BÜLTENİMİZDE NELER VAR? ŞUBAT AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ ŞUBAT AYI KAVRAMLARIMIZ ŞUBAT AYI SEBZEMİZ ŞUBAT AYI TİYATRO VE GEZİLERİMİZ ŞUBAT AYI PARTİMİZ ŞUBAT AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ MART AYINDA NELER YAPACAĞIZ? MART AYI MİNİ BÜLTENİ MART AYI AİLE KATILIMI
ŞUBAT AYINDA NELER YAPTIK? "ETKİNLİKLERİMİZ" TÜRKÇE : “VÜCUDUMUZ - SAĞLIĞIMIZ” -VÜCUDUMUZUN BÖLÜMLERİ -DUYU ORGANLARI VE GÖREVLERİ -İÇ ORGANLARIMIZ VE GÖREVLERİ -SİNDİRİM SİSTEMİ -SOLUNUM SİSTEMİ -SAĞLIKLI OLMAK İÇİN NE YAPMALI, NE YAPMAMALI -SAĞLIĞIMIZI KORUMAK İÇİN ÇEVREMİZE KARŞI GÖREVLERİMİZ “GÖKYÜZÜ VE UZAY” -GÖKYÜZÜNDE GECE VE GÜNDÜZ GÖRDÜKLERİMİZ -GÜNEŞİN ÖZELLİKLERİ -AYIN ÖZELLİKLERİ -UZAY NEDİR? -UZAYDA NELER BULUNUR? “YAŞAYAN DEĞERLER” “SEVGİ” -SEVGİ NEDİR? -İNSANLAR SEVGİLERİNİ NASIL GÖSTERİRLER? -SEN SEVGİNİ NASIL GÖSTERİRSİN? -SEVGİ OLMASAYDI NE OLURDU?
HİKAYE: “BANA DİKKATLE BAKIN”, “VÜCUDUNUZ VE SİZ”, “İNSAN VÜCUDU”, “BEDENİM İŞ BAŞINDA”, “BURUN”, “TEMİZ VE SAĞLIKLI OLMAK”, “DOKULAR”, “VİTAMİNLERLE”, YIKANMAYI SEVMEYEN KİMİ”, ESMA NEDEN HASTA OLDU?”, UYKUCU KİMİ”, “IŞIĞINI YİTİREN YILDIZ”, “IŞIK EVRENİ”, “AY İLE GÜNEŞİN OYUNU”, “YILDIZLARIN EVCİLİĞİ” isimli hikayeler okundu. “VÜCUDUMUZ-SAĞLIĞIMIZ” isimli CD izlendi. MÜZİK: “VÜCUDUMUZ”, “SPOR VE SAĞLIK”, “GÖKYÜZÜNE MERDİVEN”, “GÖKYÜZÜNDE NELER VAR?” isimli şarkılar öğrenildi. SANAT: Pastel boya ile tatilde yapılanlar konulu resim çalışması. Pastel boya ile “vücudumuz” konulu resim çalışması. İnsan modeli üzerinde kesme-yapıştırma-boyama teknikleriyle organlar çalışması. Kağıt kesme yapıştırma ile akciğer çalışması. Meyve sepeti çalışması. Artık malzemelerle güneş çalışması. Gezi sonrası “gezide gördüklerimiz” resimleri yapıldı.
OYUN-DRAMA: “HOPLARIZ-ZIPLARIZ”, “BEŞ DUYU” isimli oyunlar, “YİYECEKLER”, “DUVAR BOYAMA” dramaları uygulandı. OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK: Çizgi Çalışmaları, Matematik Çalışmaları isimli kitaplardan Şubat ayında alınan kavram ve konular doğrultusunda çalışmalar yapıldı. “Çizgi ve Ses Çalışmaları” kitabına devam edildi.
ŞUBAT AYI ETKİNLİK FOTOĞRAFLARIMIZ
YAZAR YALVAÇ URAL OKULUMUZDA...
ŞUBAT AYI KAVRAMLARIMIZ SAYI VE NESNE GRUBU EŞLEŞTİRME SESLİ-SESSİZ ALÇAK-YÜKSEK GENİŞ-DAR AĞIR-HAFİF BÜYÜK-KÜÇÜK-ORTA HIZLI-YAVAŞ İNCE-KALIN UZUN-KISA EN UZUN-EN KISA AYNI-FARKLI-BENZER İLK-ORTA-SON SAĞ-SOL TAZE-BAYAT GECE-GÜNDÜZ UZAK-YAKIN SAYI VE NESNE GRUBU EŞLEŞTİRME
ŞUBAT AYI SEBZEMİZ PATATESİN YARARLARINI ÖĞRENEREK, TADINA BAKTIK, NELER YAPILABİLECEĞİNİ KONUŞTUK. DAHA SONRA DA PATATESLİ KEK YAPARAK AFİYETLE YEDİK.
TİYATRO ETKİNLİĞİMİZ "DÜNYA ÇOCUKLARINDIR?"
ŞUBAT AYI GEZİLERİMİZ
SUNAY AKIN OYUNCAK MÜZESİ
İSTABUL MODERN SANAT MÜZESİ
ŞUBAT AYI PARTİMİZ "SEVGİ GÜNÜ"
MART AYINDA NELER YAPACAĞIZ?
MART AYI MİNİ PROGRAMI “Gökyüzü ve Uzay” konumuza devam ediyoruz. 01 “Gökyüzü ve Uzay” konumuza devam ediyoruz. Bugün uzaydan gelen bir sürprizimiz var. Astronot olarak sürprizin geldiği gezegene gidiyoruz. 02 “Pelit Pastacılık” fabrikasına geziye gidiyoruz. Uzaylı bir çocuk hayal ederek resmini yapıyoruz, özelliklerini konuşuyoruz. İnternetten uzay ile ilgili bilgi ve fotoğraf araştırması yapıyoruz. 03 Güneş sistemi nedir? Güneş sisteminde neler bulunur? Soruları ile ilgili sohbet ediyoruz. “Yumi ile Sumi Uzayda” isimli eğitim CD sini izliyoruz. 04 Bugün “Çılgın Şapkalar” partimiz var. Evden gelirken istediğin bir şapkanı getirmeyi unutma. “Düşen Eşyalar” oyunu ile yerçekimini öğreniyoruz. “Üç Uçan Çocuk” isimli hikayeyi dinliyoruz. 05 Sınıfımızı yaptığımız sanat etkinliklerini kullanarak uzaya dönüştürüyoruz. YARIN SAAT 10:00’DA OKUL TANITIM GÜNÜNE (ANAOKULU-İLKÖĞRETİM-LİSE) TÜM VELİLERİMİZİ BEKLİYORUZ. 08 “Hayvanlar ve Savunma Mekanizmaları” proje konumuza başlıyoruz. Hayvanlar kendilerini korumak için ne yaparlar? Sorusu ile ilgili sohbet ediyoruz. 09 Panomuzda bulunan ve internetten dinozor fotoğraflarını inceliyoruz. Tepegöz ile “Trex” isimli hikayeyi dinliyoruz. Dinozor kalıbı kullanarak dinozorumuza savunma sistemleri ekliyoruz. 10 Hayvanlar neden kendilerini savunur, biz neden kendimizi savunuruz, tartışıyoruz. “Karga ile Tilki” isimli şarkıyı öğreniyoruz. 11 “İstanbul Üniversitesi Zooloji Müzesi” ne geziye gidiyoruz. Gezi sonrası değerlendirme resimleri yapıyoruz. Yarın evden gelirken istediğin bir hayvan oyuncağını paketleyerek okula getirmeyi unutma! 12 Paketlenmiş olarak getirilen hayvan oyuncaklarımızı kullanarak “Hayvanımı Tanı” oyunu oynuyoruz. Hayvanların savunma mekanizmaları ile ilgili internetten araştırmalar yapıyoruz.
Hayvan oyuncaklarımızı kendilerini savunma şekillerine göre 15 Hayvan oyuncaklarımızı kendilerini savunma şekillerine göre (dişleri ile, pençesi ile, kuyruğu ile vb.) Gruplama çalışması yapıyoruz. Hayvan taklitleri yapıyoruz. 16 “Tom ve Jerry” isimli çizgi filmi izliyoruz. Kedi ve Farenin arasında geçen savunma şekillerini bulmaya çalışıyoruz. “İki Kedi” isimli şarkıyı öğreniyoruz. 17 Farklı hayvanların ayak izlerini araştırıyoruz ve bulduğumuz izleri kendi ayak izimiz ile karşılaştırıyoruz. Bukalemunun kendini nasıl savunduğunu öğrenerek sanat etkinliğimizde uyguluyoruz. 18 Bu ayın sebzesi “Maydanoz” Yararlarını öğrenerek maydanozlu havuç salatası yapıyoruz. “Sebzeler” isimli şarkıyı öğreniyoruz. 19 Kendi savunan hayvanımızı tasarlıyoruz ve bu hayvan ile ilgili hikaye oluşturuyoruz. “Tarih Öncesi Topraklarda” isimli çizgi filmi izliyoruz. 22 “Sayılar ve Matematik” Proje çalışmamıza başlıyoruz. Nerelerde matematiği kullanıyoruz? Sorusu ile günlük yaşamımızdaki matematiği keşfediyoruz. “Say Bak” isimli şarkıyı öğreniyoruz. 23 Verilen sayı kadar nesne bulma çalışması yapıyoruz. “Kayıp Sayı” isimli oyunu oynuyoruz. Sevdiğimiz sayıyı seçerek artık malzemelerle süslüyoruz. “Sınıfımız en çok hangi sayıyı seviyor” grafiğini oluşturuyoruz. 24 Zincirde kaç halka olduğunu tahmin ederek tahtaya yazıyoruz, zincirleri sayarak bulduğumuz sonuç ile karşılaştırma yapıyoruz. Baş-orta-son kavramlarını ve 1. 2. 3. sıra çalışmasını öğreniyoruz. 25 Abaküs kullanarak 5’erli ve 10’ arlı sayma çalışması yapıyoruz. “2 rakamı 3 rakamından daha küçüktür” gibi ifadelerle 1 – 20 arası sayıları büyük ve küçük olarak karşılaştırıyoruz. 26 “Masal Müzikali” isimli tiyatro oyununu izleyerek “27 Mart Dünya Tiyatrolar Günü” ile ilgili sohbet ediyoruz. Sanat etkinliğinde parmak kuklaları yaparak onlara kukla sahnesi tasarlıyoruz. 29 +, -, = matematik sembollerini öğrenerek yazma çalışması yapıyoruz. “Balık Tutma” oyunu oynayarak toplama çalışmaları yapıyoruz. “Toplama Yaptık” isimli şarkıyı öğreniyoruz. 30 Bowling oyunu oynayarak çıkarma çalışmaları yapıyoruz. Zıplayan çekirge ile ileri- geri, sayma, toplama ve çıkarma çalışmaları yapıyoruz. 31 Mart Ayında doğan öğrencilerimizin doğum gününü kutluyoruz. Küme nedir? Öğreniyoruz. Verilen kümenin dışında kalan nesneleri uygun kümelere yerleştiriyoruz. Okulumuzda bulunan nesnelerin şekillerini geometrik şekillerle karşılaştırıyoruz. 01 Geometrik şekillerle 2 ve 3 nesneli örüntü çalışmaları yapıyoruz. Şekiller konulu bilmeceleri cevaplıyoruz. Yeni bilmeceler oluşturarak arkadaşlarımıza soruyoruz. 02 Küplerle kenarı ve köşesi olan şekillerin hacmini ölçüyoruz. Ölçerken şeklin içine kaç tane küp yerleştirdiğimizi sayarak yazıyoruz. “Sayılar ve Matematik” Proje çalışmamızla ilgili öğrendiklerimizin tekrarını yapıyoruz.
MART AYI AİLE KATILIMI 01 Çocuğunuzdan güneş resmi yapmasını isteyin ve birlikte güneşin özellikleri hakkında bir araştırma yapın. NOT: Bulduğun araştırmaları yarın okula getirmeyi unutma! 02 Çocuğunuzla gezi yerindeki gözlemleri hakkında sohbet edin. 03 Çocuğunuzdan güneş sisteminde yer alan 8 gezegenin resmini yapmasını isteyin ve Dünya’nın gezegenler içinde kaçıncı sırada yer aldığını sorun. 04 Çocuğunuzla çılgın şapkalar partisindeki gözlemleri hakkında sohbet edin ve beğendiği şapkaların resmini yapmasını isteyin. 05 Çocuğunuzla birlikte uzayda yer alan cisimlerin (güneş, gezegenler, yıldızlar, ay, gök taşları) resimlerini yapın ve bu resimleri onun odasına asarak uzaya dönüştürün. 08 Çocuğunuzla birlikte dinozorlar hakkında bir araştırma yapın. 09 Çocuğunuzla dinozorların kendilerini nasıl savundukları hakkında sohbet edin. 10 Çocuğunuzla hayvanların kendilerini neden savundukları hakkında sohbet edin ve insanların kendilerini nasıl savunduklarını konuşun. 11 Çocuğunuzla gezi yerindeki gözlemleri ve bu gezide gördüğü hayvanlar ile ilgili sohbet edin. NOT: Çocuğunuzdan bir tane hayvan oyuncağını seçmesini isteyin, seçtiği bu oyuncağı paketleyerek yarın okula getirebilmesi için yardımcı olun. 12 Çocuğunuzla onun hayvan oyuncaklarını bir sepete koyun adını söylemeden hayvanların özelliklerini anlatın ve çocuğunuzdan bu hayvanı bulmasını isteyin.
15 Çocuğunuzla birlikte gazete, dergi ya da mecmualardan kestiğiniz hayvanları savunma şekillerine göre gruplayın. ( dişleriyle, kuyruğuyla, dikenleriyle, boynuzlarıyla v.b. savunanlar ) 16 Çocuğunuzla birlikte bir gün önceden grupladığınız hayvanlardan kendini savunan hayvanlar albümü oluşturun. 17 Çocuğunuzla birlikte ailenizde bulunan kişilerin ayak izlerini çıkartın ve bu ayak izlerini karşılaştırarak küçükten büyüğe doğru sıralayın. 18 Çocuğunuzla maydanozun yararları hakkında sohbet edin ve akşam yemeği için içinde maydanozda bulunan bir salatayı birlikte hazırlayın. 19 Çocuğunuzdan bir hayvan resmi yapmasını ve bu hayvanın kendisini nasıl savunduğunu size anlatmasını isteyin. 22 Bugün çocuğunuzla birlikte bir markete alış verişe gidin ve ağırlık, adet, para gibi birimleri vurgulayarak matematiğin yaşamımızdaki önemi hakkında sohbet edin. 23 Çocuğunuzla birlikte bir kağıt üzerine 1’den 10’a kadar olan rakamları yazın ve çocuğunuzdan rakamların karşısına rakam kadar top çizmesini isteyin. 24 Çocuğunuzla birlikte evinizde bulunan çeşitli nesneleri (kaşık, çatal, tabak, bardak v.b) yan yana dizerek baş-orta-son kavramları üzerinde çalışın. 25 Çocuğunuzla birlikte onun oyuncaklarını 5’li ve 10’lu gruplara ayırarak, 5’erli ve 10’arlı sayma çalışmaları yapın 26 Çocuğunuzla tiyatro nedir? Tiyatro nasıl izlenilir? Soruları ile ilgili sohbet edin. Hafta sonu birlikte onun yaşına uygun bir tiyatroyu izlemeye gidin. 29 Çocuğunuzla birlikte +, -, = matematik sembollerini bir kağıda çizin ve “3 balonum vardı 2 tane daha aldım toplam kaç balonum oldu” gibi ifadelerle basit toplama işlemleri yapın. 30 Çocuğunuzla evinizde ulunan şişeleri kullanarak bowling oyunu oynayın. Her oyun sonunda kaç tane şişe devirdiğinizi not edin. Oyun sonunda en çok şişe deviren kişiyi bulun. 31 Çocuğunuzla birlikte ip parçalarını kullanarak evinizin zeminine daireler oluşturun. Çocuğunuzdan oyuncaklarını bu daireler içine yerleştirerek gruplamasını isteyin. (arabalar, bebekler, Legolar, pazılar v.b.) 01 Çocuğunuzla evinizde bulunan nesneleri inceleyerek hangi şekillerde oldukları ile ilgili sohbet edin. 02 Çocuğunuzla birlikte 6 tane kare şeklini bir araya getirerek bir küp oluşturun. Küpün yüzeyi, kenarları, köşeleri hakkında sohbet edin.