Ayse Bener1 SANAL DÜNYADA BANKALARA YER VAR MI? Dr. AYŞE BAŞAR BENER Boğaziçi Üniversitesi Uluslararası Ticaret Bölümü 2-3 Haziran 2000.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bankacılık ve Teknoloji
Advertisements

Linux ile E-ticaret Barış Özyurt
AKILLI FAKS.
• 2001 yılında kuruldu. • E-Ticaret ve E-Tahsilat alanlarında yazılımlar ve çözümler geliştirmekte. • 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgesi yasasına.
Elektronik ticarette güvenlik konusunda değerlendirilmesi gereken diğer bir konu da alıcıların elektronik ticaret sitelerinden alışveriş yapmak için vermek.
Elektronik, beyaz eşya ve bilgi teknolojisi alanlarında faaliyet gösteren ve yedi yurtiçi, onbir yurtdışı olmak üzere toplam 18 şirketten oluşan Vestel.
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD
Deniz’e Hoşgeldiniz.
Selda Aydın Seyhan Kamçı
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
E-T ICARET N EDIR ? Temel Kavramlar. E-T ICARET N EDIR ? Internet üzerinde yapılan ticarettir. Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
ALAN ADLARI .TR UZANTILI SİTELER ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi
Global pazarlama stratejisi
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
İTALYAN VE TÜRK TEKNOLOJİSİNİN BULUŞTUĞU NOKTA Şirketimiz 2000 yılında Mimsunar LPG Otogaz Dönüşüm adı altında bir şahıs firması olarak İzmit'de 5 adet.
Sosyal Medya Pazarlaması Sihirbuzz
Sektöründe 10 Yıllık deneyimle ispatlanmış olsa gerek ki Telekomünikasyon sektörü sonu olmayan, yıl geçtikçe kendisini yenileyen yapısı ile ticari anlamda.
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
İHTİYAÇ AKADEMİ’nin alt yapısı;
T.C. YALOVA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI Akıllı Kart Nasıl Provizyona Hazır Hale Getirilir, Yemek Rezervasyonu Nasıl Yapılır. Adım.
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
Şirket Tanıtım Sunumu.
KALICI ÇÖZÜMLER Sorunlarınıza PROGEM YAZILIM Cover 1
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Endüstride Veri Madenciliği Uygulamaları Yrd. Doç. Dr. Ayhan Demiriz 28/2/2006.
İLETİŞİM ÇÖZÜMLERİNDE ENTEGRASYON
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI DEVLET DESTEKLERİ.
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
Kavramlar, Dünyada ve Türkiye’deki Uygulamaları
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
KAHTA MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM MERKEZİ METAL TEKNOLOJİ ALANI
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
E- Ticaret Altyapısı.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
e-MarEdu Nedir? Mihenk Taşları İlkeler Misyon ve Vizyon İstatistikler Çözüm Ortakları Önemsediklerimiz İletişim Bilgileri Servisler Uygulamalar.
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
EĞİTİM VE KARİYER İMKANLARI
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
9.sınıfı geçen öğrenci, kendisinin ve velisinin görüşü doğrultusunda;ilgili müdür yardımcısı, sınıf öğretmeni ve okul rehber öğretmeni tarafından ilgi,istek,yetenek.
  Satış sonrası hizmetler bir ürün satıldıktan sonraki süreçte müşteriye sunulan teknik destekler olarak değerlendirilebilir. Bu hizmetler arasında garanti,
MERVE AKTA Ş B NESL İ HAN Ş AH İ NB BETÜL H İ TAYB Ş ÜHEDA GENÇB
Garanti’de İnovasyon 1. Garanti’nin inovasyon anlayışı ve yaklaşımı
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
GİRİŞİMCİ.
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
Pazarlama Yatırımlarının Verimliliğinin Sektörel Bazda İncelenmesi: BIST Örneği Arş. Gör. Dr. Betül Çal Giresun Üniversitesi.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
Çin'deki küçük imalatçılar için ticaret platformu oluşturmak amacıyla İngilizce öğretmeni Jack Ma ve 17 kurucu üye tarafından kurulmuştur. Bugün 240 ülkeden.
ALİBABA GROUP FULYA KARAYAZI
Ali baba Alibaba Group (NYSE: BABA) dünyanın en büyük e-ticaret sitelerinden biri olup, Çin’de yerel ve uluslararası ticaret için dünyanın en önde gelen çevrimiçi piyasalarından.
Bugün ne öğreneceğiz ??? Dijital Vatandaş Nasıl Olunur?
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
E-iskonto.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Ayse Bener1 SANAL DÜNYADA BANKALARA YER VAR MI? Dr. AYŞE BAŞAR BENER Boğaziçi Üniversitesi Uluslararası Ticaret Bölümü 2-3 Haziran 2000

Ayse Bener2 DÜNYA DEĞİŞİYOR •“Radyo çılgınlığı günün birinde yok olup gidecek” Thomas Edison, 1922 •“TV pek yakında cazibesini yitirecek” R. Lambert, Listener Dergisi Editörü, 1936 •“İnsanların evlerine bilgisayar almaları için hiçbir sebep göremiyorum” K. Olsen, Deck’in Başkanı, 1977

Ayse Bener3 BANKACILIK DEĞİŞİYOR •“Bankacılık ekonomi için gerekli ama bankalar değil” JR. Fredericks, Montgomery Securities •“Bence elektronik ticaret değişim için çok yararlı bir araç…Yeni dünyada yaşayabilen şirketler bu değişime çok çabuk ayak uydurabilenler olacaktır.” Sir John Harvey-Jones

Ayse Bener4 DEĞİŞİM •ARZ DEĞİŞİMİ –düşük maliyet –marka imajı •TALEP DEĞİŞİMİ –bir tık, 1km, 1 telefon –her zaman, her yerde

Ayse Bener5 şube ATM Tel müşteri PC ATM Kiosk Yeni kanallar müşteriye daha yakın olmak için mi yoksa karı artırmak için mi? Internet

Ayse Bener6 •Zaman çok kısa •1 WEB YILI = 30 GÜN

Ayse Bener7 İNTERNET BANKACILIĞI •Web sitesi (internet şubesi) •Yeni internet markası •Ayrı internet markası

Ayse Bener8 İNTERNET BANKACILIĞI •Web sitesi – –maliyet –eski müşteri kitlesi –eski ürün yeni kanalda

Ayse Bener9

10

Ayse Bener11

Ayse Bener12 İNTERNET BANKACILIĞI •Yeni İnternet Markası –ayrı birim –mevcut şube ağı –maliyet –belki yeni müşteri

Ayse Bener13

Ayse Bener14

Ayse Bener15

Ayse Bener16 İNTERNET BANKACILIĞI •Ayrı İnternet Bankası –bağımsız –tamamen sanal •amaç yeni müşteri

Ayse Bener17

Ayse Bener18

Ayse Bener19

Ayse Bener20

Ayse Bener21

Ayse Bener22

Ayse Bener23

Ayse Bener24

Ayse Bener25

Ayse Bener26 MÜŞTERİLER NE BEKLİYOR? •Müşteriler kendileri ile ilişki kurulmasını bekliyorlar –tanımak –kolaylık –kişiye özel hizmet

Ayse Bener27 GELECEK KİMLERİN OLACAK? •Perakendeciler –daha sempatik –haftanın 7 günü, akşam geç saatlere kadar açık –müşterilerine uygun ürünler satıyorlar

Ayse Bener28 GELECEK KİMLERİN OLACAK? •Perakendeciler –Artık tüketiciler “50 yıllık banka” aramıyorlar –İyi tanınan bir marka yeterli. –En büyük risk markaları

Ayse Bener29

Ayse Bener30 GELECEK KİMLERİN OLACAK? •Teknoloji şirketleri –Internet servis sağlayıcılar portaller: Turk.net, Superonline, AOL, Kangurum –Yazılım şirketleri: Microsoft, LBS –Telekomünikasyon şirketleri: Türktelekom, Turkcell

Ayse Bener31 GELECEK KİMLERİN OLACAK? •Global endüstriler –Hava yolu şirketleri (BA, THY, Lufthansa) –Otomotiv (Ford, BMW, Toyota) –Tüketici ürünleri (Nike, Levi’s)

Ayse Bener32 GELECEK KİMLERİN OLACAK?

Ayse Bener33 SANAL DÜNYADA FARKLILIK YARATMAK •Özellikler: güvenlik, hız •Çeşit •Marka kişiliği •Servis düzeyi •İşlem zamanı –1/3 saniyede işlem tamam –“bir tıkta zafer”

Ayse Bener34 Ürün Kanal Müşteri Toptan satış Rafta hazır Direkt satış Stratejik ortaklar Mektup Telefon Elektronik Karışık dağıtımMikro-segmentasyon “ Herkese özel” Direkt satış

Ayse Bener35 İNTERNET BANKACILIĞI •Yeni müşteri kazanmak ve onu elde tutmak AMA…. •En zoru ayrı internet bankası ÇÜNKÜ….

Ayse Bener36 ALT YAPI VE TEKNOLOJİ TV INTER- NET ATM BANKA ALT YAPISI TEL • Telefon. • Internet Bankacılığı •ATM. • TV •CEP TELEFONU

Ayse Bener37 MALİYETLER •İnternet en ucuz kanal olarak gösteriliyor... •Kanal İşlem başına maliyet •Internet $0.01 •Telefon $0.54 •Şube $1.07 Soucre: ABA, BA&H Internet Banking Survey, Industry Interviews

ORTAKALTYAPIORTAKALTYAPI PC TV ATM ŞUBE CEP TELEFONU KABLOLU TV MAĞAZA ISP ALT YAPI VE TEKNOLOJİ

Ayse Bener39 •Büyük yatırımı kimler yapabilecek? •“Bir gün bankacılık bir satırlık yazılım programı kodundan ibaret olacaktır…” John Reed, Citigroup eski eşbaşkanı, 1985