KARADENİZ AKDENİZ BÖLÜNMÜŞ YOLU (653 Km) ORDU-SİVAS-KAYSERİ-K.MARAŞ-OSMANİYE-HATAY GÜZERGÂHI ALİ KABAN ORDU VALİSİ DR MTÇ
KARADENİZ AKDENİZ BÖLÜNMÜŞ YOLU Gidemediğin Yer Senin Değildir (Halil Rıfat Paşa, Sivas Valisi). Halil Rıfat Paşanın Rüyası Gerçekleşiyor Karadeniz-Akdeniz’e Direk Bağlanıyor DR MTÇ
Güzergahın En Önemli Kesimi DEREYOLU Sultan Abdülaziz Dönemi (1861-1876) 1873 Halil Rıfat Paşa Dönemi 1882-1885 Mühendis Çıngıryan Efendi 1885-1890 Erkan-ı Harp Yüzbaşısı Şevki Efendi 1908 Hükümet Programı 1926-1928 Ordu Valisi Ali Kemal Aksüt tarafından temeli atıldı 1929 DR MTÇ
Güzergahın En Önemli Kesimi DEREYOLU Çalışmaları Durduruldu 1933 (Güzergah tartışmaları) Dere Yolu çalışmaları donduruldu 1970 (Bir Sovyet İşgalinde Tankların Karadeniz'den İç Anadolu'ya Kolayca Ulaşmasını Sağlayabilir Gerekçesiyle ) Hilmi Güler Dönemi Barajlara Ulaşım Yolu 2004 … DR MTÇ
SWOT ANALİZİ Güçlü Yanlarımız Zayıf Yanlarımız Kurumsal Güçlü İrade Kurumlararası Koordinasyon Yetersizliği Karla Mücadele Maliyetinin Düşük Olması Yönetsel Sürdürülebilirlik Projelerin Nispeten Hazır Olması Ödenecek İstimlak Bedelinin Azlığı Fırsatlar Tehditler Güçlü Kamuoyu Desteği Alternatif Güzergah Tartışmaları Mevcut Yollar Arazi Yapısı Nedeniyle Birim Yüksek Maliyet Mesafenin Kısalığı Siyasi Gerekçeler Tarihsel Geçmişinin Olması İstimlak Edilecek Arazinin Azlığı DR MTÇ
Karadeniz – Akdeniz Arası En Kısa Kuşuçuşu Mesafeler Sakarya Ordu Karadeniz – Akdeniz Arası En Kısa Kuşuçuşu Mesafeler 460 Km 480 Km Türkiye’nin 4 Büyük Havzası Ve İncelen Bedeni Antalya İskenderun DR MTÇ
Karadeniz Akdeniz Yolu Karadeniz Otoyolu Karadeniz Akdeniz Yolu Akdeniz Otoyolu DR MTÇ
Doğu Karadeniz - Gürcistan Batı Karadeniz- İç Anadolu Doğu Anadolu - İran İç Anadolu Güney Doğu Anadolu - Irak Güney Doğu Anadolu - Suriye DR MTÇ
Türkiye’nin Yarısından Fazlası Birçok Devlet Yararlanacaktır. GÜRCİSTAN ERMENİSTAN Projeden 40’dan Fazla İl 5 Bölge Türkiye’nin Yarısından Fazlası Birçok Devlet Yararlanacaktır. AZERBAYCAN İRAN IRAK SURİYE DR MTÇ
KARADENİZ 1- Ordu-Uzunisa-Gümüşköy Ayrım (13 Km) Bölünmüş yol olarak yapılmakta olup 2009 yılı sonunda bitirilecektir. 2-Çavuşoğlu Kavşağı-Gümüşköy Yolu (16 Km) Asfalt sathi kaplamadır. Yolun 2A (10 m) standardında projesi hazırdır. Proje kapsamında toplam 1.445 m Tünel (3), 370 m Viyadük, 110 m Köprü, 1.300 m küçük sanat yapısı, 950.000 m3 toprak işi, 132.250 m3 Taş Duvar, 93.000 m3 üstyapı işi bulunmaktadır. DR MTÇ
KARADENİZ 3- Baraj ve HES’lere Ulaşım Yolları (20+12) Km 20 Km uzunluğundaki kesimde yapım çalışmaları 2A (10 m) standardında DSİ tarafından yürütülmekte olup, tamamlanma aşamasındadır. Bu kesimde toplam uzunluğu 6.126 m olan 12 adet tünel bulunmaktadır. Yol genel olarak bitirilmiş olup, Karayolları yol ağına alınacaktır. 12 Km kısım DSİ tarafından projesiz olarak genişletilmiştir. Projesi 10 m genişliğinde ihaleli olarak TCK tarafından yapılmaktadır. 4-Topçam-(Gölköy-Mesudiye Ayr) (9 Km) Topçam Baraj gölü altında kalan yolun alternatifi olarak 3A (8m) standardında hazırlanan proje doğrultusunda DSİ tarafından yaptırılmakta olup, 2009 yılında bitirilmesi öngörülmektedir. DR MTÇ
KARADENİZ 5-Topçam Ayrım-Mesudiye Arası (23Km ) Mevcut yolun standardı çok düşük olup, platform genişliği 6 m’ye kadar düşmektedir. Projesi TCK tarafından 2A (10 m) standardında yapılmaktadır. 7- (7-16) Bölge Hududu-(Reşadiye-Suşehri) Ayr. Arası (39 Km.) Yolun Karayolları 16.Bölge Müdürlüğü sınırları içerisinde kalan kesimi 39 km. uzunluğunda olup, 12 km’si Ordu İli, 27 km’si Sivas İli sınırları içerisindedir. Platform genişliği 9,2 mt’dir. Ulusal Ağ Bütünlüğü kapsamında ki bölünmüş yollar içerisinde yer almaktadır. 2008 yılı yatırım programında değildir. 2009 yılı yatırım programına teklif edilmiştir. Koyulhisar Girişi 1 km de dahil olmak üzere 6 km’lik kesimin bölünmüş yolu yapılmaktadır. Koyulhisar-Mesudiye Arası 34 km’lik kesimin bölünmüş yol proje çalışmaları devam etmektedir. DR MTÇ
KARADENİZ 8-(Doğanşar-Reşadiye) Ayrım-Koyulhisar Arası (12 Km) Mevcut yol TETEK HATTI üzerinde olup 2A standardında (10 mt) ve sathi kaplamalı tek yoldur. 2008 yılı Yatırım programında değildir. 2009 yılında bölünmüş yol olarak yatırım programına teklif edilmiştir. Yolun bölünmüş yol proje çalışmaları devam etmektedir. 9- Doğanşar-(Reşadiye-Koyulhisar) Ayrım Yolu (27 km) Doğanşar’dan itibaren 5 km’si stabilize yol, 22 km’si geçit vermez yoldur. Doğanşar’dan itibaren 5,7 km’lik kesim alttemel seviyesinde 2008 yılında ihale edilmiştir. 2008 yılı yatırım programında 3A standardında yer almaktadır. Yolun 3A standardına göre projesi mevcuttur. DR MTÇ
KARADENİZ 10- Doğanşar-Hafik Ayrım Yolu (61 km) Geçmiş yıllarda yolun tamamı ile Özen Barajı Varyantında çalışılmıştır. Hafik-Özen arasının platform genişliği yaklaşık 7 mt, Özen-Doğanşar arasının platform genişliği 9 mt’dir. Yolun 3A standardında göre projesi mevcuttur. DR MTÇ
11- Hafik-Sivas Yolu (40 km) Mevcut yol bölünmüş yol standardında olup 40 km’dir. Tamamı bölünmüş yol olarak tamamlanmıştır. BSK çalışmaları devam etmektedir 12- Sivas-Kovalı Ayrım Yolu (19 km) Mevcut yol bölünmüş yol standardında olup, 19 km’dir. Geçmiş yıllarda 3,5 km’si BSK’lı bölünmüş yol olarak tamamlanmıştır. 2007 yılında ise geriye kalan kesim sathi kaplamalı bölünmüş yol olarak hizmete açılmıştır. 13- Kovalı-Şarkışla Ayrım Yolu (61 km) Mevcut yolun 28 km’si sathi kaplamalı bölünmüş yol, kalan 33 km’si sathi kaplamalı tek yoldur. Bölünmüş yol yapım çalışmaları ihale bünyesinde devam etmektedir. DR MTÇ
14- Şarkışla-Kaynar Yolu (30 km) Yolun Karayolları 16.Bölge Müdürlüğü sınırları içerisinde kalan kesimi 30 km olup, 7 mt platform genişliğinde sahip sathi kaplamalı devlet yoludur. 2008 yılı yatırım programında değildir. 2009 yılı yatırım programına bölünmüş yol olarak teklif edilmiştir. Ulusal Ağ bütünlüğü kapsamındaki bölünmüş yollar içerisinde yer almaktadır. Yolun bölünmüş yol proje çalışmaları devam etmektedir. 15-(6-16) Bölge Hududu –Kaynar-Pınarbaşı Yolu (52 km) Yolun Karayolları 6.Bölge Müdürlüğünde kalan kesimi 52 km olup, 3A standardında sathi kaplamalı devlet yoludur. 2008 yılı yatırım programında değildir. 2009 yılı yatırım programında teklif edilmiştir. Yolun bölünmüş yol proje çalışmaları devam etmektedir. DR MTÇ
16- Pınarbaşı-Sarız-5.Bölge Hududu Yolu (57 Km) Yolun Karayolları 6.Bölge Müdürlüğünde kalan kesimi 57 km uzunluğunda bölünmüş yol standardında olup, 1 Km.si 2003 yılından önce yapılmıştır. Bölünmüş yol yapım çalışmaları 2003 yılında başlatılarak 2007 yılı sonuna kadar toplam 47 Km sathi kaplama seviyesinde tamamlanarak yol trafiğe açılmıştır. 2 ayrı ihale bünyesinde yol yapım çalışmaları devam etmektedir.2008 yılı yatırım programında yer almaktadır. 17- Tufanbeyli Ayrım Göksun (29 Km) 2008 yılı yatırım programında yer almaktadır. Bölünmüş yol olarak yapım çalışmaları devam etmektedir. 18- Göksun- K.Maraş Yolu Andırım Ayrım (5 Km) Bölünmüş yol olarak yapılmıştır. DR MTÇ
19- Göksun- K.Maraş Ayrım Andırım Yolu (65 Km) Mevcut yol 3a standartında ve sati kaplama olarak yapılmıştır. Arazi koşulları meyremçil geçidi (yaklaşık 12km) hariç bölünmüş yol yapımına son derece müsaittir. 20-Andırın Kadirli yolu [35KM] A2 standardında tırmanma şeritli olarak TCK tarafından programlı ve ihaleli olarak yapılmaktadır. Bölünmüş yol olarak yapılması çok fazla maliyet gerektirmeyecektir. DR MTÇ
22-TAG TEM Otoyolu Bağlantıları TAG TEM Otoyolundan İskenderun Adana ve Ceyhan-Yumurtalık [Serbest bölge, endüstri bölgesi, BTC ve enerji koridoru] bölgelerine otoyol bağlantısı mevcuttur. 21-Kadirli TAG TEM Otoyolu [35Km] Mevcut A2 standardındaki yol genişletme çalışmaları TCK tarafından programlı ve ihaleli olarak yapılmaktadır. Kadirli Osmaniye arası Bölünmüş yol yapımı arazinin ova olması dolayısıyla son derece müsaittir. İSKEN BTC ENDÜSTRİ BÖLGESİ SERBEST BÖLGE OSB OS B İDÇ DR MTÇ