ÖZEL BABAOĞLU İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
MENAR ABAKÜS MENTAL ARİTMETİK PROGRAMI
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Değerler Eğitimi Özgüven.
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
NÖRO LİNGUİSTİK PROGRAMLAMA
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
BEYNİNİZİN HANGİ TARAFI DAHA ÇOK GELİŞMİŞ?
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Ziya BARAN Yüksek Performansa Ulaşmanın Teknikleri
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Eğitim Öğretimde Planlama
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Teknolojideki hızlı gelişmeler öğretme ve öğrenme ortamlarında hızlı değişime ve çeşitliliğe yol açmaktadır. Bireysel öğrenme ortamındaki çeşitliliğin.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Büyük adamların hedefleri, diğerlerinin ise istekleri vardır.
Etkin Çalışma Yöntemleri.
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
3.
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Yeni öğretim programlarında;
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
MOTİVASYON.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
Okul Rehberlik Servisi
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
ÇOCUĞUNUZ BİR HATA YAPTIĞINDA UYGULAMANIZ GEREKEN 8 ŞEY.
Abdullah ŞENCAN Psikolojik Danışman
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
NLP-Stress,Öfke ve Şiddet Kontrolü Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
Verimli Ders Çalışma Teknikleri MEHMET EKİCİ
Mentör Öğretmenlik.
BAŞARIYI ETK İ LEYEN ETMENLER Burcu PEZÜK Psikolojik Danışman.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
Probleme Dayalı Öğrenme
1 ŞÜKRÜ AKKAYA PSİKOLOJİK DANIŞMAN
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Hafıza performansınızı geliştirmek Developed.
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
BİLİŞSEL GELİŞİM.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Yüksek Performansa Ulaşmanın Teknikleri Ziya BARAN Hazırlayan :
Sunum transkripti:

ÖZEL BABAOĞLU İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ NLP VE ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME SEMİNERİNİ SUNAR Abdullah ŞENCAN Psikolojik Danışman

NÖRO LİNGUİSTİK PROGRAMLAMA N L P NÖRO LİNGUİSTİK PROGRAMLAMA

BİLİNÇALTI NEDİR, NASIL ÇALIŞIR VE ÖZELLİKLERİ NADİR? DÜŞÜNCE-DAVRANIŞ-ALIŞKANLI-KARAKTER İLİŞKİSİ GEÇMİŞ-ŞİMDİ-GELECEK

İÇİNDE BULUNDUĞUMUZ DURUMU OLUŞTURAN FAKTÖRLER İÇ TEMSİLİMİZ FİZYOLOJİMİZ İÇ TEMSİLİMİZ FİZYOLOJİMİZ

DUYGULARINI KONTROL ETMEYİ VE YÖNLENDİRMEYİ ÖĞRETİR NLP NELERİ DEĞİŞTİRİR? DUYGULARINI KONTROL ETMEYİ VE YÖNLENDİRMEYİ ÖĞRETİR

“HER EYLEMİN ATASI DÜŞÜNCEDİR” OLAYLARI BİZİ SINIRLANDIRACAK ŞEKİLDE TEMSİL ETMEK YERİNE, GÜÇLENDİRECEK ŞEKİLDE TEMSİL EDEBİLİRİZ (Ellerinizi kaldırın) “HER EYLEMİN ATASI DÜŞÜNCEDİR”

BEYNİNİZİ ETKİN KULLANMANIZIN YOLLARINI AÇAR

İLETİŞİM BECERİLERİNİZİ ARTIRIR

ÖĞRENMEYİ KOLAYLAŞTIRIR

HER DURUMU OLUMLU DEĞERLENDİRMENİZİ SAĞLAR

KENDİNİ HER ZAMAN DESTEKLEYİCİ DURUMA SOKABİLİRSİN

* VÜCUDUN RAHATLAMASI İÇİN BEYNİN SALGILADIĞI ENDORPHİNİ ARTTIRIR TEBESSÜM EN İYİ İLAÇ ÇÜNKÜ * VÜCUDUN RAHATLAMASI İÇİN BEYNİN SALGILADIĞI ENDORPHİNİ ARTTIRIR * VÜCUDUN STRESE TEPKİSİ OLAN KARTİZONU AZALTIR VE SAKİNLEŞMEMİZİ SAĞLAR

İYİMSERLER 1 2 3 4 5 ÇALIŞMALARINDA DAHA İYİ SONUÇLAR ALIRLAR HASTALIKLARA DAHA AZ YAKALANIRLAR 3 KÖTÜMSERLERDEN DAHA SAĞLIKLI ALIŞKANLIKLARA SAHİP OLURLAR 4 BAĞIŞIKLIK SİSTEMLERİ DAHA KUVVETLİ OLUR 5 KÖTÜMSERLERDEN DAHA UZUN YAŞARLAR

KENDİNİ BAĞIŞLAMA ( Kendisini affetmeyen insan başkasını affedemez; kendisine söz geçiremeyen başkasına hiç söz geçiremez…) Gözlerini kapat. Karşında kendini gör. Kendinden iki kişi oluştur. Sağda pozitif olan (masum, insancıl, iyi olan) sen Solda negatif olan (seni üzen, sıkıcı, zalim, kötü olan) sen Güçlü halinle sola git ve yaptığın tüm hatalarınla yüzleş ve tepki ver. Rahatlamış olarak sağa git ve kendini kucakla, bağışla ve seni bugüne getirdikleri için hatalı tarafına teşekkür et. Her iki kendini ellerinle birleştir ve kalbine bastır, içine çek Test et.

BAŞKASINI BAĞIŞLAMA (AFFETMEK) Gözlerini kapat ve affetmek istediğin kişiyi gör. O kişiden iki kişi oluştur. Sağda masum, insancıl olan (pozitif olan) Solda seni üzen, sıkıcı, zalim, kötü olan (negatif olan) Soldakine bak ve semptomu belirle. Güçlü halinle soldakine git ve tepkini ver, içini boşalt, rahatla. Tüm olumsuzlukları elinin tersiyle at gitsin, affetme hareketini yap. Sağdakine dön, yaklaş ellerini tut ve gözlerine bak, iyi niyetini gör, ona sarıl ve bağışla… Onu yüreğine bastır. Test et.

KENDİNE GÜVEN İhtiyaç hissedilen duyguyu belirle. Çapayı atacağın bölgeyi belirle. O duygudan yoksun kendini gör, hisset, duy. Bir adım önünde duygu çemberini gör (renk belirle) Çemberin içinde ihtiyacın olan duyguyla yüklenmiş kendini gör. Çapayı atarak çemberin içine gir ve o duyguyu vücudunda hisset, duy, yaşa. Bir adım önünde 2 kat duygu çemberi var, çemberin içinde o duyguyla 2 kat daha fazla duyguyla yüklenmiş şekilde kendini gör. Çapayı atarak çembere gir. O duyguyu tüm vücudunda hisset, duy, yaşa. Test et.

HEDEF BELİRLEME Hedefini olumlu olarak ifade et. (Beyin olumsuzluğu anlamaz.) Hedef kendin için mi? (Hedefler başkalarına bağlı olmamalı, bu seni tökezletir.) Gözlerini kapat. Geçmişe odaklandığın gibi geleceğe odaklan, kendi geleceğini gör, duy, hisset, yaşa. Hedefinin gerçekleştiğini, başardığını nasıl anlarsın? (Mutlu olursun, gözlerin çakmak gibi parlar,yaşam sevincin olur.) Motivasyon ne, bunu neden isteriz? Nerede, ne zaman, kiminle başarmak istersin? Bunu başarmak için hangi kaynaklara sahipsin; daha başka hangi kaynaklara ihtiyacın var? Başardığın zaman ne olacak? Hedefe ulaşmanın sana ve çevrene yararı ne olacak? Başarıya ulaşmanın aile ve çevrene etkisi ne? Bu hedef etik değerlere uygun mu? İlk önce ne yapacaksın planın ne?

WALT DİSNEY BAŞARI MODELİ DREAMER (Rüya) HAYALPEREST GÖRSEL (Sınırsız Hayal Kurma) META POZİSYON KARAR VERME 2. REALİST GERÇEKÇİ DOKUNSAL (Gerçeği Konuşma) (Şuan neler yapıyorum) 3. CRITIK ELEŞTİRMEN İŞİTSEL (Sürekli Eleştirmek) (Acımasız Olmak Durumundasın)

ŞÜPHEYİ YOK ETMEK ŞÜPHE HEDEF

NASIL ÖĞRENDİĞİNİZİ BİLİYORMUSUNUZ? ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME NASIL ÖĞRENDİĞİNİZİ BİLİYORMUSUNUZ?

D Ü Ş Ü N M E B İ Ç İ M L E R İ GÖRSEL : İŞİTSEL : DUYGUSAL : RESİMLERLE DÜŞÜNÜYOR : İŞİTSEL SESLERLE DÜŞÜNÜYOR : BEDENSEL DUYUMLARLA DÜŞÜNÜYOR DUYGUSAL :

NLP: Sinir Dili Programlaması GÖRSEL TASARLANAN GÖRÜNTÜLER GÖRSEL HATIRLANAN GÖRÜNTÜLER TASARLANAN SESLER HATIRLANAN SESLER DUYGULAR VE BEDENSEL DUYUMLAR İÇ DİYALOG

BÜTÜN ELEKTRONİK EŞYALARIN TEMELİ ELEKTİRİKTİR İNSANLARIN BAŞARILARININ DA TEMELİ BEYİNDİR. ÇİVİLEME YÖNTEMİNİN UYGULAMASI

DUYDUKLARIMI UNUTURUM GÖRDÜKLERİMİ HATIRLARIM UYGULADIKLARIMI ANLARIM (ÇİN ATASÖZÜ)

ETKİLİ BİR ÖĞRENME İÇİN BEYNİN HER İKİ TARAFININ ÖĞRENME FAALİYETİNİN İÇİNE SOKULMASI GEREKİR . HER İKİ LOP DA BİRBİRİNİ TAMAMLAYAN FONKSİYONLARA SAHİPTİR.

HAFIZANIN BÖLÜMLERİ… 1*KISA DÖNEMLİ HAFIZA 2*UZUN DÖNEMLİ HAFIZA

KİŞİSEL GÜCÜNÜZÜ VE BEYİN POTANSİYELİNİZİ KULLANMANIN EN ÖNEMLİ ADIMI İNANMAKTIR ASLA “ASLA” DEMEYİN! HAFIZA GÜCÜNÜN EĞİTİMLERLE ARTIRILABİLECEĞİNE İNANIN

HAFIZA KAYITLARI

KÖTÜ BELLEK YOKTUR. EĞİTİLMEMİŞ BELLEK VARDIR.

ÇOCUKKEN, NİÇİN DAHA İYİ ÖĞRENİYORDUK?

İSTER GERÇEK BİR OLAYI ÇIPLAK GÖZLE GÖRÜN, İSTER AYNI OLAYI AKLİ GÖZÜNÜZLE HAYAL EDİN BEYİN HER İKİSİNİ AYNI ŞEKİLDE ALGILAR VE HER İKİSİNİNDE BEYİNDE BIRAKTIĞI İZ AYNIDIR

AKLİ GÖZÜNÜZLE CANLI VE NET OLARAK GÖRDÜĞÜNÜZ RESİMLERİ HATIRLAMAK KOLAYDIR

AKLİ GÖZ’ÜN EĞİTİMİ GÖZLERİNİZİ KAPATIN KURULAN İLİŞKİLERİ AÇIK VE NET ŞEKİLDE GÖRMEYE ÇALIŞIN AKLİ GÖZÜNÜZLE GÖRDÜĞÜNÜZ RESİMLERİ YÜKSEK SESLE KENDİNİZE ANLATIN

AKLİ GÖZÜNÜZLE RESİMLERİ CANLI VE NET OLARAK GÖRMENİZ ÇOK ÖNEMLİDİR ŞİMDİ BİR LİMON HAYAL EDİN; HAYALİNİZDE; LİMONU HİSSEDİN, ONA DOKUNUN, ONU KOKLAYIN, ONU ISIRIN

GÜÇLÜ BİR HAFIZAYA SAHİP OLMANIN BİR DİĞER GEREKLİ KOŞULU DA DÜŞÜNME ŞEKLİNİN BEYİN HÜCRELERİNİ NASIL ETKİLEDİĞİNİ BİLMEYE BAĞLIDIR

BAŞARI; BASİT GÖRÜNEN TEMEL PRENSİPLERİNİ KULLANMAYA BAĞLIDIR

HAFIZANIN DEĞİŞMEZ GERÇEĞİ HAFIZANIN RESİMLER VE ŞEKİLLER İLE ÇALIŞTIĞIDIR

HER TÜRLÜ BECERİNİN KAZANILMASININ İKİ TEMEL ŞARTI VARDIR; 1. MOTİVASYON 2. TEKNİK BİLGİ İPUCU Başarı motivasyon + teknik bilgi

HAFIZA TEKNİKLERİNDE 4 AŞAMA VARDIR 1. BİLİNÇSİZ BECERİ EKSİKLİĞİ 2. BİLİNÇLİ BECERİ EKSİKLİĞİ 3. BİLİNÇLİ OLARAK BECERİ KAZANMA 4. OTOMATİK PİLOT

BİR ŞEY NE KADAR ANLAŞILIR İSE, BELLEKTE KALMA ŞANSI O KADAR KOLAY OLUR.

BEYNİMİZ BİLGİLERİ, *DETAYLARLA *DUYGULARLA *FİZYOLOJİK DURUŞLA KODLAR.

HAFIZA EĞZERSİZLERİ. GERİYE DOĞRU DÜŞÜNME. YAP BOZ OYUNU. BULMACALAR HAFIZA EĞZERSİZLERİ *GERİYE DOĞRU DÜŞÜNME *YAP BOZ OYUNU *BULMACALAR *VİTRİNLERE BAKIN

İSİMLERİ VE YÜZLERİ AKILDA TUTMA.. 1.ZİHNİ BAŞARIYA 2.NASIL OLSA 3.GÖZLERİNE BAK 4.YÜZ KAREKTERİS 5.İLK ANLAR 6.TEKRAR 7.ANLAMINI SORUN 8.İLİŞKİLENDİRİN 9.KARTVİZİT ALIN 10.YÜZ VE İSİM ARA 11.HEMEN DENEYİN

görsel Görsel hatırlanan Görsel tasarlanan

işitsel Hatırlanan sesler Tasarlanan sesler

dokunsal Dokunsal-hissel duyarlılık İç konuşma

*Görsel öğrenciler gördüklerini *İşitsel öğrenciler duyduklarını KISACA *Görsel öğrenciler gördüklerini *İşitsel öğrenciler duyduklarını *Dokunma tercihli öğrenciler materyalleri elleri ile hissederek anlarlar

Peki bunlar ne anlama geliyor?

Öğretim öğrencinin sosyal,duygusal,çevresel,beyin küresel tercihleri ile hareket gereksinimi ya da öğrenmenin günün hangi saatinde gerçekleştiği gibi etkenlerle örtüşmesi halinde başarı artmaktadır İdeal eğitimde hedef,okuldaki her öğrenci için bir öğrenme türü profili çıkarılıp,buna uygun öğrenme ortamları ve yaşantıları sunulmasıdır

ÇEŞİTLİLİK! YAŞAMIN TUZU BİBERİDİR.AMA HER ÖĞRENCİNİN KENDİNE ÖZGÜ ÖĞRENME TÜRLERİ VE GEREKSİNİMLERİ AÇISINDAN YAKLAŞILDIĞINDA YAŞAMSAL ÖNEMİ OLAN BİR BESİNDİR.

AKTİF ÖĞRENME

Öğrenme, öğrencilerin fikri katılımını ve uygulamasını gerektirir. Kendi başına açıklama ve gösterim, uzun süreli öğrenmeyi sağlamaz Aktif öğrenme bunu sağlayacaktır.

Öğrenmeyi aktif yapan nedir? Öğrenme etkin olduğunda, işin çoğunu öğrenciler yapar.

Beyinlerini kullanırlar, fikirleri düşünürler

problemleri çözerler ve ne öğrendilerse uygularlar

Aktif öğrenme hızlıdır, eğlencelidir,destekleyicidir.

Öğrenci sıklıkla sırasından uzakta, hareketli ve yüksek sesle düşünür.

Öğrenme neden Aktif olmalıdır?

yaparak

Öğrencilerinizi neşelendirerek ve ferahlatarak Öğrenmeyi aktif duruma getirmeniz gerekmektedir

Bir şeyi iyi öğrenmek için, onu duymak, görmek, onunla ilgili sorular sormak, başkaları ile görüş alış verişinde bulunmak gerekir.

NASIL ÖĞRENİYORUZ? Yaklaşık 2400 yıl önce Konfiçyus’dan; Ne duyduysam, unuttum. Ne görürsem, hatırlarım. Ne yaparsam, anlarım.

Ne duyar ve görürsem,biraz hatırlarım. Ne duyduysam unuttum. Ne duyar ve görürsem,biraz hatırlarım. Ne duyar, görür ve onunla ilgili soru sorar veya birisi ile tartışırsam, anlamaya başlarım. Ne duyar, görür, tartışır ve yaparsam, bilgi ve beceri kazanırım. Başkasına ne öğretirsem, iyice öğrenirim.

.Resim kullanılarak yapılan anlatım sadece kelimeler kullanılarak yapılan anlatımdan üç kat daha fazla etkilidir.

Bir bakıma bilgisayar gibi çalışır. Beyin sadece bilgiyi almaz onu işler. Bir bakıma bilgisayar gibi çalışır. Bilgisayarın girilen verileri daha sonra kullanabilmesi için onları saklaması yani kaydetmesi gerekir. Beynimizin hafızaya kaydetmesi için yeni bilgiyi test etmesi, özetlemesi veya başkalarına açıklaması gerekir. Öğrenme pasif olduğunda beynimiz yeni bilgiyi kaydedemez.

3- Çeşitli biçimlerinin ve durumlarının neler olduğunu ayırt etmek. 1- Bilgiyi kendi kelimeleriyle yeniden ifadelendirmek. 2- Örneklendirmek 3- Çeşitli biçimlerinin ve durumlarının neler olduğunu ayırt etmek.

4- Bilgi ile diğer faktörler ve fikirler arasında bağlantı kurmak. 5-Bilgiyi çeşitli biçimlerde kullanmak. 6- Bazı sonuçlarını önceden görmek. 7- Bilginin karşıtını veya tersini ifadelendirmek.

Kısaca öğrenci; arar, sorar, sorgular.

Doğru soru Düşünmeyi başlatır,öğrencilerin yaratıcılıklarını ve kendi görüşlerini geliştirmelerinde ihtiyaçlarına uygun pratik yapma fırsatı verir.

“Düşünmeyen beyin sorgulamaz.”

Bütünü Kavrayarak Öğrenme % 1 tad alarak, % 1,5 dokunarak, % 3,5 koklayarak, % 11 işiterek, % 83 görerek öğreniriz.

Hatırlama Okuduklarımızın %10’ unu, İşittiklerimizin %20’ sini, Gördüklerimizin % 30’ unu, Hem görüp hem işittiklerimizin . %50’ sini, Söylediklerimizin %80’ ini, Yaşayarak söylediklerimizin . % 90’ ını HATIRLARIZ.

YAPABİLECEĞİNİZE İNANIN ! O ŞEYİ YAPMANIN YOLUNU BULACAKTIR. O ZAMAN AKLINIZ O ŞEYİ YAPMANIN YOLUNU BULACAKTIR. Bir şeyin imkansız olduğuna inanırsanız aklınız bunun neden imkansız olduğunu ispatlamak üzere çalışmaya başlar. Ama bir şeyin yapılabileceğini inandığınızda, gerçekten inandığınızda aklınız onu yapmak üzere çözümler bulmanıza yardım etmek için çalışmaya başlar.

BAŞARI VE MÜKEMMELLİK= İSTEK X İNANÇ X UYGULAMA 10 X 10 X O = 0 10 X 0 X 10 = 0 0 X 10 X 10 = 0 5 X 5 X 5 = 125 10 X 10 X 10 = 1000

TEŞEKKÜRLER ÖZEL BABAOĞLU İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ NLP VE ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME SEMİNERİNİ SUNDU Abdullah ŞENCAN Psikolojik Danışman