T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI Tanıtma Genel Müdürlüğü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım Toplantıları 4 Eylül 2008.
Advertisements

T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ.
KOMŞU ÜLKELERLE TİCARETTE GAZİANTEP’İN ÖNEMİ
Dünya Ekonomisine İlişkin Göstergeler
-Demografik- Nüfus Analizi
SAĞLIK EKONOMİSİ.
PAZAR RAPORLARI_2013.
ÜLKE SUNUMU TC BAŞBAKANLIK DTM ANKARA-TÜRKİYE 10 HAZİRAN 2008
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
Küresel Büyüme Oranları (%)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Orman Genel Müdürlüğü İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığı DS Muhasebe Ş ube Müdürlü ğ ü 1.
HOŞGELDİNİZ 2005 Yılı Gelir Vergisi Vergi Rekortmenleri
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
TURİZMDE 2011 YILI VE GELECEĞE BAKIŞ OSMAN AYIK TÜROFED Başkanı.
PAZAR RAPORLARI_2013.
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI Tanıtma Genel Müdürlüğü
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
1 BASINTOPLANTISI 5 Kasım 2012 İstanbul. 2 ALEXANDER KÜHNEL Hannover-Messe International Istanbul.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
CBÜ HAFSA SULTAN HASTANESİ ENFEKSİYON KONTROL KOMİTESİ 2011 OCAK-ARALIK 2012 OCAK- MART VERİLERİ.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
IAB Türkiye Basın toplantısı Büyük dönüşüm Dijital akıl.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
En Popüler Medikal Turizm Destinasyonu olmak
Çelik Kapı Pazar Araştırması
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
PCcolog ÜLKE BAYRAKLARI PCcolog.
Mühendislik Eğitiminde Toplumsal Cinsiyet Ayrımcılığı
TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ. TÜRKİYE’DE PERAKENDE  ENERJİ, EĞİTİM VE SAĞLIKTAN SONRA DÖRDÜNCÜ BÜYÜK SEKTÖR  2006 YILI TOPLAM CİROSU MİLYAR.
Cansu TASCI Yoksulluk, ülkeden ülkeye, veya coğrafyadan coğrafyaya değişik nedenlerle ortaya çıkabilir. Başlıca nedenler arasında çevresel nedenler,
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
TÜRKİYE – AZERBAYCAN TURİZM İŞBİRLİĞİ
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
4 X x X X X
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 16 MAYIS AB TOPLAM SIĞIR HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ ARALIK-TOPLAM ÇİFTLİK HAYVANLARI SIĞIR.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
Katsayılar Göstergeler
ALMANYA ÜLKE SOHBET TOPLANTISI
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
AETR KONVANSİYONU
Sunum transkripti:

T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI Tanıtma Genel Müdürlüğü Ağustos-2009

TURİZM EĞİLİMLERİ VE EKONOMİK KRİZİN YANSIMALARI

Turizm Eğilimleri Ucuz havayolu taşımacılığı güçlenmeye başlamıştır. Seyahat kararı almada ve rezervasyonda internetin önemi artmaktadır. Seyahat edenler arasında internet erişimi olan 308 milyon kişinin % 41’i (123 milyon) internette seyahat kararı vererek satın alma gerçekleştirmektedir. İnternette seyahat kararı alıp başka kanallardan satın alanlar ise 81 milyon (% 27) kişiden oluşmaktadır.

Turizm Eğilimleri 2020 yılına kadar kültür turizminin, uluslararası turizmden daha fazla büyüme kaydedeceği öngörülmektedir. Kitle turizmi yavaş yavaş yerini tüketicilerin özel ilgilerine yönelik seyahatlere bırakmaktadır. Turistler, destinasyonların çevresel, kültürel, etnik ve tarihi niteliklerini daha fazla göz önünde bulundurmaktadırlar. Turistlerin gittikleri ülkelerdeki insanlara, onların yaşamına ve çevreye gösterdikleri saygıya dayalı, turistin yerel yaşamın parçası olduğu bir turizm eğilimi olarak “responsible turizm” gelişmektedir.

Turizm Eğilimleri Gittikçe artan sayıda tüketici, seyahatlerinin ilk beş nedeni arasında, kültürel aktiviteleri göstermektedir. Küresel ısınma sonucu destinasyonlarda iklim değişikliği meydana gelecek ve bu durum turizme yansıyacaktır. Avrupa nüfusunun gittikçe yaşlanması sebebiyle sağlık turizmi, eko turizm gibi turizm çeşitleri önem kazanmaktadır. Gençlik turizmi, dünya turizm pazarında gittikçe artan bir öneme sahiptir. Turizm hareketlerinin %20’sinin gençlik turizmi olacağı öngörülmektedir.

“Yeni Turist” Tatil kararı öncesi bilgi alma ve rezervasyon için interneti öncelikli kaynak olarak görüyor, Düşük maliyetli havayolu şirketlerini tercih ediyor, Kendi organizasyonunu yapıyor, Daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor, Tatil kararını daha geç veriyor,

“Yeni Turist” Marka bilinci daha yüksek, En iyi tercihi yapmak için çevresi ile sürekli etkileşim halinde bulunuyor, Paket tatil turlarını tercih etmiyor, özel ilgisine yönelik tatil yapıyor, Çevreye daha duyarlı, Aktivitelere ve başka kültürlere merak duyuyor.

Ekonomik Krizin Dünya Turizmine Etkileri Yakın destinasyonlar ya da ülke içi seyahatlerde artış Arkadaş-akraba ziyaretleri ve sık ziyaretlerde gerileme İş seyahatlerinde, tatil dinlence seyahatlerine göre daha fazla gerileme Geceleme sayısında ve harcama miktarında gerileme Destinasyon seçiminde döviz kurları önemli

Turizm sektörü içinde yer alan tüm aktörlerin birlikte hareket etmesi önemli Yerel örgütlenmelerin önemi artıyor Ürün planlaması önemli İnanç merkezlerine ve kültür turizmine olan ilgide artış Kamp turizminde ve gençlik turizminde büyüme Çevre dostu otellerin sayısında artış

Dünyada Durum 2009 Yılı İlk Dört Ay Dünya -%8 Avrupa -%10 Türkiye -%0,5 WTTC 2009 Yılsonu Öngörüsü; Türkiye + %1,3 İspanya - %4,9 Yunanistan - %1,8 İtalya - %5,5 Mısır - %2,8 2009 yılı dünyada ortalama büyümenin -%4 ile -%6 arasında gerçekleşmesi beklenmektedir. Kaynak: Dünya Turizm Örgütü

Rakiplerin Durumu İspanya İspanya’ya gelen turist sayısında 2009 yılı Ocak-Mayıs döneminde %11,8 düşüş yaşanmıştır (İspanya İstatistik Bürosu). Yunanistan 2009 yılında Yunanistan’a gelen turist sayısının 3 milyon civarında azalması ve yılsonunda %7 ile %11 arasında bir düşüş yaşaması beklenmektedir. 2009 yılı rezervasyonlarında %30’luk düşüş yaşandığı açıklanmıştır.

TÜRKİYE’NİN KRİZ DÖNEMİNDE AVANTAJLARI Fiyat/Kalite dengesi Euro ve diğer para birimlerinin değer kazanması ve Türkiye’nin Euro kullanan ülkeler dışında olması Türkiye’nin genişleyen pazar yelpazesi Herşey dahil sistemi Her kesimden gelir grubuna yönelik ürün potansiyeli

HEDEF PAZARLAR ÖZET PAZAR BİLGİLERİ

ALMANYA Ülke Nüfusu 82.2 milyon (2008) Turizm Otoritesi GNTB ( The German National Tourist Board) Yurtdışına Yapılan Seyahat Sayısı 48 milyon Dış Turizm Gideri 61,5 milyar Avro (2008) Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar 1.İspanya, Balear ve Kanarya Adaları 2.İtalya 3.Avusturya 4.Türkiye

ALMANYA Ortalama Tatil Süresi 10,8 gün Hedef Kitle Yaş Grubu  25-50 yaş grubu (%40), 50+ yaş grubu (%30), 14 -29 yaş grubu (%30) Karar Alma Süresi 6-12 ay Rezervasyon Yaptırma Süresi 3-6 ay ve son dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Seyahat acentesi ve internet Tercih Ettikleri Konaklama Türü Tatil köyleri ve oteller Seyahat Amaçları Deniz-kum-güneş, eğlence, alışveriş, sağlık, iş Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem 1.İlkbahar 2.Yaz 3.Sonbahar 4.Kış Ortalama Kişi Başı Harcama 1.143 Avro

Almanya Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 4.415.525 (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı- 2008/2007 % 7,79 2009 Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 1.682.803 / % - 8,14 Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2008) % 16,77 ile 1 .sırada Paket Tur Sıralaması(2006) 1.İspanya 2.İtalya 3.Türkiye 4.Yunanistan 5.Kuzey Afrika ülkeleri Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı Sektörde 6 önemli tur operatörü ve yaklaşık 12.000 seyahat acentesi bulunmaktadır. Bunların %95’i Türkiye ürünlerini satmaktadır. Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı 1.Akdeniz 2.Marmara (İstanbul) 3.Ege 4.İç Anadolu (Kapadokya) En Etkin Reklam Türü ve Dönemi Yazılı ve görsel basın, açık hava, radyo, İnternet/ Ocak-Haziran, İlkbahar ve Yaz Dönemleri Yürütülen Tanıtım Kampanyaları Yazılı Basın, Açıkhava, TV, İnternet ve Fuar, PR Faaliyetleri

RUSYA Ülke Nüfusu 140,041,247 (Temmuz 2009 tahmini) Turizm Otoritesi Turizm Federal Ajansı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 29.107.224 (2006) Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısına Göre Dünya Ortalamasındaki Oranı % 4,5 Dış Turizm Harcaması 22,3 milyar USD (2007) Rusların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Türkiye, Mısır, Çin, Fransa, BAE (2006 verileri)

RUSYA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 10-15 gün (2006) Hedef Kitle Yaş Grubu A,B (üst gelir) ve C1 (orta üst gelir) sosyo-ekonomik düzeye sahip 25-55 yaş arası kişiler Karar Alma Süresi Ağırlıklı olarak son dakika Rezervasyon Yaptırma Süresi Son dakika satışı Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Tur operatörü aracılığıyla paket tatil Tercih Ettikleri Konaklama Türü 4-5 yıldızlı oteller, Tatil Köyleri (2008) Seyahat Motivasyonları Deniz turizmi ve eğlence (aquapark-disko-animasyon) Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Mayıs – Ekim, Aralık Sonu, Yılbaşı Ortalama Kişi Başı Harcama 800-1000 USD 1 haftalık tatil

Rusya Pazarında Türkiye - 2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 2.879.278 (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2008/ 2007 % 16,79 2009 Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 1.003.377 / % -14,9 Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2008) % 10,93 ile 2.sırada (2008) Rusya Fedarasyonu Pazarında Türkiye’nin Pazar Payı Sıralaması % 6,28 ile tüm çıkışlarda 6. sırada % 14 ile paket turlarda 1. sırada. Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acenta ve Tur Operatörü Sayısı 150 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz-kum-güneş, kültür. eğlence alışveriş ve kış sporları Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Antalya- Marmaris-Bodrum-Kuşadası-İstanbul

İNGİLTERE Ülke Nüfusu 61,1 milyon Turizm Otoritesi Kültür Medya ve Spor Departmanı- VisitBritain Yurtdışına Yapılan Seyahat Sayısı 69,5 milyon (2006) Dış Turizm Gideri 72,3 milyar USD (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 1.787 (2005) Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Türkiye, İspanya, Fransa, İrlanda,İtalya, ABD, Almanya, Yunanistan, Hollanda, Portekiz, Belçika (2006)

İNGİLTERE Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 10 gün Hedef Kitle Yaş Grubu ABC1 üst gelir grubu (Bu grubun %21’i daha önce Türkiye’de bulunmuştur.), üçüncü yaş turizmi, 18-29 arası gençler, golf ve yat turizmcileri Karar Alma Süresi Aralık- Mayıs dönemi Rezervasyon Yaptırma Süresi Erken rezervasyon dönemi: Ocak-Şubat-MartLastminute: Mayıs-Haziran Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Seyahat ac. (%49), Tur op. (%24), bireysel (%24) Tercih Ettikleri Konaklama Türü Paket tur ile her şey dahil oteller Seyahat Amaçları Deniz-Kum- Güneş, Kültür, Golf, Yat, Dalış ve Sağlık Turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Temmuz-Eylül, Noel Tatili dönemi ve Nisan ayı Paskalya Ortalama Kişi Başı Harcama 495 Sterlin (940 $) (2006) Türkiye’de 625 Sterlin (1.187 $) (2006)

İngiltere Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 2.169.924 (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2008/ 2007 % 13,25 2009 Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 854.271 / % 11,6 Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2008) % 8,24 ile 3.sırada (2008) Paket Tur Sıralaması (2006) 3. sıra (1. İspanya, 2. Yunanistan) Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı 100 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz, Kültür, Golf, Yat, Dalış ve Sağlık Turizmi Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Muğla (%66), İstanbul (%14), Antalya (%12) En Etkin Reklam Türü ve Dönemi TV, outdoor ve yazılı basın. En etkin reklam dönemi Aralık-Mayıs

HOLLANDA Ülke Nüfusu 16.486.056 (2008 yılı) Turizm Otoritesi Ekonomi Bakanlığı Hollanda Turizm Kurulu Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 17.6 milyon kişi (2007) Dış Turizm Gideri 19,1 milyar USD (2007) Hollandalıların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Fransa, Almanya, Belçika, İspanya, Avusturya,İtalya, Yunanistan, Türkiye, İngiltere

HOLLANDA Ortalama Tatil Süresi 8-11 gün Hedef Kitle Yaş Grubu 55 yaş üstü ve çocuklu aileler Karar Alma Süresi Aralık-Nisan Rezervasyon Yaptırma Süresi Ocak-Mart Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü İnternet (%52), Seyahat Acentaları (%37) Tercih Ettikleri Konaklama Türü 4 ve 5 yıldızlı oteller ve 1. sınıf tatil köyleri, apart oteller Seyahat Motivasyonları Sıcak iklim, düşük fiyat, sıcak insanlar, deniz-kum-güneş, kültür Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Mayıs-Ekim Ortalama Kişi Başı Harcama Türkiye için 802 Avro, İspanya için 763 Avro, Yunanistan için 910 Avro Diğer Akdeniz Ülkeleri için 812 Avro

Hollanda Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 1.141.580 (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı – 2008/2007 % 8.34 2009 Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 414.967 / % - 9,8 Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2008) % 4,33 ile 5. sırada Hollanda Pazarında Türkiye’nin Pazar Payı Sıralaması %3.7 ile 9.sırada sırada (2007) Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acenta ve Tur Operatörü Sayısı 112 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz-kum-güneş, kültür, şehir, doğa, spor aktiviteleri Ziyaretçilerin Destinasyonlara Dağılımı Alanya, İstanbul, Side, Antalya, Marmaris ve Bodrum En Etkin Reklam Türü ve Dönemi TV için Ocak-Nisan, kış turizmi için Ekim-Aralık aylarında yapılan reklamlar Yürütülen Tanıtım Kampanyaları TV, açık hava, yazılı /görsel ve işitsel basın, internet ve birlikte reklam

FRANSA Ülke Nüfusu 62.380.800 Turizm Otoritesi Turizm Bakanlığı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 13 milyon (2008) Dış Turizm Harcaması 36,7 Milyar $ (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 4.105 Fransızların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları İspanya, İtalya, Belçika, Lüksemburg, Almanya, Portekiz, İngiltere, Yunanistan, Fas, Tunus, Mısır, Türkiye

FRANSA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 2 hafta Hedef Kitle Yaş Grubu 25 yaş ve üstü, orta ve üstü gelir grubu Karar Alma Süresi Ocak- Mart Rezervasyon Yaptırma Süresi Ocak-Mart dönemi ve son dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü İnternet ve tur operatörü aracılığıyla Tercih Ettikleri Konaklama Türü Tatil köyleri, 3-4-5 yıldızlı oteller Seyahat Motivasyonları Deniz, şehir turu, kırsal turizm, kültür ve inanç turizmi, sağlık turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Mayıs- Eylül Ortalama Kişi Başı Harcama 1.048 Avro

Fransa Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 885.006 (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2008/ 2007 % 15,2 2009 Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 369.654 / % 5,07 Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2008) % 3,36 ile 7. sırada ( 2008) Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acenta ve Tur Operatörü Sayısı 110 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz, kültür, alışveriş, şehir, sağlık turizmi Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Bodrum, İzmir, Antalya, İstanbul, Kapadokya En Etkin Reklam Türü ve Dönemi İnternet, yazılı basın, TV / Ocak- Haziran Yürütülen Tanıtım Kampanyaları Açık hava, TV, yazılı basın, internet ve PR

A.B.D. Ülke Nüfusu 301,139,947 Turizm Otoritesi OTTI - Office of Travel & Tourism Industries, TIA – Travel Industry Association of America Yurtdışına Yapılan Seyahat Sayısı 63,6 Milyon (30,8 milyon denizaşırı) (2008) Dış Turizm Gideri 76,2 milyar USD (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 750 tur operatörü , 4000 seyahat acentesi Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Meksika, Kanada, İngiltere, Fransa, İtalya, Almanya, Japonya, Çin (2008)

A.B.D. Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 8.9 gün, Türkiye’de:8,1 Hedef Kitle Yaş Grubu 55 yaş ve üzeri, ağırlıklı olarak kültür amaçlı seyahat edenler. Karar Alma Süresi Mayıs-Eylül Dönemi Tatilleri: 130 gün Ekim-Nisan Dönemi Tatilleri: 79 gün Rezervasyon Yaptırma Süresi Aralık-Mayıs dönemi Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Seyahat acentaları ve internet Tercih Ettikleri Konaklama Türü 5 yıldızlı oteller, özel belgeli oteller Seyahat Motivasyonları Tatil/eğlence % 40 (Restoranlarda yemek % 81, alışveriş % 71, tarihi yerleri ziyaret % 51, şehir turu % 40, kültürel miras gezileri %32) Arkadaş/akraba ziyaretleri % 34 İş amacıyla ziyaretler % 18 Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Mayıs-Ekim / Ekim-Nisan Ortalama Kişi Başı Harcama 1,540 ABD Doları

A.B.D. Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 679.445 (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2008/ 2007 % 5,68 2009 Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 257.852 / % - 5,4 Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2008) % 2,58 ile 10. sırada ( 2008) Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acentesi ve Tur Operatörü Sayısı 100’den fazla Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Tarihi yerleri ziyaret, alış veriş, şehir turları, rehberli turlar Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul, Kapadokya, Kuşadası (Efes), Antalya En Etkin Reklam Türü ve Dönemi Tüketici dergileri, gazeteler, TV ve internet en etkili reklam mecralarıdır. En etkili reklam dönemi ise Aralık- Nisan dönemidir.

UKRAYNA Ülke Nüfusu 45,700,395 (Temmuz 2009 tahmini) Turizm Otoritesi Ukrayna Kültür ve Turizm Bakanlığı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı ve Dünya Toplam Turist Çıkış Pazarındaki Oranı 15.5 milyon - % 1.6 (2008) Dış Turizm Harcaması 3,3 milyar USD (2007) Ukraynalıların Tatil amaçlı Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Türkiye, Mısır, İspanya, Tunus, Yunanistan, Hırvatistan, Bulgaristan İtalya

UKRAYNA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 7-15 gün (2006) Hedef Kitle Yaş Grubu 35 yaş üstü çocuklu aileler (2008) Karar Alma Süresi Son dakika Rezervasyon Yaptırma Süresi Son dakika satışı Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Tur operatörü aracılığıyla paket tatil Tercih Ettikleri Konaklama Türü 3-4-5 yıldızlı oteller Seyahat Motivasyonları Deniz –güneş-kum, all inclusive, hizmet kalitesi, eğlence (aquapark-disko-animasyon) Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Temmuz, Ağustos ayları Ortalama Kişi Başı Harcama 1000-1500 USD

Ukrayna Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 730.689 (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2008/ 2007 % 23,16 2009 Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 248.723 / % -21,7 Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2008) % 2,77 ile 9. sırada Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı 3.356 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz-kum-güneş, kültür ve kış turizmi Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Antalya (Kemer, Alanya), Marmaris-Bodrum İstanbul En Etkin Reklam Türü ve Dönemi Açıkhava, TV, yazılı basın, Yürütülen Tanıtım Kampanyaları Açıkhava, TV, yazılı basın, PR

İTALYA Ülke Nüfusu 58.1 milyon Turizm Otoritesi Turizmde Rekabet ve Gelişme Departmanı Turizm Gideri 27,3 milyar $ (2007) Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 4.520.000 (2009 ilk dört ay) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 130 Tur Operatörü 6.870 Seyahat Acentesi İtalyanların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Fransa, İspanya, Almanya, Yunanistan, Avusturya, Mısır, Fas, Cezayir ve Tunus

İTALYA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 7 gün Hedef Kitle Yaş Grubu 18-65 yaş, orta ve üst düzey gelir grubu Karar Alma Süresi Son dakika Rezervasyon Yaptırma Süresi Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü İnternet ve seyahat acentası aracılığıyla Tercih Ettikleri Konaklama Türü 3-4-5 Yıldızlı oteller, apartman dairesi Seyahat Motivasyonları Deniz, kır, şehir, kültür/ şehir ve termal turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Kış döneminde Paskalya tatili, yaz döneminde ise Temmuz- Eylül Ortalama Kişi Başı Harcama 460 Avro

İtalya Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 600.261 (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2008/ 2007 % 16,6 2009 Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 254.169 / % 8,9 Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2008) % 2.28 / 11. sıra Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı 20 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz, kültür, inanç, şehir, alışveriş, termal turizmi Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Bodrum, Antalya, İstanbul, Kapadokya, Efes En Etkin Reklam Türü ve Dönemi İnternet, TV, yazılı basın Nisan- Mayıs dönemi ve Ekim ayı Yürütülen Tanıtım Kampanyaları İnternet, TV, yazılı basın, açıkhava, PR/

BELÇİKA Ülke Nüfusu 10.666.866 (2008) Turizm Otoritesi Turizm Endüstrisi Federasyonu Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 6.679.000 (2008) Dış Turizm Harcaması 16.9 milyar ABD Doları (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 2000 Belçikalıların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Fransa,İspanya, İtalya,Türkiye, Yunanistan, Avusturya, Almanya

BELÇİKA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi Bir hafta Hedef Kitle Yaş Grubu 24 – 59 Karar Alma Süresi Yaz tatili için Ocak, kış tatili için Eylül Rezervasyon Yaptırma Süresi Uzun tatiller için 2 ay önce ( yaz tatili için Şubat- Mart- Nisan ayları); kısa tatiller için son dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Tur operatörü aracılığıyla paket tatil Tercih Ettikleri Konaklama Türü 4-5 yıldızlı oteller, apart otel, ev kiralama Seyahat Motivasyonları Kültür, doğa, kış sporları, kongre, sağlık, golf, eko turizm, inanç turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Mart- Kasım Ortalama Kişi Başı Harcama 588 Avro

Belçika Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 596.442 (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2008/ 2007 % 10 2009 Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 220.761 / % 1,8 Belçika Pazarında Türkiye’nin Pazar Payı %17.82 ( 2008 Ekim-2009 Şubat) Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2008) % 2.5 pay ile 12.sırada Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı 20 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz, Kültür, Golf , İnanç, Sağlık Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Antalya, Ege, Bodrum, İstanbul, Kapadokya En Etkin Reklam Türü ve Dönemi İnternet, TV, yazılı basın/ Ocak-Haziran ve Eylül-Kasım ayları Yürütülen Tanıtım Kampanyaları TV, yazılı basın, açıkhava/ Ocak-Haziran ve Eylül-Kasım ayları

AVUSTURYA Ülke Nüfusu 8.347.341 (2008) Turizm Otoritesi Avusturya Ulusal Turizm Ofisi (ANTO) Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 7.68 milyon Dış Turizm Harcaması 10,6 milyar $ (2007) Avusturyalıların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları (2006) 1. İtalya (%20,7), 2. Hırvatistan (%12,8), 3. İspanya (%8,5), 4. Yunanistan (%7,3), 5. Türkiye (%6), 6. Almanya (%6), diğerleri (%38)

Turist Profili AVUSTURYA Ortalama Tatil Süresi 5-8 gün Hedef Kitle Yaş Grubu 18 - 65 Karar Alma Süresi Yaz tatili için kararları Aralık ve Şubat ayları arasında belirginleşmekle birlikte kısa süreli son dakika rezervasyonları da ağırlık kazanmaktadır. Rezervasyon Yaptırma Süresi Ocak –Mart Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Seyahat acentesi ve internet Tercih Ettikleri Konaklama Türü % 46,3’ ü (4-5 yılıdzlı) Oteller, Club oteller ve Pansiyonlar, % 34,5’ i , Tanıdık - Akraba ve yazlık, % 19,2’ si Diğer (Apart Otel, Kür merkezi, Kamping) Seyahat Motivasyonları Sıcak iklim, deniz, spor, kültür, alışveriş, gastronomi, spor Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem %78’i yaz, %22’si kış. Bunların %39,2’si Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarında, yurtdışı seyahatler ağırlıklı olarak Mayıs-Eylül aylarında yapılmaktadır. Ortalama Kişi Başı Harcama Tatil için: 800 Euro, İş Seyahatleri için: 1200 Euro

Avusturya Pazarında Türkiye-2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 520.334 ( 2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2007/ 2008 + % 10,13 2009 Yılları İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 186.301 / % - 1,4 Avusturya Pazarında Türkiye’nin Pazar Payı % 9 pazar payı ile tercih edilen destinasyonlar arasında 3. sırada Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2008) % 1,98 ile 15. sırada Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Kısa süreli Tatil/Şehir Turları (%36,4), Wellness (%34,4), Deniz Tatili (%33,5), Uzak Destinasyon/Lüks Tatil (%28) Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Antalya, Muğla ve İstanbul En Etkin Reklam Türü ve Dönemi TV, yazılı basın, şehir içinde ve şehirlerarası ana bağlantı otoyollarında açıkhava, tur operatörleri katalogları ve fuar reklamları. Ocak- Mart ve Sonbahar dönemi Yürütülen Tanıtım Kampanyaları TV, açıkhava, yazılı basın, birlikte reklam/ Ocak-Mart ve Sonbahar dönemi

İSVİÇRE Ülke Nüfusu 7.604.467 (2008) Turizm Otoritesi Ekonomi Müsteşarlığı Yurtdışına Yapılan Seyahat Sayısı ve Dünya turist çıkışlarındaki payı 20,9 milyon kişi (2008), dünyada 7. Dış Turizm Harcaması 10,9 milyar $ (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 800 Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar 1.Fransa, 2. İtalya, 3.Almanya, 4.İspanya, 5.Avusturya, 6.İngiltere, 7.Yunanistan, 8.Türkiye, 9.ABD, 10.Macaristan

İSVİÇRE Turist Profili Ortalama Tatil Süresi Uzun mesafe destinasyonlar için 12 gün Kısa ve orta mesafeli destinasyonlar için 6 gün Hedef Kitle Yaş Grubu 18-70 yaş Karar Alma Süresi Noel Tatilinden sonra ilkbahar için Mart/Nisan/Mayıs yaz tatili için Ağustos/Eylül Sonbahar tatili için Eylül/Ekim Noel tatili için Rezervasyon Yaptırma Süresi %62; Seyahatten yaklaşık 2 ay önce, %19; 4 hafta önce, %8; kısa süreli tatil Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Seyahat acentesi ve internet Tercih Ettikleri Konaklama Türü %26; 2-3 yıldızlı otelller %19; 5 yıldızlı oteller %16; akraba/arkadaş yanı Seyahat Motivasyonları %73; Dinlenme, %63; Günlük yaşamdan uzaklaşma, %54; Yabancı gelenekleri tanıma, %45; Başka insanlarla tanışma, %39; Eğlenme, %29; İhtimam görme, %28; sportif, %25; aile ve çocuklarla birlikte olma, %11; sağlık Seyahat Amaçları Deniz-Kum-Güneş, kültür turizmi, golf, yatçılık ve su sporları Ortalama Kişi Başı Harcama 82 CHF günlük (2008 verileri)

İsviçre Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 252.925 (2008) Değişim oranı 2008/07 % 10,12 2009 Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye varışlar ve değişim oranı 107.026 / % 16,7 Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı 90 (Türkiye spesiyalisti tur operatörleri: Bentour Türkei Reisen AG, Avrupa Reisen, Vatan Reisen ) Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Antalya, İstanbul, Ege bölgesi (özellikle Bodrum), Kapadokya ve Doğu Bölgeler, En Etkin Reklam Türü ve Dönemi TV, yazılı basın, outdoor, internet, radyo Ocak-Haziran / Ağustos-Ekim Yürütülen Tanıtım Kampanyaları Yazılı basın, outdoor, internet ve TV ve birlikte reklam faaliyetleri, halkla ilişkiler faaliyetleri En Etkin Reklam Türü ve Dönemi TV, yazılı basın, outdoor, internet, radyo Ocak-Haziran / Ağustos-EkimYürütülen Tanıtım KampanyalarıYazılı basın, outdoor, internet ve TV ve birlikte reklam faaliyetleri, halkla ilişkiler faaliyetleri ve fuarlara katılımTürkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Antalya, İstanbul, kısmen Ege bölgesi özellikle Bodrum, Kapadokya, DoğuBüronun Reklam Bütçesi (medya planı dahilinde)900.000 USDBasında Çıkan Yazıların Toplam Reklam Değeri (İlk Altı Ay)Yazılı basında 108 adet haber çıkmıştır. Reklam değeri 970.000 CHF

POLONYA Ülke Nüfusu 38.482.919 (2009 yılı Temmuz ayı) Turizm Otoritesi Ekonomi ve İstihdam Bakanlığı Turizm Departmanı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 24 milyon Dış Turizm Harcaması 8,5 milyar $ (2007)

POLONYA Turist Profili Hedef Kitle Yaş Grubu 18-50 Yaş Grubu Karar Alma Süresi Nisan-Haziran Dönemi Rezervasyon Yaptırma Süresi Erken Rezervasyon Oranı; %20-25 Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Seyahat acenteleri ve internet Tercih Ettikleri Konaklama Türü Paket Turlar Dahilindeki Oteller Seyahat Motivasyonları Deniz-kum-güneş, su sporları, kış sporları, kültür turları, alışveriş, uygun fiyat Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Nisan-Ekim Dönemi Ortalama Kişi Başı Harcama 500 Avro

Polonya Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 397.682 (2008 Yılı) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı – 2008/2007 % 44 2009 Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 145.247 / % 9,7 Ülkenin Türkiye Pazar Payı Oranı (2008 yılı) % 2.90 Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Büyük Tur Operatörü Sayısı 9 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz-kum-güneş Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı %60 Akdeniz, %22 Marmara, %18 Ege En Etkin Reklam Türü ve Dönemi Televizyon (Ocak-Nisan), Basın (Ocak-Eylül), Açık Alan(Nisan-Ağustos), İnternet (Ocak-Eylül) Yürütülen Tanıtım Kampanyaları Televizyon, Yazılı Basın, Açıkhava, İnternet

DANİMARKA Ülke Nüfusu 5.432.335 Turizm Otoritesi Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 14.4 milyon (2008) Dış Turizm Gideri 8,6 milyar $ (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 400 Danimarkalıların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları İsveç, Almanya,Fransa, İspanya, İngiltere, Norveç, Yunanistan, Avusturya, İtalya, Türkiye

DANİMARKA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi Bir hafta Hedef Kitle Yaş Grubu 24 – 59 Karar Alma Süresi Noel sonrası dönem Rezervasyon Yaptırma Süresi Seyahatten 2 – 4 ay önce Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Tur operatörü Tercih Ettikleri Konaklama Türü Apart Oteller ve erşey dahil oteller Seyahat Motivasyonları Deniz-kum-güneş, sağlık (diş, göz, romatizmalı tedaviler), alışveriş ve eko turizm Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Haziran – Eylül Ortalama Kişi Başı Harcama 1.305 Avro

Danimarka Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 276.805 ( 2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2008/ 2007 % 4,29 2009 İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 115.241 / % 2,6 Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Oranı-Yeri (2008) % 1,05 ile 22. sırada Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı 26 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz, Kültür, Kongre , Yatçılık ve Su Sporları, Golf , İnanç, Sağlık. Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Antalya- Ege- İstanbul En Etkin Reklam Türü ve Dönemi TV, Ocak-Nisan, Ekim-Kasım

FİNLANDİYA Ülke Nüfusu 5.231.372 Turizm Otoritesi Sanayi ve Ticaret Bakanlığı (Finlandiya Turizm Kurulu) Yurtdışına Yapılan Seyahat Sayısı 5.257.532 (2008) Dış Turizm Gideri 3,4 milyar USD (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 750 (2006) Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Estonya, İspanya,İsveç, Yunanistan, İtalya, Tayland, Amerika, Bulgaristan, Türkiye, Portekiz, Hollanda, Mısır, Hırvatistan, Brezilya, Almanya, Fransa, İngiltere (2007)

FİNLANDİYA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 1 Hafta Hedef Kitle Yaş Grubu 30-55 ve 55+ yaş grupları, çocuklu aileler Karar Alma Süresi Ekim-Kasım, Ocak-Nisan Dönemi, Haziran-Temmuz son dakika. Rezervasyon Yaptırma Süresi Karar alma süresiyle paralellik göstermektedir. Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Tur ope./ace. aracılığıyla paket tur (%85) Münferit seyahat (%15) Tercih Ettikleri Konaklama Türü 2-4 yıldızlı Otel (% 65), Tatil Köyü ( % 10), Apart (% 20), Seyahat Motivasyonları Eğlenme-dinlenme (%87) ,iş seyahati amaçlı (%13) Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Şubat, Nisan-Ekim Ortalama Kişi Başı Harcama 710 $ (Türkiye’de 800 $) (2004)

Finlandiya Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 102.883 (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2008/ 2007 % 21,93 2009 Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 59.272 / % 35,7 2006 Paket Tur Sıralaması 5 . Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı (2008) 8 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz-kum-güneş, şehir turizmi, golf, dalış, yelken, yamaç paraşütü, yatçılık, dağ, doğa Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Alanya (%31),Marmaris (%12), İstanbul (%11), Fethiye (%10), Belek (% 8) Bodrum, Kaş ( % 6) En Etkin Reklam Türü ve Dönemi TV, basın, açık hava/ Ekim-Kasım dönemi

İSVEÇ Ülke Nüfusu 9,031,088 Turizm Otoritesi İsveç Seyahat ve Turizm Konseyi Yurtdışına Gerçekleştirilen Seyahat Sayısı 12.6 milyon (2008) Dış Turizm Gideri 13,9 Milyar $ (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 130 (2006) İsveçli Turistlerin En Çok Tercih Ettikleri Destinasyonlar Finlandiya,Danimarka, İspanya,Norveç,Almanya,İngiltere, İtalya,Yunanistan,Fransa

İSVEÇ Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 1 hafta Hedef Kitle Yaş Grubu Orta gelir düzeyindeki çocuklu aileler (Kitle turizmi, kültür turizmi ), Üst gelir grubu (Termal turizm, golf turizm ) Karar Alma Süresi Ocak-Mayıs Rezervasyon Yaptırma Süreleri Yılbaşından itibaren ve yaz boyunca son dakika satışları olmaktadır. Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Seyahat acentası ve internet üzerinden bireysel organizasyonları tercih etmektedirler. Tercih Ettikleri Konaklama Türü Apart Otel, Herşey dahil Seyahat Motivasyonları Deniz-kum-güneş, kültür, golf ve termal turizm Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Haziran-Temmuz Ortalama Kişi Başı Harcama 109 $ günlük/kişibaşı

İsveç Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 404.052 (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2008/ 2007 % 19,49 2009 Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 169.098 / % - 0,2 İsveç’te Türkiye’nin Pazar Payı Sıralaması 10 (2006) Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı 25 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz-Kum-Güneş, Kültür turizmi, termal turizm ve golf turizmi Türkiye’de En Çok Tercih Ettikleri Destinasyonlar Antalya, İstanbul,Marmaris En Etkin Reklam Türü ve Dönemi TV, basın, açık hava / Ocak-Mart, Ekim-Kasım

NORVEÇ Ülke Nüfusu 4.644.547 Turizm Otoritesi Norges Turistad Yurtdışına Gerçekleştirilen Seyahat Sayısı 3.680.000 (2007) Dış Turizm Gideri 14,7 milyar USD (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 244 Norveçli Turistlerin En Çok Tercih Ettikleri Destinasyonlar İspanya, İsveç, Danimarka, Yunanistan, Fransa, İngiltere, İtalya, Almanya

NORVEÇ Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 1 hafta Hedef Kitle Yaş Grubu Orta gelir düzeyindeki çocuklu aileler (Kitle turizmi, kültür turizmi ), Üst gelir grubu (Termal turizm, golf turizm ) Karar Alma Süresi Ocak-Nisan Rezervasyon Yaptırma Süresi Ocak-Mayıs Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Seyahat acentası ve internet Tercih Ettikleri Konaklama Türü Herşey dahil, Apart Otel Seyahat Motivasyonları Deniz-kum-güneş, kültür, sağlık, golf ve termal turizm Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Haziran-Temmuz Ortalama Kişi Başı Harcama 103 USD kişibaşı/günlük

Norveç Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 250.458 (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2008/ 2007 % 35,79 2009 Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 101.678 / % - 2,6 Norveç pazarında Türkiye’nin Pazar Payı Sıralaması 8. sıra Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz-Kum-Güneş, Golf, Sağlık Türkiye’de En Çok Tercih Ettikleri Destinasyonlar Antalya, İstanbul, İzmir En Etkin Reklam Türü ve Dönemi TV, yazılı basın, açıkhava/ Ekim-Kasım

İSPANYA Ülke Nüfusu 45.116.894 (2005) Turizm Otoritesi Sanayi Ticaret ve Turizm Bakanlığı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı- Dünya Turizm Çıkışlarındaki Yeri 10.676.395 (2006) - % 1.18 Dış Turizm Harcaması 19.7 milyar dolar (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 650 Tur Operatörü, 8000 Seyahat Acentesi İspanyolların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Avrupa ülkeleri (Fransa, İtalya), Fas, Mısır, Tunus , Türkiye

İSPANYA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 1 hafta Hedef Kitle Yaş Grubu 25-54 yaş grubu, orta ve üst gelir düzeyi kadınlar ve 18-29 ve 40-54 yaş arası erkekler. Karar Alma Süresi Yaz tatili için Ocak sonrası, kış tatili için Eylül sonrası. Rezervasyon Yaptırma Süresi Uzun tatiller için 1 ay önce, kısa tatiller için son dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü İnternet ve seyahat acentaları Tercih Ettikleri Konaklama Türü 4-5 Yıldızlı oteller, arkadaş yanı, ev kiralama, devre mülk Seyahat Motivasyonları Kültür, spor, sağlık, inanç ve deniz turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Paskalya tatiline denk gelen ay, haziran- ağustos Ortalama Kişi Başı Harcama 107.6 Euro günlük/kişibaşı

İspanya Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 342.104 ( 2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2007/ 2006 % 18,6 2007-2008 Yılları İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 133.140 / % 1,2 İspanya Pazarında Türkiye’nin Pazar Payı % 1. 89 ( 2005) Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı 49 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Kültür/inanç, turizmi ve 1deniz turizmi Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Kapadokya, İstanbul, Ege ve Akdeniz En Etkin Reklam Türü ve Dönemi İnternet, TV, yazılı basın / Ocak- Mayıs Dönemi Yürütülen Tanıtım Kampanyaları TV,açık hava, yazılı basın

MAKEDONYA 2,066,718 Ülke Nüfusu Turizm Otoritesi ATAM (Makedonya Seyahat Acenteleri Birliği) ,Ekonomi Bakanlığı Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 78 ATAM üyesi

MAKEDONYA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 15 Gün Hedef Kitle Yaş Grubu 18-50 Yaş Grubu Tercih Ettikleri Konaklama Türü Otel, Motel, Pansiyon Seyahat Motivasyonları Kültür ve Doğa Turizmi, Ticari Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem 15 Haziran – 15 Ağustos, yılbaşı ve Arnavut nufus açısından Ramazan bayramı dönemi Ortalama Kişi Başı Harcama 1000 Euro

Makedonya Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 106.645 (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2008/ 2007 % 13,81 artış 2009 Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 46.390 / % 10,7 Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı 20 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Marmara Bölgesi, Ege Bölgesi, Ak Deniz ve diğer bölgeler En Etkin Reklam Türü ve Dönemi Yazılı ve Görsel Basın, Açıkhava/ Mart –Haziran, Eylül-Ekim Yürütülen Tanıtım Kampanyaları Yazılı ve Görsel Basın, Açıkhava

JAPONYA Ülke Nüfusu 127.757.000 Turizm Otoritesi Altyapı ve Ulaştırma Bakanlığı; Ulusal Turizm Ofisi Yurtdışına Yapılan Seyahat Sayısı 15.987.250 (2008) Dış Turizm Gideri 26.5 milyar USD (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı Yurt dışına yönelik faaliyeti olan acente: 812 Tur Operatörü: 287 Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Çin, G. Kore, ABD (Hawai), Hong Kong, Tayland, Avrupa’da: Almanya, Fransa, İspanya

JAPONYA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 5-7 gün Avrupaya seyahatte 8-14 gün Hedef Kitle Yaş Grubu 40-49 yaş arası kadınlar ve 30-39 yaş arası erkekler, 60 yaş üstü emekliler Karar Alma Süresi Nisan-Haziran Rezervasyon Yaptırma Süresi Nisan-Kasım Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü %40 (İnternet) %30 (seyahat acentaları) %16 (bireysel) Tercih Ettikleri Konaklama Türü Lüks oteller Seyahat Motivasyonları Kültür Turizmi, arkeolojik turlar ve eko turizm Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Mart ayı ve Ağustos-Ekim dönemi Ortalama Kişi Başı Harcama 316.900 JPY (Yaklaşık 3520 ABD $ - 2008)

Japonya Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 149.731(2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2008/ 2007 - % 11.32 2008-2009 Yılları İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 64.782 / % -14,8 Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı Seyahat Acentesi; 57 Tur Operatörü: 26 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Kültür Turizmi Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul, Kapadokya, Pamukkale, Efes En Etkin Reklam Türü ve Dönemi İnternet, outdoor, TV, yazılı basın/ Nisan-Kasım Yürütülen Tanıtım Kampanyaları TV, yazılı basın, internet, outdoor, PR

GÜNEY KORE Ülke Nüfusu 48.420.000 Turizm Otoritesi Kültür ve Turizm Bakanlığı Yurtdışına Yapılan Seyahat Sayısı 11.996.094 Kişi (2008) Dış Turizm Gideri 20.9 milyar ABD $ Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Çin, Japonya, Taiwan, Hong Kong, Macao, Thailand, Malezya, Filipinler, Endonezya, Singapur

GÜNEY KORE Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 5 gün Hedef Kitle Yaş Grubu Orta ve üst gelir grubu, 30-50 yaş grubu, emekli kişiler, golf oyuncuları Karar Alma Süresi 2-4 ay Rezervasyon Yaptırma Süresi 1 - 2 ay Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Internet ve acenteler Tercih Ettikleri Konaklama Türü 5 yıldzlı otelller Seyahat Motivasyonları Arkadaş tavsiyesi, iş amaçlı, ülkeye duyulan ilgi, gidilen ülkenin ucuz olması Ziyaret Ediş Amacı Gezi, VFR, İş Turizmi (Seminer-Eğitim) Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Aralık-Ağustos Ortalama Kişi Başı Harcama 1440-1600 ABD $

Güney Kore Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 119.500(2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2007/ 2006 - % 11,56 2007-2008 Yılları İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 39.068 / % - 43,27 Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı 15-20 Acente Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Kültür Turizmi Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul, Kapadokya, Pamukkale, Antalya En Etkin Reklam Türü ve Dönemi Genel Erişim: TV, Gazete ve Açık Hava Reklamları, Belirli hedef kitleler: Dergi reklamları, Online reklam, (Mart-Haziran ve Eylül-Aralık) Yürütülen Kampanyalar TV, yazılı basın, internet

ÇİN Ülke Nüfusu 1,3 milyar Turizm Otoritesi Çin Milli Turizm Yönetimi CNTA. Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 41.000.000 ( 2007) Dış Turizm Harcaması 29,8 milyar $ Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 528 Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Hong Kong ve Makao B., Japonya, G. Kore, Tayland, Malezya, Singapur, Avustralya, K. Kore, ABD, Almanya, Fransa, Ingiltere

ÇİN Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 10 gün Hedef Kitle Yaş Grubu 20 – 40 yaş grubu (Beyaz yakalılar ve memurlar) Karar Alma Süresi 1 ay önce Rezervasyon Yaptırma Süresi Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Tur operatörü Tercih Ettikleri Konaklama Türü 4-5 yıldızlı oteller, lüks butik oteller Seyahat Motivasyonları Grup halinde birden fazla destinasyon görmek, gastronomi, alışveriş, fotoğraf çekmek, müze ziyaretleri Ziyaret Ediş Amacı İş Seyahatleri, alışveriş, kültür turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Şubat, Mayıs, Ekim Ortalama Kişi Başı Harcama 1.090 USD

Çin Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 61.882- (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2007/ 2006 % - 9,3 2007-2008 Yılları İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 33.341 / % 9,4 Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Say. 15 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Tarih Kültür, alışveriş, ve marka destinasyonları görmek Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul, Ege Bölgesi, Antalya ve Kapadokya En Etkin Reklam Türü ve Dönemi Televizyon, internet, yazılı basın Ekim-Mayıs dönemi Yürütülen Kampanyalar Televizyon, internet, yazılı basın, outdoor

HİNDİSTAN Ülke Nüfusu 1,1 Milyar Turizm Otoritesi Hindistan Turizm Bakanlığı Çıkış Yapan Turist Sayısı 6,2 milyon Dış Turizm Harcaması 8,2 milyar $ (2007) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı ve Değişim Oranı (2007/2008) 55.798 (2008) % 23,52 2009-2008 Yılları İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 25.472 / % - 11,6 Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Singapur, Dubai, Çin, ABD, Tayland, Hong Kong, Malezya, İngiltere, Bangladeş ve Sri Lanka.

MALEZYA Ülke Nüfusu 23.953.136 Turizm Otoritesi Malezya Turizm Bakanlığı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 33.744.194 (2007) Dış Turizm Harcaması 5,6 milyar $ (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 1.500 Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Singapur, Endonezya, Tayland, Brunei, Vietnam, Filipinler, Çin, Tayvan, Japonya

MALEZYA Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 2-3 hafta Hedef Kitle Yaş Grubu 19 yaş altı (%0,4) 19-24 yaş (%5.0) 25-34 yaş (%36.7) 35-44 yaş (%36.6) 45-54 yaş (%13.8) 55 yaş ve üstü (%7.5) Karar Alma Süresi 1-2 ay önce Rezervasyon Yaptırma Süresi Son dakika Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Seyahat acentası yoluyla Tercih Ettikleri Konaklama Türü Otel Seyahat Motivasyonları Tarihi, kültürel ve dini yerleri ziyaret, alışveriş Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Kasım-Aralık ayları, resmi tatiller, okul tatilleri Ortalama Kişi Başı Harcama 957 USD

Malezya Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 26.881 (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2008/ 2007 % 12,7 2007-2008 Yılları İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 12.367 / % - 3,9 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Tarihi, kültürel ve dini yerleri ziyaret, alışveriş Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul, Bursa, Ankara, Kapadokya, Konya, Pamukkale, İzmir ve Çanakkale En Etkin Reklam Türü ve Dönemi TV ve gazete reklamlar/ Yıl boyu ve özellikle Kasım-Aralık öncesi

AZERBEYCAN Ülke Nüfusu 8.922.000 Turizm Otoritesi Medeniyet ve Turizm Bakanlığı Yurtdışına Yapılan Seyahat Sayısı 2.162.372 Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 181 Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Rusya Fedarasyonu, Gürcistan, İran, Türkiye, Ukrayna, Özbekistan

AZERBEYCAN Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 1 Hafta Hedef Kitle Yaş Grubu 25-45 Karar Alma Süresi 2-4 hafta Rezervasyon Yaptırma Süresi 1-2 hafta Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Seyahat acenteleri aracılığıyla Tercih Ettikleri Konaklama Türü 3-4-5 Yıldızlı Oteller Ziyaret Ediş Amacı Deniz, tabiat, tarihi yerleri görme, alışveriş Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Mayıs-Ağustos Ortalama Kişi Başı Harcama 1000 USD

Azerbeycan Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 459.593 (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2008/ 2007 % 5,7 2009 Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 189.014 / % - 13,3 2006 Paket Tur Sıralaması Birinci sıradadır Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı 44 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Dinlenme, ticaret (bavul ticareti), kış turizmi, fuar, sergi, iş görüşmesi ve ilmi amaçlı seyahatler Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Aksu, Kemer, Antalya, Bodrum, Çeşme, İstanbul En Etkin Reklam Türü ve Dönemi TV reklamları Ocak-Haziran

KAZAKİSTAN Ülke Nüfusu 15.571.506 Turizm Otoritesi Kazakistan Cumhuriyeti Turizm ve Spor Bakanlığı Diğer Turizm Örgütleri KTA (Kazakistan Turizm Birliği) ve KAGİR (Kazakistan Otelciler ve Restoranlar Birliği) Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 261.070 (2008) Tur Operatörü ve Acente Sayısı 1163 Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar Türkiye, Rusya, Çin, Tayland, BAE, Çek Cumhuriyeti, Mısır, İtalya ve Fransa

KAZAKİSTAN Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 10 gün Hedef Kitle Yaş Grubu 16-40 yaş grubu ve aile ile beraber Karar Alma Süresi Bir ay önce Rezervasyon Yaptırma Süresi İki hafta veya bir ay önce Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Seyahat acenteleri aracılığı ile Tercih Ettikleri Konaklama Türü 5 Yıldızlı Oteller, Tatil köyleri Seyahat Motivasyonları Moskova üst gelir grubunun eğilimlerini izleme Ziyaret Ediş Amacı Tatil, dinlenme, alışveriş Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Haziran-Ağustos Ortalama Kişi Başı Harcama 1000 Dolar

Kazakistan Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 213.072 (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2008/ 2007 % 9,1 2009 Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 84.952 / % 2,5 Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı 713 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Dinlenme, ticaret (bavul ticareti), kış turizmi, fuar, sergi, iş görüşmesi ve ilmi amaçlı seyahatler Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Aksu, Kemer, Antalya, Bodrum, Çeşme, İstanbul En Etkin Reklam Türü ve Dönemi TV reklamları Ocak-Haziran Yürütülen Tanıtım Kampanyaları Şehirlerin belli merkezlerinde hareketli panolarda yıl boyu Türkiye’nin tarihi yerleri tanıtılmıştır

ÖZBEKİSTAN Ülke Nüfusu 26.851.195 Turizm Otoritesi Özbekistan Milli Kumpanyası Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 10 adet

ÖZBEKİSTAN Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 11 gün Hedef Kitle Yaş Grubu 25 - 40 yaş grubu Rezervasyon Yaptırma Süresi Seyahat amaçlı Mayıs – Ekim, Ticaret amaçlı tüm yıl boyunca Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Seyahat Ace. aracılığıyla Tercih Ettikleri Konaklama Türü Otel ve Tatil Köyü Seyahat Motivasyonları Tatil ve iş turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Mayıs – Ekim Ortalama Kişi Başı Harcama 700 $

Özbekistan Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 69.127 (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2008/ 2007 % 60,4 2009 Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 30.156 / % 4,4 Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Ace. ve Tur Ope. Sayısı 713 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Dinlenme, ticaret (bavul ticareti), kış turizmi, fuar, sergi, iş görüşmesi ve ilmi amaçlı seyahatler Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Aksu, Kemer, Antalya, Bodrum, Çeşme, İstanbul En Etkin Reklam Türü ve Dönemi TV reklamları Ocak-Haziran Yürütülen Tanıtım Kampanyaları Açıkhava

TÜRKMENİSTAN Ülke Nüfusu 6.555.500 Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 357.000 (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 15 Tur Operatörü, 4 Seyahat Acentası Çıkış Yapan Turistlerin Tercih Ettikleri Destinasyonlar İran, Türkiye, Rusya ve Ukrayna

TÜRKMENİSTAN Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 15 gün Hedef Kitle Yaş Grubu 30-50 yaş arası Karar Alma Süresi 2-3 ay Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Seyahat acenteleri Tercih Ettikleri Konaklama Türü Pansiyon, 3, 4,5 Yıldızlı Oteller Ziyaret Ediş Amacı Ticaret, Seyahat vb. Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Yaz dönemi Ortalama Kişi Başı Harcama 750 $ (Bir haftalık)

Türkmenistan Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 88.915 (2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2008/2007 % 16,4 20079 Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 46.158 / % 2,9 2006 Paket Tur Sıralaması Türkiye’nin pazardaki payı, Rusya ve Birleşik Arap Emirlikleri’nden sonra 3. sıradadır. Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Başta ticaret turizmi olmak üzere tarihi ve turistik tatil türleri Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul, Ankara ve Antalya En Etkin Reklam Türü ve Dönemi TV ve açıkhava reklamları Ocak-Haziran Yürütülen Tanıtım Kampanyaları Açıkhava

İRAN 68.688.433 İran Turizm Teşkilatı (ITTO) 2.700.000 (2004) Ülke Nüfusu 68.688.433 Turizm Otoritesi İran Turizm Teşkilatı (ITTO) Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 2.700.000 (2004) Dış Turizm Harcaması 4,6 milyar $ (2006) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 35 İranlıların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Türkiye, Dubai, Malezya, KKTC, Çin

İRAN Turist Profili Ortalama Tatil Süresi İki Hafta Hedef Kitle Yaş Grubu 15-45 yaş grubu Karar Alma Süresi 15 gün Rezervasyon Yaptırma Süresi 15 gün önce Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Tur operatörü Tercih Ettikleri Konaklama Türü Otel ve Tatil Köyleri, Pansiyon, Apart Otel Seyahat Amacı Deniz, kültür, alışveriş ve inanç turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Nisan-Mayıs (Nevruz) ve Haziran-Eylül Ortalama Kişi Başı Harcama 2.000 Avro

İran Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 1.134.965 ( 2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2007/ 2006 % 7,25 2009 Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 527.012 / % 7,3 İran Pazarında Türkiye’nin Pazar Payı Sıralaması % 28 ile 3. sırada ( 2005 ) Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri (2008) % 4,3 ile 6. sırada Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acenta ve Tur Operatörü Sayısı 35 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz, Kültür, Alışveriş , İnanç Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul-Antalya-Konya-Muğla-Bursa En Etkin Reklam Türü ve Dönemi Açık hava, yazılı basın, sinema Nisan, Mayıs- Haziran Yürütülen Tanıtım Kampanyaları Açıkhava, yazılı basın, sinema

İSRAİL Ülke Nüfusu 7.374.000 Turizm Otoritesi İsrail Turizm Bakanlığı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 4.206.800 (2008) Dış Turizm Harcaması 3,3 milyar $ (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 22 tur operatörü 590 seyahat acentesi Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Türkiye, ABD, İngiltere, Fransa, İtalya, Rusya, Yunanistan

İSRAİL Turist Profili Ortalama Tatil Süresi 8,2 gün Hedef Kitle Yaş Grubu 15-64 yaş grubu Karar Alma Süresi Son dakika Rezervasyon Yaptırma Süresi Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Tur operatörü Tercih Ettikleri Konaklama Türü 4-5 yıldızlı oteller/tatil köyleri Seyahat Amacı Deniz-kum-güneş, kültür/inanç turizmi, kış sporları, spa-wellness ve macera turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Nisan-Mayıs, Eylül-Ekim ve dini bayram dönemleri Ortalama Kişi Başı Harcama 792 Dolar

İsrail Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 558.183 ( 2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2008/ 2007 % 9,14 2009 Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 91.450 / % -59,4 İsrail Pazarında Türkiye’nin Pazar Payı Sıralaması (2008) 13,27 ile 2. sırada Ülkenin Türkiye Pazar Payı Sıralamasındaki Yeri ( 2008) % 2,12 Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acente ve Tur Operatörü Sayısı 20 tur operatörü Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz, kültür, kayak, termal, macera turizmi Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Antalya, Ege, İstanbul, Kapadokya ve Karadeniz En Etkin Reklam Türü ve Dönemi TV,açık hava, internet ve yazılı basın. Mart- Ekim dönemi

SURİYE Ülke Nüfusu 19,8 Milyon Turizm Otoritesi Suriye Turizm Bakanlığı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 1.350.000 (2008) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 1200 Suriyelilerin Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları BAE (Dubai), Türkiye, Çin, Malezya Suudi Arabistan ve Avrupa Ülkeleri

SURİYE Turist Profili Ortalama Tatil Süresi İki Hafta Hedef Kitle Yaş Grubu 25-60 yaş gurubu Karar Alma Süresi Son dakika Rezervasyon Yaptırma Süresi Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Tur operatörleri ve seyahat acenteleri Tercih Ettikleri Konaklama Türü Oteller Seyahat Amacı Tarih- kültür, termal turizm, deniz-güneş-kum, alışveriş, eğlence ve inanç turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Haziran-Eylül Kurban ve Ramazan Bayramları Ortalama Kişi Başı Harcama 600-800 $

Suriye Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 406.935( 2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2008/ 2007 % 22,26 2009 Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 179.717 / % 2,01 Türkiye’ye Operasyonu Bulunan Acenta ve Tur Operatörü Sayısı 70 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz, Kültür, Alışveriş , İnanç Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı Mersin-Adana-İstanbul-Antalya-Konya-Muğla-Bursa- Yalova- Kapadokya En Etkin Reklam Türü ve Dönemi Açıkahava, yazılı basın, sinema/ Nisan- Temmuz Yürütülen Tanıtım Kampanyaları Açık hava, yazılı basın, internet ve sinema

B.A.E. Turist Profili Ülke Nüfusu 4.220.000 Dış Turizm Harcaması 8,8 milyar $ (2006) Ortalama Tatil Süresi 1 Hafta Hedef Kitle Yaş Grubu 30 yaş ve üzeri gelir düzeyi yüksek aileler Karar Alma Süresi Son dakika Rezervasyon Yaptırma Süresi Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Seyahat acentaları Tercih Ettikleri Konaklama Türü Otel (4-5 yıldız) Seyahat Motivasyonları Doğa, tarih-kültür ve alışveriş Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Nisan - Ağustos

MISIR Ülke Nüfusu 75.097.301 Turizm Otoritesi Turizm Bakanlığı Çıkış Yapan Toplam Turist Sayısı 4.887.000 (2002) Dış Turizm Harcaması 2,4 milyar $ (2007) Tur Operatörleri ve Seyahat Acentesi Sayısı 1.083 Mısırlıların Tercih Ettikleri Ülke Destinasyonları Türkiye, Arap Ülkeleri ( özellikle BAE) ve Avrupa ülkeleri

MISIR Turist Profili Ortalama Tatil Süresi İki Hafta Hedef Kitle Yaş Grubu 15-45 yaş grubu Karar Alma Süresi Son dakika Rezervasyon Yaptırma Süresi Mayıs-Haziran Tercih Ettikleri Rezervasyon Türü Tur operatörleri Tercih Ettikleri Konaklama Türü Otel ve Tatil Köyleri, Pansiyon, Apart Otel Seyahat Amacı Deniz-kum-güneş, kültür, alışveriş ve inanç turizmi Çıkış Yapan Turistin Tercih Ettiği Dönem Haziran-Eylül

Mısır Pazarında Türkiye -2009 Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı 57.994 ( 2008) Türkiye’ye Gelen Turist Sayısındaki Yüzdelik Değişim Oranı - 2008/ 2007 % 9,53 2009 Yılı İlk 6 Aylık Türkiye’ye Varışlar ve Değişim Oranı 27.515 / % 27,6 Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tercih Ettikleri Tatil Türü Deniz, Kültür, Alışveriş , İnanç Türkiye’ye Gelen Turistlerin Tatillerini Geçirdikleri Destinasyonlara Göre Dağılımı İstanbul-Antalya-Konya-Muğla-Bursa En Etkin Reklam Türü ve Dönemi Açıkhava, yazılı basın ve sinema/ Nisan- Temmuz Yürütülen Tanıtım Kampanyaları Açık hava, Yazılı Basın, Sinema