Yaratıcılığın kaynağı:

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YAŞAMIN ÖĞRETTİKLERİ (psikoloji arşivi)
Advertisements

BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
Fen ve teknoloji öğretim programında teknolojik tasarım döngüsü
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
Bilim Teknoloji Toplum ve Sosyal Değişim
1) Gazetelerin ya da dergilerin belli sütunlarında gündelik konuları bir görüş ve düşünceye bağlayarak yorumlayan yazlılardır. Bu türde, yazar ele aldığı.
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
Okul Başarısında Ailenin Rolü
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
TEKNOLOJİYİ KULLANMAK VE TEKNOGERÇEKÇİ OLABİLMEK
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
HÜMANİSTİK ÖĞRENME Hümanistik yaklaşımlar bireyin öznel algıları üzerinde yoğunlaşırlar. Buna göre bireyin kendine dünyayı ve olayları yorumlama biçimi.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Kültür.
YARATICI DÜŞÜNME VE YARATICILIK
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
HAYATIMIZDAKİ MATEMATİK
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİ GELİŞTİRME Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Felsefe Performans Ödevi
UYGUNSUZ İÇERİKLİ SİTELER
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Aileler için bir kültür kaynağıdır Çocukların düşünce alanını genişletir Çocukları düşünmeye teşvik eder Çocukların estetik zevklerini geliştirir Çocukların.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
SURRAM.
TAHİRİNİ DURAN DUDU GÜMÜŞ İLKOKULU VE ORTAOKULU YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
YARATICILIK NEDİR? Sanatsal olarak farklı, yeni, denememiş ve özgün İşlevsel olarak ise fonksiyonel, yeni, özgün, fayda sağlayan, ulaşılabilirlik. Ortak.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
HARMANCIK 75. YIL ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi 2012.
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
ÇOCUK VE GENÇLERDE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
SANAT TARİHİ.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ERGENLİKTEKİ GELİŞİMİN DAVRANIŞLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
SANAT EĞİTİMİ.
6. BÖLÜM EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK PERSONEL 1 PROFESÖR 7 YARDIMCI DOÇENT 16 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ (ÖYP) 1 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ 3 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ, (1 50 d) (1 DOÇENT,
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
BİLGİSAYAR NEDİR?.
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU TEOG İLK 3 ÖĞRENCİSİ –Taha Emir Arslan –Bican Çağrı Göksel – Ramazan Duyar.
GÜVENLİ OKULLAR. GÜVENLİ OKUL KRİTERLERİ Olumlu ilişkiler kurulmasını sağlar. Çocukların duygularını özgürce ifade edebilecekleri olanaklar yaratır. Çocuk.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
Doç. Dr. Gülten HERGÜNER. EĞİTİMDE OYUNUN KULLANILMASI  Oyun, bir eğitim aracıdır. Öncelikle temel eğitimin bütün dallarında ve beden eğitimi ve sporda.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
ÇATIŞMA ÇÖZME.
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
YÖNETİMİN FONKSİYONLARI YÖNELTME: MOTİVASYON
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Hazırlayan ve Sunan: Gökçe PINAR JENERASYON TEORİSİ.
TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

Yaratıcılığın kaynağı: Röportaj yaptığımız kişilerin meslek grubu ayırt etmeksizin çoğunluğu yaratıcılığın doğuştan geldiğine ve eğitimle geliştirilebileceğine inanıyor. Yaratıcı doğup, yetiştiğimiz çevre ile ya ilerleyebileceğine ya da körelebileceğine inanıyorlar. YRD. DOÇ. DR. CENGİZ DURAN; YENİLİGİN YARATICILIKLA OLAN İLİŞKİSİ VE YENİLİĞİ GELİŞTİRME SÜRECİ makalesine göre, yaratıcılık doğuştan geliyor bunu da yaratıcı insanların beyinlerinin sağ kısmını ağırlıklı kullandıklarını belirtmiştir.

AJANSLARA GÖRE YARATICILIK Ziyaret ettiğimiz iki ajanstan edindiğimiz bilgiler ve ajansların sahip oldukları kültür tamamen farklıydı. Bu farklılığın, yerel ve global ajanslar olmalarından kaynaklandığını düşünüyoruz. En önemli farklılıklardan biri de ajansların, yaratıcılık hakkındaki görüşleriydi. Alametifarika’nın görüşü: Yaratıcılığın doğuştan geldiğine inanıyorlar. Alice BBDO : Yaratıcılığın bilgiden geldiğine ve eğitimle var olabileceğine inanıyorlar. “ Creativity from content”

Sonat Çavuşoğlu’na göre yaratıcılık; “Hayatta tek rolüm üretmek, var etmek, çabalamak, emek vermek. Hayat sevinci olarak geri dönüyor.” Yaratıcı şeyler üretmenin amacı; insanları sorgulatmaya sevk etmek.

“Yaratıcı doğan insanlar yaratıcılığın çocukluktan geldiğine,çocukluktan yetişkinliğe geçerken onu çocuklukta bıraktığına ya da geliştirmek üzere yanında taşıdıklarına inanıyorlar.”

YARATICILIĞI BESLEYEN FAKTÖRLER İlkokula başlayana kadar aile, daha sonra aileden daha çok öğretmenlerle vakit geçirildiği için öğretmenlerin etkili olduğunu düşünüyorlar. Kendini keşfedeceği kadar özgür bir ortamın öneminden bahsedildi. Fakat, özgürlüğün sınırının iyi belirlenmesi önemlidir “ORTA ÇAĞDAN RÖNESANS DOĞMUŞTUR.” (focus grup) Doğru zamanda doğru eğitimi almak yaratıcılığı besleyen faktörlerdendir, hırs ve motivasyon şarttır. Ayrıca, hayal kurabilmek ve kişinin ruhsal zenginliği de yaratıcı olmak için gereklidir.

Yaratıcılığı körelten faktörler Baskıcı aile ve çevrenin yanı sıra kişiye uygun olmayan eğitim faktörü. Eleştirilmekten, kabul görmemekten ve ötekileştirilmekten korkmak. Her şeyin hazır biçimde önümüze sunulması. Hayatın içersinde bir çatışmada var olamamak(sorun ve çözüm çatışması) Belli kalıplara sokulmaya çalışılması. Maddi imkansızlıkların hayatını sürdürememe aşamasına geldiğinde sadece ayakta kalmayı hedeflersin.örn:Maslow’un hiyerarşisi “İnsan büyüdükçe, hayalleri küçülür.” (focus group) Özellikle modern toplumlarda var olan güvenlik kaygısı ile çocukların sosyal ve dış yaşamdan uzak tutularak, sadece oyuncaklar ile oynanmasının istenmesi ve tek arkadaşının oyuncaklar olması. ÇOCUK OYUNLARINDA YARATICILIK, (KELİME ERDAL & GÜLTEKİN ERDAL) makalesinde de bu görüş desteklenmektedir.

Sonat Çavuşoğlu’na yaratıcılığı körelten faktörler; Ülkemizdeki sorun, hocalarımız ve ailelerimiz tarafından ne yapacağımızın söylenmesi ve bunların yapılmasından kaynaklanmakta. Yönlendirmeler ona göre yaratıcılığın can düşmanı. İnsanın doğduğu andan itibaren yaşadığı kültür bombardımanı da insanı tutuyor ve ister istemez yaptıklarında geçmişin izlerini taşımasını engelleyemiyor.

Yaratıcılığın çeşitleri: Röportajlara göre yaratıcılığı işlevsel ve sanatsal olmak üzere ikiye ayırıyorlar. İşlevsel yaratıcılık: Teknolojik ve bilimsel gelişmeler. Önemli olan kişiye yarar sağlıyor olması. Sanatsal yaratıcılık: Sanatsal gelişmeler, toplumu düşünmeye sevk etmesi ve kitleleri peşinden sürüklemesi.

Yaratıcılık olmasaydı?... Röportajlara göre; yaratıcılık olmasaydı, tek düze ve ilkel hayatlar yaşıyor olurduk. Herkes aynı şekilde düşünüyor ve davranıyor olurdu. Yaşadığımız çevreden yediğimiz yemeklere hatta kıyafetlerimize kadar farklı olan hiç bir şey olmazdı. Yaratıcılık olmasaydı, sürekli olarak kendini yenileyen bir dünyada yaşıyor olmazdık.

FOCUS GROUP

Focus group özellikleri Taha GÜCİN: 24 yaşında, araştırma görevlisi, yüksek lisans öğrencisi, mühendis Ziya ÇELİK: 23 yaşında,halkla ilişkiler öğrencisi Özge BABACAN: 23 yaşında, medya ve uluslar arası ilişkiler öğrencisi Emre AYAZ: 26 yaşında, makine mühendisi

Focus grubumuza farklı içerikli dergilerden kendilerine yaratıcı gelen ve yaratıcılığı hatırlatan görselleri kesmelerini istedik.

seçilen tüm görseller yaratıcılığı en iyi ifade eden 15 görselde toplandı.

Kategorilerine göre görseller Her ikisi de Tasarım İçerik

En çok ifade eden görseller

En az ifade eden görseller

Katılımcılarımız tarafından yaratıcık, tasarım ve içerik olarak ikiye ayrıldı. Günlük yaşama dahil olan şeyler yaratıcı olmuyor. Bir şeyin günlük hayatta “rastlanabilir” ve “rastlanamaz” olması yaratıcı algılanması için kriter. Çocuklar daha rastlantısal yaratıcı fakat yetişkinler daha bilinçli yaratıcıdır.

Bizim gözlemlerimiz Görselleri seçerken kimi katılımcılar fazla baskınken, kimilerinin fazla çekingen olduğu gözlemlendi. Bu da odak grup çalışmasının günlük hayatın temsil ettiğini gösterir. Kişilerin görüşleri birbirlerinden etkilenerek şekillendi ve değişti sonuç olarak bütüncül bir bakış açısı ortaya çıktı.