DİP KAPLAMA ÖLÇÜMLERİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
VOLEYBOL İNDEKS (OYUNCULARIN FİZİK YETENEKLERİNİN ÖLÇÜMÜ)
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
Uygulamalı Örneklem Seçimi
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HOŞGELDİNİZ 2005 Yılı Gelir Vergisi Vergi Rekortmenleri
C KONTROL GRAFİĞİ c = Birim başına düşen kusur sayısı
Soruya geri dön
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
EBOB EKOK.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
KONU KESİRLER BASİT KESİR GJFX BİLEŞİK KESİR.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemi
Uygulamalı Örneklem Seçimi
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
ONDALIK KESİRLERİN ÖĞRETİMİ
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Anadolu Öğretmen Lisesi
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
2010 – 2011 ÖĞRETİM DÖNEMİ ANAMUR ÖZEL YILDIRIMHAN TEKALAN İ. O 4
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
100 Yetişkine İlişkin Kolesterol Değerleri
Katsayılar Göstergeler
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
ÜÇGENDE AÇILAR 7.sınıf.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
BİTKİ ÖRTÜSÜ KAPLAMA ÖLÇÜMLERİ
Sunum transkripti:

DİP KAPLAMA ÖLÇÜMLERİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER A) Transekt (Hat) Yöntemi B) Lup Yöntemi C) Nokta Çerçeve Yöntemi D) Kuadrat (Çerçeve Yöntemi E) Ağırlık Yöntemi F) Gözle Tahmin Yöntemi G) Pantograf Yöntemi

TRANSEKT (HAT) YÖNTEMİ Yöntemin esası 100 cm uzunluğunda bir transekt çubuğu boyunca 1 cm genişliğindeki bir şeridin incelenmesidir.

Transekt Uygulamaları

Transekt Uygulamaları

Transekt Uygulamaları

Sonuçların Değerlendirilmesi Bitki ile Kaplı Alan : Ortalama Bitki sayısı Bitki ile kaplı alan yüzdesini verir Botanik Kompozisyon Botanik Kompozisyon = A Türünün Kapladığı cm2 Sayısı Bütün Türlerin Kapladığı cm2 Sayısı Frekans (Tekerrür) Frekans = Bitki Türünün Bulunduğu ünite Sayısı Toplam ünite Sayısı

Örnek Bir mer'a alanı içinde 5 ayrı bölümde ölçüm yapılmıştır. Mer'adan alınan sonuçlar tablo halinde düzenlenerek her transektte rastlanan bitkilerin toplam sayısı ve bitki ile kaplı alanları yazılır. Her biri 1 m'lik 10 transekt biriminden oluşan bir transekt örneğinde, bitki ile kaplı alan ve botanik kompozisyon bulunur.

10 Birimden Oluşan 1 Transekt Örneğinin Sonuçları Bitki Adı Transekt Birim No Bitki Bulunan ünite Sayısı Bitki ile Kaplı Alan (cm2) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 A. fragnas - 11 21 48 A. angustijolius 20 E. cicutarium 16 33 F. ovina 27 40 G. asparum 28 H. varium 18 44 K. prostrata 29 S. pernata 15 47 T. polium 25 41 T. sguarrows Toplam 42 43 24 39 45 26 341

5 Transekt örneğinin Toplam Sonuçları Bitki Adı Bitki ile Kaplı Alan Bitki Sayısı Toplam 1 2 3 4 5 A. fragnas 4.8 2.6 3.7 1.0 - 7 15 A. angustijolius 2.0 1.7 0.8 6 10 E. cicutarium 3.3 0.9 0.7 F. ovina 4.0 1.8 G. asparum 2.8 1.1 13 H. varium 4.4 2.1 0.1 K. prostrata 2.9 S. pernata 4.7 6.1 4.1 8 19 T. polium 3.8 3.1 3.6 T. sguarrows 3.0 1.9 14 34.1 25.0 11.0 11.2 10.2 48 33 16 11 17 124

Hesaplamalar Çıplak Alan Oranı : 100-34.1 = 65.9 Bir Transekt 1 cm 100 cm 1*100 = 100 cm2 10 transektte çalışma yapıldığına göre 10*100 - 1000 cm2 Ortalama bitki ile kaplı alan (%'de olarak); l numaralı bitki için : 48*100 1000 2 numaralı bitki için : 20*100 1000 3 numaralı bitki için : 11*100 1000 I. ölçüm için; Toplam bitki ile Kaplı Alan : 341*100 = %34.1 1000 Çıplak Alan Oranı : 100-34.1 = 65.9

Bütün ölçümlerin Ortalaması (5 Ölçümün) ; 1. Bitkinin % olarak kapladığı alan : 4.8+2.6+3.7+1+0 = 2.42 5 10. Bitkinin % olarak kapladığı alan : 1.1+3+0+0+1.9 = 1.20 5 Toplam bitki ile kaplı alan : 2.42+.....+1.20 = 18.30 Çıplak Alan : 100-18.30 = 81.70

LUP YÖNTEMİ Bu metotda genel olarak 2 cm çapındaki bir alanda 1 bitki yaşayacağı kabul edilir. Bu amaçla 20 m uzunluğundaki bir ip üzerinde 20 cm aralıklarla 100 nokta işaretlenir.

Lup Uygulamaları

Lup Uygulamaları

Lup Uygulamaları

Lup Uygulamaları

Sonuçların Değerlendirilmesi Bitki Adı Toplam Bitki Sayısı Genel Toplam 1 2 3 4 5 A. fragnas 16 12 6 - 40 A. lontana i 13 11 32 E. ciffltonıı 7 -- 23 F. ovina 8 n 45 H. varium V. tenvifolia Kaplı Alan 43 33 27 20 151 Boş Alan 57 68 67 77 80 349

Her Bitki için Bitki ile Kaplı Alan 40 = 8.0 = %8.0 5 2. Bitki : 32 = 6.4 = %6.4 3. Bitki : 23 = 4.6 = %4.6 4. Bitki : 45 = 9.0 = %9.0 5. Bitki : 8 = 1.6 = %1.6 6. Bitki : 3 = 0.6 = %0.6

Bitki ile Kaplı ve Çıplak Alan Toplam Bit. ile Kaplı alan 8.0 + 6.4 + 4.6 + 9.0 + 1.6 + 0.6 = 30.2 = %30.2 Çıplak Alan Yüzdesi = 100-30.2 = 69.8 = %69.8

Botanik Kompozisyonun Bulunması 1. Bitki : 40*100 = 26.69 = %26.69 151 2. Bitki : 32*100 = 21.19 = %21.19 ............. 6. Bitki : 3*100 = 1.98 = %1.98

Frekans Bulunması 1. Bitki : 4 = 80 = %80 5 2. Bitki : = 100 = %100 = 80 = %80 5 2. Bitki : = 100 = %100 ........ 6. Bitki : 3 = 60 = %60