Eğitim-Öğretim Yılı Sonunda EĞİTİM SEN GENEL MERKEZİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
EĞİTİM.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
KADIN ve SOSYAL YAŞAM Prof.Dr. Gönül BUDAK Dokuz Eylül Üniversitesi
-Demografik- Nüfus Analizi
SAĞLIK EKONOMİSİ.
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
Kozan İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLÇE TARİHİ-COĞRAFİ- EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUMU 1865–1923 yılları arasında Vilayet olan Kozan, 1926 yılında yapılan.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HOŞGELDİNİZ 2005 Yılı Gelir Vergisi Vergi Rekortmenleri
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
2015 EĞİTİM VE YÜKSEKÖĞRETİM BÜTÇELERİ NE GETİRİYOR?
Soruya geri dön
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ. AÇIKLAMA BÜTÇ E ÖDENEGİ AYRILAN PAY (%) 01 Personel Gideri Sosyal Güvenlik Kurumuna Devlet Primi Gid. 4,886,500.
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
KADEMELİ KESİNTİLİ EĞİTİM KADEMELİ KESİNTİLİ EĞİTİM NE GETİRİYOR?
Proje Hakkında  Proje T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Intel Türkiye ve KAGİDER tarafından hayata geçirilmektedir.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Kayhan Erciyeş.
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , 2011, 2(2) : 0-0
MEHMET YUSUF EMRE KARAASLAN
4+4+4 EĞİTİM SİSTEMİ İLE İLGİLİ MERAK EDİLENLER
4 X x X X X
MAHALLİ İDARELERİN MALİ ÖZERKLİĞİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI EĞİTİM SİSTEM İLE İLGİLİ İLÇEMİZDE YAPILAN PLANLAMA .
ÖDÜL YÖNERGESİ. Kaymakamlığımız himayesinde İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan Ödül Yönergesi üç farklı alanda verilmektedir. 1.Yönetici.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
SINIF GEÇME.
Aksaray Üniversitesi Sn Proje AdıSektörüYeriProjenin Durumu 1 Proje Hizmet İşiEğitimMerkezBitti 2 Merkezi Araştırma LaboratuvarıEğitimMerkezBitti 3 Kampüs.
Mersİn İl Mİllİ EğİTİm Müdürülüğü EĞİTİMDE KALİTE yönetİm sİstemİ değerlendİrİcİ eğİtİmİ   MERSİN.
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Aydın Öztürk İzmir.
Katsayılar Göstergeler
7.SInIf teog Bilgilendirme semineri
T.C. GÖLCÜK KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
EĞİTİMİN DURUMU Eğitim Öğretim Yılı Başında EĞİTİMİN DURUMU EĞİTİM SEN ŞANLIURFA ŞUBESİ.
2014 BÜTÇESİ VE EMEKÇİLERİN KRİZİ Dr. Erkan AYDOĞANOĞLU Eğitim Sen Eğitim Uzmanı
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SONUNDA EĞİTİMİN DURUMU.
PERSONEL DURUMU OKUL-ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ DURUMU OKUL ÖNCESİ EĞİTİM.
Karşılaştırmalı Eğitim
2018/’19 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAŞINDA EĞİTİM SEN GENEL MERKEZİ
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Sunum transkripti:

2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı Sonunda EĞİTİM SEN GENEL MERKEZİ EĞİTİMİN DURUMU EĞİTİM SEN GENEL MERKEZİ 1

Eğitimin Genel Durumu Siyasi iktidar, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında, geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi, eğitim sistemini kendi siyasal-ideolojik hedeflerine uygun olarak biçimlendirmeye devam etmiştir… 2013-2014 eğitim öğretim yılında eğitimde yaşanan ticarileştirme ve eğitimde dini muhafazakarlaştırma politika ve uygulamaları hız kesmeden sürmüştür… Kamu okulları her açıdan kendi kaderi ile baş başa bırakılırken özel okullar kamu kaynakları ile teşvik edilmiş, imam hatip okullarına yönelik pozitif ayrımcı uygulamalar artmıştır… 4+4+4 ile seçmeli dersler içinde yer alan üç din dersi fiilen “zorunlu seçmeli” hale getirilmiş, Türkiye’nin dört bir yanında dini eğitim fiilen okul öncesi eğitime, hatta kreşlere kadar indirilmiştir… Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş sistemi (TEOG) ile bu yıl ilk kez sınırlı sayıda öğrenci Anadolu liselerine gitme imkanı yakalarken geniş bir öğrenci kitlesi zorunlu olarak özel liselere, meslek liseleri, imam hatipler ve açık liselere yönlendirilmiştir… Eğitim yöneticilerinin belirlenmesinde “sözlü sınav” ve “siyasi referans” belirleyici hale getirilmekte, liyakat ilkesi ısrarla göz ardı edilmektedir.

Velilerin Cebinden Yaptığı Eğitim Harcamaları Artıyor! Eğitim harcamaları bakımından Türkiye’de en zengin yüzde 20 ile en yoksul yüzde 20’nin arasında 14 kat fark var… Öğrencilerden katkı payı adı altında para toplanırken okulların kendi kaynaklarını arttırması için gelir getirici işler yapmaya zorlanıyor… 2002-2003 eğitim-öğretim yılında bir öğrenci için aileler 720 TL cepten eğitim harcaması yapıyorken bu harcama 2013-2014 eğitim-öğretim yılında tam 5 kat artarak 3 bin 602 TL’ye yükseldi… Eğitime yeterli bütçe, okullara ihtiyacı kadar ödenek ayrılmazken özel okulların vergi muafiyeti ve diğer teşvik uygulamaları ile doğrudan desteklenmesi uygulamaları sürüyor…

Eğitim Yatırımlarına Ayrılan Pay Giderek Azalıyor! Yıllar MEB bütçesi MEB Yatırım Bütçesi MEB Bütçesi Yatırım Payı (%) 2002 7 460 991 000 1 281 690 000 17,18 2003 10 179 997 000 1 479 050 000 14,53 2004 12 854 642 000 1 244 150 000 9,68 2005 14 882 259 500 1 230 306 000 8,27 2006 16 568 145 500 1 411 498 000 7,49 2007 21 355 534 000 1 490 000 000 6,98 2008 22.915.565.000 1 296.704.000 5,66 2009 27.446.778.095 1.256.188.195 4,57 2010 28.237.412.000 1.785.327.000 6,32 2011 34.112.163.000 1.995.625.000 5,85 2012 39.169.379.190 2.600.000.000 6,64 2013 47.496.378.650 3.955.000.000 8,33 2014 55.704.817.610 5.192.300.000 9,32 Kaynak: MEB Örgün Eğitim İstatistikleri (2013-2014) 4

Eğitimde 4+4+4 Okulöncesinde Okullaşma Oranlarını Azalttı! Yıllar 3-5 yaş 4-5 yaş 5 yaş 2011/’12 % 30.87 % 44.04 % 65.69 2012/’13 % 26.63 % 37.36 % 39.72 2013/’14 % 27.71 % 37.46 %42.54 4+4+4 ile birlikte okulöncesi eğitimde bütün yaş gruplarında okullaşma oranı belirgin bir şekilde düşmüştür. 2013-2014 eğitim-öğretim yılında okulöncesi çağda olmasına rağmen, 5 yaş grubundaki 350 bin çocuk ailelerin isteğiyle ilkokula başlatılmıştır. Okulöncesi eğitimde velilerden düzenli olarak para toplanmakta, öğrencilerin eğitim harcamaları veliler tarafından karşılanmaktadır.

Kalabalık Sınıf Sorunu Sürmektedir! İstanbul, Gaziantep, Mersin, Batman gibi çok göç alan iller başta olmak üzere birçok ilde kalabalık sınıf sorunu sürmektedir... İlkokul ve ortaokullarda derslik başına düşen öğrenci sayısı Ş. Urfa’da 46, Diyarbakır’da 42, G. Antep’te 40’tır. İstanbul’da ilkokul ve ortaokullarda derslik başına düşen öğrenci sayısı 39, Ankara ve İzmir’de ise 30’dur. Liselerde derslik başına ise Hakkari’de sınıf başına 66, Şırnak’ta 63, Diyarbakır’da 61, İstanbul’da ise derslik başına 33 öğrenci düşmektedir.

Eğitimin Bütün Kademelerinde Devamsızlık ve Okul Terki Sorunları Sürüyor! Eğitimde yıllardır önemli bir sorun olarak görülen devamsızlık ve okul terki sorunları 2013-2014 eğitim-öğretim yılında da sürmüştür… Ortaöğretimde yaşanan devamsızlık, sınıf tekrarı ve okul terki gibi sorunların kalıcı olarak çözümü için gerekli adımlar atılmamıştır… Milli Eğitim Bakanlığı, 2013-2014 eğitim-öğretim yılı öncesinde ilkokul ve ortaokullarda sürekli devamsız öğrenci sayısını (51 gün ve üstü özürsüz devamsız öğrenci sayısı) 90 bine düşürmeyi hedeflemiş; ancak okula devam etmeyen öğrenci sayısı 174.625 olmuştur… Ortaöğretime erişim ve devam konusunda bölgesel eşitsizlikler, öğrencilerin aile yapısı ve ekonomik durumu belirleyici etkenler olmayı sürdürmektedir… Türkiye’de ilköğretim öğrencilerinin yüzde 80’i ortaöğretime geçmesine karşın, ortaöğretim öğrencilerinin önemli bir bölümü 9 veya 10. sınıfta okulu terk etmektedir…

Eğitimde 4+4+4 Sonrasında Özel Okul Sayıları Hızla Arttı! Eğitim Yılı İlköğretim Özel Okul sayısı Öğrenci Sayısı Öğretmen Sayısı 2011-2012 931 286.972 31.691 İlkokul Ortaokul 2012-2013 992 904 167 381 164 294 20 546 18.926 2013-2014 1.071 972 184 325 182 019 21 273 21.459 Kaynak: MEB Örgün Eğitim İstatistikleri (2013-2014) Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2013-2014 istatistiklerine göre örgün özel öğretim okulları ve bu okullara giden öğrenci sayısında belirgin bir artış yaşanmıştır… 2013-2014 eğitim-öğretim yılında özel okulöncesi eğitim kurumu sayısı 3 bin 927; özel ilkokul sayısı 1.071, özel ortaokul sayısı 972, özel lise sayısı ise 1.433 olmuştur… Eğitimde 4+4+4 dayatması sonrasında veliler ekonomik koşullarını zorlayarak çocuklarını özel okullara göndermeye başlamışlardır… Devlet okulları ekonomik sorunlarla boğuşup, kendi kaderlerine terk edilirken hükümetin kamu kaynaklarını özel okullara aktarma girişimleri artarak sürmektedir…

Özel Mesleki ve Teknik Eğitim Liselerindeki Artış Dikkat Çekicidir! Eğitim Yılı Okul Öğrenci Sayısı Öğretmen 2011-2012 45 4.348 689 2012-2013 126 17.854 2.181 2013-2014 426 54.153 7.472 Eğitimde 4+4+4 dayatması sonrasında özel meslek ve teknik liselerde okul sayısı yaklaşık 10 kat, öğrenci sayısı ise 12 kattan fazla artmıştır. Özel meslek liselerinin sayısındaki artışın temel nedeni, devletin özel mesleki ve teknik liselere giden öğrenci başına 5.500 TL’ye kadar doğrudan parasal destek sunmasıdır…

Eğitimde 4+4+4 Sadece İmam Hatip Okullarına Yaramıştır! Eğitimde 4+4+4’ün ısrarla uygulandığı son iki yılda, eğitim sistemi içindeki dini içerik belirgin bir şekilde arttırılarak, neredeyse bütün okullar fiilen imam hatibe dönüştürülmüştür. Okul dönüşümleri sırasında fiziki donanım ve altyapı sorunları olmayan, en merkezi okullar imam hatibe dönüştürülmüş, yüz binlerce öğrenci mağdur edilmiştir. Türkiye’de 946’sı bağımsız, 415’i imam hatip lisesi bünyesinde olmak üzere, toplam 1.361 imam hatip ortaokulunda 140 bin öğrenci eğitim görmektedir. İmam hatip lisesi (İHL) sayısı 854, öğrenci sayısı ise 474 bin 96’dır. Devlet okulları yıllardır ödenek yetersizliği ile baş başa bırakılırken imam hatip okullarının maddi ihtiyaçlarının anında karşılanması, hükümetin ayrımcı uygulamalarının sürdüğünü göstermektedir.

Taşımalı Eğitim Sorunları Artarak Sürmektedir! MEB’in 1989 yılında sadece 2 ilde 305 ilköğretim öğrencisiyle başlattığı taşımalı eğitim sorunu artarak sürmektedir… 2013-2014 eğitim-öğretim yılı itibariyle ilkokul ve ortaokullarda toplam 23 bin 880 okul, 10 bin 551 merkez okula taşınmaya başlamış, taşınan öğrenci sayısı 825 bine ulaşmıştır… Ortaöğretimde ise 460 bin 917 ortaöğretim öğrencisi taşımalı eğitimden yararlanmış, toplam taşınan öğrenci sayısı ise 1 milyon 286 bin 726’ya ulaşmıştır...  Taşımalı eğitim uygulamaları özellikle kış aylarında çocukların can güvenliği açısından sorunlar yaratmakta, meydana gelen kazalarda öğrenciler ve öğretmenler hayatını kaybetmektedir…

EĞİTİM SEN OLARAK ÖNERİLERİMİZ Eğitim bir insan hakkıdır. Herkesin eğitim hakkından eşit, parasız ve kendi anadilinde yararlanmasının önündeki bütün yasal ve fiili engeller kaldırılmalıdır… Eğitimde her türlü ayrımcı, dışlayıcı ve ötekileştirici söylem ve uygulamalardan uzak durulmalı, eğitim müfredatının oluşturulması ve uygulanmasında demokratik, laik, bilimsel ve evrensel ilke ve değerler referans alınmalıdır… Zorunlu ve “zorunlu seçmeli” din dersi uygulamasına son verilmeli, devlet din eğitiminden tamamen çekilmeli, bütün inançlar karşısında tarafsız olmalıdır… Eğitim politikaları sermayenin istek ve ihtiyaçlarına göre değil, eğitim biliminin gerekleri ve toplumun ihtiyaçları gözetilerek sunulmalıdır… Eğitim hizmetlerinin sunumunda proje temelli ve stratejik planlama değil, demokratik planlamalar yapılmalı, eğitimle ilgili sendikaların görüşleri alınmalı ve uygulanmalıdır… Eğitim emekçilerinin ekonomik sorunları ve çalışma koşulları düzeltilmeli, eğitimde her türden angaryaya, esnek ve performansa dayalı çalışma uygulamalarına derhal son verilmelidir… Eğitim yöneticilerinin belirlenmesinde “sözlü sınav” ve “siyasi referanslar değil, liyakat ve objektiflik ilkeleri esas alınmalıdır… Eğitime yeterli bütçe, okullara ihtiyacı kadar ödenek ayrılmalıdır… 12