raporlama İş Zekası Report Builder (Ad-Hoc) Reporting Services Snapshots Özet Tablolar Anlık Müşteri Bilgileri 10 Dakikalık Tahakkuk Veri Ambarı Saatlik Tahsilat Günlük Çağrı Merkezi Diğer Sistem ve Kaynaklardan Gelen Veriler OSOS / SCADA / ERP / vs.

Yönetim Bilgi Sistemi

Yönetim Bilgi Sistemi

Operasyonel Kazanımlar İnfopark Framework Akıllı Şebeke Entegrasyonu Toplu Veri Giriş ve Doğrulama Araçları Otomatik bildirim sistemleri Abone’den Müşteri kavramına geçiş, CRM ve Satış uygulamaları İzleme Sistemleri Hukuk Yönetim sistemi + Düşük Donanım Maliyeti, + Yeni Müşteriler, + Müşteri Sadâkati, + Arttırılmış Veri Kalitesi, + Personel Verimliliği, + Operasyonel Kârlılık

Stratejik Kazanımlar · Çeviklik, · Verimlilik, · Sürdürülebilirlik, Yerel Yazılım; Mevzuata uyum garantisi, değişen ihtiyaçlara hızlı uyum CRM ve Satış Uygulamalarına hemen başlanabilmesi EDAŞ ekibi ile Kurumiçi (InHouse) geliştirme Güncel Teknolojiler ve Entegrasyon yetenekleri Kaynak Kod Güvencesi · Çeviklik, · Verimlilik, · Sürdürülebilirlik, En önemlisi,

Made in Laleli Made in Turkey Teşekkürler