İLETİŞİM HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ ÇALIŞAN SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
(İletişimin Diğer Yüzü)
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
«İletişim Kavramı ve İletişim Süreci» YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
İnsan Kaynakları Uzmanı
İletişimde Süreç Yaklaşımı
İLETİŞİM.
Hasta Memnuniyeti-İletişim
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Eğitim Ortamlarında İletişim
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Sözlükte "iletişim" ne demek?
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
İletişim ve Empati.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
İNKATEM TEMİZLİK HİZMETLERİ
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
BEDEN DİLİ.
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sosyal Bilgiler İletişim
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
Prof. Dr. Rana Özen Kutanis İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ A.Kişi-Kişi (İnsan - İnsana) İletişim B.Kişilerarası İletişim C.Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim D.Örgüt.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
Empati.
BBY 489 TİYATRO Beden Dili.
İLETİŞİM.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
Leman KILINÇKAYA (İletişimin Diğer Yüzü). "Ne söylediğiniz değil, onu nasıl söylediğiniz önemlidir.“ "Beden dili, bilinçdışı motivasyonlarımızı açığa.
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

İLETİŞİM HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ ÇALIŞAN SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

İLETİŞİM NEDEN ÖNEMLİ ? HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ ÇALIŞAN SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü İLETİŞİM NEDİR? (Communication)sözcüğünün Latince kökeni (comminical) paylaşmak anlamına gelir. Bir gülümseme, neşeyi paylaşır; “seni gördüğüm için mutluyum” mesajını verir. Bu da bir iletişim türüdür. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü İLETİŞİM NEDİR? İletişim; İki birim arasında birbiriyle İlişkili mesaj alışverişidir.. İletişim her zaman her yerdedir; insan istese de, istemese de bir iletişim ağı içinde yaşamaktadır ve iletişim kurmaması olanaksızdır. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü Bizim başkalarını,başkalarının da bizi anlamasına yarayan bir SÜREÇTİR. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü İLETİŞİM Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. İLETİŞİM ANLAŞILMAK AMAÇ İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İLETİŞİM ÇOK ŞEYİ DEĞİŞTİRİR İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü HER ŞEY İLETİŞİMLE BAŞLAR İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü ………… En uzak mesafe iki kafa arasındaki mesafedir birbirini anlamayan..... CAN YÜCEL İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü BAŞARI İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü İLETİŞİM İki insan birbirinin farkına vardığı anda iletişim başlar; Söylediği,söylemediği,yaptığı ve yapmadığı her şeyin bir anlamı vardır. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü ETKİLİ İLETİŞİMİN AMACI İletmek istediğimizi karşımızdaki kişiye amaçladığımız biçimde iletebilmek, isteneni elde etmek ve beklenen tepkiyi oluşturmaktır. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü İLETİŞİMİN ÖZELLİKLERİ İLETİŞİM BİR BÜTÜNDÜR İLETİŞİM KİŞİYE DEĞİL KİŞİYLE YAPILIR İLETİŞİM İLETİŞİMDE İLK DAKİKA ÖNEMLİDİR İLETİŞİM SADECE BİLGİ ALIŞVERİŞİ DEĞİLDİR İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İLETİŞİM SÜRECİ Kanal Mesaj Yöntem Eğitimci Katılımcı MESAJ KAYNAK * 07/16/96 İLETİŞİM SÜRECİ MESAJ İletişimin içeriği KAYNAK mesajın ileti birimi ALICI Kanal Mesaj Yöntem Eğitimci Katılımcı DÖNÜT Alıcının mesaja verdiği tepki KANAL mesajın sunuluş biçimi İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü *

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü İLETİŞİMİN ÖĞELERİ Mesaj Alışveriş Kanal - işitme kanalı - görsel kanal - duyu kanalı İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü Kod: Mesajın işaret haline dönüşmesinde kullanılan simgelerdir. Kodlama: Mesajın içeriğinin kod simgelerine dönüştürülmesine denir. Kod açma: Çözümleme süreci İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü Gürültü: Kaynak birimin gönderdiği mesajla hedef birimin aldığı aldığı mesaj arasında bir fark varsa, bu farka “gürültü” denir. - fiziksel gürültü - nörofizyolojik gürültü - psikolojik gürültü İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü Yorumlama: Yeniden anlamlandırma Algılama: İletişimin olması için alınan ve verilen mesajların algılanabilmesi gerekir. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü İletişim sadece konuşarak olur şeklinde bir ifade doğru mudur? İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü * 07/16/96 İLETİŞİM TÜRLERİ SÖZSÜZ İLETİŞİM SÖZLÜ İLETİŞİM İletişimin temel olarak üçe ayrıldığını ve her bir iletişim türünü söyleriz (1 dk.) YAZILI İLETİŞİM İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü *

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü İLETİŞİMDE Beden dili %55 Ses tonu %38 Sözler %7 etkilidir Ne Söylediğimiz değil, Nasıl Söylediğimiz önemlidir. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü SÖZSÜZ İLETİŞİM İyi bir dinleyici, iletişim kurduğu kişinin yalnız söylediklerini değil, yüzü, eli, kolu ve bedeniyle yaptıklarını da “duyar”… İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü SÖZSÜZ İLETİŞİM Sözsüz iletişim etkilidir Sözsüz iletişim duyguları belirtir Sözsüz iletişim çift anlamlıdır Sözsüz iletişim belirsizdir İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü SÖZSÜZ İLETİŞİM Beden dili Yüz ifadeleri “güler yüz, göz teması” Jestler, mimikler Oturma biçimi Bedensel duruş Dış görünüş Temas İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü BEDEN DİLİMİZ.. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü SÖZSÜZ İLETİŞİM GÜLÜMSEYİN!... NE KADAR SOĞUK OLURSANIZ OLUN, YİNE DE SICAK GÖZÜKÜRSÜNÜZ… İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü Yüz İfadeleri İnsan vücudunun en dikkat çeken yeri yüzdür.. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

Kaşları çatmak için 72 Gülümsemek için 14 kas hareket ediyor İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü SÖZSÜZ İLETİŞİM Başvuran nazik bir şekilde gülümseyerek karşılanmalı Hizmetin verileceği rahat bir ortam sağlanmalı Göz teması kurarak yüz yüze görüşülmeli İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü SÖZSÜZ İLETİŞİM Göz ilişkisi İnsanların yüzüne bakanlar, bakmayanlardan daha çok hoşa gider. İnsanlarla, onları rahatsız etmeyecek ölçüde, ancak mümkün olduğu kadar çok göz ilişkisi kurun. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü GÖZ TEMASI İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü GÖZ TEMASI İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü SÖZSÜZ İLETİŞİM Yüz ifadesi: Canlı olun. Mümkün olduğu kadar sıcak ve dostça tebessümde bulunun. Yüzünüz çevrenize olan ilginizi yansıtsın.Donuk ve ifadesiz gözükmekten kaçının İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü SÖZSÜZ İLETİŞİM Baş hareketleri Konuşurken başınızı hafifçe aşağı yukarı hareket ettirerek onu dinlediğinizi ve anladığınızı hissettirin. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü SÖZSÜZ İLETİŞİM El ve kol hareketleri, jestler, mimikler El ve kol hareketleri, duygularımızın en güzel belirtileridir.. Elleriniz cebinizde tutmaktan, kollarınızı kavuşturmaktan, elinizle ağzınızı örtmekten kaçının. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü Jestler: El ve Kol Hareketleri İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü Tokalaşma Tokalaşma şekliniz sizin karşınızdaki insana göre statünüzü belli eden hareketlerdir. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü SÖZSÜZ İLETİŞİM Beden duruşu Ayaktaysanız dik durun, Otururken sandalye veya koltuğu tam doldurun. Arkanıza yaslanın.Biriyle konuşurken ona doğru eğilin ve ilginizi gösterin. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü SÖZSÜZ İLETİŞİM Yöneliş Daima konuştuğunuz veya sizinle konuşan insana dönük durun . İkiden fazla insanla bir grup oluşturuyorsanız, sizin için önemli olanların dışındakilere merkezinizi kapatmayın. Mümkün olduğu kadar çok kişiye merkezinizi açık tutun. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü SÖZSÜZ İLETİŞİM Bedensel temas İnsanları tedirgin etmeden, mümkün olduğunca bedensel temas kullanın. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü SÖZSÜZ İLETİŞİM Yakınlık İnsanlara daima, onları rahatsız etmeyecek,mümkün olan en yakın mesafede durmaya gayret edin. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü SÖZSÜZ İLETİŞİM Dış görünüş Grup normlarına, toplumsal rol ve statünüze uygun giyinin. Kendinize gösterdiğiniz özen,kendinize verdiğiniz değerdir. Saç ve el bakımı önemlidir.Günlük tıraşını olmamış birey olumsuz bir izlenim bırakır. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

DIŞ GÖRÜNÜŞÜNÜZE ÖZEN GÖSTERİN İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü SÖZSÜZ İLETİŞİM Giysilerimiz Giydiğimiz elbiseler, hakkımızda bilgi verir. İnsanlar giyimleri ile karşılanıp fikirleri ile uğurlanırlar. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İLETİŞİMDE KİŞİLER ARASI MESAFE BİR ANLAM TAŞIR Mahrem mesafe: Cilt temasıyla, 30-35 cm.’ lik mesafeyi kapsar. Kişisel-samimi mesafe: 40cm.-80 cm. arasında değişen mesafe. Sosyal mesafe: 80cm. ile 2m. arasında değişir. Genel topluma açık mesafe: 2m.’den başlayarak uzayan mesafe. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü SÖZEL İLETİŞİM Ses tonu Etkin dinleme İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü SÖZEL İLETİŞİM İNSANLARA İSİMLERİ İLE HİTAP EDİN İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü SÖZEL İLETİŞİM Konuşmanın sözel özellikleri: Çok fazla ve çok hızlı konuşmaktan kaçının. Bir topluluk içinde dinlediğinize yaklaşık olarak eşit miktarda konuşmaya gayret edin. Sesinizin yüksekliğini ve tonunu, bulunduğunuz çevreye göre ayarlayın. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü SÖZEL İLETİŞİM Söyleyiş Tarzı Söyleyiş tarzı, kelimeleri söylerken kullanılan sesler, konuşan hakkında bilgi verir. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü SES TONU Çok yüksek ya da anlaşılmayacak kadar alçak ve monoton olmayan bir ses tonuyla önemli noktalar vurgulanmalı Ses tonu başvuranı rahatlatmalı, huzur ve güven vermeli İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü SÖZLÜ İLETİŞİM İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

Gönderilen Mesaj ve Alıcı İlişkisi * 07/16/96 Gönderilen Mesaj ve Alıcı İlişkisi Dinlemez Dinler Yanlış Anlar Doğru Anlar Mesaja karşıdır Mesaja katılır Dönüt uygun Dönütü değildir uygundur İki birey arasında yaşanan iletişim sürecinde yaşanabilecek olaylardan bazıları örnek olarak verilir. Hangi durumda iletişimin amacına ulaştığı katılımcılara sorulur. Gelen yanıtlar doğrultusunda iletişim kurarken nelere dikkat etmeleri gerektiği sorulur? Çıkan maddeler tahtaya not edilir. (3 dk.) İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü *

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü DİNLEME TÜRLERİ Görünüşte dinleme Seçerek dinleme Savunucu dinleme Yüzeysel dinleme Etkin dinleme İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü DİNLEME İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü ETKİN DİNLEME Dinleyenin konuşanı anlaması ve anlıkta olsa konuşanın gerçeklerinin dünyasına girerek karşıdan gelen iletiye sözlü tepki verme becerisidir. - -- Empati İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü EMPATİ İçini anlama-Duygudaşlık Bir insanın kendisini karşısındaki insanın yerine koyarak onun duygu ve düşüncelerini anlayabilmesi İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü EMPATİ GÖSTERİN İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü “Bir insanı yargılamadan önce, güneş doğumundan batımına değin onun ayakkabılarıyla dolaşın.” Kızılderili Sözü Anonim İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü EMPATİ İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü İLETİŞİMİN ZORLUĞU Düşündüğünüz, Söylemek istediğiniz, Söylediğinizi sandığınız, Söylediğiniz, Karşınızdakinin duymak istediği, Duyduğu, Anlamak istediği, Anladığını sandığı, Anladığı....... Arasında farklar vardır. Dolayısıyla, insanların birbirini yanlış anlaması için en az 9 neden var. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü İLK İZLENİM… Daha önce birbirini hiç görmemiş insanlar İlk defa birbirlerini gördüklerinde, kısa sürede birbirleri hakkında bir izlenime varırlar… İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü İLK İZLENİM % 55’ini gözden gelen mesajlar % 38’ini kulaktan gelen mesajlar % 7’sini ise kişinin ne söylediğini belirten içerik oluşturur İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İLETİŞİMİN İLİŞKİ VE İÇERİK DÜZEYLERİ İlişki düzeyi İçerik düzeyi Örn: - Bugün işe gidecek misin? - Bugün işe gidecek misiniz? - Bugün işe gitmeyi düşünüyor musunuz? İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü İLETİŞİM ORTAMI İletişimin içinde yer aldığı ortamın psikolojik ve fiziksel özellikleri, gönderilen mesajların yorumlanmasını önemli ölçüde etkiler. İletişim ortamı: - İletişimde bulunan kişilere bağlı özellikler(yaş, cinsiyet, statü..) - İletişimin içinde oluştuğu ortamın sosyal özellikleri (samimi; resmi) - İletişimin içinde oluştuğu ortamın fiziksel özellikleri(renk, ısı, aydınlanma, ses ..) İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

ARAMIZDA BÜYÜK ENGEL SAVUNUCU iLETİŞİM İlişki içinde bulunan iki kişiden biri savunucu olmaya başlayınca, iletişim hızla bozulmaya başlar… İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü İŞİTMEK ve DİNLEMEK İletişimde kopukluklara yol açan nedenlerin bazısı, farkında olarak ya da farkında olmadan yapılan davranışların sonucudur… İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü NASIL DİNLİYORUZ? Dinlemenin değişik türleri: Görünüşte dinleyici Kendi konuşup kendi dinleyen (nutuk atma) Savunucu dinleyici Seçerek dinleyen İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü Dinlemeni istediğim zaman öğüt vermeye başlarsan, senden istediğimi yapmış olmazsın. Dr. Ralph ROUGHTON İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü Senden beni dinlemeni istediğimde, bana niçin öyle hissetmemem gerektiğini anlatmaya başlarsan, duygularımı hiçe saymış olursun. Dr. Ralph ROUGHTON İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü Senden dinlemeni istediğimde, kendini benim sorunumu çözmek için bir şeyler yapmaya mecbur hissedersen, belki biraz garip görünecek ama, beni ortada bırakmış olursun. Dr. Ralph ROUGHTON İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü Dinle! Bütün istediğim dinlemen; konuşman ya da bir şey yapman değil sadece beni dinlemen… Dr. Ralph ROUGHTON İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü Kendim için bir şeyler yapabilirim. Çaresiz değilim. Cesaretim kırılmış ya da gücümü yitirmiş olabilirim, ama çaresiz değilim. Dr. Ralph ROUGHTON İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü Kendi kendime yapabileceğim ve yapmam gereken bir şeyi benim için yaparsan, korkuma ve yetersizlik duyguma katkıda bulunmuş olursun. Dr. Ralph ROUGHTON İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü Ama, ne kadar akıl dışı olursa olsun, gerçekten hissettiklerimi gerçek kabul edersen, bende seni inandırmaya çalışmaktan vazgeçebilir ve bu akıl dışı duygunun ardında yatanı anlamayı başarabilirim. Dr. Ralph ROUGHTON İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü Bu açıklığa kavuştuğunda, yanıtlar da bellidir ve öğüde ihtiyacım kalmaz. Dr. Ralph ROUGHTON İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü TEŞEKKÜRLER İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü