KURAN’IN ANLAMI İLE BULUŞMAK ARAŞTIRMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
BDP 2014 YEREL SEÇİM PERFORMANSI. GENEL VERİLER - 1 ● TOPLAM KAZANILAN BELEDİYE SAYISI 101 (2009'da 78) ● KAZANILAN İL SAYISI BŞB / 8 İL ● KAZANILAN.
SAYI TABLOSU 100 İçinde Doğal Sayılar Başla Hazırlayan:Metin CEYLAN.
DOĞAL SAYILAR.
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
-Demografik- Nüfus Analizi
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
VOLEYBOL İNDEKS (OYUNCULARIN FİZİK YETENEKLERİNİN ÖLÇÜMÜ)
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAKIM TALİMATLARI B.E.Ü
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
HOŞGELDİNİZ 2005 Yılı Gelir Vergisi Vergi Rekortmenleri
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
BESLENME ANEMİLERİ VE KORUNMA
EBOB EKOK.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
CBÜ HAFSA SULTAN HASTANESİ ENFEKSİYON KONTROL KOMİTESİ 2011 OCAK-ARALIK 2012 OCAK- MART VERİLERİ.
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Uygulama I. Cinsiyet: 1: Kadın 2: Erkek Grup: 0: Kontrol 1: Hasta.
Sayı Doğrusunda Toplama İşlemi Yapalım
ASİSTAN ANKETİ Dr. Ahmet Fazıl NOHUTÇU Oftalmolojide Eğitim Buluşması
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
RUHU ŞAD OLSUN.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖLÇÜM VE DENETİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Katsayılar Göstergeler
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
Proje Konuları.
SAYI TABLOSU 100 İçinde Doğal Sayılar Başla ? Boş (?)
ÜÇGENDE AÇILAR 7.sınıf.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Sunum transkripti:

KURAN’IN ANLAMI İLE BULUŞMAK ARAŞTIRMASI Kasım 2007

İÇİNDEKİLER Metodoloji I. Araştırmanın Metodoloji ve Örneklemin Yapısı II. Örneklemin Mezhep Bağlılığı ile İlgili Yapısı III. Dindarlık Algısı IV. Din Eğitimine Dair Bilgileri V. Dini İbadetler VI. Kuran’ı Kerimle İlgili Bilgiler Kuran-ı Kerime Sahiplik Durumu Kuran Okuma Bilgisi Kuran’a Yüklenen Anlam VII. Diğer Analizler

I. METODOLOJİ VE ÖRNEKLEMİN YAPISI

Metodoloji (1) “Kuran’ın Anlamı ile Buluşmak Araştırması”nı bilgilerinize sunuyoruz. Bu araştırma 9-22 Ekim 2007 tarihleri arasında Adana, Ankara, Bursa, Diyarbakır, Erzurum, Gaziantep, İstanbul, İzmir, Kayseri, Malatya, Samsun ve Trabzon il merkezlerinde yaşayan kişilerle yüz yüze görüşmelerde anket uygulanması şeklinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklem büyüklüğü 2224’tür. Araştırmada yaş ve cinsiyet kotaları uygulanmıştır. Araştırma 15 ve 65 yaş arası gruplar ile gerçekleştirilmiştir. Örneklemde ayrıca kadın ve erkek nüfusun dengeli dağıtılmasına özen gösterilmiştir.

II. ÖRNEKLEMİN MEZHEP BAĞLILIĞI İLE İLGİLİ YAPISI

Mezhep Bilgisi

Öğrenim Durumuna Göre Mezhep Bilgisi

III. DİNDARLIK ALGISI

Dindarlık Kavramına Yüklenen Anlam (1) Araştırmaya katılanların büyük çoğunluğunun dinin hayatlarında büyük önemi olduğunu belirtmişlerdir. Din hayatımda önemli bir yer tutar diyenlerin toplam oranı % 92.6’dır. Toplumun büyük çoğunluğunun din olgusuna hayatlarında önemli bir misyon yükledikleri tespit edilmektedir. Araştırmanın tamamı göz önüne alındığında toplumun namaz kılmak, oruç tutmak, zekat vermek vb. gibi gibi bir kısım dini pratikleri yerine getiremese de din konusunda muhafazakar ve hassas bir tutum içinde oldukları gözlenmektedir. Kadınların erkeklere nazaran çok küçük yüzdeyle de (% 3) olsa dinin hayatlarındaki önemi konusunda daha fazla bir hassasiyete sahip oldukları tespit edilmektedir. Yaş’ın artmasına bağlı olarak din konusunda insanların daha muhafazakar bir tavır geliştirdikleri ve dinin hayatlarında daha önemli hale geldiğini ifade etmektedirler. Eğitim seviyesi yükseldikçe dinin kişi hayatındaki öneminin göreceli olarak azaldığı tespit edilmektedir.

Dindarlık Kavramına Yüklenen Anlam (2) Araştırmaya katılan insanların % 79.8’nin kendilerini dindar olarak tanımladıkları görülürken dindar değilim diyenlerin oranı ise sadece % 4.7’dir. Bu veriler, TESEV tarafından 1999 ve 2006 yıllarında yapılan “Türkiye’de Din, Toplum ve Siyaset” araştırmaları bulguları ile örtüşmektedir. (TESEV Raporu 2006: 38) TESEV Raporunda aynı soru farklı biçimde kategorize edilmiş olsa da kendisini dindar olarak tanımlayanların oranı 1999 ve 2006 araştırmaları ile benzer niteliktedir. TESEV raporunda aynı soru şu şekilde sistematize edilmiştir: “Hiç dindar değilim, Pek dindar değilim, dindar sayılırım, oldukça dindar sayılırım ve çok dindarım.” Kadınların erkeklere nazaran daha fazla muhafazakar ve dindar olarak tanımladıkları görülürken; yaşın artmasına bağlı olarak kişilerin kendilerini daha dindar olarak tanımlama eğiliminin arttığı tespit edilmektedir. Eğitim seviyesinin yükselmesine bağlı olarak ise dindarlık eğiliminin azalma seyri gösterdiği görülmektedir. Bunun yanında sosyo-ekonomik statünün yükselmesine bağlı olarak dindarlık tutumunun azalma trendi içine girdiği tespit edilmektedir.

Dinin Kişinin Hayatındaki Önemi

Cinsiyete Göre Dinin Kişilerin Hayatındaki Önemi

Yaşa Göre Dinin Kişilerin Hayatındaki Önemi

Eğitim Durumuna Göre Dinin Kişilerin Hayatındaki Önemi

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Dinin Kişilerin Hayatındaki Önemi

Dindarlık Algısı

Cinsiyete Göre Dindarlık Algısı

Yaşa Göre Dindarlık Algısı

Eğitim Durumuna Göre Dindarlık Algısı

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Dindarlık Algısı

Ailenin Dindarlık Durumu

Çocukların Dindar Olmasını İsteme Durumu

Cinsiyete Göre Çocukların Dindar Olmasını İsteme Durumu

Yaşa Göre Çocukların Dindar Olmasını İsteme Durumu

Eğitime Göre Çocukların Dindar Olmasını İsteme Durumu

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Çocukların Dindar Olmasını İsteme Durumu

IV. DİN EĞİTİMİNE DAİR BİLGİLER

İlk Dini Bilgilerin Kimden Öğrenildiği

Cinsiyete Göre İlk Dini Bilgilerin Kimden Öğrenildiği

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre İlk Dini Bilgilerin Kimden Öğrenildiği

Yaşa Göre İlk Dini Bilgilerin Kimden Öğrenildiği

Eğitim Durumuna Göre İlk Dini Bilgilerin Kimden Öğrenildiği

Dini Eğitimin Nereden Alındığı

Cinsiyete Göre Dini Eğitimin Nereden Alındığı

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Dini Eğitimin Nereden Alındığı

Yaşa Göre Dini Eğitimin Nereden Alındığı

Eğitim Durumuna Göre Dini Eğitimin Nereden Alındığı

Dini Konular Hakkında Hangi Kaynaklara Başvurulduğu

Cinsiyete Göre Dini Konular Hakkında Hangi Kaynaklara Başvurulduğu

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Dini Konular Hakkında Hangi Kaynaklara Başvurulduğu

Yaşa Göre Dini Konular Hakkında Hangi Kaynaklara Başvurulduğu

Eğitim Durumuna Göre Dini Konular Hakkında Hangi Kaynaklara Başvurulduğu

V. DİNİ İBADETLER

Cinsiyete Göre Ramazanda Oruç Tutma Durumu

Yaşa Göre Ramazanda Oruç Tutma Durumu

Eğitim Durumuna Göre Ramazanda Oruç Tutma Durumu

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Ramazanda Oruç Tutma Durumu

Cinsiyete Göre Vakit Namazlarını Kılma Durumu

Yaşa Göre Vakit Namazlarını Kılma Durumu

Eğitim Durumuna Göre Vakit Namazlarını Kılma Durumu

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Vakit Namazlarını Kılma Durumu

Yaşa Göre Cuma Namazını Kılma Durumu

Eğitim Durumuna Göre Cuma Namazını Kılma Durumu

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Cuma Namazını Kılma Durumu

Bayram Namazını Kılma Durumu

Yaşa Göre Bayram Namazını Kılma Durumu

Eğitim Durumuna Göre Bayram Namazını Kılma Durumu

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Bayram Namazını Kılma Durumu

Teravih Namazını Kılma Durumu

Cinsiyete Göre Teravih Namazını Kılma Durumu

Yaşa Göre Teravih Namazını Kılma Durumu

Eğitim Durumuna Göre Teravih Namazını Kılma Durumu

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Teravih Namazını Kılma Durumu

Cinsiyete Göre Hacca ve Umreye Gitme Durumu

Cinsiyete Göre Hacca ve Umreye İlerde Gitme Durumu

Yaşa Göre Hacca ve Umreye Gitme Durumu

Yaşa Göre Hacca ve Umreye İlerde Gitme Durumu

Eğitim Durumuna Göre Hacca ve Umreye Gitme Durumu

Eğitim Durumuna Göre Hacca ve Umreye İlerde Gitme Durumu

Eğitim Durumuna Göre Hacca ve Umreye Gitme Durumu

Eğitim Durumuna Göre Hacca ve Umreye İlerde Gitme Durumu

Zekat Verme Durumu

Yaşa Göre Zekat Verme Durumu

Eğitim Durumuna Göre Zekat Verme Durumu

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Zekat Verme Durumu

Fitre Verme Durumu

Yaşa Göre Fitre Verme Durumu

Eğitim Durumuna Göre Fitre Verme Durumu

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Fitre Verme Durumu

Kurban Kesme Durumu

Yaşa Göre Kurban Kesme Durumu

Eğitim Durumuna Göre Kurban Kesme Durumu

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Kurban Kesme Durumu

VI. KURANI KERİMLE İLGİLİ BİLGİLER

Eğitim Durumuna Göre Evde Kuran Olup-Olmadığı

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Evde Kuran Olup-Olmadığı

Eğitim Durumuna Göre Evde Türkçe Kuran Meali Olup-Olmadığı

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Evde Türkçe Kuran Meali Olup-Olmadığı

Cinsiyete Göre Evde Kuran’ın Arapça Okunma Durumu

Yaşa Göre Evde Kuran’ın Arapça Okunma Durumu

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Evde Kuran’ın Arapça Okunma Durumu

Eğitim Durumuna Göre Evde Kuran’ın Arapça Okunma Durumu

Cinsiyete Göre Kuran’ı Arapça Olarak Okumayı Öğrenme Yaşı

Yaşa Göre Kuran’ı Arapça Olarak Okumayı Öğrenme Yaşı

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Kuran’ı Arapça Olarak Okumayı Öğrenme Yaşı

Eğitim Durumuna Göre Kuran’ı Arapça Olarak Okumayı Öğrenme Yaşı

Cinsiyete Göre Kuran’ın Arapça Olarak Okumanın Nereden Öğrenildiği

Yaşa Göre Kuran’ın Arapça Olarak Okumanın Nereden Öğrenildiği

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Kuran’ın Arapça Olarak Okumanın Nereden Öğrenildiği

Eğitim Durumuna Göre Kuran’ın Arapça Olarak Okumanın Nereden Öğrenildiği

Cinsiyete Göre Kuran’ı Hatim Etme Durumu

Yaşa Göre Kuran’ı Hatim Etme Durumu

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Kuran’ı Hatim Etme Durumu

Eğitim Durumuna Göre Kuran’ı Hatim Etme Durumu

Yaşa Göre Kuran’ın Hangi Zamanlarda Okunduğu

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Kuran’ın Hangi Zamanlarda Okunduğu

Eğitim Durumuna Göre Kuran’ın Hangi Zamanlarda Okunduğu

Cinsiyete Göre Kuran’ın Neden Arapça Okunduğu

Yaşa Göre Kuran’ın Neden Arapça Okunduğu

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Kuran’ın Neden Arapça Okunduğu

Eğitim Durumuna Göre Kuran’ın Neden Arapça Okunduğu

Cinsiyete Göre Bugüne Kadar Kuran’ın Türkçe Mealden Okunma Durumu

Yaşa Göre Bugüne Kadar Kuran’ın Türkçe Mealden Okunma Durumu

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Bugüne Kadar Kuran’ın Türkçe Mealden Okunma Durumu

Eğitim Durumuna Göre Bugüne Kadar Kuran’ın Türkçe Mealden Okunma Durumu

Cinsiyete Göre Bugüne Kadar Kuran’ın Türkçe Mealden Tamamının Okunma Durumu

Yaşa Göre Bugüne Kadar Kuran’ın Türkçe Mealden Tamamının Okunma Durumu

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Bugüne Kadar Kuran’ın Türkçe Mealden Tamamının Okunma Durumu

Eğitim Durumuna Göre Bugüne Kadar Kuran’ın Türkçe Mealden Tamamının Okunma Durumu

Kuran’ın Türkçe Mealden Hangi Zamanlarda Okunduğu

Cinsiyete Göre Kuran’ın Türkçe Mealden Hangi Zamanlarda Okunduğu

Yaşa Göre Kuran’ın Türkçe Mealden Hangi Zamanlarda Okunduğu

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Kuran’ın Türkçe Mealden Hangi Zamanlarda Okunduğu

Eğitim Durumuna Göre Kuran’ın Türkçe Mealden Hangi Zamanlarda Okunduğu

Kuran’ın Türkçe Mealden Hangi Amaçla Okunduğu

Cinsiyete Göre Kuran’ın Türkçe Mealden Hangi Amaçla Okunduğu

Yaşa Göre Kuran’ın Türkçe Mealden Hangi Amaçla Okunduğu

Eğitim Durumuna Göre Kuran’ın Türkçe Mealden Hangi Amaçla Okunduğu

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Kuran’ın Türkçe Mealden Hangi Amaçla Okunduğu

Cinsiyete Göre Kuran’da Geçen Konuların Kişilerin Sosyal Hayatındaki Anlamı

Yaşa Göre Kuran’da Geçen Konuların Kişilerin Sosyal Hayatındaki Anlamı

Eğitim Durumuna Göre Kuran’da Geçen Konuların Kişilerin Sosyal Hayatındaki Anlamı

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Kuran’da Geçen Konuların Kişilerin Sosyal Hayatındaki Anlamı

Kuran’a Yüklenen Anlam

Cinsiyete Göre Kuran’a Yüklenen Anlam

Yaşa Göre Kuran’a Yüklenen Anlam

Eğitim Durumuna Göre Kuran’a Yüklenen Anlam

Sosyo-Ekonomik Statüye Göre Göre Kuran’a Yüklenen Anlam

Diğer Analizler

Dinin Kişinin Hayatındaki Önemine Göre Çocukların Dindar Olmasını İsteme Durumu

Dinin Kişinin Hayatındaki Önemine Göre Dindarlık Algısı

Dinin Kişinin Hayatındaki Önemine Göre Ramazanda Oruç Tutma Durumu

Dinin Kişinin Hayatındaki Önemine Göre Vakit Namazlarını Kılma Durumu

Dinin Kişinin Hayatındaki Önemine Göre Evde Kuran-ı Kerim Olup Olmadığı

Dinin Kişinin Hayatındaki Önemine Göre Evde Türkçe Kuran Meali Olup Olmadığı

Dinin Kişinin Hayatındaki Önemine Göre Kuran’ın Arapça Okunup Okunamadığı Durumu

Dindarlık Algısına Göre Ramazan’da Oruç Tutulup Tutulmadığı

Dindarlık Algısına Göre Vakit Namazlarının Kılınıp Kılınmadığı

Dindarlık Algısına Göre Hanede Kuran-ı Kerim Sahipliği

Dindarlık Algısına Göre Hanede Türkçe Kuran Meali Olup Olmadığı

Dindarlık Algısına Göre Arapça Kuran Okuma Durumu

Mezhebe Göre Hanede Kuran-ı Kerim Sahipliği

Mezhebe Göre Hanede Türkçe Kuran-ı Kerim Meali Sahipliği

ANAR Ankara Sosyal Araştırmalar Merkezi Kuşkondu Sok. 7/4 A ANAR Ankara Sosyal Araştırmalar Merkezi Kuşkondu Sok. 7/4 A. Ayrancı, Ankara Tel: 0312 442 36 70 (6 Hat) Faks: 0312 442 36 78 e-mail: anar@anararastirma.com.tr www.anararastirma.com.tr